Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neúnavný pracant: zkušenosti majitele Škody Felicia

Škoda Felicia je populární a dostupné auto. Přinášíme dlouholeté zkušenosti majitele jednoho z posledních modelů. Jaký byl z pohledu uživatele provoz vozidla od roku 2000, kdy byl vyroben? Vyskytly se nějaké vážné poruchy?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepa

Ale jo

RADY: Pokud chcete koupit starší felici, tak jedině motor 1,3 MPI a od roku 1997. Spotřeba okolo 6l/100km. Na první pohled musí být vidět že o auto bylo postaráno a ideálně se servisní knížkou a první majitel. Podvozek by neměl trpět korozí skoro vůbec. Lemy blatníků jen mírně.  Zadní dveře pokud možno vyměněné. Blatníky se dají vyměnit a i s

nastříkáním za cenu okolo 10.000 kč.  Auto by mělo jít v pohodě

nastartovat a  na volnoběh držet otáčky.  Motor by se neměl při

akceleraci dusit. Pokud auto špatně brzdí nevadí. Brzdy i s kotoučema

se dají vyměnit za cca 1.500 kč.  

0/0
6.5.2008 12:30

Pepa

Re: Ale jo

Pokud se vám nezdá chladič nevadí,

ten se dá vyměnit taky za 1500 kč.  Pokud je motor příliš hlučný tak

auto nebrat, může to být náznak vážnější poruchy motoru. Po koupi  je

třeba vůz ihned nechat zkontrolovat u nějakého garážového profíka. Do

cca 5000 kč vám dá automobil dokupy. 

0/0
6.5.2008 12:31

Pepa

Re: Ale jo

Hlavně nechat zkontrolovat

zavěšení kol a brzdy.Je vhodné si u felicie ihned nechat vystříkat

dutiny a podvozek proti korozi. Pokud se rozhodnete felicii koupit tak

kupujte nad 50 tisíc kč, rok výroby od 1997 a najeto pod 130 tisíc km. 

Felicie v cenové relaci pod 40 tisíc jsou vhodná spíše na vrakoviště. 

0/0
6.5.2008 12:31

Roman

felda

čauky já mám feldu 1,6 mpi a jsem sní perfektně spokojený mám ji 4 roky a žádnej problém sem ještě neměl a vždy mě dovezla kam sem chtěl  R^;-)

0/0
9.1.2008 13:06

christo

souhlas

ale az na par drobnosti, posledni Filcku jsem kupoval v 98, tehdy jsem mel jiz v zakladu el okenka, el ovladane a vyhrivane zrcatka, central a mam takovy pocit ze i airbag (ale nejsem si jisty estli nebyl doobjednan). Radici paka byla jiz ta kratka (ne jak ve favoritu) a pamatuju si ze to melo takovy vynadaci kufrik ze stredoveho panelu v palubce, kterej sem nikdy nevytahl (maximalne kdyz sem ho vyklepaval) byl to ten silnejsi motor 1.3 a jezdila docela slusne, i kdyz kolem maximalky 160 km/h si klidne vzala 9l/100. Mel jsem tam pocitac a kdyz sla po letech do sveta byla dlouhodoba spotreba 6.5 l. Na svou dobu (1998) to nebylo nijak podprumerne auto ve sve tride, spis prumer. Konkurenti si pamatuji tehdy nabizeli za stejnou cenu horsi vybavu. Citelne chybela klimatizace, ktera se do 1.3 nemontovala. 

0/0
2.5.2007 18:18

christo

Re: souhlas

Ke konci kdyz bylo najeto pres 100 000, zacal zlobit termostat (v zime

to topilo malo a v lete se zahrivala) a uplne na houby byly lakovane narazniky v barve vozu, ktere mi praskly samovolne behem jednoho roku.

Koroze se tech 5 let neprojevila ani na patych dveri - nikdy nebyla

garazovana. Servis dle servisni knizky. Na ty penize to bylo docela v

pohode auto pro jednoho ci dva lidi.

0/0
2.5.2007 18:19

Christo

Re: Re: souhlas

jinak ojetou Filcku bych za ty prachy co se na trhu prodava nekoupil. sel bych do cehokoliv jineho, je to lacinejsi rozhodnuti;-)

0/0
2.5.2007 18:38

J

:-)))

...Co na tom, že nebylo moje, ale firemní...// no to že za ty love bych do teho nešel ani za Boha ;o)Rv

0/0
2.5.2007 14:29

regazzi

?

Strašně by mne zajímalo, co za lidi sedí ve škodovkách. Neni jízda, kdy by se mi nestalo, že by nějakej magor chtěl měřit síly, lepí se mi na kufr, problikává na okresce, kde nemám kam uhnout, přitom to ženu kolem 130. Včera na cestě z ČB do Prahy debílek v Octavii Combi nemohl prenest pres srdce, ze jsem ve 130 neuhnul nekam do krovi. Jakmile mam na aute napsano Passat, jsou skodovkari uplne posedlí touhou mi to nandat. Pak ale cumej, kdyz nestacej.....;-D

0/0
2.5.2007 10:09

OK

Re: ?

Passat je auto pro teplý ;-D;-D;-D

0/0
2.5.2007 10:20

J

Re: Re: ?

joo...já to taky čet... ale pár kamarádů co jsou gayové mají i jiný auta, takže výzkum na prd:-) Ale napadá mě že vždycky když jsem jel na služebku Passatem tak vždycky jsme tam byli samí chlapi ;o)))));-D

0/0
2.5.2007 14:50

janyh

Re: ?

škodovkáři i vwčkáři jsou úplně stejní, všichni si chtějí dokazovat, že ty jejich pekáče sou dobrý....

0/0
2.5.2007 12:26

christo

Re: ?

vcera jsem taky videl jednoho blbecka v tv co jel po okresce  kilo tricet.. po kouskach ho odvazeli havrani...

0/0
2.5.2007 18:22

HANScz

1.9D

jezdím od 1996 v 1,9D,najeto 210000km a auto docela v pohodě,jediné slabé místo je startér,momentálně už pátý kus,sem tam čep,spojka při

155000,třetí baterie,hnije to jak sviňa,tlumiče při 200000,od 190000 po nastartování kvičí do zahřátí jak sviňa,je

to v pohodě....jo a je tam už třetí tachometr,no a ty bláboly o prostoru nad hlavou nechápu,měřím

182cm a v autě neležím jako někteří řidiči ale sedím rovně a hlavu mám

pořád na stropě,někdy si připadám jak v nějaké motokáře...

0/0
2.5.2007 9:26

J

Re: 1.9D

No já mám zas 95 kilo a je mě to malý do šířky:-) Kup si třeba Mazdu Xedos nebo Chryslera Stratuse, tam jsem rozvalenej, sedím na křesle, opřený ruky o opěrky, el. okna, výškově nastavitelný sedadlo, nastav. volant, a dáš za to ty samý peníze jako za Felícii (cca 70tis.);-D A když podřadím na dálnici a zadupnu to tak vesměs zatínám tipec jak VW tak škodovákům :-)

0/0
2.5.2007 14:32

Jaroslav

1.6 GLXi

Když do svý 1.6 naleju V-Power benzín, tak na dálnici v pohodě proháním TDI, HDI, CDI a jinou smradlavou havěť.   180 km/h jede bez problémů.......  A kilo tam mám pod 10 vteřin....  :-) 

0/0
2.5.2007 6:26

hnusil

Re: 1.6 GLXi

neni nic horsiho, nez kreten ve felicii, ktery si na dalnici leci mindraky

0/0
2.5.2007 7:44

rencar

Re: 1.6 GLXi

Tyyy kokso to musi bejt brutalni masina ... doufam ze tam mas hodne plastu , poradny kridlo aby to tu bestii pri tom trhani asfaltu  pak udrzelo na silnici .... .... proste dalsi socka co si doma lesti tenhle ceskej krap , po  nocich nespi zavisti  ze nema na nic lepsiho a pak se realizuje za vseobecneho posmechu na silnici.

0/0
2.5.2007 7:49

Jaroslav

Re: Re: 1.6 GLXi

Jels v tom někdy? Asi néé, to bys takovej blábol nemohl napsat. Je to prostě regulérní auto. Spíš některý socky v ojetinách ze západu nepřenesou přes srdce, když ve 150 ty jejich dehtový pekáče předjede felda s nohou na půl plynu....

0/0
2.5.2007 11:10

Normálka

Re: Re: Re: 1.6 GLXi

Tak to můžu jen potvrdit, oni si totiž někteří myslí, že s nimi ostatní mermomocí musí závodit. Když něco s felckou předjedeš, dotyčný závodník má dojem, že máš nohu až na podlaze a hned, jak se zařadíš, už tě bere, protože takovou ostudu nenechá jen tak ;-D 1.6 je normální postarší auto, se kterým se nemusíš bát předjet kolonu kamionů, toť vše, nic horšího, dneska každej ohrnuje noc, ale že to měla každá 3. rodina doma, to žádná ...

0/0
2.5.2007 11:49

Pepa

Re: Re: Re: Re: 1.6 GLXi

Jak je zde řečeno, felda je normální auto pro každodenní ježdění. Já vlastním kombíka 1,6 ze září 2000 téměř v plné výbavě a jsem velmi spokojený. Auto už začíná rezavět, ale mnoho zápádních strojů se stejným obdobím vývoje a rokem výroby jsou na tom mnohem hůře. A k tomu závodění, oktávka se základními benzínovými a naftovými motory ztrácí s ohledem na výrazně větší hmotnost vozu a většinou i řidiče.:-)

0/0
3.5.2007 12:59

king

Re: 1.6 GLXi

tolik bych si  s Felicii dovolil jet jen snad jen rovne, do zatacky na dalnici pri naklonu, ktereho je to auto schopno je to holy hazard!

0/0
2.5.2007 17:19

Alfie

Náhodou...

jezdím Felicií z roku 2000, má elektricky ovládaný zrcátka, přední okna a centrál s alarmem a dálkovým ovládáním.  Za těch 7 let má 110 000 km a je naprosto spolehlivá! Odtah byl potřeba jen jednou, když odešla lamela spojky, Jinak žádný velký problém, jen běžné drobné opravy při pravidelných prohlídkách - brzdové destičky a tak.. 

<br>Jo a mělo to 6 let záruku na prorezavění, takže jsem při prvních známkách rezu nechala v záruce vyměnit oboje zadní + pátý dveře a vypadá jak nová :-)  

0/0
1.5.2007 21:39

tom

Re: Náhodou...

[>-][>-] Proč tady lžeš ? Felicie je normální šmejd. [>-][>-]

0/0
1.5.2007 21:57

Andee

Re: Re: Náhodou...

Nech bejt, není to žádnej zázrak, ale zas taková hrůza taky ne. Podle mě jsou poslední ročníky mnohem spolehlivější než třeba Fabie z prvních dvou let výroby... máme jednu Fabku 1999 a mimozáruční servis stál už během prvních tří "záručních" let hroznej balík. Opakované problémy s geometrií, vadný závit upevnění nádrže, nevhodné disky z výroby atd... těch problémů bylo hodně Rv:-(

0/0
1.5.2007 22:11

Alfie

Re: Re: Náhodou...

Kdyby to byl šmejd, tak s tím nejezdím. Potřebuju s autem jezdit do práce a ne se vzdělávat v oboru automechanik. A to mi tahle Felicie splňuje..

0/0
4.5.2007 17:01

Ondra

spolehlivost

A to je spolehlivý auto tohle???

Kup si Mercedesa :-)

0/0
1.5.2007 17:10

JirkaF

mé zkušenosti

sám jsem s feliciemi jezdil 6 let, vystřídal jsem 3 různé vozy, vždy nové, končil jsem s nimi po cca 130 000 km po dvou letech. Vždy to byly 1,3 50kW, kombi. Auta ode mě dostávala řádný záhul, ale taky pravidelný značkový servis. Za celou dobu se mi stalo jen jednou, že jsem nedojel, byla prodřená izolace na nějakém drátu. Jinak vůbec nic, absolutní spokojenost. Vzheledem k tomu, že se jsem rádně projel 3 felicie, není moje spokojenost náhoda, spíš vypovídá o kvalitě toho auta.

0/0
1.5.2007 15:46

petr

TALMANOVÁ S TOPOLANKEM NA YOUTUBE

   nekdo dal na youtube zabery obou milencu ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.5.2007 9:40

Anonym

Felicia 1,3 MPI

Felda je nenáročný autíčko, sám mám z roku 2001 a zatím nikde nic nehnije a to s ní už pár desítek tisíc km mám najeto. Výhodu tohohle auto hlavně spatřuji v tom, že i originální díly a práce v servisu (opraví kde kdo) jsou opravdu za hubičku (ve srovnání se zahraniční konkurencí). Takže, kdo chce levné auto (na provoz) a jezdí tak do 12-15 tisíc ročně je to ideální volba.

P.S. Co se týče místa, tak osobně mne přijde, že Fabie je o x% menší a to i kufr. Kdo kdy skládal do krátké Fabie věci na dovolenou, tak se slzou v oku musí vzpomínat na velkoprostor u Feldy :-)

0/0
1.5.2007 9:37

zo

Re: Felicia 1,3 MPI

No asi si v jiném autě neseděl co??Faktem je že díly jsou asi opravdu za hubičku.Ale ten výsledek je pak mnohdy tragický.A že by to byla ideální volba??To nemyslíš vážně.Ale proti gustu žádnej dišputát.

0/0
1.5.2007 10:03

Bobíček

Re: Felicia 1,3 MPI

Proboha,  ž let stará Škodovka a nehnije, zadní dveře nic ?? Pokud nehnijí stojíš v garáži a leštíš, k tomu snad auto není.:-/:-/

0/0
1.5.2007 17:46

Anonym (autor)

Re: Re: Felicia 1,3 MPI

Prý ty modely z roku 2001 měla na problematických místech už pozink, no nevím, prostě moje nehnije (je fakt, že jsem ji nechal asi před dvěma lety kompletně vystříkat).

Jak říkám, žádný zázrak to není, ale z hlediska provozních nákladů a na občasné popojíždění je ideální.

Jasně pokud budu s autem jezdit každý den delší trasy, tak na to felda nemá.

0/0
2.5.2007 7:49

Fifo

Re: Re: Felicia 1,3 MPI

Když se jednou za dva roky nechají udělat dutiny a spodek a jednou za měsíc se prožene myčkou s horkým voskem tak fakt nehnije.Nechápu lidi co je jim líto dát jednou za dva roky na dutiny a spodek 2 tisíce ale raději vytopěj 30 tis za plechy a lak.

0/0
2.5.2007 16:47

Radek

Re: Re: Re: Felicia 1,3 MPI

kdybych u svýho Favorita dal každý 2 roky 2 tisíce za dutiny tak jsem teď na 18ti tisících a za výměnu zadních lemů jsem před 10 lety dal 6.000...pravda, teď to bude potřeba možná vyvařit celý ale auto mi neváží o 100 kilo víc :D...navíc ho mám jen jako zálohu takže spíš budu jen kamuflovat na technickou

0/0
2.5.2007 21:14

J

Re: Felicia 1,3 MPI

Tak asi spotřeba a ND jsou v pohodě, já měl Formana a tam byly některý ND v rámci spíš desetikorun než stokorun ;o):-) Filda bude něco podobnýho. Ale jak jsem už napsal, když si můžu vybrat mezi cizým autem za 90tis. a Feldou za 70tis. tak bych spíš volil cizince. Ikdyž je fakt, že právě třeba po 9-10 letech chce už auto značnější investice a vyměňují se ty dražší díly. Každopádně to co mi nabídne např. můj Chrysler (70tis.) a co mi nabídne Filda (70tis.) je defacto neporovnatelný, Felície je co do výbavy 100 let PŘED opicema, a néé za ..;o)))

0/0
2.5.2007 14:54

P8000

Moje Felicie

V roce 1998 jsem kupoval své první nové auto, tenkrát Škoda Felicia 1.3. S výbavou na přání vyšla na 298 tis. Kč. Za necelé dva roky jsem s ní nalítal 105 tis. km a šla do světa. Za celou dobu užívání žádný problém, jen pravidelná údržba. Felicia byla velmi solidní auto poplatné své době..

0/0
30.4.2007 22:44

Martin

Re: Moje Felicie

proč prodáváš dvouleté auto ?

0/0
30.4.2007 23:39

P8000

Re: Re: Moje Felicie

Vzrostly nároky..

0/0
1.5.2007 8:02

tom

Re: Re: Re: Moje Felicie

[>-][>-] Vzrostly nároky na servisní udržbu ............. Což chápu. Taky sem mněl stejnej problém s dvouletou Felicií. Ta rez by mi nesežrala jenom pátý dveře, podběhy a blatníky ale taky moji pěněženku. Taky sem ji dal do áček a rád. [>-][>-]

0/0
1.5.2007 21:56

P8000

Re: Re: Re: Re: Moje Felicie

Je možné, že jsem ji prodal včas a skutečně by vzrostly nároky na údržbu. V mém případě vzrostly nároky na mnohem větší vůz..

0/0
2.5.2007 7:35

Pišta Hufnágl

Re: Re: Re: Re: Moje Felicie

PLÁCÁŠ NESMYSLY;-D

0/0
2.5.2007 18:19

J

Re: Moje Felicie

To se dá pochopit, hlavně když jsou na to love:-) Každopádně dneska bych za 298tis. novou škodovku nekoupil, to radši za ty peníze koupím třeba 3 roky starou ojetinu nějakýho zahraničního fára :-)

0/0
2.5.2007 14:57

Spielmacher

Krapet lepší kárka...

Lancia Delta 1,8VVT, 96kW, černá metalíza, r.v. 5/99, 5dvéř. Naj. 72000km. Maximální možná výbava: digi autoklima, Recaro v kůži, 4el. okna, el. zrcátka, radio s ovl. na volantu, 4x repro, el. střešní okno, airbag, centrál na DO, imobiliser, servo, ABS, original alu kola, nové pneu Michelin, 4x kotoučové brzdy, mlhovky, spojler, K&N vzduch filtr. Po servisu, nové náplně, brzdy. Velmi pěkné, čisté, spolehlivé. Rod. důvody. Cena 89000kč - sleva, dohoda možná.

0/0
30.4.2007 21:48

cernobila_televize

Re: Krapet lepší kárka...

neprodaval jste to tu uz pred pul rokem 8-o

0/0
1.5.2007 0:51

hugo

Re: Krapet lepší kárka...

hovno s italem a ještě takovýn že to není moc po vrakáčích a když se něco vysere tak pěkně za plnou cenu :-©

0/0
1.5.2007 9:01

jana

Re: Re: Krapet lepší kárka...

... další frustrovanej majitel Schade, kterej neusene, co Italové dokázali už v r. 99 a o tom se majitelům Fóbií a Ochcávek může dodnes jenou zdát ;-D;-D;-D

0/0
1.5.2007 9:09

Andee

Re: Re: Re: Krapet lepší kárka...

Ač sám mám italský auto, tak v tomhle musím souhlasit. Lancia obecně je auto, na který se díly sháněj dost špatně (dokonce i nový) a tohle je ještě k tomu celkem atyp... takže je sice pravda, že je to na jednu stranu super vybavený auto za vynikající cenu, ale v tomto případě tržní cena zohledňuje zcela jednoznačně riziko případné drahé opravy.

0/0
1.5.2007 15:18

JohnDoe

Re: Re: Re: Krapet lepší kárka...

Tak tady bych se felicie zastal. Rodice si v 99 koupili Punto II 1.9 D a ja o pul roku pozdeji felicii 1.3 MPI. Felicii mam porad, pred 2 lety jsem investoval do LPG a jezdi na pohodu a za levno. Zadna velka oprava neprobehla, pouze bezne vymeny (brzdy, vyfuk, ...). Nikdy me nikde nenechala (naj. 98tis.). Punto bylo mnohem mene spolehlive, 4x odtah, drobne poruchy po skonceni zaruky - vsechno drahy jak svina. Letos v zime zacal cukat motor, tak sel do servisu a skoncilo to repasi naftoveho cerpadla za 43tis (ma nejeto 148tis km). Jinak felina je z edice SportLine, ma airbag, okna a zrcatka v elektrice, volant a radicku v kuzi, tuzsi podvozek, pekny elektrony, pozinkovanou kastli a dutiny vystrikany voskem, takze zatim nerezne.

0/0
2.5.2007 22:31

jana

Re: Krapet lepší kárka...

Pošlete mi fotky na jd.dlouha@seznam.cz

0/0
1.5.2007 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.