Diskuze

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy: 1. nevytáčejte motor

Jak nejvíce spořit palivo, radí v našem novém seriálu šampion rallye o nejnižší spotřebu paliva. První rada zní: Motor nevytáčejte a řaďte co nejdřív. Sledujte pozorně s námi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mr.Tomash

15. 8. 2008 17:20
Rady

tak tu

http://auto.idnes.cz/jezdit-usporne-je-hracka-vyzkouseli-jsme-to-fzh-/automoto.asp?c=A080623_123210_automoto_fdv

sa radi aby sme motor točily do otačok kde mam najviac sily a v tomto článku mtor točiť na male otačky ;-D. Tak kto ma teraz pravdu ?

0 0
možnosti

like.n0.other

17. 1. 2008 10:33
omg

tyhle clanky pisou blbci ktery o autech vedej kulovy...u svyho esca 16v radim 5 na stovce a spotreba je mnohhem mensi nez kdybych to tahal uz nekdy od 80kmh

0 0
možnosti

Eleonora

18. 11. 2007 19:34
Ekonomický favorit?

Mám favorita z roku 93 a jezdím na plyn. Při rychlosti nad 100km/h mi otáčky vylítnou na 3,5tis. Jak mám jezdit ekonomicky a snažit se ušetřit když se ta sviňa točí rychleji než holub na báni? Pomaleji jet nemůžu nebo mě ostatní vytlačí do pangejtu a na lepší auto bohužel nemám.:-/

0 0
možnosti

Hellborn

9. 11. 2007 14:11
Ano, jistě...

Například s vysoko otáčkovou hondou budu jezdit kolem 2500-3000ot... :-P o všem pouze dokud se nezahřeje! Pak šup k 8000... ;-DR^

0 0
možnosti

Warhead_bia :P

9. 11. 2007 14:13
Re: Ano, jistě...

ale jedes za 30 ;-D

0 0
možnosti

Charlie

23. 10. 2007 14:41
Točit točit točit!

Řadit v 2-2,5 tisících je u moderních motorů blbost. Moderní 16V motory otáčky potřebují. Například majitelé Opelů by mohli vyprávět, provozem v nízkých otáčkách odcházejí EGR ventili, zanáší se škrtící klapka, krokové motorky volnoběhu, takže to co uspoří na palivu zaplatí za opravu a možná ještě mnohem víc. Takže točit točit točit, ale přiměřeně.

0 0
možnosti

michal

18. 9. 2007 14:03
provereni auta

0 0
možnosti

Bitch

24. 5. 2007 11:33
Kecy

Kterej blb tenhle článek stvořil??? Pak to dopadá jako u kamaráda, kterej s FAbií 1.2 jede kopec za 4. v 1900ot a to auto se nahoru skoro nevyskrabe. Jen tak mimochodem, ja se stejnym autem radim mezi 2500-4000 a nedela mi problem dostat se na 5.8-6l/100. Pri razeni ve 2000 motor udusim. Je to predevšim o stylu a plynulosti jízdy, tohle je blbost.

0 0
možnosti

Tom

30. 5. 2007 12:46
Re: Kecy

Já mam bmw 2.8 a klidne se muzu dostat na 7,5 l/100 km, ale nedelam to, protoze :

1) Ničí se čepy v motoru, když je v nízkejch oáčkách

2) nelze to vydržet, stejně na to člověk šlápne (Y)

0 0
možnosti

Kubik

11. 5. 2007 10:00
rozjezd

Zdary lidi,

helejte, co je lepsi z hlediska spotreby, rozjizdet se svizne na pozadovanou rychlost nebo pomalejs? ;-)

0 0
možnosti

rocky_krysa

11. 5. 2007 10:22
Re: rozjezd

Rozjet se svizne na pozadovanou rychlost a tu pak udrzovat. Pomaly rozjezd bere vice. Sviznym rozjezdem myslim pasmo 3-4.5 t ot. kdy se motor dostane do otacek ve kterych ma maximum tociveho momentu. To plati pro atmosfericky benzin u turbomotrou zacina max tocivy moment i od 1500-1750 ot, takze je mozne radit mnohem drive.

0 0
možnosti

mauví

10. 5. 2007 21:51
Spíš by mě zajímalo...

Zajímalo by mě jak moc se na spotřebě projeví brždění motorem? Někde sem se dočetl že když při jízdě z kopce nechám zařazenej kvalt a nešlapu na plyn je okamžitá spotřeba asi 0,2l na sto! Je to tedy upornejší než jízda na neutrál. Kolik se dá ušetřit tímto stylem ježdění? Jestli teda vůbec něco:-) Díky všem za odpovědi.

0 0
možnosti

rocky_krysa

11. 5. 2007 8:33
Re: Spíš by mě zajímalo...

Na to ti poradim, aby sis tuto diskuzi precetl od zacatku, najdes tady odpovedi na vsechno

0 0
možnosti

mauví

10. 5. 2007 21:32
Souhlasím, ALE...

Fábie se spotřebou 2,888 na trati 300 km? No dobrý, jen bych ten motor nechtěl vidět až bude mít najeto 100 tis. km!!? Nejsem žádnej závodník, ale jezdit na pětku 40 :-© Jinak si tyto čísla totiž nedokážu vysvětlit.

0 0
možnosti

rocky_krysa

11. 5. 2007 8:32
Re: Souhlasím, ALE...

vsechno je o trase, kterou ten clovek jezdi, jaky na ni ma provoz, kolik z toho je mesto nebo dalnice, to jsou vsechno veci, ktere ovlivnuji spotrebu. To ze ty nejsi treba po praze jezdit pod 9 l neznamena, ze nekdo jinde nemuze jezdit pod 3l. Ja mam taky ve svem okoli jednu vyhlidkovou cestu ktera ma 26 km tam a zpatky a tech 52 km delam s 1.8T s prumerem podle PP 4.2-4.3 pri prumerne rychlosti 55-60 km/h podle PP.

0 0
možnosti