- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak tu
sa radi aby sme motor točily do otačok kde mam najviac sily a v tomto článku mtor točiť na male otačky . Tak kto ma teraz pravdu ?
tyhle clanky pisou blbci ktery o autech vedej kulovy...u svyho esca 16v radim 5 na stovce a spotreba je mnohhem mensi nez kdybych to tahal uz nekdy od 80kmh
Mám favorita z roku 93 a jezdím na plyn. Při rychlosti nad 100km/h mi otáčky vylítnou na 3,5tis. Jak mám jezdit ekonomicky a snažit se ušetřit když se ta sviňa točí rychleji než holub na báni? Pomaleji jet nemůžu nebo mě ostatní vytlačí do pangejtu a na lepší auto bohužel nemám.
Například s vysoko otáčkovou hondou budu jezdit kolem 2500-3000ot... o všem pouze dokud se nezahřeje! Pak šup k 8000...
Řadit v 2-2,5 tisících je u moderních motorů blbost. Moderní 16V motory otáčky potřebují. Například majitelé Opelů by mohli vyprávět, provozem v nízkých otáčkách odcházejí EGR ventili, zanáší se škrtící klapka, krokové motorky volnoběhu, takže to co uspoří na palivu zaplatí za opravu a možná ještě mnohem víc. Takže točit točit točit, ale přiměřeně.
Kterej blb tenhle článek stvořil??? Pak to dopadá jako u kamaráda, kterej s FAbií 1.2 jede kopec za 4. v 1900ot a to auto se nahoru skoro nevyskrabe. Jen tak mimochodem, ja se stejnym autem radim mezi 2500-4000 a nedela mi problem dostat se na 5.8-6l/100. Pri razeni ve 2000 motor udusim. Je to predevšim o stylu a plynulosti jízdy, tohle je blbost.
Já mam bmw 2.8 a klidne se muzu dostat na 7,5 l/100 km, ale nedelam to, protoze :
1) Ničí se čepy v motoru, když je v nízkejch oáčkách
2) nelze to vydržet, stejně na to člověk šlápne
Zdary lidi,
helejte, co je lepsi z hlediska spotreby, rozjizdet se svizne na pozadovanou rychlost nebo pomalejs?
Rozjet se svizne na pozadovanou rychlost a tu pak udrzovat. Pomaly rozjezd bere vice. Sviznym rozjezdem myslim pasmo 3-4.5 t ot. kdy se motor dostane do otacek ve kterych ma maximum tociveho momentu. To plati pro atmosfericky benzin u turbomotrou zacina max tocivy moment i od 1500-1750 ot, takze je mozne radit mnohem drive.
Zajímalo by mě jak moc se na spotřebě projeví brždění motorem Někde sem se dočetl že když při jízdě z kopce nechám zařazenej kvalt a nešlapu na plyn je okamžitá spotřeba asi 0,2l na sto Je to tedy upornejší než jízda na neutrál. Kolik se dá ušetřit tímto stylem ježdění Jestli teda vůbec něco Díky všem za odpovědi.
Na to ti poradim, aby sis tuto diskuzi precetl od zacatku, najdes tady odpovedi na vsechno
Fábie se spotřebou 2,888 na trati 300 km? No dobrý, jen bych ten motor nechtěl vidět až bude mít najeto 100 tis. km!!? Nejsem žádnej závodník, ale jezdit na pětku 40 Jinak si tyto čísla totiž nedokážu vysvětlit.
vsechno je o trase, kterou ten clovek jezdi, jaky na ni ma provoz, kolik z toho je mesto nebo dalnice, to jsou vsechno veci, ktere ovlivnuji spotrebu. To ze ty nejsi treba po praze jezdit pod 9 l neznamena, ze nekdo jinde nemuze jezdit pod 3l. Ja mam taky ve svem okoli jednu vyhlidkovou cestu ktera ma 26 km tam a zpatky a tech 52 km delam s 1.8T s prumerem podle PP 4.2-4.3 pri prumerne rychlosti 55-60 km/h podle PP.