- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za prvé disperse světla za jasného suchého počasí je naprostý počítačový podvrh. A za druhé světla auta jsou zrovna ve stínu. Pokud by byla na světle tak naopak s přostředím více splynou
...ale co, stejné demagogie jsou i s pneumatikama. Zkoušeli jste je sami? NE. Jen jste viděli v TV nějaký spot co natočila nějaká PR agentura. Doporučuji vyzkoušet rozdíl pneumatik sami. Tak jako jsem to vyzkoušel já. Rozdíl není téměř žádný.
...že ta jejich novela nenařizuje povinnost před každou jízdou se pomodlit a během jízdy poslouchat pouze liturgické písně.
Myslím, že výrobci aut brzy začnou do většiny aut montovat vysoce svítící diody, které spotřebují zlomek spotřeby klasických halogenových světel a to jsem zvědavej, čím budou blbouni argumentovat potom.
Jsem zvědav, kdy to přijde. Už několik let se na různých studiích objevují diodová přední světla, ale když vůz přejde do sériové výroby, vždycky je tam zas jenom halogen, eventuelně xenon.
a kdo nevidí, ať si koupí psa a bílou hůl a neleze za volant!
Tak proto svítím, nikdy totiž předem nevím, jestli cestou nepotkám řidiče s bílou holí.
0,2 litru zapnute svetla nedaji ani nahodou. Samotna klimatizace si bere tak pul litru s vetrakem na plne koule 0,8 - 1 l. A vetrak a klima zerou jak prase. Svetla daji tak odhadem 0,02 litru navic na 100 km vic ani omylem.
Co si budem povidat sviceni pres leto je uplne na . Ale v momente kdy nekdo sviti nekdo ne, je to dost nebezpecny stav, proto bych volil bud striktni zakaz sviceni v lete pres den (coz je hloupost, kdo nadefinuje pri jak nizne intezite svetla se maji svetla zapnout) nebo svitit porad coz je asi jedina inteligentni moznost
Tvoje "odhedem 0,02 litru" je mimo mísu, měření FIA počítá s nárůstem 0,2-0,3 litru. S klimatizací máš sice pravdu, ale svítit musí všichni a pořád, zatímco klima spoustu aut nemá a pokud má, tak jí nepoužívá celoročně.
Zajímalo by mne, proč někteří pořád bojují proti celodennímu svícení? Rozhodně je lepší, když budou svítit všechna auta a ne třeba každé druhé, neboť nesvítící auto se v koloně svítících stává méně viditelným. Argument o zvyšování spotřeby je nesmysl, protože je velmi zanedbatelné. To bysme pak mohli zakázat posilovač řízení, rádio, klimatizaci, jízdu s otevřenými okny, ...
A že díky svítícím autům jsou hůře vidět cyklisté........no nevím, ale pokud cyklista použije výrazné oblečení, tak tam problém rozhodně nebude.
... další trouba, co si od celodenního svícení něco slibuje. Je to kravina a to ilustrační foto je extrémní případ