Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 4: nejlepší trenér je počítač

Přinášíme další díl naší autoškoly úsporné jízdy s odborníkem. Pravidlo č. 4 zní: Moderní technika v podobě palubního počítače dává řidiči možnost neustálého přehledu o spotřebě paliva. Je škoda této pomůcky nevyužít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

El.

starší motory

..."U starších motorů s karburátorem se vždycky při brzdění motorem dovnitř dostávalo palivo."...   To je pěkná blbost. Už u škody 100 se při brždění motorem zavíral volnoběžný ventil. Takovéhle články bych dokázal psát taky . . .

0/0
13.3.2008 15:27

Kykina

Počítačem spotřeby se řídím

 Mám FABII, téměř novou a palubní počítač opravdu pomáhá při  řízení spotřeby.  Z kopce jezdím přesně tak, jak bylo popsáno a vyplácí se. Prostě jezdím "na spotřebu".!

0/0
18.7.2007 16:36

Kvak

Re: Počítačem spotřeby se řídím

Fabie je nákupní košík tam je spotřeba tak jako tak malá. Horší je to u těžších aut s větším motorem :-P

0/0
1.8.2007 14:12

cleanup

:-D

To je ale blbost:-) ...treba stara Corolla je stokrat lepsi nez felda:-)))

0/0
5.6.2007 22:57

hemic

Re: :-D

Aj 20rocny francuz alebo nemec je lepsi nez felda

0/0
16.1.2008 13:51

termix

vstřikování bez elektroniky

Mám Astru 1,6i ještě bez elektronické řídící jednotky. Má někdo zkušenost, jestli brždění motorem je u tohohle typu taky zadara?

0/0
2.6.2007 13:03

Crazy Driver

Re: vstřikování bez elektroniky

Netuším. Zkus /-te propočítat spotřebu na základě natankovaného benzinu (v litrech) a počtem ujetých km. Mám Astru II. (sice s elektronikou/ bez palub. PC), nová 2 roky a funguje to:) PS:Půjčoval jsem si od kámoše Astru 1.6 bez elektro. a spotřeba se opravdu snížila... Záleží ale na způsobu jízdy a vytáčení motoru:(

0/0
8.6.2007 21:56

Lada

Automaticka prevodovka

Da se nejak usetrit pri jizde s automatickou prevodovkou a nebo je clovek zcela v moci pocitace?

0/0
1.6.2007 19:40

cpt.

Re: Automaticka prevodovka

i s automatem se dá šetřit.Motor zbytečně nevytáčet, nečekat až sám přeřadí,ale dát najevo kdy chcete přeřaditTím,že uberete plyn.automat přeřadí a znovu pridáte.Na dálnici je dobré nejvišší stupen fixovat ručně,aby nedocházelo k zbytečnému odřazování při přidání plynu.

0/0
15.3.2008 22:08

oddTom

plyn

Je (na rovině) lepší (z hlediska spotřeby) jet nepřetržitě s nohou na plynu a udržovat stálou rychlost třeba 70 km/h, nebo po určité chvíli plyn pustit a po snížení rychlosti o 5-10 km/h zase (po uplynutí podobně dlouhé doby) přidat?

0/0
30.5.2007 12:59

Pavel

Re: plyn

Lepší je lehce lechtat plyn a jet stálou rychlostí. Mám to vyzkoušené s počítačem. Navíc ostatní řidiči musí zažívat peklo, pokud před nimi jede někdo proměnnou rychlostí.

0/0
1.6.2007 9:19

Elektromobilista

Přeplňování

Mám čerstvou zkušenost s Favoritem, karburátor 46kW, 200tis. najeto, z toho asi 100tis. LPG BRC bez zásadnější údržby, po instalaci "kompresoru" - kovová hadice na teplý vzduch s uřezaným trychtýřem z PET lahve otočená nad alternátor jako obvykle zvedla výkon, snížila hluk, zlepšila startování (seřízen byl tak, že měl příliš bohatou směs), při slušné jízdě (90-100) 8.25l/100, při svižné jízdě na hranici předpisů - 50/90/130 7.9l/100km, je to sice nelogické, ale jen to dokazuje že plyn u LPG "teče proudem" čili čím déle se jede či popojíždí, tím víc žere podobně jako diesel (forman 50kW Monomotronic, 100tis. a BRC žral 9.5 a jel 154 po rovině a 170 po rozjezdu z kopce na Semperitech 175/60R13)...

0/0
26.5.2007 21:06

X

Klimatizace

Ještě by se v rámci úspor benzínu dala vypnout v létě klimatizace a o nějakej ten litřík to sleze ;-DR^

0/0
26.5.2007 1:04

Praktik

Re: Klimatizace

Kdysi jsem jel s firemní Mazdou 323 (benzínová 1.5 z r. 1999) 2x stejnou trasu - cca 600 km většinou po dálnici průměrnou rychlostí mezi 120 až 130 km/h. Bez zapnuté klimatizace si vzala průměrně 7,53 l na 100km a podruhé jsem měl celou cestu zapnutou klimatizaci a spotřeba klesla na 7,28 l/100 km. 8-o

0/0
26.5.2007 9:24

mikes

Re: Re: Klimatizace

Tomu rikam kvalitni test... :-)

0/0
28.5.2007 10:17

Spořič

Re: Re: Re: Klimatizace

Že by s chladnou hlavou klesala i spotřeba? Třeba má horko v kabině  větší vliv na způsob jízdy řidiče. Možná jízda s chladnou hlavou může uspořit víc než kolik spotřebuje ta lednička naruby k vychlazení hlavy řidiče.

0/0
28.5.2007 11:57

matezz

Re: Re: Klimatizace

No jestli to nebude tim, ze otevrena okna

aerodynamice zrovna nepridaji ;-)

0/0
31.5.2007 10:11

exe

Re: Klimatizace

Klimatizace spotřebuje výkon cca 2kW. To je něco podobného jako Babeta na plný plyn. Zapnutá světla jsou dalších cca 0,2kW. Počítač v autě je zhruba tak potřebný, jako kobereček s vyšitým názvem ŠKODA za oknem Felicie, popř. chromovaná koncovka výfuku.;-)

0/0
26.5.2007 9:34

Milan

Mam 102Kw

Ahoj mam auto s vykonem 102 kw a taky vim ze jsem mohl pocitat s velkou spotrebou kdyz sem ho kupoval ale prece jen 13l je moc:-(Chtel bych jezdit alespon trochu levnejc ale nechci motor utrapit (1500ot./min by asi spatne snasel)!

0/0
25.5.2007 21:00

Leonardo Cupránek

Re: Mam 102Kw

Mam 155kW z 3.2 V6, automat, gumy sire 235mm. Jezdim tak akorat, dlouhodoby prumer mam 11.8l/100km. I to se mi zda spis vic, nez min, tvejch 13l se mi zda docela dost. Co to je za auto a motor?

0/0
25.5.2007 21:35

čirokéz

Re: Mam 102Kw

Když máš prachy na takovou velkou krávu jak píšeš, tak nechápu, že tě trápí spotřeba. No a když chceš jezdit levně, tak si kup nějaké pidiauto nebo mopeda.

0/0
26.5.2007 7:18

Kamil

bezpecnost?

?Rad bych se zeptal zdejsich zastancu jizdy z kopce na neutral na moznoste nenadaleho zhasnuti motoru a tim ztraty podtlaku v posilovacich (brzdy, zireni). Pokud mam zarazeno a ''brzdim motorem'' tak tato situace nemuze nikdy nastat (motor se proste toci dal). Pokud mam neutral, tak motor zhasne. nemelo by se misto rozhodovani kdy vyradit nebo kdy nevyradit premyslet o bezpecnosti? Chapy S100 bez posilovacu, ale dnesni 2t auta na 195 pneu jen tak bez posilovace nezatoci. :-/ 

0/0
25.5.2007 15:24

Karl

Re: bezpecnost?

Já myslím, že auto které zdechá na neutrál na silnici nemá co dělat 8-o

0/0
25.5.2007 16:21

Kamil

Re: Re: bezpecnost?

Co kdyz nacepuje naredenej benzin? Jsou situace ktere nejdou predvidat...

0/0
25.5.2007 18:37

mikes

Re: Re: Re: bezpecnost?

To se vam pak muze nakrasne stat i pri dojezdu ke krizovatce, tam se toho nebojite? Nebo snad radite 5, 4, 3, 2, 1, stop?

0/0
28.5.2007 10:19

Kamil

Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Ano muze se to stat, ale je to mene nebezpecne kdyz dojizdim do krizovatky 20km/h nez kdyz si to hasim z kopce 130km/h. Navic z takove pomale rychlosti zabrzdim i bez posilovace (nebo aspon pribrzdim na opravdu malou rychlost) = nehrozi nebezpeci urazu/smrti

0/0
28.5.2007 14:28

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

No a co tam treba vrazit kvalt, kdyz zjistite ze vam to chciplo?

Na druhou stranu, prozradte mi proc by vam to chcipalo? Kvuli spatnemu palivu? To pak muzete byt rad, ze to chcipne na volnobeh a ne pri predjizdeni.

0/0
29.5.2007 17:26

Kamil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

pokud predjizdim tak je motor ve vyssich otackach. A motor precijenom chcipne kdyz jsou otacky na minimu (volnobeh), nez kdyz tam pumpa zene benal pri 3000ot/min. Samozrejme ze je nejlepsi tam vrazit kvalt, ale stoji to drahocene sekundy, navic u tichych aut nepoznate ze vam auto chciplo (teda krome kontrolek)

0/0
30.5.2007 14:56

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Jestli je pravdepodobnejsi ze chcipne pri volnobehu nebo pri zatezi nedokazi posoudit. Naposledy mi chcipnul motor ve Skode 120 kdyz jsem prilis brzy vypnul sytic, ale to uz je davno :o) A muzu rict, ze kdyz jsem pred nedavnem natankoval nejakou spatnou naftu, tak na volnobeh to poznat nebylo vubec, zato pri zatezi hodne, motor se uplne dusil. To jen na okraj k tomu kdy se to spise projevi - moje zkusenost. Vazne jsem ale jeste neslysel ze by nekomu chcipnul motor za jizdy na volnobeh, i kdyz vase argumenty zni logicky.

0/0
31.5.2007 11:02

Kamil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

zejo, ze zni logicky? :)

Auto pri pridani plynu se mozna dusilo, ale nechciplo. Nez by chciplo, kleslo by zase do nizkych otacek. :)

0/0
31.5.2007 21:20

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

No jo, ale na volnobeh nemel motor zadny problem, jen pri tahu, takze to je presne opacna situace :-)

Pokud nastane problem u motoru v tahu, tak muze vyssimi otackami (setrvacnosti) teoreticky prekonat mensi "krizi", pokud ale bude problem zasadnejsi, motor chcipne a uz se nechytne, tak pak je vetsi problem pri tom predjizdeni nez jizde na volnobeh. Zazit to, ze mi chcipne motor pri predjizdeni bych tedy nechtel :-)

0/0
4.6.2007 16:52

Bitch

Re: Re: bezpecnost?

Souhlas. Navic na vetsine aut je milion veci ktery se muzou kdykoliv posrat, a stim zarazenej neutral moc nesouvisi. Jsou o dost nebezpecnejsi poruchy, auto s vypnutym motorem zustane alespon ovladatelne a da se s nim zastavit.

0/0
26.5.2007 14:10

Kamil

Re: Re: Re: bezpecnost?

Ktere poruchy jsou dost nebezpecnejsi nez snizena ovladatelnost?

0/0
28.5.2007 14:31

Bitch

Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Tak třeba se ti můžou podělat brzdy, může se utrhnout kolo, prasknout pneu... Je toho spousta. S vypnutym motorem se porad da zatacet a brzdit, i kdyz je to obtiznejsi.

0/0
31.5.2007 8:43

Kamil

Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Tak to ano, vsechno co pisete se muze stat i pri jizde na neutral a s mnohem horsima nasledkama. Auto na neutral a navic bez brzd z kopce je horsi nez se zarazenou rychlosti....

0/0
31.5.2007 14:42

Kamil

Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Takze podle vasi logiky: Stejne se mi muze utrhnout kolo, tak nebudu dodrzovat rychlostni limit. Utrzene kolo je nebezpecnejsi :) ;-D

0/0
31.5.2007 14:45

Bitch

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpecnost?

Takhle jsem to nemyslel, jen rikam ze je nesmysl bat se pouzit neutral jenom proto ze to muze chcipnout. Uznavam ze jsem to trochu prehanel, ale jde o to ze se to muze stat i kdykoliv jindy i se zarazenou rychlosti. Navic s chciplym motorem muzu porad bez problemu hybat volantem. A vetsinou i brzdit.

0/0
14.6.2007 18:39

von Kleist

Re: bezpecnost?

Kdyz jedou tak urcite zatoci, ale spis je vesti problem, ze nezabrzdi. Uslapnout nejaky slusny brzdny ucinek treba ve fabii s vyrazenym posilovacem brzd vyzaduje slusnou fyzickou dispozici a je-li to necekane je to prusvih.

Motor na neutral bezne nezhasina - ani ve S105, natoz v autech, ktere ho maji rizeny.

Navic podtlak na par brzdeni vystaci - cast prostoru posilovace pusobi jako zasobik. Spotrebovava se totiz jen pri zmene sily/polohy pedalu, pri tahlem brzdeni stalou silou na pedal ne.

Posilovac rizeni klidne vysadi i pri vytriskane baterii, pokud nefunguje dobijeni.

0/0
25.5.2007 17:12

Tomáš

Re: bezpecnost?

Posilovač je natlakovaný a ještě při několika zmáčknutích pedálu pomůže. Pokud jde o náhlé zastavení, tak posilovač ještě pomůže, pokud by člověk opakovaně přibržďoval, tak může být problém.

0/0
27.5.2007 9:50

majklef

Re: bezpecnost?

Taky si myslím že normálně fungující motor nemůže na volnoběh chcípnout,to je nesmysl.A jestli se Vám to tak děje,tak bych asi upaloval do servisu:-)

A mimo to,pokud chcípne,pokles tlaku nenastane okamžitě ale docela dlouho to brzdí úplně stejně.

0/0
24.6.2007 13:21

tom

Re: bezpecnost?

no nevim, mam 3.0 V6, gumy 235 a odeselo mi servo. Ze by auto nezatocilo ;-D se rict neda jen po tydnu jsem rad zajel do servisu, jezdit takle porad tam mam pracky jako :-P a brzdy to samy...

0/0
10.9.2007 15:39

johny55555

Š.Felicia 1.3

Měl jsem jednu služební, vůbec jsem jí nešetřil, 90% po Praze, furt na dvojku plnej kotel, stejně se mi nepodařilo vytáhnout spotřebu nad 7,5 ;-D

0/0
25.5.2007 14:10

Reny

Re: Š.Felicia 1.3

Kecičky starý babičky. Přes 9 s timhle krámem úplně v pohodě.

0/0
25.5.2007 17:43

Pepa

Re: Š.Felicia 1.3

Já zase díky počítači jezdím ve Felicii 1,3 MPI pod 6L/100 km.

0/0
8.5.2008 21:01

Corwin_x

Cumeni na pocitac

To zirai na palubni pocitac moc nedoporucuju. Jednou si takhle jedu po praze, koukam kolik to zere a kdyz se pak mrknu na silnici, tak v tu ranu stojim na brzdach i se zatazenou ruckou. Ten clovek prede mnou to nejdnou zaflekoval a ja musel brzdit i vočima. Sice jsem dobrzdil, ale odhadem am zbylo tak 20 cisel, me ubylo 5 let zivota a ten prede mnou z toho asi aky nebyl zrovna nadsenej (byl jsem jednička). Cili setrit litr na 100 je mozna fajn, ale opravy jsou drazsi. Radsi budu cumet na silnici, at to zere klidne jak tank.

0/0
25.5.2007 12:26

Neznalý věci

Re: Cumeni na pocitac

A jak Vám pomohla ta zatažená ruční brzda při brždění provozní brzdou?

0/0
25.5.2007 12:30

Corwin_x

Re: Re: Cumeni na pocitac

No uz mam nacviceno, ze v nouzi nejvyssi hamtnu na pedal a jeste vezmu za rucku, dle meho subjektivniho pocitu to pak brzdi o chlup lip.

0/0
25.5.2007 12:51

Re: Re: Re: Cumeni na pocitac

;-D;-D;-D;-D

To je stejný jako si dát ruku za ucho, to má stejnej účinek.

0/0
25.5.2007 13:23

von Kleist

Re: Re: Re: Cumeni na pocitac

Pokud mas rucku na zadek, motor vpredu a rucka brzdi jak ma, dostanes akorat zadni kola do smyku, coz nicemu moc neprospeje.

0/0
25.5.2007 14:38

mikes

Re: Re: Re: Re: Cumeni na pocitac

Kdyz zadupne provozni brzdu tak to brzdi maximalne, tou ruckou se do smyku nema jak dostat.

0/0
25.5.2007 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.