Diskuze

Čeští řidiči se naučí jezdit úsporně

"I v běžném provozu za dodržování pravidel silničního provozu se lze dostat se spotřebou u benzínových motorů hluboko pod 4 litry, u naftových dokonce pod 3 litry," říká Josef Pálka, předseda Autoklubu Škoda. Právě takové řidiče s nohou lehkou jako pírko, chce vychovat kampaň "Hledáme řidiče třídy A", která odstartovala tento víkend.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Auto

27. 8. 2008 13:10
Je to všechno krásné

Ale ve městě,na jednom kilometru i několik semaforů a přechodů pro chodce nebo dop. omezení,čili zkráceně jízda stylem brzda plyn,takže k ničemu!;-O

0 0
možnosti

kaspi

27. 8. 2008 10:00
4 litry?

:-)no...když to tak čtu..zajímalo by mě jak s mojí škodou 135 gl mám jezdit za 4 litry....když jezdim s lehkou nohou tak za sedum....když jezdím tak jak jezdím tak i osum devět ;-D

0 0
možnosti

kaspi

27. 8. 2008 10:00
Re: 4 litry?

:-/a to ještě nepočítám ten olej

0 0
možnosti

žblbt

29. 10. 2007 18:14
blunk

(Y)RvXV

0 0
možnosti

Stanley

23. 9. 2007 13:41
s 1,6kou pod 4 litry ? ....

to by me zajimalo ... na co teda auto kdyz by kufr byl malej a nenarval bych tam ani batoh ...... a na co by bylo kdyby me to zrychlovalo pulhodiny a nez bych prejel krizovatku byla by tam 3x cervena ... .a pka ta spotreba ..... to maj namysli litrove motory ne ? ... ..... stupidita ....

0 0
možnosti

Trent-R

17. 9. 2007 20:32
lol

Vyhnete se postihu zesrany policie ;-D

0 0
možnosti

snizeni emisi C02 na 0gr

28. 6. 2007 19:52
je jednoducha uspora

funguje to ale jenom u naftovych motoru - staci auto prestavet na rostliny olej a muze se setrit. Kity na prestavby prodavaji treba na http://www.rostlinnyolej.cz

0 0
možnosti

Hoblina

24. 6. 2007 9:34
hehe

Inu zlatý motorky.:-)

0 0
možnosti

BigJirka

11. 5. 2007 9:38
cotoje?

Takovoudle slátaninu nesmyslů jsem v životě nečetl. Mj. prej na nejvyšší stupeň.

Když máš šestilitr, tak možná. Když máš dvanáctku, tak ta ti při 1500 ot. žere víc než při 2500 ot.

Ten kdo to psal, musí bejt mimoň.

0 0
možnosti

Jim.Papin

23. 12. 2007 20:29
Re: cotoje?

Ano, to je hovadina. S Lagunou 1.9 DCi se pri rychlosti do 110 km/h 6ty rychlostni stupen nevyplati, lepsi jet na 5ty. Kolem 90 km/h by to sice na ten 6ty take jelo (tj. radit nejvyssi pokud to jde), ale spotreba je pak az o cca 1 litr / 100 km vyssi. Dulezite je radit spravny rychlostni stupen ve spravnou chvili. Coz se samozrejme do obecneho clanku blbe pise. U te Laguny to chce drzet otacky minimalne nad 2000.

0 0
možnosti

Milhaus

11. 5. 2007 0:46
Uspora...?

Pri jizde na prilis nizke otacky se velice zatezuje setrvacnik a zejmena u vykonejsich motoru dvouhmotovy setrvacnik se snadno opotrebuje (pruzne elementy se unavi a zpusobi prilis velkou vuli mezi krajnimi dorazy). Setrvacnik ma za ukol tlumeni torznich kmitu motoru a diky kineticke energii pomaha motoru prekonat kompresni zdvihy motoru zejmena pri akceleraci nebo podrazeni. Jeho opotrebeni se snadno da poznat vyraznym kolisanim otacek pri prechodu ze zateze na volnobeh. Bohuzel dvouhmotovy setrvacnik je investice radove za 25.000 Kc a vic. Pri vyraznem podtaceni motoru se umi unavit uz po ujeti 100.000 km - opravdu je to opodstatneni proc motor podtacet a usetrit tak pul litru na 100 km?

Stejnym nesmyslem je casto

zminovane zapinani klimatizace jen pri brzdeni nebo jizde z kopce. Castym vypinanim a zapinanim klimatizace se opet velmi opotrebovava kompresor klima, zpravidla se jedna o opravu v cene 10.000 - 20.000 Kc a kompresor "umi odejit" uz po 20.000 km nesetrneho zachazeni...

0 0
možnosti

xy

25. 4. 2007 10:12
Trida "A" je pro nas ... rychle sipy

a jenom my dovedeme jezdit s nohou lehkou jako pirko, protoze umime ovladat sve auta na rozdil o nebezpecnych spomalovacu a tvurcu kolon. Ale vyjimky jsou i mezi nama.

0 0
možnosti