Diskuze
Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 4: nejlepší trenér je počítač
Děkujeme za pochopení.
El.
starší motory
..."U starších motorů s karburátorem se vždycky při brzdění motorem dovnitř dostávalo palivo."... To je pěkná blbost. Už u škody 100 se při brždění motorem zavíral volnoběžný ventil. Takovéhle články bych dokázal psát taky . . .
Kykina
Počítačem spotřeby se řídím
Mám FABII, téměř novou a palubní počítač opravdu pomáhá při řízení spotřeby. Z kopce jezdím přesně tak, jak bylo popsáno a vyplácí se. Prostě jezdím "na spotřebu".
Kvak
Re: Počítačem spotřeby se řídím
Fabie je nákupní košík tam je spotřeba tak jako tak malá. Horší je to u těžších aut s větším motorem
cleanup
:-D
To je ale blbost:-) ...treba stara Corolla je stokrat lepsi nez felda:-)))
termix
vstřikování bez elektroniky
Mám Astru 1,6i ještě bez elektronické řídící jednotky. Má někdo zkušenost, jestli brždění motorem je u tohohle typu taky zadara?
Crazy Driver
Re: vstřikování bez elektroniky
Netuším. Zkus /-te propočítat spotřebu na základě natankovaného benzinu (v litrech) a počtem ujetých km. Mám Astru II. (sice s elektronikou/ bez palub. PC), nová 2 roky a funguje to:) PS:Půjčoval jsem si od kámoše Astru 1.6 bez elektro. a spotřeba se opravdu snížila... Záleží ale na způsobu jízdy a vytáčení motoru:(
Lada
Automaticka prevodovka
Da se nejak usetrit pri jizde s automatickou prevodovkou a nebo je clovek zcela v moci pocitace?
cpt.
Re: Automaticka prevodovka
i s automatem se dá šetřit.Motor zbytečně nevytáčet, nečekat až sám přeřadí,ale dát najevo kdy chcete přeřaditTím,že uberete plyn.automat přeřadí a znovu pridáte.Na dálnici je dobré nejvišší stupen fixovat ručně,aby nedocházelo k zbytečnému odřazování při přidání plynu.
oddTom
plyn
Je (na rovině) lepší (z hlediska spotřeby) jet nepřetržitě s nohou na plynu a udržovat stálou rychlost třeba 70 km/h, nebo po určité chvíli plyn pustit a po snížení rychlosti o 5-10 km/h zase (po uplynutí podobně dlouhé doby) přidat?
Pavel
Re: plyn
Lepší je lehce lechtat plyn a jet stálou rychlostí. Mám to vyzkoušené s počítačem. Navíc ostatní řidiči musí zažívat peklo, pokud před nimi jede někdo proměnnou rychlostí.
Elektromobilista
Přeplňování
Mám čerstvou zkušenost s Favoritem, karburátor 46kW, 200tis. najeto, z toho asi 100tis. LPG BRC bez zásadnější údržby, po instalaci "kompresoru" - kovová hadice na teplý vzduch s uřezaným trychtýřem z PET lahve otočená nad alternátor jako obvykle zvedla výkon, snížila hluk, zlepšila startování (seřízen byl tak, že měl příliš bohatou směs), při slušné jízdě (90-100) 8.25l/100, při svižné jízdě na hranici předpisů - 50/90/130 7.9l/100km, je to sice nelogické, ale jen to dokazuje že plyn u LPG "teče proudem" čili čím déle se jede či popojíždí, tím víc žere podobně jako diesel (forman 50kW Monomotronic, 100tis. a BRC žral 9.5 a jel 154 po rovině a 170 po rozjezdu z kopce na Semperitech 175/60R13)...
X
Klimatizace
Ještě by se v rámci úspor benzínu dala vypnout v létě klimatizace a o nějakej ten litřík to sleze
Praktik
Re: Klimatizace
Kdysi jsem jel s firemní Mazdou 323 (benzínová 1.5 z r. 1999) 2x stejnou trasu - cca 600 km většinou po dálnici průměrnou rychlostí mezi 120 až 130 km/h. Bez zapnuté klimatizace si vzala průměrně 7,53 l na 100km a podruhé jsem měl celou cestu zapnutou klimatizaci a spotřeba klesla na 7,28 l/100 km.
Milan
Mam 102Kw
Ahoj mam auto s vykonem 102 kw a taky vim ze jsem mohl pocitat s velkou spotrebou kdyz sem ho kupoval ale prece jen 13l je mocChtel bych jezdit alespon trochu levnejc ale nechci motor utrapit (1500ot./min by asi spatne snasel)
Leonardo Cupránek
Re: Mam 102Kw
Mam 155kW z 3.2 V6, automat, gumy sire 235mm. Jezdim tak akorat, dlouhodoby prumer mam 11.8l/100km. I to se mi zda spis vic, nez min, tvejch 13l se mi zda docela dost. Co to je za auto a motor?
Kamil
bezpecnost?
Rad bych se zeptal zdejsich zastancu jizdy z kopce na neutral na moznoste nenadaleho zhasnuti motoru a tim ztraty podtlaku v posilovacich (brzdy, zireni). Pokud mam zarazeno a ''brzdim motorem'' tak tato situace nemuze nikdy nastat (motor se proste toci dal). Pokud mam neutral, tak motor zhasne. nemelo by se misto rozhodovani kdy vyradit nebo kdy nevyradit premyslet o bezpecnosti? Chapy S100 bez posilovacu, ale dnesni 2t auta na 195 pneu jen tak bez posilovace nezatoci.
Karl
Re: bezpecnost?
Já myslím, že auto které zdechá na neutrál na silnici nemá co dělat
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...