Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výzkum: Etanolová auta škodí stejně jako benzinová

Auta na etanol mohou mít horší dopad na kvalitu ovzduší a lidské zdraví než běžná benzinová vozidla. Tvrdí to vědec Mark Jacobson z kalifornské Stanfordovy univerzity, který sestavil počítačový model simulující ovzduší v roce 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ciankal

Sak tady taky nejde o lidi

,ale o prachy ktere stoji ropa.8-oR^ Lidi je jak sracek

0/0
21.4.2007 16:22

JBetak

A co diesely?

A kde jsou auta na naftu? V citované studii se laborovalo s poměrem benzínu a lihu a synonymem pro biopalivo je líh. Ale to je blbost, nejvíc se přece spotřebuje nafty! A ta se nahrazuje rostlinným olejem, a ne lihem. Čili celou studii vnímám jako hrubým způsobem zkreslenou, protože nebere do úvahy skutečné poměry používaných paliv.

0/0
20.4.2007 10:28

krew

Re: A co diesely?

V Americe se zaplaťpábůh jezdí na benzín a E85 má být ekologická alternativa k benzínu. Tou tekuté brikety zhusta padající z výfuků především německých aut nikdy nebude. Nafta je proti benzínu mnohem škodlivější, ale to si v Evropě nikdo nechce v hondbě na snižováním CO2 uvědonit.

0/0
20.4.2007 14:58

JBetak

Re: Re: A co diesely?

Je pravda, že mě zmátlo střídání informací o EU a o Státech. Ta studie se samozřejmě zajímala o ovzduší v amerických městech.

Vzhledem k tomu, že nafta obsahuje uhlíku víc, nedával bych ji do souvislosti s honbou za snižováním CO2.

0/0
20.4.2007 16:38

Scraeder

Re: A co diesely?

E85 je alternativa pro benzin, ne naftu. Pro tu je alternativa repkovy olej. Skoda ze se tu vubec nepisou podrobnosti, s cim pocital ....

0/0
22.4.2007 12:50

petr

elektrika

tak můžeme jezdit na elektriku a vzhledem k tomu, že zelenáči nechtěj jádro, tak jí můžeme vyrábět v tepelných elektrárnách, vždyť se tam spaluje jenom uhlí, které přírodě neškodí...

0/0
19.4.2007 22:13

maddog

:)

vsak ono se neco najde az to bude opravdu potreba...toho se nebojim. R^

0/0
19.4.2007 17:22

Mak1

Ha ha ha

- to je ale prča. A kde jste, ekoteroristi ??? V 3,14či, že ;-D

0/0
19.4.2007 8:53

Fitipaldi

to víme

Je jasné, že je nutné především snížit spotřebu. Místo obvyklých 5,0 l motorů a tomu úměrnou spotřebu v USA, přejít na méně žravé třeba max. do 2.0 l. Místo offroadu jezdit osobákem a místo ježdění traktorem na oběd, jet menším osobákem. Každý zbytečný kilogram zátěže v kufru znamená i zvýšenou spotřebu. Dalším aspektem je zlepšení plynulosti provozu, kdy se neustálým rozjížděním a zastavováním se palivem plýtvá - je to otázka řízení dopravy, která by měla být řízena centrálně výpočetní technikou. Další metoda - hybridy a rekuperace energie - brzdná energie se přeměňuje a akumuluje(prius,civik,lexus). Stále není dotažena lepší účinnost motorů -nejdál asi Honda.

0/0
19.4.2007 8:36

rudastraka

Re: to víme

jeste jsi zapmnel ze by kazdej amik mel v prumeru zhubnout asi vo pul metraku. to by byla taky slusna zuspora paliva

0/0
19.4.2007 8:49

Mak1

Re: to víme

Á - pán je humorista. O víkendu ukazovali novou Fóbii 1.2 HTP, která žere průměrně 8l/100 km. Já mám v autě 1.6 a žere to průměrně 6,7 l/100 km.

0/0
19.4.2007 8:57

Fitipaldi

Re: Re: to víme

Klidně prozradím, čím jezdím. Corolla. Žere mě to 6,7 absolutní průměr za 3 roky. Nejsem brzdou provozu. Jednou mě na dálnici vyprovokovali, jel jsem jako prase, prum. 135, ale za 8.5 l. Takže klidná jízda znamenala úsporu 1.8 /100.

0/0
19.4.2007 9:16

Mak1

Re: Re: Re: to víme

Souhlas - chtěl jsem tím jen říct, že snižování objemu není vždy cestou ke snižování emisí. Já mám Polo 1.6 a jezdím v dlouhodobém průměru taky za 6,7. :-)

0/0
19.4.2007 9:33

Warhead

Re: Re: Re: Re: to víme

A ja toyotu 1.6 a jezdim za 14 hec :) A az mi to nekdo vysvetli pak se budem bavit o ekologii :)

0/0
19.4.2007 13:37

:::

Re: Re: Re: Re: Re: to víme

Máš v botě cihlu :-P

0/0
19.4.2007 14:18

petr

Re: Re: Re: Re: Re: to víme

a já nemám autoRv

0/0
19.4.2007 22:07

praptak

Re: Re: to víme

To co uvádíte, není úplně směrodatné. Spotřeba se odvíjí také podle stylu jízdy s určitým motorem. S motorem 1.2 můžete klidně jezdit za necelých 6 litrů a s motorem 1.6 třeba za 8, 9 litrů, když s ním budete jezdit agresivněji.

0/0
20.4.2007 12:28

Fitipaldi

Re: Re: Re: to víme

Tak to vezmeme od začátku. Jaké odpory u vozidla jsou ? Odpor vzduchu, koeficient cx. Valivý odpor, větší auta větší gumy, větší hmota. F=m.a jak pro zrychlení, tak pro zpomalení. Odpory v motoru(čím větší motor, tím větší odpor). Tlakové ztráty v potrubí, na ventilech. Kluzné tření. Aby směs byla zapaliltelná, je nutné udržet poměr lambda=1 (14,7 kg vyduchu na 1 kg paliva) platí u běžných motorů, vyjma FSI(VW), GDI(mitsubishi). Pak je spotřeba závislá převážně na objemu motoru. Pochopitelně platí P=Mk.omega. Spotřeba je tedy úměrná požadovanému výkonu(zátež a odpory) a učinnosti motoru. Chcete to ještě nějak rozvést do podrobna ?

0/0
20.4.2007 13:36

Xladi

Je to pravda

Na výrobu ethanolu je potřeba spousta energie, obdělání půdy, sklizení, doprava, vypalování, distribuce. To všechno se zprostředkovává klasickými vozy. S těma autama na ethanol je to jedna velká lež a díra na peníze, kdyby raděj vymysleli účinný fotovoltanický články a baterie, který se rychle nabíjej, maj velkou kapacitu a maj dlouhou životnost. Elektromotory jsou vymyšlený.

0/0
19.4.2007 7:09

rudastraka

Re: Je to pravda

vedci sou fakt pitomci ze oz nevymyskleli votovoltaicky clanek s ucinnosti ospon 110%. asi by jim to mel nekdo rict aby delali na necem co ma smysl

0/0
19.4.2007 8:34

Mak1

Re: Je to pravda

S etanolem souhlas - je to asi stejně prospěšný, jako větrný elektrárny. Ale - ekologie musí bejt, i kdyby na ní mělo lidstvo zajít ...;-€

0/0
19.4.2007 8:58

Inspirace

Re: Je to pravda

Možná by šlo nad všemi cestami natahat troleje a používat pouze elektromobily, které by fungovaly na stejném principu jako trolejbusy. Asi by to nebylo použitelné v zemědělství nebo na stavbách, neboť už jen představa sítě trolejí nad širými lány polí kvůli pohonu traktorů či kombajnů působí poněkud pochmurně. A motocykl či moped napájený z trolejí by také asi působil poněkud bizarním dojmem.

Ale výkony trolejových vozidel by mohli být v porovnání s jinými druhy pohonu pro určitou část přepravy přece jen zajímavé - pokud jsou pravdivé údaje třeba v tomto článku http://neviditelnypes.zpravy.cz/vzpominka-trolejbusy-autobusy-dp-a-ja-dxv-/p_spolecnost.asp?c=A070413_202624_p_spolecnost_wag

0/0
19.4.2007 9:28

Ach jo (bls1)

Jen takový detail

Proč? Sice nejsem chemik, ale mohli by popsat reakci, jak tam vznikají ty škodliviny. Buď to pochopím nebo ne, ale jaký má smysl psát o holých protichůdných teoriích?

0/0
19.4.2007 6:59

hbf

Re: Jen takový detail

Mně přijde, že teď do sebe budou bušit petrolejáři a bioolejáři, protože jim jde o kšeft. Racionální argumenty bych za tím nehledal.

Jinak hořením lihu vzniká oxid uhličitý a voda ...

0/0
19.4.2007 11:28

Fido

Re: Re: Jen takový detail

Normalnim horenim ano. Ale spalovanim za vyssich teplot (v motorech) vznikaji jeste oxidy dusiku stejne jako pri spalovani benzinu. A protoze kazdy spalovaci motor se musi mazat, spaluje se zaroven i cast oleje. Takze to co ve vysledku leze z vyfuku fakt bude skoro totez.

Jinak pri beznem spalovani benzinu vznika taky jen voda a oxid uhlicity.

0/0
19.4.2007 21:20

hbf

Re: Re: Re: Jen takový detail

To máte asi pravdu, já do chemie vidím jen velmi okrajově.

Nicméně spalováním ropy pouštíme do luftu CO2, přičemž právě uvázání CO2 do ropy, vápence a pod. učinilo atmosféru na Zemi použitelnou pro život (tedy pro život vyšší, bakterie schopné frčet na sloučeniny síry apod.).

Naopak spalováním lihu uvolňujeme CO2, který do sebe navázaly soudobé rostliny ze soudobé atmosféry ...

Ale jak už jsme psal, takovýchto článků asi bude čím dál víc, protože se jedná o ohromné prachy.

0/0
20.4.2007 9:46

Ostap Bender

Re: Re: Re: Re: Jen takový detail

Omyl. Toto by platilo za předpokladu, že se biomasa sama zasadí, sama pohnojí a sklidí, sama se přemění na biopalivo, sama odveze k čerpacím stanicím, sama nateče do nádrže a nádavkem rekultivuje (obnoví) vyčerpané pole. Pak budou jistě emise CO2 nulové. Bohužel v reálném životě tomu tak není a ve skutečnosti se na pěstování plodin a výrobu lihu u většiny výrobních postupů spotřebuje tolik (fosilní) energie, že by bylo šetrnější ji využívat přímo.

0/0
20.4.2007 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.