Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci automobilky Kia byli zadrženi za špionáž pro Čínu

Čínské automobilky jsou neustále kritizovány za kopírování modelů renomovaných výrobců. Nezůstává jen u designu, korejská policie zadržela zaměstnance automobilky Kia, kteří prodávali čínskému výrobci technickou dokumentaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

inzenyr

Kia a Cherry

ani jedna z tech dvou "automobilek" auta delat neumi...nevim co si tam zavidi...

0/0
22.5.2007 12:41

Ne

Re: Kia a Cherry

Kia se naucila s malymi naklady delat pomerne solidni vozy, ktere dokazi uspet na evropskych trzich. A to je presne to co ted potrebuji Cinani vice nez cele know-how vsech nemeckych automobilek dohromady.

0/0
22.5.2007 12:50

laik

Re: Re: Kia a Cherry

Kia především nakoupila konstruktéry a šéfy vývoje z Evropy,převládají z Německa, nechala si tu těmito lidmi na půdě Evrovy od píky vyvinout auto,takže umí lidi zaplatit a přeplatit,neb jako charitu to ti docela vysoce postavení ex-šéfové od Audi,VW,Renaultu atd.dělat nešli.Samotná Kia by nevymyslela nic kloudného.BTW:jinak samotná KIA je ve ztrátě.Pod cenou dokáže prodat každý.

0/0
23.5.2007 7:04

de5tiny

ach ta matematika

"230 milionu wonů což je asi 250 tisíc dolarů" ( => 1$ je cca 1000 wonu, at se to dobre pocita)

"až na 22 miliard wonů (500 mld. korun)" ( => 1 won je cca 25 Kc, at se to dobre pocita)

=> 1$ je cca 25000 Kc 8-o

0/0
22.5.2007 11:10

Hrustic

Cina

Na kopirovani, chudobe obyvatel a nerespektovani zadnych pravidel (pro nas samozrejmych) je postaveny cely ten cinsky komunisticky zazrak.

Vsichni nasi bolsevici, kteri casto davaji Cinu za vzor, si nevidi do huby Rv

0/0
22.5.2007 10:58

Wallha

Re: Cina

nebylo to v padesátých a šedesátých letech podobný u japončíků? Ti taky okopírovali co mohli a vidíš co z nich vyrostlo.

0/0
22.5.2007 12:26

vitak69

Re: Re: Cina

To teda nebylo! japonci rozhodně nic nekopírovali a určitě nezaměstnávali děti zadarmo!

0/0
22.5.2007 13:47

vitak69

Re: Cina

R^ Pravda, pravda,Čína nerespektuje ani základní pravidla obchodu a dělá to co dělal po celou dobu celý komunistický blok.

0/0
22.5.2007 13:49

brsoň

Nechápu

proč utrácet 250 tis. USD, když je za mnohem levnější peníz možné koupit přímo Sorento a docela prostě ho "vosmahnout". Nějaké technické výkresy o hlučnosti jsou v případě změny tvaru k ničemu.

0/0
22.5.2007 8:48

Ne

Re: Nechápu

Predstavujete si to jako Hurvinek valku. Kdyby se dala vyrobit kopie auta prostym opajcovanim jednoho zakoupeneho exemplare, tak by uz Cinani davno chrlili baworaky za deset tisic EUR. Ano rozebirani aut konkurence se bezne dela, ale vyrobni postupy, metody, tipy, triky, proste letite know-how daneho vyrobce tim nezjistite. Ziskat rovnou plany a technickou dokumentaci obecne je mnohem uzitecnejsi.

0/0
22.5.2007 8:58

ja

Re: Nechápu

Kdyz neco vosmahnete, tak jako finalni produkt obdrzite neco minimalne pet let zastaraleho. Zaroven nechapete, proc puvodni vyrobce pouzil konkretni soucastky, materialy a zpracovani a nevite, co muzete zmenit, aniz by se okopirovany vyrobek rozpadl. A ne vsechno se da bezchybne zanalyzovat a zkopirovat. To budete delat chemickou analyzu kazdeho plastu, kazde hadicky, kazdeho kusu oceli? A pak si ty soucastky vyrobite sam nebo si je nechate dodat od mistnich dodavatelu (taky plagiatoru) a pritom zjistite, ze oni presne to stejne nevyrabeji?

0/0
22.5.2007 10:08

uran235

Re: Re: Nechápu

Behem roku 1945 pristaly na uzeim SSSR pro potize celkem 3 americke bombardery B-29. Protoze to byla absolutni tehdejsi spicka a rusakum se o necem takovem ani nezdalo, naridil Stalin Tupolevove kancelari, aby stroje okopirovala sroubek po sroubku. Tak se i stalo, vcetne plechovych zaplat v kridlech po prustrelech z predchozich misi :-) Vznikly B-29 (Tu-4) pak na dlouha leta vyticil smer sovetskeho leteckeho prumyslu.

0/0
22.5.2007 17:41

PAVEL5

banda

jedna bolševická :-©

0/0
22.5.2007 7:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.