Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Recept Evropy na hluk: mýtné a obchvaty

Obyvatelé některých částí Prahy si stěžují na neúměrný hluk, nápravy se snaží dosáhnout dokonce za pomoci soudů. Město má už roky stejnou odpověď: Ticha se dočkáte s výstavbou obchvatů. Jak stejný problém řeší nebo vyřešily jiné evropské metropole?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

profesor II

Největš hluk v Praze nedělají auta ale vlaky

Mezi Sm. nádražím a Hl. nádražím naměřen hluk 110 decibelů při téměř každém přejezdu soupravy, kterých je 210 za 24 hodin. A to nemluvím o vibracích...

0/0
24.4.2007 15:51

Zeleňák

vlaky dělají v Praze největší hluk

Ať EU poradí

0/0
24.4.2007 15:48

ChorcheCh

hmm

Nechápu, jak souvisí zpoplatnění silnic s hlukem. Akorát další daň navíc a snažší zaparkování v centru pro lidi se zvláštními pravomocemi.

0/0
20.4.2007 11:51

petr2

Omezeni letadel

Chapu, ze letecky provoz musi fungovat i v noci, ale zakazal bych cvicne lety z Prahy - Kbel po 19. hodine. Pravidelne zde cvici jeden turbovrtulak a jeden tryskovy dvoumotorovy smejd, ktere startuji nad mesto, otaci se nad Hrdlorezy, Malesice, Zahradni Mesto. Potom leti na vychod a po obratce pristavaji opet v Kbelich. A toto dokazou zopakovat nekolikrat za hodinu, casto az do 22 vecer. Hluk, zejmena tesne po startu, kdyz je v male vysce, je hrozny ... A to by skutecne nemuselo byt !!!

0/0
19.4.2007 17:25

NumLock

recepty

No tak tomu rikam recepty!Rv

Jediný rozumný z nich jsou kvalitnější silnice! By mě zajímalo, proč se musí utrácet miliardy jen aby někdo mohl bydlet u magistrály! Když se tam stěhoval, tak tam nebyla? Proč tamnejsou raději kanceláře?

0/0
19.4.2007 12:36

Ajvn75

30km/h

Snizeni rychlosti v obci na 30km/h v domneni, ze tim zlepsim kvalitnu zivota obyvatel mesta, je cira hloupost. Pri teto rychlosti je oproti 50km/h vyssi mira exhalaci vyfukovych plynu, protoze rychlostni stupne 1, 2 a 3 nejsou koncipovane jako ekonomicke, ale rozjizdeci, akceleracni. A myslim, ze nejsem daleko od pravdy, ze i zvukova hladina by se nesnizila vyrazne, snizila-li by se vubec, ne-li nevzrostla, ze stejnych duvodu jako v pripade exhalaci.

Kazdy obyvatel vetsiho mesta musi prijmout fakt, ze nezije na vesnici, kde je klid. Pokud chci mit vyssi vydelky, chci pracovat a zit ve meste, jsou tu i negativni aspekty, ktere to prinasi. Nerikam, ze je to prijemne, take jsem z okresniho mesta bydlici primo u rusnejsi komunikace okresniho charakteru, takze vim, o cem pisu, ale nemuzu diky svym osobnim potrebam vydirat mesto, resp. vydirat lidi obecne a nevnimat, nerespektovat, ze jsou mozna dulezitejsi globalni zajmy, ze kterych tezim zase ja nekde jinde.

0/0
19.4.2007 9:45

barumkoudopatniku

Tak Evropa nám dala recept.

Podle "receptu Evropy" - mýtné. Bude si tedy každá vesnička na silnici moct dovolit vybírat mýto? Anebo to bude výsada Prahy, Brna, Ostravy, HK...? Pokud to má být spravedlivé, tak toto právo musí mít každá obec přes kterou vede silnice = všechny. Pro rejpálky, žiju v Praze.

0/0
18.4.2007 16:42

Martin

Re: Tak Evropa nám dala recept.

myslim, ze nikomu jinemu by neproslo zpoplatneni neceho, co nevlastni, tak jak prazsky magistrat uvazuje napr. o zpoplatneni jizni spojky, magistraly (toto jsou silnice, ktere nejsou jejich majetkem)

je obvykle, ze vesnicich, ktere jsou na silnichc I tridy se nesmi instalovat ani semfaory, aby nebylo "braneno" doprave a samosprava obce s ti nemuze nice delat, protoze vlastnikem je stat

0/0
19.4.2007 16:22

Al.

Nejen hluk

Jde i o prach a výfukové zplodiny.

0/0
18.4.2007 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.