Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snižování emisí aut by mělo brát v úvahu různost modelů

Ministři hospodářství Evropské unie podpořili požadavek, aby snaha Evropské komise o snížení emisí kysličníku uhličitého u aut brala v úvahu technické parametry jednotlivých modelů, například objem motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e.t.

souhlas

auticka co vyrabi PSA kolin, klidne by meli mit emise pod 100,  auta vetsi i vic. Mam stredni tridu a emise papirove 167. Na to ze je to 6let stare auto vazici prez 1,4 tuny (max 2tuny) slusne.

Jsem pro variabilitu (treba podle hmotnosti) s urcitym degresivnim ucinkem. tj. 2x vetsi (objem motoru, hmotnost) = o 50% vyssi limit.

nikdo z komisaru neuvazuje veci jako k cemu slouzi to auto. Nekdo ma jen jako priblizovadlo a tomu bych doporucil kolo. Nekdo jako pracovni nastroj co musi tahat vozejk, ci jezdit v terenu a potrebuje sebou tedy vozit kila zeleza v napravach a pod.

Chci videt A8 nebo BMW 7 s emisema na 130gramech - realne to je krach techto automobilu. Jedine hybrid by mohl splnit podminky.

0/0
23.5.2007 11:06

performer

Re: souhlas

proto jsou ty limity  jako takové nesmysl. Nechápu proč by zrovna u Tvého auta mělo být 167 akorát a u jiného 120 už příliš. Protože je to druhé menší??? Jakou to má logiku? Žádnou. To si někdo potřebuje masírovat ego offroadem a jinému stačí Smart, přece nejsou žádná objektivní kriteria......

Jsem proti limitům.

0/0
23.5.2007 11:31

von Kleist

Re: souhlas

Myslenka, ze by to mohl splnit hybrid je naprosto licha, ponevadz i ten ziskava energii z nejakeho paliva - a energie = CO2 (poku to tedy neni vodik). Jedine co to ovlivnuje je ucinnost - a tam by byla pro nej teoreticka sance jen ve meste. Mimo je cela hybridni vybava akorat zavazi, ktere se taha navic.

0/0
23.5.2007 11:37

performer

Re: Re: souhlas

to že je to mimo město jenom závaží není pravda - to by platilo pouze na rovných prázdných silnicích - bez zatáček, bez kopců, bez provozu.... Kromě poloprázdných dálnic (že jich tedy v ČR máme ;-D) se výhody hybridu uplatní naprosto všude. ;-)

0/0
23.5.2007 14:13

von Kleist

Re: Re: Re: souhlas

Aha... a zkousel jsi nekde vyradit na dalnici z kopce - treba na D1 tam jsou celkem prudke - a jak to jelo?? Mozna i 125 km/h a jeste bys pri tom chtel dobijet a tedy brzdit?? 8-o Abys dostal rozumnou cast energie zpet, musel bys je sjizdet tak 80tkou.

Mimochodem ono to energeticky vyznamne dobiji jen pri relativne lehkem brzdeni, pro ucely hamtani to ma normalni brzdy.

Hybrid rozhodne ano - do mesta a za podminky plynuleho brzdeni. Mozna na nejakou klikatici 3 tridy prokladanou rovinkama, ale jinak je to navzdory masazi opravdu vetsinou jen tezitko navic.

0/0
23.5.2007 15:01

performer

limity jsou nesmysl a selektivní limity jsou nesmysl dvojnásobný

a pokud je ještě upraví na různé podle tříd automobilů, nasadí tomu nesmyslu korunu. Pokud jsem to dobře pochopil, tak Picantní auta budou moci produkovat pouze málo emisí, zatímco Veyronská auta budou mít limit alespoň čtyřnásobný, aby se nemusela přestat vyrábět. Vyrábět Picantní auto Veyronských parametrů bude zakázano.

Já jsem proti jakýmkoliv limitům množstí CO2. Limity se má regulovat pouze čistota emisí a ne jejich množstí. Množství se má regulovat ekonomickými nástroji - rozuměj výší zdanění paliva.

0/0
23.5.2007 9:29

809.KocuR

Cílem je novodobý trabant 0,6 TNT

Množství CO2 odpovídá množství spáleného paliva (dle druhu paliva - z kapalného vodíku pravda nevznikne). Množství spáleného paliva odpovídá výkonu motoru. Tady už to není přesné, nicméně je celkem jedno jaký je zdvihový objem motoru. 1,2 (ano ten) a 1,9 SDi mají srovnatelný max. výkon, pravda oba jsou slabé.

Můžeme tedy říct, že množství emisí závisí na účinnosti motoru a jeho výkonu. Čili objem motoru neomezovat, to je kravina. Omezit maximální výkon.... to je taky kravina. 70 kW vs 40kW žerou skoro stejně, hlavní je styl jízdy. 

Spotřeba = emise CO2. Takže co? Zdražit benzín! Pardon? Aha, tak taky ne.

Ale hlavně že se něco dělá a že to můžeme prohlásit za ekologické. On třeba motor 1,2 může v testu vykázat emise i pod 100g, jenže v reálném provozu to bude jinak.

Tyvole Nejede To

0/0
22.5.2007 22:24

rudastraka

komisari

az pujdou komisari prikladem a budou si vozit predele v maluchoj misto v A8 nebo BMV7, tak i my plebs mozna zacnem uvazovat se pujdeme o tridu niz

0/0
22.5.2007 21:16

Xladi

Re: komisari

Nařízení, smernice a regulace z dílny EU je největší brzdou evropských států. Obávám se že za pár let nám ujede vlak. Oproti okolnímu světu tu máme hodně věcí daleko dražší než jinde ve světě. Jak je třeba možné aby byl u nás cukr 2x dražší než jsou světové ceny, když je tak dotovaný8-o

0/0
23.5.2007 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.