Diskuze

Výzkum: Etanolová auta škodí stejně jako benzinová

Auta na etanol mohou mít horší dopad na kvalitu ovzduší a lidské zdraví než běžná benzinová vozidla. Tvrdí to vědec Mark Jacobson z kalifornské Stanfordovy univerzity, který sestavil počítačový model simulující ovzduší v roce 2020.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ciankal

21. 4. 2007 16:22
Sak tady taky nejde o lidi

,ale o prachy ktere stoji ropa.8-oR^ Lidi je jak sracek

0 0
možnosti

JBetak

20. 4. 2007 10:28
A co diesely?

A kde jsou auta na naftu? V citované studii se laborovalo s poměrem benzínu a lihu a synonymem pro biopalivo je líh. Ale to je blbost, nejvíc se přece spotřebuje nafty! A ta se nahrazuje rostlinným olejem, a ne lihem. Čili celou studii vnímám jako hrubým způsobem zkreslenou, protože nebere do úvahy skutečné poměry používaných paliv.

0 0
možnosti

krew

20. 4. 2007 14:58
Re: A co diesely?

V Americe se zaplaťpábůh jezdí na benzín a E85 má být ekologická alternativa k benzínu. Tou tekuté brikety zhusta padající z výfuků především německých aut nikdy nebude. Nafta je proti benzínu mnohem škodlivější, ale to si v Evropě nikdo nechce v hondbě na snižováním CO2 uvědonit.

0 0
možnosti

petr

19. 4. 2007 22:13
elektrika

tak můžeme jezdit na elektriku a vzhledem k tomu, že zelenáči nechtěj jádro, tak jí můžeme vyrábět v tepelných elektrárnách, vždyť se tam spaluje jenom uhlí, které přírodě neškodí...

0 0
možnosti

maddog

19. 4. 2007 17:22
:)

vsak ono se neco najde az to bude opravdu potreba...toho se nebojim. R^

0 0
možnosti

Mak1

19. 4. 2007 8:53
Ha ha ha

- to je ale prča. A kde jste, ekoteroristi ??? V 3,14či, že ;-D

0 0
možnosti

Fitipaldi

19. 4. 2007 8:36
to víme

Je jasné, že je nutné především snížit spotřebu. Místo obvyklých 5,0 l motorů a tomu úměrnou spotřebu v USA, přejít na méně žravé třeba max. do 2.0 l. Místo offroadu jezdit osobákem a místo ježdění traktorem na oběd, jet menším osobákem. Každý zbytečný kilogram zátěže v kufru znamená i zvýšenou spotřebu. Dalším aspektem je zlepšení plynulosti provozu, kdy se neustálým rozjížděním a zastavováním se palivem plýtvá - je to otázka řízení dopravy, která by měla být řízena centrálně výpočetní technikou. Další metoda - hybridy a rekuperace energie - brzdná energie se přeměňuje a akumuluje(prius,civik,lexus). Stále není dotažena lepší účinnost motorů -nejdál asi Honda.

0 0
možnosti

rudastraka

19. 4. 2007 8:49
Re: to víme

jeste jsi zapmnel ze by kazdej amik mel v prumeru zhubnout asi vo pul metraku. to by byla taky slusna zuspora paliva

0 0
možnosti

Xladi

19. 4. 2007 7:09
Je to pravda

Na výrobu ethanolu je potřeba spousta energie, obdělání půdy, sklizení, doprava, vypalování, distribuce. To všechno se zprostředkovává klasickými vozy. S těma autama na ethanol je to jedna velká lež a díra na peníze, kdyby raděj vymysleli účinný fotovoltanický články a baterie, který se rychle nabíjej, maj velkou kapacitu a maj dlouhou životnost. Elektromotory jsou vymyšlený.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

19. 4. 2007 6:59
Jen takový detail

Proč? Sice nejsem chemik, ale mohli by popsat reakci, jak tam vznikají ty škodliviny. Buď to pochopím nebo ne, ale jaký má smysl psát o holých protichůdných teoriích?

0 0
možnosti