Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staronový vládce VW chce auto se spotřebou 1 l/100 km

Ferdinand Piëch měl mimořádně úspěšný týden. Nejmocnější muž evropského automobilového průmyslu oslavil ve zdraví sedmdesátiny a z dortu s nápisem Volkswagen si ukrojil další kus. Stále se také nevzdává myšlenky na výrobu vozu se spotřebou 1 litr na 100 km jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brutus

:-)

To neni auto, ale rakev i barvou.... :-/;-D

0/0
25.4.2007 6:30

Nick

vw forever

0/0
24.4.2007 14:22

Kocourek.Mikes

Auto kter nežere, nejede

můžete s tim nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat ...

sorry já si sovu 130 koňovou 4kolku japonské výroby a 240 koňovou 2kolku švédské výroby nechám

vy jezděte za 3 litry, já si budu užívat, protože můžu, a zelení kriplíci mi v tom bránit nemůžou ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.4.2007 11:42

Yesname

Re: Auto kter nežere, nejede

Kocourku Mikeši, ale kdybys mu sundal všecky kola, tak bys mohl jezdit úplně zadarmo. To bys byl ještě zajímavější.

0/0
24.4.2007 12:41

/Modráček/

Re: Auto kter nežere, nejede

Jasně, chápu. Takže 12K čistého, ale od příštího roku ti přidají 200 Kč. Gratuluji.;-D

0/0
24.4.2007 14:12

Scraeder

Re: Auto kter nežere, nejede

hlavne si vyndej rezervu a snizis spotrebu o 20%R^

0/0
24.4.2007 19:30

jistar

ideál

Nejlepší kombinace by byla trabant kombi s turbodieslem tříválcem tak 900 obsah myslim že by taky uměl kolem 3 litrú

0/0
24.4.2007 10:37

Scraeder

3litrove Polo

si skoro nikdo nekoupil, natoz tohle. To by muselo stat tri tisice euro.

0/0
23.4.2007 23:06

/Modráček/

Litrový motor

Raději by měli vypiplat litrový dieselový motor (999 cm3), se spotřebou tak 3 litry nafty. To je rozhodně lepší, než tahle hračka.:-)

0/0
23.4.2007 21:51

Xladi

Re: Litrový motor

To už existuje akorát je to 1,2 a jmenuje se VW LUPO. Je opravdu úsporný, dá se s ním jezdit pod 3 litry, ale je strašně drahé a navíc u nás není běžně k dostání, musel by se koupit od zahraničního dealera

0/0
24.4.2007 6:49

Ostravák

pro přírodu dobře

Ovšem pro nás se nic nezmění litr benzínu bude prostě stát 120kč,protože stát ty peníze někde musí schrastit takže neradovat se pánové....

0/0
23.4.2007 18:35

Xladi

Re: pro přírodu dobře

To nebude nutné, prostě se zavede mýto na všech silnicích a bude to vyřešené, řekněmě že průměrná spotřeba je 7 litrů * 30Kč = 210 Kč na 100 Km - palivo takže - řekněmě 30 a stát vybere na mýtném 180 Kč(1,80 Kč) + spotřební daň za palivo. Takže vydělá víc než dřív, jedinej, kdo na tom tratí budou benzinky.

0/0
23.4.2007 19:05

Kocourek.Mikes

Jde o 3kolku (tříkolku)

Uberete autu 1 kolo, a spotřeba klesne na 3 litry a méně. Bzlo to v rozhovoru s Králem, naším předním designerem v nějakém časopisu před 1-2 roky. Celkem se mi ta myšlenka i argument zdáli logické.

Logické ale není že iNDES v argumentaci pro nízkou spotřebu uvádí správně nízkou hmotnost, která je ale sekundárním faktorem, v porovnání s počtem kol. Nebo je ignorance iDNES tak již velká, že ani neumí popsat co je na fotce? :)

0/0
23.4.2007 17:16

Kocourek.Mikes

Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

mimochodem, udělal jsem pěknou hrubku, promiňte PROSÍÍÍÍÍÍM

0/0
23.4.2007 17:17

Andee

Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

Hmotnost hraje při snižování spotřeby rozhodně větší roli než ubrání jednoho kola Rv

0/0
23.4.2007 17:36

Kral - designer

Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

velky omyl, Kocourek ma pravdu

0/0
23.4.2007 19:52

100 tisíc hrmených

Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

Jak myslíš, odstraněním jednoho kola klesne valivé a jine třeni o 25%, zřejmě klesne i odpor vzduchu, takže se může ušetřit řekněme 1/3. Zbydou 2/3. Takže současné auto s 5litry si řekne o 5*2/3 tedy něco přes 3 litry. Dál a níž se musíš dostat jiným způsobem (aerodynamika a hmotnost vozu)....

Zdraví malý omyl, co umí trochu počítat...;-D 

0/0
23.4.2007 22:32

Scraeder

Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

no takhle jednoduse to rozhodne nefunguje. Uz samotny valivy odpor o 25% neklesne, navic pri vyssich rychlostech je rozhodujici aerodynamicky odpor. Takze prinos tak maximalne 5%. PROTO JE TO AUTO NA OBRAZKU CTYRKOLKA. Dulezitejsi je rozhodne hmotnost.

0/0
23.4.2007 23:11

Kocourek.Mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

u nas na vesnici rikame CTYRKOLKA autum s nahonem na vsechna 4 kola, coz tohle nebude ten pripad ...

0/0
24.4.2007 9:41

Yesname

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

A tříkolka říkáte autům s pohonem na všechna tři kola?

0/0
24.4.2007 10:29

Brutus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

;-D;-D;-D

0/0
25.4.2007 6:28

Yesname

Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

A valivý odpor není závislý na zatížení jednotlivých kol? Bingo!!! když dáme tank na čtyři kola z Fabie, klesne jeho spotřeba neuvěřitelným způsobem!!! Pak ještě jedno kolo ubereme a bude jezdit za čtyři litry.

0/0
24.4.2007 10:33

Dejv

Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

a co je lepší, sundat z tanku dělo a odlehčit ho, nebo mu místo pásů dát kola? ;-)

0/0
24.4.2007 11:30

Yesname

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

Tak bych řekl, že i když bude výsledek vypadat jinak, ve skutečnosti bude úplně stejnej. ;-) Ledaže bysme z něj udělali šlapací. To by se dal aspoň použít jako cestovní fitko.

0/0
24.4.2007 11:35

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jde o 3kolku (tříkolku)

Tak už to hlavně nebude mtank :-)

0/0
24.4.2007 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.