Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exkluzivní test: Jak jezdí elektroPeugeot 106

Až potkáte na dálnici malého zeleného peugeota, kterému z kufru čouhá kabel do zásuvky, není to omyl. Bližší průzkum odhalí, že na autě není "v pořádku" víc věcí. Chybí mu výfuk a namísto vrnění motoru se zpod kapoty ozývá jemné zurčení potůčku. Právě máte tu čest s elektromobilem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ximixi

Narodil jsem se moc brzo.

Je to krasna myslenka,ktera nenecha nektere nadsene duse v klidu. Fandim vam v usilovne a trpke ceste za elektromobilem, ktery predci dnesni mrhani s energii.

0/0
29.8.2007 0:56

mrmla

Elektromobily by zabily automobilky a servisy !!!

Elektromobily nechtěj vyrábět sami automobilky, protože by je to zabilo, kdo si dnes může dovolit auto které vydrží 500 000 km a nepotřebuje údržbu. Z čeho by potom žily servisy které musí generovat zisky proto, aby mohli kupovat předražené technologie na údržbu aut od automobilek ? A co prodejci PHM ?těžko by asi zdůvodňovali rostoucí cenu el. energie ropnou krizí atd..

0/0
30.4.2007 23:03

von Kleist

pekna hracka

Je to pekna hracka, potencialne pouzitelna vsak pouze ve meste.

Mimo mesto je to vsak naprosto out. Tedy alepson do doby, nez se zvysi merna energie akumulatoru tak o 1 az 1.5 radu a take doba nabijeni. Pujde-li vsak vyvoj stale stejnym tempem, bude to trvat jeste pekne dlouho. Proste 12kWh/kg, byt brutto, je trochu nekde jinde...

Dvacetak za km je ponekud optimisticky. A ne vzdy pujde nabijet na "nocni proud". A pri nabijeni za cenu 4kc/kWh se blizime pomalu  benzinovemu pohonu. Navic nutno podotknout, ze na benzin je uvalena obrovska dan.

0/0
27.4.2007 21:45

Hugo

Re: pekna hracka

Ještě další problém, o kterém nikdo nemluví - jak to budete vytápět na podzim a v zimě?! - navrhuji krb. 

0/0
16.1.2008 12:13

vladimir

Re: Re: pekna hracka

Ve voze je nezávislé topení. Je to v článku.

0/0
27.2.2008 15:28

*

hybrid - benzino-elektro

No osobne si myslim ze aktualni budoucnost ma jasnou akorat ve meste dobijeny elektromotor z diesel agregatu.

0/0
27.4.2007 16:41

EKOLO elektrické kolo

také počty

Pokud by jezdilo 100 000 elektromobilů, zatíží to naši síť cca 1%. Na

pokrytí veškeré spotřeby energie u nás stačí elektřina vyrobená

solárními článkyo účinnosti  15%, které mohou být přímo v místě spotřeby třeba na

střechách a plocha bude 30x30 km. To jsou také počty.

0/0
26.4.2007 20:58

Houbař

Re: také počty

Problém je ale v tom, že na výrobu solárního článku se spotřebuje více energie, než se z něho za celou životnost dostane. Takže další slepá cesta, to už by bylo lepší přimontovat na auto větrnou elektrárnu :-)

0/0
27.4.2007 9:24

EKOLO

Re: Re: také počty

papír snese vše, ale tvrzení, že na výrobu FV článků se spotřebuje více energie než vyrobí je prostě nepravdivé a nepodložené. Je potřeba cca 30% energie na výrobu, ostatní je zisk . Najde-li někdo jiný, hodnověrný údaj- sem s ním

0/0
1.5.2007 9:03

Pro blbé

Re: Re: Re: také počty

http://www.pre.cz/domacnosti/doplnkove-sluzby/poradenstvi/fve/o-fotovoltaicke-vyrobe-elektriny.html

0/0
22.10.2007 18:53

anonym

Re: Re: Re: Re: také počty

Ten článek je starý jako metuzalém.

0/0
30.5.2008 21:13

Ferda

To přece nevadí, že se to auto příliš nevyplatí

Kdybychom si měli kupovat jen auta s nejlepším poměrem cena auta + paliva na 200 000 ujetých kilometrů, tak bychom všichni kupovali jen Škodu 120. Takže o trochu vyšší cena nevadí, když je to zajímavý auto ;-D

0/0
26.4.2007 16:17

Pavel K.

Ale ono se to prave vyplati....

Ale vyplati, jako druhy auto do rodiny na nakupy a cesty po meste je to jako delanyR^

0/0
26.4.2007 17:40

bullshit

pažout je pro socky...

a stačí jak poruchovej je žabožrout s normálními motory, natož tohle .)))

ať vyráběj hořtice, ty uměj dobře...R^

0/0
26.4.2007 14:52

Kentus

Re: pažout je pro socky...

No tak si kup elektricky Clio, nebo VW, skoro kazda automobilka mela alespon jeden elektromobil. viz. databaze elektromobilu 

www.electroauto.cz

0/0
26.4.2007 15:15

Mám alergii na sračky!!

Re: Re: pažout je pro socky...

Socka seš ty..Normální člověk by nemohl mít takovejhle impotentní názor(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
3.5.2007 21:42

iuos

hmm

kolik temelínů se asi bude muset postavit, až bude víc takových aut? Budou se prodávat i do Rakouska? ;-D

0/0
26.4.2007 13:31

Ales

Re: hmm

Staci kdyz dostavime ten jeden, jeste dva bloky se tam v pohode vejdou;-D

Rakusaci od nas stejne ten proud kupujou, protoze ho maji nedostatek;-)

0/0
26.4.2007 14:42

rudastraka

Re: Re: hmm

presne tak, kazdej brbla kolik se by se muselo postavit elektraren, ale aby si vzal tuzku a papir a spocital si to, na to je linej. soucasnej temelin by utah celou dopravu v CR kdyby fsechno jezdilo na elektriku.

0/0
26.4.2007 16:55

*

Re: Re: Re: hmm

nejak se mi nelibi to tankovani 4hodiny ve srovnani se stavijicimi 4mi minutami.

mozna kdyby slo tankovat ionizovany elektrolyt do baterky? a mit jich vic ktery by se postupne vyjely a ta poloprazdna hol by se netankovala. jenze co pak s elektrodama...

0/0
27.4.2007 15:25

EKOLO

Re: Re: Re: Re: hmm

já osobně dovedu nabít tu mou stošestku za půl hodiny a v zahraničí jsou na parkovištích "stojánky", které to umí také. Možná by to šlo i rychleji, ale nemám tu potřebu,. Ovšem tato euta na Nicd jsou koncepčně téměř 20 let stará. Dnešní EUTA se dají nabít za 10 minut-viz TESLA roadster. Kdyby se do EUT a jejich vývoji věnovala jen část toho, co do energeticky nesmyslných spalovacích motorů s přímočarým pohybem pístu s účinností cca max. 20%, tak jsme někde ´plně jinde. Již před více než 100 lety jezdila EUTA 100vkou a dojížděla přes 250km.podpořte petici na www.elektromobil.wz.cz a možná to pak pomalu půjde.

0/0
6.9.2007 17:46

Tomáš

Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

Proboha Peugeot 206 za milion! Nestoji nahodou s benzinovym motorem kolem 200 tis.? Lepsi demonstrace skodlivosti environmentalismu nemuze byt. Cekam, kdy Bursik naridi befehlem, ze se smeji prodavat jen takovato auta. Budeme mit sice uzasne cistou prirodu (aspon v Praze, otazka co v severnich Cechach), ale 95% lidi bude chodit pesky, protoze si tu hovadinu nemohou dovolit. Dokud je "ropa" tak levna jak je, jezdeme na benzin. Az bude dochazet a jeji ceny porostou, alternativni pohony se na trhu prosadi samy, i bez silenych dotaci.

0/0
26.4.2007 12:15

Jaromír Marušinec

Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

Ojeté elektrické auto kolem 30 000 km se dá sehnat za 250 000 Kč. 20x nižší náklady na provoz, prakticky nulové náklady na opravy a nizké povinné ručení vám cenu časem sníží na běžných 200 000 Kč. A užijete si vice legrace, lepší poslech hudby, nemusíte řadit, nemusíte měnit žádný olej ani výfuk, nemusíte ani měnit svíčky, rozvodák, brzové destičky, protože energie se vrací do baterek při běžném brždění a při izdě z kopce. Nemusíte chodit na emise. Na autě se vlastně nemá co v motoru polámat.

0/0
26.4.2007 13:46

Honza42

Re: Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

To si děláte legraci, že ano. Podíl poruch motoru vůči jjiným poruchám na autě bude možná 1:1. Takža ani auto bez motoru vás nezachrání. Baterky stojí 433.000 Kč a vydrží 250.000 km. Takže pouhé odpisy baterek Vám vyjdou 1,7 Kč/km. Za to se dá jezdit na benzin. A ekologii si nechte, ta elektřina je převážně z uhlí.

0/0
26.4.2007 15:12

Xladi

Re: Re: Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

Sice je elektřína z uhlí ale kvaletně odsířená elektrárna má daleko nižší emise než auto, myslím kdyby se vydělil její výkon s počtem aut, který by mohla doíjet. Ovšem cena baterií je nehorázná, jezdí to dráž než já. Auto mi bere 5 litrů nafty jednou za 10000,- výměna oleje a filtru cca za 200,- takže celkové náklady na 1 Km cca 1,40Kč, sice je auto starý ale provoz je levnej. Ovšem kdyby byla alternativa stejně drahý konvenční automobil a elektromobil(pořizovací cena) vybral bych si elektro, jediným kritériem by bylo aby to na jedno nabidí ujelo aspoň 200Km.

0/0
26.4.2007 16:56

KocuR

Re: Re: Re: Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

Tak si to spočítejme:-)

spalné teplo benzínu je 43 MJ/kg, při spotřebě 5 l na 100 km (tj. 3,5kg) to dělá 150 MJ na 100 km. To je asi 42 kWh.

Elektromobil spotřebuje, jak je níže uvedeno, cca 16kWh na 100 km.

Pokud budeme uvažovat účinnost elektrárny 40% (závisí nejvíce na učinnosti parní (nebo spalovací) turbíny, použité palivo moc nerozhoduje)  42 * 0,4 = 16,8 kWh - jsme prakticky na svých. Takže jaké elektrárny je vhodné stavět? Ty pro které je palivo... a bude dostupné a levné po celou dobu jejich životnosti. Zatím je to uhlí, o plynu bych polemizoval, a samozřejmě jádro. A držet ITERu palce.

Samozřejmě je to jenom velmi povrchní a zběžný výpočet.

0/0
26.4.2007 19:41

Hobit

Re: Re: Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci

To si delate legraci Vy?

JAk muzete rict podil poruch 1:1, kdyz elektro mobil ma daleko mene slozitych soucasti nez auto na spalovaci motor?

V elektromobilu je akorad tak elektromotor, baterie a ridici jednotka, naproti tomu v aute na spalovaci motor, je jedno jeslti nafta, nebo benzin mate motor, ktery je sam os sobe hodne slozita soucast, karburator, katalizator, spojka, razeni a kdo vi co jeste. Tyhle soucasti jsou sami o sobe strasne slozite.

Takze mi netvrdte, ze elektromibil nema mensi poruchovost nez auto paleni ropy. Cim vic soucasti tim vice poruch to je preci jasne.

0/0
16.5.2007 16:20

Me2d

Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

0/0
26.4.2007 11:33

Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

To je přesně důvod proč je cena nadsazená. Lidi by to kupovali. Je to záměrně takhle drahý, ropná lobby, zisk státu, .....

Elektromobil je totiž výrobně levnější než klasický auto.

Jediná možnost je si klasický auto nějak předělat načerno(kdo by to uměl).

0/0
26.4.2007 11:59

Karel

Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Aha...takze vlastne vsichni vyrobci aut na svete jsou uplaceni ropnou lobby ze?

0/0
26.4.2007 12:45

Ales

Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Budes se divit, ale neco na tom pravdy bude.Pred 10 lety mela snad kazda automobilka jeden model na elektriku, dokonce i Ukacka vyrabeli elektricky Tavrie viz.

www.electroauto.cz/tavria.html

ukazalo se ze to da lehce vyrobit a ze to i jezdi. No a najednou nekdo rekl DOST, to by stacilo a vsichni to najednou kolem roku 97 prestali vyrabet, Amici to dokonce jeste pro jistotu sesrotovali viz.

www.electroauto.cz/gm.html

Takze at je to jakkoli, tak dokud bude v zemi jeste alespon kapka ropy, tak se to moc vyrabet nebude.

0/0
26.4.2007 14:33

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Promiňte, ale to je absurdní blábol a zřetelné nepochopení zákonitostí trhu. Ano, elektromobily byly už několikrát "v módě", ale nikdy se neujaly. A neujaly se proto, že o ně nikdo nestojí. Mají krátký dojezt, "tankování" netrvá pár minut, ale hodiny, jsou drahé, atd. Zajímalo by mě, kolik z Vás, kteří to tady propagujete, má elektromobil doma v garáži? Tipnul bych, že plus mínus nikdo. To nejsou ropní šejci, to jsou spotřebitelé, kteří svými peněžními hlasy elektromobily (alespoň zatím) odmítají. Pokud by po elektromobilech byla poptávka, musely by být automobilky padlé na hlavu - při dnešní bratrovražedné konkurenci v tomhle oboru - aby takovou díru na trhu nevyužily. A automobilce je v zásadě jedno, na co to jezdí, ta nemá s ropnou lobby (existuje-li něco takového vůbec) nic společného. Ostatně, já myslím, že cena toho miniaturního autíčka - milion korun - vysvětluje vše. Za milion se dneska pořídí pomalu Mercedes či BMW, tak kdo by to dával za Peugeot 106?

0/0
26.4.2007 15:16

Tomas2

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Nemate pravdu, ze se neujaly, proc by jinak lidi v Californii tak sileli, kdyz jim je chteli sebrat a sesrotovat, mrknete se nekdy na film "Kdo zabil Elektromobil" Dale namate pravdu, ze se baterie nedaji nabit zapar minut, vase znalosti skoncily nekde pred 20ti lety dneska sou takovy baterky, ktery nabijete za 10 minut. Jeste na konec nemate pravdu s tou cenou, ojety elektromobil sezenete za 100 000,-

Takze z toho jasne vyplyva, ze asi jsou opravdu automobilky padle na hlavu;-)

0/0
26.4.2007 15:27

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Pane, to je prece nesmysl. Vami uvadeny film jsem, pravda, nevidel, kontext neznam, ale opravdu by me zajimalo, kdo chtel komu co sebrat a sesrotovat. Zvlast v USA, kde je ochrana soukromeho majetku zatim jeste stale (temer) posvatna. Pokud uvedete detaily, budu rad. Baterii, kterou nabijete ze zásuvky za 10 minut a jezdíte s ní potom hodiny elektromobilem bych rád viděl. Uznávám, že jsa ekonom, nejsem odborníkem na fyziku, ale úplně blbej také nejsem. To množství energie se tam prostě musí nějak dostat a obávám se, že 10 minut opravdu nestačí (ostatně - viz uvedený článek). Cena ojetého vozu - i kdyby bylo pravdivé co uvádíte - je jedna věc, cena nového je věc druhá. Cena ojetého vozu je tak nízká zejména díky nízké poptávce. Prostě to nikdo nechce. Ostatně, vlastníte Vy elektromobil? Pokud ne, proč, když je to tak výhodně?

0/0
26.4.2007 15:53

Tomas2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Vlastnim, ale nesmim s nim na silnici, protoze mi ho tady nasi mili urednici nechteji prihlasit, zatim se stale nevzdavam;-)Videl jste tohle?

www.teslamotors.com

a nebo tohle?

http://auto.idnes.cz/644-elektrickych-koni-do-terenu-zap-x-od-lotusu-faw-/ak_aktual.asp?c=A070322_175928_ak_aktual_fdv

Pak jiz mozna uverite, ze Li-ion nebo Li-Pol baterie, ktere mate ve svem mobilnim telefonu to 10 min. nabijeni zvladnou.

0/0
26.4.2007 17:17

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Abychom si rozuměli, já jsem nenapsal, že jezdit na elektřinu NIKDY nebude možné. Naopak, já té technologii fandím a jsem si jist, že jednou bude dostupná taková technologie, která vytlačí spalovací motory. Jsem přesvědčen, že to nastane zejména díky růstu cen nafty na světových trzích. Napsal jsem, že TEĎ je to neekonomické a tvrdit, že za to mohou hrabiví naftoví šejci je pošetilé (slušně řečeno). Vždyť i ta vaše Tesla Roadster (mimochodem - moc pěkná) stojí skoro 2 mil. Myslíte, že je to proto, že jejího výrobce má pod palcem OPEC?

0/0
26.4.2007 19:32

Tomas2

Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Ten prispevek ohledne spiknuti naftovych spolecnosti je treba pochopit, podivejte se na ten dokumentarni film

http://www.sonyclassics.com/whokilledtheelectriccar/

Vystihuje nekolik stezejnich vlivu ropnych spolecnosti, ktere vyzname prispely ke krachu toho elektromobiloveho projektu GM v Californii. Jiste ze asi nestoji za kazdym neuspechem ktere elektromobily mely, maji a stale mit budou, ale je treba si take uvedomit proc automobilky neinvestuji do vyvoje baterii ale radeji se zameruji na vyvoj superspalovacich motoru ze kterych se snazi "vytlacit" co nejvetsi ucinnost, ktera se vsak ani zdaleka nepriblizuje vynikajici ucinnosti elektromotoru. Vzdyt ty nove baterie budoucnosti nakonec museli vyvinout az Japonsti vyrobci elektroniky, bez nich by se to nepohnulo. R^

0/0
26.4.2007 20:13

Tomáš

Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Nevím, film jsem neviděl, příležitostně se podívám. Ale obecně na trhu funguje jedna věc dost spolehlivě. Pokud miliony jednotlivců sponánně usoudí, že pro ně něco není dobré, může se kterákoliv firma, byť sebebohatší třeba postavit na hlavu a nebude jí to nic platné. Nechci tady polemizovat s něčím, co jsem neviděl, ale je třeba vzít v úvahu, že speciálně GM není v posledních 10-15 letech dvakrát úspěšná (před nedávnem to dokonce v jednu chvíli vypadalo téměř na bankrot), takový film může mít charakter nějakého PR. A máte pravdu, nové baterie vyvinuli výrobci elektroniky, protože lidé je chtěli do mobilů. Pokud by lidé nezačali v 90. letech celosvětově tak masivně používat GSM, žádné nové baterie by nebyly. Vše je jenom o tom, co lidé chtějí a co nechtějí.

0/0
26.4.2007 21:26

Tomas2

Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Mozna mate pravdu da se to take tak chapat, jeslize je po necem velka poptavka, vyrabi se toho hodne a cena je relativne nizka. Ovsem je to takovy zacarovany kruh, jestlize jsou dnes elektromobily drahe, neni po nich velka poptavka, vyrabi se jich malo a tim padem jsou drahe a takto porad dokola, chtelo by to nejaky impulz aby se tento vetrnik zmenil. Napriklad levne Cinske baterieR^

0/0
26.4.2007 22:31

Tomas2

Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Dalsich duvodu proc se automobilkam nechce vyrabet elektromobily je vice, jeden z nich je jiste take nezadouci jednoduchost elektropohonu, vzdyt nemale procento jejich zisku tvori vyroba nahradnich dilu a kdyz porovnate elektromotor a treba takovy Diesel Comonrail je to jasne.R^

0/0
26.4.2007 20:15

Tomáš

Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Obávám se, že i v tomto se mýlíte. Nahlédněte do výsledovky nějaké automobilky. Automobilky jsou dnes více a více montovny aut a drtivou většinu dílů, které montují do aut kupují od subdodavatelů. Navíc je o příjmy systematicky připravují výrobci neoriginálních dílů. Díly a servis jsou zajímavé pro dealery aut, automobilky chtějí prodávat auta.

0/0
26.4.2007 21:49

Tomas2

Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

V tomto mate asi pravdu viz. Skoda v Ml.Bol. Ovsem v tom pripade se to nehodi vyrobcum motoru, vstrikovacich jednotek, vyrobcum prevodovek (elektromobily je vetsinou nemaji) a take vyrobcum brzdoveho oblozeni, z vlastni zkusenosti mohu rici, ze elektromobily brzdi v beznem provozu pouze motorem kvuli rekuperaci a teprve v pripade opravdu prudkeho seslapnuti pedalu se uvede v cinost brzdova hydraulika. Jinymi slovy na tom mem elektromobilu jsou jeste puvodni desticky;-)

0/0
26.4.2007 22:38

Tomas2

Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Na druhou stranu je s podivem, ze se v tomto vubec neangazuji vyrobci akumulatoru, pro ne by to preci mol byt docela dobry kseft. Dokonce jsem psal nasemu ceskemu vyrobci Ni-Cd baterii FERAK a.s. ohledne vymeny bateriove sady v tom mem aute a vubec se mnou nikdo nebavil, pouze odpoved e-mailem, ze baterie do elektromobilu nedodavajiRv

Kdybych je treba objednal jako do vysokozdvizneho voziku tak by to asi slo_?

0/0
26.4.2007 22:42

Tomáš

Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

To je pořád o tom samém. Je to maličký segment, který tvoří jen pár nadšenců jako Vy a který je pro automobilky nezajímavý. Kromě technických potíží, musí někdo přesvědčit zákazníky, že elektromobil je o tolik lepší, že se jim vyplatí si ho koupit místo auta se spalovacím motorem. Zdá se, že se to zatím nikdy nepovedlo - viz ústup elektromobilů z nabídky automobilek. Hledat za tím naftaře je nesmysl. Jsem ale přesvědčen, že doba alternativních pohonů přijde. Nevím jestli právě elektrických, ale nějakých jistě. Kdy tak nastane, rozhodne trh a ne ropná lobby. A bude to ve chvíli, až bude cena ropy na několikanásobku ceny současné. Automobilky se budou snažit nabídnout levnější alternativu, protože jejich příjmy budou klesat a pokud se elektromobil ukáže být tou alternativou, vemte jed na to, že výrobci baterií se budou moci přetrhnout, aby dodali co je třeba. To je celé. Žádného zlého šejka s pytlem dolarů nevidím, jen nabídku a poptávku.

0/0
26.4.2007 22:57

Tomas2

Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Mate pravdu ze cena benzinu je jeste stale velmi nizka, ovsem cekat, ze se v nejblizsi dobe nejak rapidne zvedne je hloupost. Prodejci a zpracovatele ropy to maji moc dobre spocitano kam az muzou s cenou jit aby to bylo jeste stale nejlevnesi reseni. Cili potrebuji doprodat vsechno do posledni kapky i za cenu nizsich zisku. Z toho plyne, ze jestli maji elektromobily cekat az dojde ropa, tak se jeste slusne nacekajiRv V dnesni dobe se elektromobil da celkem vyhodne pouzivat jako druhe auto do rodiny na nakupy a cesty po meste. Jako hlavni vozidlo domacnosti asi jeste dlouhou dobu fungovat nebude.Rv

0/0
26.4.2007 23:08

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Záleží čemu říkáte nejbližší doba. Než libovůle producentů ropy (jejichž produkční kapacity nejsou daleko od svých limitů) je u ní daleko důležitější světová poptávka, zejm. na emerging markets, konkrétně v Číně, event. v Indii, kde roste takřka exponenciálně. Pokud nebude míra rychlosti otevírání nových nalezišť dostatečně rychlá, dočkáme se vzestupu cen ropy relativně rychle (z historického hlediska). Ale ani to otevírání nových nalezišť není nezávislá proměnná. Jak cena ropy roste, vyplatí se těžit ze stále hůře dostupných míst, kde by to ještě před nedávnem nebylo možné. Každopádně důsledek pro elektromobily a další alternativní pohony jen skutečně ten, že na jejich čas si ještě pěkně dlouho počkáme.

0/0
26.4.2007 23:55

Miketak

Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

Zdravím a co tam máte za baterie? Možná bych byl schopen Vám je dodat. Pracuji ve firmě Alkal Baterie a ta zajišťuje prodej a opravy baterií Ferak.

0/0
10.5.2007 12:52

ekolo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

v Tesle jsem nedávno jezdil. Je to sporťák, kterej si to směle rozdá s Ferrari a neprohraje. Pak je ta cena dost nízká.

0/0
2.12.2008 23:28

j.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

NO minimalne vyvoj oloveno-gelovych baterii bol "stopeny" spolocnostou CHEVRON, ktora odkupila prislusne patenty od GM a "postarala sa" ze peknych par (desiatok) rokov nebudu pouzitelne v doprave :-((((((

 a pokial ide o spetne odobranie a zosrotovanie, zmluvy pripravene spolocnostou GM umoznovali spolocnosti stiahnutie vozidiel od ich majitelov (kedze tieto boli kupovane na leasing a nie kazdy si vzdy uvedomi dosledky tych zlozito formulovanych veticiek, pisanych fontom 6...   

0/0
7.5.2007 12:25

ekoloušek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil

přijďte se podívat na Náměstí Jiřího z Poděbrad v pátek a sobotu tento týden. My tam budem se svými EUTY a možná Vás necháme se svézt.

0/0
18.6.2007 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.