Diskuze

Snižování emisí aut by mělo brát v úvahu různost modelů

Ministři hospodářství Evropské unie podpořili požadavek, aby snaha Evropské komise o snížení emisí kysličníku uhličitého u aut brala v úvahu technické parametry jednotlivých modelů, například objem motoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

e.t.

23. 5. 2007 11:06
souhlas

auticka co vyrabi PSA kolin, klidne by meli mit emise pod 100,  auta vetsi i vic. Mam stredni tridu a emise papirove 167. Na to ze je to 6let stare auto vazici prez 1,4 tuny (max 2tuny) slusne.

Jsem pro variabilitu (treba podle hmotnosti) s urcitym degresivnim ucinkem. tj. 2x vetsi (objem motoru, hmotnost) = o 50% vyssi limit.

nikdo z komisaru neuvazuje veci jako k cemu slouzi to auto. Nekdo ma jen jako priblizovadlo a tomu bych doporucil kolo. Nekdo jako pracovni nastroj co musi tahat vozejk, ci jezdit v terenu a potrebuje sebou tedy vozit kila zeleza v napravach a pod.

Chci videt A8 nebo BMW 7 s emisema na 130gramech - realne to je krach techto automobilu. Jedine hybrid by mohl splnit podminky.

0 0
možnosti

performer

23. 5. 2007 11:31
Re: souhlas

proto jsou ty limity  jako takové nesmysl. Nechápu proč by zrovna u Tvého auta mělo být 167 akorát a u jiného 120 už příliš. Protože je to druhé menší??? Jakou to má logiku? Žádnou. To si někdo potřebuje masírovat ego offroadem a jinému stačí Smart, přece nejsou žádná objektivní kriteria......

Jsem proti limitům.

0 0
možnosti

performer

23. 5. 2007 9:29
limity jsou nesmysl a selektivní limity jsou nesmysl dvojnásobný

a pokud je ještě upraví na různé podle tříd automobilů, nasadí tomu nesmyslu korunu. Pokud jsem to dobře pochopil, tak Picantní auta budou moci produkovat pouze málo emisí, zatímco Veyronská auta budou mít limit alespoň čtyřnásobný, aby se nemusela přestat vyrábět. Vyrábět Picantní auto Veyronských parametrů bude zakázano.

Já jsem proti jakýmkoliv limitům množstí CO2. Limity se má regulovat pouze čistota emisí a ne jejich množstí. Množství se má regulovat ekonomickými nástroji - rozuměj výší zdanění paliva.

0 0
možnosti
JK

809.KocuR

22. 5. 2007 22:24
Cílem je novodobý trabant 0,6 TNT

Množství CO2 odpovídá množství spáleného paliva (dle druhu paliva - z kapalného vodíku pravda nevznikne). Množství spáleného paliva odpovídá výkonu motoru. Tady už to není přesné, nicméně je celkem jedno jaký je zdvihový objem motoru. 1,2 (ano ten) a 1,9 SDi mají srovnatelný max. výkon, pravda oba jsou slabé.

Můžeme tedy říct, že množství emisí závisí na účinnosti motoru a jeho výkonu. Čili objem motoru neomezovat, to je kravina. Omezit maximální výkon.... to je taky kravina. 70 kW vs 40kW žerou skoro stejně, hlavní je styl jízdy. 

Spotřeba = emise CO2. Takže co? Zdražit benzín! Pardon? Aha, tak taky ne.

Ale hlavně že se něco dělá a že to můžeme prohlásit za ekologické. On třeba motor 1,2 může v testu vykázat emise i pod 100g, jenže v reálném provozu to bude jinak.

Tyvole Nejede To

0 0
možnosti

rudastraka

22. 5. 2007 21:16
komisari

az pujdou komisari prikladem a budou si vozit predele v maluchoj misto v A8 nebo BMV7, tak i my plebs mozna zacnem uvazovat se pujdeme o tridu niz

0 0
možnosti
VF

Xladi

23. 5. 2007 7:21
Re: komisari

Nařízení, smernice a regulace z dílny EU je největší brzdou evropských států. Obávám se že za pár let nám ujede vlak. Oproti okolnímu světu tu máme hodně věcí daleko dražší než jinde ve světě. Jak je třeba možné aby byl u nás cukr 2x dražší než jsou světové ceny, když je tak dotovaný8-o

0 0
možnosti