Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin už nefrčí: Honda bude čepovat vodík, chystají se laciné hybridy

Namísto obyčejné benzínky budou řidiči Hondy FCX zajíždět k vodíkové čerpací stanici. Futuristická honda by se měla v provozu objevovat už v příštím roce. Kolem roku 2010 vyjedou nová, levnější hybridní auta kombinující spalovací motor se sílou elektřiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas

Vodik

koukam hodne se tu mele o vodiku. docela pekne to maj popsany na www.hytep.cz doporucuju nahlednout

0/0
31.5.2007 9:06

Integra

spatny preklad

zarazilo mne tvrzeni, ze by evropsky viceprezident Hondy rekl "Nemáme žádnou představu, jaká bude poptávka n;po malem hybridu]", protoze jsem ten rozhovor pred tydnem v Automotive News cetl a toto jsem tam nevidel. Tak jsem to nasel a ve skutecnosti rekl "We have no idea what the demand is. All we know is, we cant' meet it." Coz je trochu neco jineho ;-) ve skutecnosti rekl, ze Honda ani s planovanymi 200.000 kusy maleho hybridu nebude moci uspokojit poptavku.. To je tak, kdyz se jedna veta vytrhne z kontextu, aniz by si to autor clanku nejdrive precetl cele.

0/0
21.5.2007 23:19

jdobry

VODIK NE!!

Vodik neni dobrej napad! Bylo by to vitezstvi ekologickeho magorizmu nad prirodou. Volny vodik ma totiz jednu vadu: extremne rad se slucuje s ozonem. A druha vada je ze nelze zcela eliminovat unik vodiku pri odpojovani ventilu pri tankovani. Slouceno dohromady to znamena, ze kdyby jsem ted hned do zitrka presly s veskerou dopravou na vodik, tak by jsme do roku 2010 nemely problemy s dirama v ozonove vrstve. Zadna vrstva by totiz nebyla. Kdy uz konecne zeleni magori zasnou brat v uvahu fakta vic nez svoji svatou ideologii, takle "zachrani prirodu" za cenu jejiho uplneho zniceni.

0/0
21.5.2007 15:51

jdobry

Re: VODIK NE!!

A  kdyby jste me nekdo neveril "protoze neumim pravopis" tak Standforske univerzite snad verit budete: http://gcep.stanford.edu/research/factsheets/effects_climate.html

0/0
21.5.2007 16:04

Vodnik

Re: Re: VODIK NE!!

jsem teda nejaky ten den mimo zakladni skolu, ale ten vodik se preci nijak z auta vypoustet nebude ne? z auta pujde jen kyslik a voda jsem slysel..jedinej problem vodiku je ze se vyrabi z ropy, nebo draze z vody, ale na to nejsou dostatecne kapacity el proudu takze sme tam kde jsme byli... nejekologictejsi vozidlo vsech dob proto zustava model freda flinstouna:-P

0/0
21.5.2007 20:44

jdobry

Re: Re: Re: VODIK NE!!

Problem vypousteni vodiku neni v tom ze by ho vypoustelo auto za jizdy, ale problem je ze ze unika pri manipolaci s nim a netesnosti. Pri kadem odpojeni ventulu trosku unikne a i z jinych duvodu. Jedno auto neznamena nic, stovky milionu aut znamenaji hodne. Vyroba vodiku z ropy je ekologicky nesmysl. Vyroba vodiku z vody na ten problem ze to nedokazeme udelat s rozumnou ucinosti, coz je problem ekologicky i ekonomicky.

0/0
21.5.2007 23:01

Horolezec-29

Jen víc a houšť, rychleji, rychleji...

ať ti, co denně "hýbou" s cenou ropy dle svých momentálních nálad na to doplatí R^;-D 

0/0
21.5.2007 15:21

Vodik

Uz takhle LPG nesmi do garazi.

Mit v aute 170litru  ?kapalneho? vodiku mi prijde jako docela extrem. Jak je to zabezpecene v pripade autonehody?

Benzin neni ani pod tlakem, ale flambovani posadky je posledni dobou docela caste.

0/0
21.5.2007 14:34

Vodnik

Re: Uz takhle LPG nesmi do garazi.

posadka jezdi v azbestovem obleku:)

0/0
21.5.2007 20:46

nonick

Benzín už nefrčí?

A kdy jste se byli naposledy podívat u nějaké benzínové pumpy? ;-D

0/0
21.5.2007 14:12

Phantom2005

No to se vyplatí!

Na 170 litrů vodíku ujedu 570km. Moje Fiesta ujede tutéž vzdálenost tak za 35 litrů benzínu (plusminus).

Jestli pořád stojí litr vodíku kolem 20kč, tak mi to vychází 3400kč vodík vs 1100kč benzín.

0/0
21.5.2007 9:43

janyh

Re: No to se vyplatí!

Tak hlavně, že jezdíš s fiestou...auto pro důchodkyně v pokročilém stádiu rozkladu.

0/0
21.5.2007 10:53

Vikip

Re: No to se vyplatí!

Myslím, že jim v redakci pouze vypadla desetinná tečka a má tam být 17.1 l vodíku. Jinak by to auto muselo ujet 5700 Km. ;-)

0/0
21.5.2007 12:24

Integra

Re: Re: No to se vyplatí!

FCX opravdu ma nadrz na 171 litru (priblizne 5 kg) stlaceneho vodiku.

0/0
21.5.2007 23:29

Jirik_H

Nepřesnosti

Toyota přišla s lexusem poté, co honda vytvořila svou luxusní divizi acura. A prvním sériovým hybridem nebyla toyota, ale honda insight.

0/0
21.5.2007 9:32

Fitipaldi

hlavně ať tím zasypou USA

Protože amíci s těmi 5 l motory žerou asi 1/3 celosvětové spotřeby ropy.

0/0
21.5.2007 9:01

ja

Re: hlavně ať tím zasypou USA

A potom budou spotrebovavat trikrat tolik ropy, aby si vyrobili dost vodiku pro auta Rv

0/0
21.5.2007 9:46

Jirik_H

Re: Re: hlavně ať tím zasypou USA

Pokud by vodík byl vyráběn elektrolýzou a elektřina z jádra, odpadá problém skleníkových plynů a jiných emisí. Zbývá sice jaderný odpad, ale stejně si myslím, že je to daleko čistější řešení.

0/0
21.5.2007 12:12

jdobry

Re: Re: Re: hlavně ať tím zasypou USA

Vodik pouzivany u vodikovych cerpacek v USA je vyraben z ropy. Rozklad vody na vodik elektrolizou je zoufale neuciny proces, neb to zatim neumime poradne. Mimochodem se tem cerpackam v Kalifornii rika "Hindenburg"

0/0
21.5.2007 15:54

microo

Re: Re: hlavně ať tím zasypou USA

Pokud by se hromadne jezdilo na vodik, tak te ubezpecuju ze by se velmi rychle nasel jiny zpusob ziskavani vodiku

0/0
21.5.2007 13:23

anonym

Re: Re: Re: hlavně ať tím zasypou USA

Tak tu alespon jeden navrhni. Jaderna energie moc politicky nefrci, termojaderna je zcela v nedohlednu anebo myslis jeste zcela neco jineho?

0/0
21.5.2007 17:20

paja

ropa

21 stoleti, kde mame nejmodernejsi technologie napr. Nano vlakna, procesory atd. Naproti tomu vic nez 100 let stara temer bezezmen technologie spalovaciho motoru. Je nanejvis jasne, ze ropnemu kartelu nejde a nepujde o to, opustit tento byznys.

Naco hned vodik, kdyz je vyzkousen plyn a to temer bezezmeny v motoru? Reseni existuji radu let, ale neni ''vule" to nasadit.

0/0
21.5.2007 7:54

MrViki

Re: ropa

No on takový plyn taky není nevyčerpatelný...

0/0
21.5.2007 8:02

orchis orfea

Re: ropa

Bohužel je to přesně tak jak říkáš.Taky nevěřím na to,že by si ropná lobby nechala ujít své astronomické zisky.

0/0
21.5.2007 9:35

Re: Re: ropa

Přesně tak. Proto i elektromobily které jsou výrobně levnější než benzíňáky stojej 2x tolik.

Ale nejen ropná lobby, ani stát nemá zájem, holt přes 50 procent ceny benzínu je daň.

0/0
21.5.2007 11:36

ja

Re: Re: Re: ropa

To jako ze automobilky maji male vyrobni naklady na elektromobily, ale "ropna lobby" ho zdrazi? 8-o;-D Muzes, prosim, uvest mechanismus, jakym to ti ropari ovlivni? Predem diky.

0/0
21.5.2007 11:50

ja

Re: ropa

A kde ten vodik vezmes? Budes ho delat z te hnusne ropy/plynu nebo z politicky neprijatelne jaderne energie?

0/0
21.5.2007 11:49

Karboxyl

Kde se vezme vodík?

Otázka je spíš, jak a z čeho se bude vyrábět to obrovské množství vodíku, aby nahradil všechen benzín. Jestli z ropy, pak je to kretenismus non plus ultra. Jestli elektrolýzou z vody, pak je potřeba značné množství eletrické energie, které není na zbyt. Každopádně skutečný rozvoj vodíkových aut samozřejmě může nastat, až bude dostatečné množství vodíku a relativně hustá síť čerpacích stanic, což je ještě hudba daleké budoucnosti.

A propos, celkem se opomíjí velký růst aut na biolíh. Viz Brazílie, kde auta na benzín jsou v naprosté menšině. Myslím, že právě hybridy jedoucí na biolíh je blízká budoucnost automobilového průmyslu.

0/0
21.5.2007 1:37

Xladi

Re: Kde se vezme vodík?

Nerad vám to říkám ale i ten takzvaný biolíh je značně energeticky náročný. Paradocně, když se započítají všechny vstupy a výstupy CO2 na výrobu, vychází to o dost hůře než pouhé zpracování a spalování ropy tady je odkaz na článek. http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2006040701

Bohužel naprostá většina těch takzvaných obnovitelných zdrojů energie je jen jedna velká lež. Je potřeba hledat levný čistý zdroj energie, ale to co nabízejí je jen nic neřešící technologie na které profitují jen ti co ji prosazují.

0/0
21.5.2007 8:19

dunsun

Re: Re: Kde se vezme vodík?

Takovy pohon uz samozrejme existuje. Je jim auto na vzduch. Vznikaji nulove exhalace + nesrovnatelne jednodussi tankovani pomoci kompresoru. Bohuzel jeste zcela neni vyresen dostatecny dojezd + ropne kartely tomuhle tez moc pomahat nebudou. Staci jen zabrowzdat pomoci strycka googla.

0/0
21.5.2007 16:13

ja

Re: Re: Re: Kde se vezme vodík?

A tu energii na pohon auta, tedy na stlaceni vzduchu, vezmes kde? A zkus si spocitat, kolik energie do toho stlaceneho plynu jde naakumulovat. Ony Te pak ty kecy o ropnych kartelech prejdou.

0/0
21.5.2007 20:54

Thyronx

Znacne nepresny clanek

Od GM jezdi po New Yorku 2 SUV na palivove clanky se spotrebou 350 mil na nadrz vodiku a 100 jich bude jezdit behem roku. Do seriove vyroby se dostanou v roce 2010. Ford ma tez Focusy na palivove clanky i na prime spalovani vodiku. Americke automobilky byly PRVNI ktere s palivovymi clanky prisly. Hybrid je docasne reseni a nema dlouhou budoucnost. Zrovna tak prime spalovani vodiku. Spalovacim motorum bude za par dekad konec.

Jak znamo palivove clanky meni chemickou reakci vodik na elektrickou energii. Pohon je pomoci elektromotoru. Otazka pump s vodikem neni problem, ale otazkou je cena vodiku a cena a spolehlivost palivovych clanku. (Palivovy clanek dokaze vyrobit dnes kdekdo, ale "za kolik" ?)

0/0
21.5.2007 1:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.