Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola úsporné jízdy 2.: S rychlostí roste spotřeba

Jak nejvíce spořit palivo radí v našem novém seriálu šampion rallye o nejnižší spotřebu paliva. V druhém dílu se naučíme jezdit plynule. Čím rychleji pojedeme, tím víc auto spotřebovává. Rozhodně ale nemusíme jezdit jako šneci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukes.2002

největší hloupost

Jak může někdo zveřejnit a radit takovou blbost jako vypínání motoru na křižovatce a u přejezdu? pán by určitě poradil i vypnout motor v koloně...:-©:-© Nikdy nevite co s autem může být a kdykoliv se může stát cokoliv a auto už nebude chtít na startovat a co potom vznikne? další zácpa,riskování života a zdravý svého i ostatních....výborná rada. Budeme mít menší spotřebu a ušetříme 5 korun ale za to nám stoupne nehodovost a možná i smrtelné nehody...paráááda....

0/0
27.6.2007 18:52

Tristan

Re: největší hloupost

"Nikdy nevite co s autem může být a kdykoliv se může stát cokoliv a auto už nebude chtít na startovat"

Proboha, co to mas za auto? U prejezdu vypinam motor vzdycky.

0/0
7.7.2007 9:15

Mak1

Re: největší hloupost

BMW to má sériově;-)

0/0
7.11.2007 12:36

Volkswagen

11 litru na 100 km? No a?

Kdo na to ma, at to jezdi. Kdo na to nema, at chodi pesky. Proboha, co je to za zivot, kdyz porad kontrolujes spotrebu?

Koupil jsem novy auto, jezdim s nim uz dva roky a nevim, jakou ma spotrebu! A vy tu pocitate, jestli auto zere 4,556 nebo 4,557 litru! :-DDD

0/0
20.6.2007 18:52

thor

cože? Kdo to psal?

Lidi, to jsou hovadiny, co se tu píše! Mám Fabii 1,2l 40kw - jel jsem s ní nedávno Brno-Praha po dálnici rychlost neustále mezi 110 - 140 km/h a průměrná spotřeba 5,5l. Jakých 11,5? Kde to kdo vzal? Co je to za blbost?

0/0
20.6.2007 16:10

Volkswagen

Re: cože? Kdo to psal?

"Mám Fabii 1,2l 40kw - jel jsem s ní nedávno Brno-Praha po dálnici rychlost neustále mezi 110 - 140 km/h..."

Takze 111 km/h? Tahle Fabie nikdy neudela 140 km/h!

0/0
20.6.2007 18:45

Bitch

Re: Re: cože? Kdo to psal?

Zase odbornik... tahle Fabia vytahne 170 kkte

0/0
23.6.2007 16:06

Ale jo

Re: Re: Re: cože? Kdo to psal?

kecas, 120 a dost

0/0
23.6.2007 16:19

Bitch

Re: Re: Re: Re: cože? Kdo to psal?

Vyliz si, Fabii jezdim a tachometrovych 170 da v pohode... Nehraj si tu na odbornika blbej kkte !

0/0
3.7.2007 9:08

franta

Re: Re: Re: Re: Re: cože? Kdo to psal?

mas blbej trihrnek a myslis si ze jsi se 170km/h mistr sveta....

0/0
1.8.2007 12:33

Bitch

Zase blbosti

Prosím autora tohoto článku (respektive celého seriálu o spotřebě) ať dá co nejdříve výpověď, aby se zabránilo vypouštění dalších obdobných nesmyslů mezi čtenáře. Ještě bych pochopil,že článek byl o ničem a neměl žádný smysl. Ale autor tu navíc ještě uvádí informace úplně nesmyslné. Třeba co se týká Fabie. Z osobní zkušenosti vím, že s tímhle motorem žere při (tachometrových) 90km/h 5,5-6l a při 140km/h 7-7,5l. Jestli jel autor po dálnici za skoro 9l tak je ko**t a nemá co psát takovéhle články. A to se ani nezmiňuji o spoustě dalších hovadin a nesmyslů v tomto(i předchozím) díle...

0/0
24.5.2007 11:53

vitak69

Re: Zase blbosti

prosím, aby jsi vrátil řidičák, protože u benzínové fabie je taková spotřeba nemožná při 140 km/h!!!

0/0
24.5.2007 21:36

Bitch

Re: Re: Zase blbosti

Naser si... Za prvé jsem mluvil o tachometrové rychlosti, takže skutečná rychlost je nižší, a za druhé nevím proč vracet řidičák proto že umím jezdit úsporněji než nějakej blbeček co si tu hraje na chytrýho.

0/0
22.6.2007 12:06

Krtek

Re: Zase blbosti

Ale chlapci on myslí okamžitou spotřebu a ne průměr. A věřím tomu, že ve 130 už jedeš s plynem na podlaze ;-D;-D

0/0
7.7.2007 8:39

pius99

blbosti a blobosti

jen malá poznámka - např. u oktávie TDI se turbo zapína na +- 2350 ot. takže kaž¨dá pomalá jízda je neekonomická. :-)))) Zavedení bodového systému se u mě projevilo nárůstem průměrné spotřeby o 0,29 litru na 100km.

0/0
16.5.2007 13:46

K.

Re: blbosti a blobosti

Hm, to ti tak zerem :)

0/0
16.5.2007 14:46

M

Re: blbosti a blobosti

Já Ti to aji žeru... neb já mám naučený auto na 3200ot a tam mám stejnó spotřebu jak při 2000ot, ale vyšší rychlost. Nad 3200ot mi to samo žere víc.. Když jedu míň jak 2000ot. mám spotřebu vyšší a motor brble že se mu to nelíbí

0/0
16.5.2007 15:48

rocky_krysa

Re: blbosti a blobosti

Toz jestli ti turbo u concernoveho TDI zapina +- pri 2350 ot. tak s tim mazej do autonemocnice, bo je neco spatne

0/0
16.5.2007 19:02

muf

Re: blbosti a blobosti

teda to je narust spotreby jako das... jestli resis takovehle prd, tak to potes pizmon :-)

0/0
16.5.2007 19:37

PetrVTR

Re: blbosti a blobosti

U TDi dosahuje plnici tlak turba maxima pri 1800-1900 otackach

0/0
22.5.2007 8:44

martin

Re: blbosti a blobosti

ses vedle. Pri 1700 otackach.

0/0
24.5.2007 9:34

vitak69

Re: blbosti a blobosti

Jsi uplně vedle, koukej letět do servisu, protože to máš nějaké posunuté.  Ta spotřeba je taky nesmysl, plácáš blbosti.:-©

0/0
24.5.2007 21:31

M

:-))

Kurňa lidi... píšete vo desetinách litru... 4,6... 5,5.... máte si kópit ameriku a tytok hodnoty vám budó stačit tak akorát na nastartování motoru a puštění klimačky :-P;-D Řekl bych to asi tak: eši chcete auto s rozumnó spotřebó, kupte 1.9 TDi Fábiu, třeba aj kombi. Eši chcete místo auta AUTO, kupte Audinu, BMW, Chryslera, Mercedesa.. ale pak klidně počitéte s 8-14 litrama. Určitě máte aji jiný zkušenosti, hlavbě vy s naftó jezdíte za míň, ale obecně platí že když koupím větší a silňéší káru s 3.5 litru, tak samo platím víc za pojištění, ND, benzín...

0/0
16.5.2007 10:46

Palo

Astra 1,7 DTI

Spotrebu mám dlhodobe pod 4,5 l nafty na 100 km . Prijal som zásadu, že nebudem tankovať "neznačkovú" naftu .Asi 9O% x som tankoval u OMV ,vo zvyšných % Esso , Slovnaft .Myslím, že to má svoj význam  , zatial mám najazd. 80 000 km , bez problémov . Motor je od výrobcu ISUZU . Uvítal by som Astra 4x4 ....Všetkým Vám prajem veľa najazdených km s čo najnižšou spotrebou !

0/0
16.5.2007 9:14

M

Re: Astra 1,7 DTI

Je to aji tým že máš lehký auto, tak jak ta Fábia.. u techto maléch aut je ta spotřeba (hlavně u dízlu) samo menší..

0/0
16.5.2007 10:49

co je neznačková nafta

Re: Astra 1,7 DTI

minule jsem se u globusu ptal chlapa z cisterny odkud to veze a on na to, no jako všude z kralup...

a já mu říkám a co ten shell? ten se vozí odkud a on no taky z kralup akorát do toho přidaj kýbl aditiv, a stojí to o dvě kačky víc. takže nafta je asi všude jen jedna, rozdíl je v aditivech a ty buď chci nebo ne. navíc se dají za 50,- dokoupit a dolít zvlášť pokud chce někdo pročistit motor nebo co

0/0
16.5.2007 11:22

M

Re: Re: Astra 1,7 DTI

Nevím..nevyznám se v tým jak se dělá ta distribuca nebo jak to obohacujó.. ale je to dost možný... že to tak je..jak píšeš.. Ale popravdě se mě hodněkrát stalo... že v nejakým tým Essu měli benál dražší třeba o 50 háků jak u Shellu, spíš de o to vychytat místo kde to bereš. Když to kópm u Teska nebo tak tak je to třeba o kačku levňéší, což je pro mě cirka  60,- na plné. Nicméně - daleko horší só sezóny - když vemu plnó v zimě tak 26.80 x 65 litrů = 1742,- v létě v sezóně 33.40 x 65 litrů = 2171,- což je nejakéch 429,- rozdíl. Čili když vemu 4x do měsíca plnó tak jenom ten rozdíl mě činí aspoň 1700,- nebo 1800,-;-(;-D Takže já nejakó korunu nebo kurunu-dvacet rozdíla neřeším, daleko víc mě děsijó sezónní výkyvy

0/0
16.5.2007 11:43

Palo

Re: Re: Astra 1,7 DTI

Vy ste ale zlomyselní vodiči ktorí mi kazia ilúziu , že si toho mojho miláčka krmím  superkvalitným ropným produktom  eňo-ňuno , v ktorom nie je žiadna voda a správne deklarovaný obsah cetánu , na ktorý pravidelne dohliadajú prísne oči kontrolorov......:) a že presne natankujem toľko nafty koľko ukazuje počítadlo . Mojmu strýkovi v Nemecku , keď nabral plnú , ako pozornosť podniku umyli auto , aj u nás to tak funguje , že ?

0/0
17.5.2007 8:37

vitak69

Re: Re: Re: Astra 1,7 DTI

Tvůj strýko trochu kecá, v Německu beru plnou každý měsíc a nikdy mi tam auto neumyli.

0/0
24.5.2007 21:30

Kralupák

Re: Re: Astra 1,7 DTI

jenom bacha, abys u zlatokopů nenatankoval LTO. To pak jdou vstřiky do ... háje. A jestli má někdo common rail, tak to je ještě jiná písnička (když klekne) ;-)

0/0
25.5.2007 8:44

medick

Re: Re: Astra 1,7 DTI

a tu o karkulce znáš? Jen pro tvou informaci, z Kralup se všechno vozí, protože tam je centrální mezisklad. A co se týče aditiv, tak firmy jako Shell, OMV apod. mají své vlastní auditorské a kontrolní mechanizmy, takže nájemce čerpací stanice, pokud udělá nějaký špatný koktejl a přijde se mu na to, může dostat pokutu až do 10 mil. Euro za poškození dobrého jména značky.

0/0
25.5.2007 13:08

Krtek

Re: Re: Astra 1,7 DTI

Aleba to je překvápko??? To jste mysleli, že Shell dováží z němec a ONO z polandu nebo co????

0/0
7.7.2007 8:44

martin

Re: Astra 1,7 DTI

Octavia 2.0TDi a kdyz chci, jede to za 5 litru, bez nejakeho zbytecneho zdrzovani, nepredjizdeni atd...

0/0
24.5.2007 9:36

vitak69

Re: Astra 1,7 DTI

Ne, že bych chtěl být ironický, ale netvoří se za tebou náhodou kolony?;-D

0/0
24.5.2007 21:27

Bajus

Citroeni

S C3 1.1 motorem se po dálnici v pohodě vejdu do 6 litrů a to jezdím kolem 130. Nevím, proč  Fabia má tak vysokou spotřebu. Všem odpůrcům FRN aut (mimo Renault) nějak nerozumím. S předchozím Saxem najeto přes 150 tis, kromě běžného opotřebení nebyly žádné problémy.

0/0
13.5.2007 19:45

Premda

Re: Citroeni

asi to bude tim, ze ma 3 valce...tipuju :-)

0/0
13.5.2007 22:09

Woody

Re: Re: Citroeni

Tipuješ špatně, 1.1 od Citroenu je čtyřválec

0/0
14.5.2007 10:37

M

Re: Citroeni

Otázka "jaká" Fábia, s 1.9 TDi spotřeba na dálnici 4 litre..

0/0
16.5.2007 10:49

DoG/CORFU

Re: Citroeni

FRN auta nebrat.

0/0
16.5.2007 15:23

M

Re: Re: Citroeni

Známé má pár let C5 a bez problémů, otázka je co za dalších třeba 5 let :-)

0/0
16.5.2007 15:54

Ladik

Re: Re: Re: Citroeni

Mam peugeot 205 1.8XRD a ma najeto 263000km a jezdi naaadherne a bez poruch ;)

0/0
16.5.2007 17:09

rust

Re: Re: Citroeni

xantia - luxusni kara, vetsi nez ochcavka, jizdni komfort je opravdu nekde jinde a koupis to za par korun

a strach o hydrauliku? jsou to jen famy. krome utrhleho tahla za 120Kc jakehosi, kdyz jsem zkousel terenni polohu v opravdovem terenu NIC

zere to asi 9, pocital jsem jen jednou prumer po 5 plnych nadrzich

podotykam, ze kara je v cajku, funkcni vsechny agregaty a poctive zmerene emise

a vsichni vi, ze citroeni vubec nehnijou...

0/0
16.6.2007 12:46

rust

Re: Re: Re: Citroeni

motory od PSA jsou spicka, zeptej se nekoho, kdo dela v boleslavi u motoru (resp u toho jednoho, co se v cechach dela :))

1.8HDI treba...

0/0
16.6.2007 12:52

vitak69

Re: Citroeni

130 z kopce a s větrem v zádech, že? Ještě žě ti to při té rychlosti nevrací benzín do nádrže.;-D

0/0
24.5.2007 21:34

Stary opryskany livanecnik

Re: Re: Citroeni

Ty jsi pěkný lofásek!!!!! Jde vidět žes s C3 v životě nejel....tak si to nejdřív zkus a pak tu :-© ty svoje "moudra"XRvRvRv

0/0
5.8.2007 4:03

ropák

je to o výrobcích

Lidi, přestaňte kupovat předražené škopky z boleslavi... můj VFIATV si vezme ve 100Km rychlosti to samé jako ve 160Km - jen při zrychlování je to víc, ale to je fyzikální zákon. Je to o kvalitě motoru a řídících jednotkách.

0/0
12.5.2007 15:19

mikes

Re: je to o výrobcích

;-D;-D;-D

0/0
12.5.2007 15:33

Premda

Re: je to o výrobcích

;-D;-D;-D

0/0
12.5.2007 17:58

Volf

Re: je to o výrobcích

Už jsem toho četl dost, ale ty jsi fakt ten největší exot. Pravděpodobně je tvůj  VFIATV tak dobrej, že od 100 Km rychlosti se mu nezvyšují jízdní odpory. 8-o;-D;-D;-D 

0/0
12.5.2007 22:02

rocky_krysa

Re: Re: je to o výrobcích

to je jasna provokace

0/0
12.5.2007 22:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.