- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to krasna myslenka,ktera nenecha nektere nadsene duse v klidu. Fandim vam v usilovne a trpke ceste za elektromobilem, ktery predci dnesni mrhani s energii.
Elektromobily nechtěj vyrábět sami automobilky, protože by je to zabilo, kdo si dnes může dovolit auto které vydrží 500 000 km a nepotřebuje údržbu. Z čeho by potom žily servisy které musí generovat zisky proto, aby mohli kupovat předražené technologie na údržbu aut od automobilek ? A co prodejci PHM ?těžko by asi zdůvodňovali rostoucí cenu el. energie ropnou krizí atd..
Je to pekna hracka, potencialne pouzitelna vsak pouze ve meste.
Mimo mesto je to vsak naprosto out. Tedy alepson do doby, nez se zvysi merna energie akumulatoru tak o 1 az 1.5 radu a take doba nabijeni. Pujde-li vsak vyvoj stale stejnym tempem, bude to trvat jeste pekne dlouho. Proste 12kWh/kg, byt brutto, je trochu nekde jinde...
Dvacetak za km je ponekud optimisticky. A ne vzdy pujde nabijet na "nocni proud". A pri nabijeni za cenu 4kc/kWh se blizime pomalu benzinovemu pohonu. Navic nutno podotknout, ze na benzin je uvalena obrovska dan.
Ještě další problém, o kterém nikdo nemluví - jak to budete vytápět na podzim a v zimě?! - navrhuji krb.
No osobne si myslim ze aktualni budoucnost ma jasnou akorat ve meste dobijeny elektromotor z diesel agregatu.
Pokud by jezdilo 100 000 elektromobilů, zatíží to naši síť cca 1%. Na
pokrytí veškeré spotřeby energie u nás stačí elektřina vyrobená
solárními článkyo účinnosti 15%, které mohou být přímo v místě spotřeby třeba na
střechách a plocha bude 30x30 km. To jsou také počty.
Problém je ale v tom, že na výrobu solárního článku se spotřebuje více energie, než se z něho za celou životnost dostane. Takže další slepá cesta, to už by bylo lepší přimontovat na auto větrnou elektrárnu
Kdybychom si měli kupovat jen auta s nejlepším poměrem cena auta + paliva na 200 000 ujetých kilometrů, tak bychom všichni kupovali jen Škodu 120. Takže o trochu vyšší cena nevadí, když je to zajímavý auto
Ale vyplati, jako druhy auto do rodiny na nakupy a cesty po meste je to jako delany
a stačí jak poruchovej je žabožrout s normálními motory, natož tohle .)))
ať vyráběj hořtice, ty uměj dobře...
No tak si kup elektricky Clio, nebo VW, skoro kazda automobilka mela alespon jeden elektromobil. viz. databaze elektromobilu
kolik temelínů se asi bude muset postavit, až bude víc takových aut? Budou se prodávat i do Rakouska?
Staci kdyz dostavime ten jeden, jeste dva bloky se tam v pohode vejdou
Rakusaci od nas stejne ten proud kupujou, protoze ho maji nedostatek
Proboha Peugeot 206 za milion! Nestoji nahodou s benzinovym motorem kolem 200 tis.? Lepsi demonstrace skodlivosti environmentalismu nemuze byt. Cekam, kdy Bursik naridi befehlem, ze se smeji prodavat jen takovato auta. Budeme mit sice uzasne cistou prirodu (aspon v Praze, otazka co v severnich Cechach), ale 95% lidi bude chodit pesky, protoze si tu hovadinu nemohou dovolit. Dokud je "ropa" tak levna jak je, jezdeme na benzin. Az bude dochazet a jeji ceny porostou, alternativni pohony se na trhu prosadi samy, i bez silenych dotaci.
Ojeté elektrické auto kolem 30 000 km se dá sehnat za 250 000 Kč. 20x nižší náklady na provoz, prakticky nulové náklady na opravy a nizké povinné ručení vám cenu časem sníží na běžných 200 000 Kč. A užijete si vice legrace, lepší poslech hudby, nemusíte řadit, nemusíte měnit žádný olej ani výfuk, nemusíte ani měnit svíčky, rozvodák, brzové destičky, protože energie se vrací do baterek při běžném brždění a při izdě z kopce. Nemusíte chodit na emise. Na autě se vlastně nemá co v motoru polámat.
To je přesně důvod proč je cena nadsazená. Lidi by to kupovali. Je to záměrně takhle drahý, ropná lobby, zisk státu, .....
Elektromobil je totiž výrobně levnější než klasický auto.
Jediná možnost je si klasický auto nějak předělat načerno(kdo by to uměl).