Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 5: harampádí nechte doma

Další díl seriálu o ekonomickém a ekologickém řízení upozorňuje, že spotřeba roste se zatížením vozu, ale za větší žízní motoru mohou být třeba jen zástěrky za koly nebo střešní box.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

děkuji neznámému dobrodinci, co mne zbavil zátěže v podobě staré školní taščky s vercajkem, co jsem měl v autě... dokonce i izolepa místo okna mi snižuje váhu :-)

0/0
10.1.2008 15:25

maverick

Detaily

Tak vážně nevím jestli je lepší mít horší aerodynamiku vlivem zástěrek nebo špinavějšího auta, u kterého nejsou. Nehledě na to, že když jedu za někým, kdo je nemá, nejenže znečišťuje částečně svoje, ale především znečišťuje to jedoucí za ním (to mám potom zase větší spotřebu vody nebo zaplatím víc za myčku). A to nemluvím o dotlučené kapotě a rozbitém předním sklu. Palubní počítač mám a takové detaily na něm nepoznám ani za delší časové období. Dostatečný výkon dokáže také jinak pracovat s hmotností auta, ale řidič se to musí naučit využívat (hybnost a setrvačnost). Pochopitelně při jízdě ve městě semafor-semafor to moc neplatí. Největší žrout paliva je těžká noha a stání (nejen) v kolonách. To souvisí s nekvalitní a přetíženou sítí našich komunikací. Moje spotřeba se pohybuje mezi 4,5 a 5,5l/100km (podle hustoty provozu), teď v zimě mám dlouhodobou 5,7 (S autem co váží 1350kg provozní, 1860kg povolená). A co Vaše spotřeba?

0/0
10.1.2008 10:47

Chytracisko

Páni to je slovník :)

"ozdobné kryty kol"

"lapače nečistot za koly"

0/0
11.12.2007 12:25

Drea

Vsem je vam 16

Ste vsichni kokoti.Odpor vzduchu pri vzrustajici rychlosti roste kvadraticky a ne linearne, takze kazda blbost, co je na tom aute navic, dela svoje. Opravdu to umyte a nalestene auto ma mensi spotrebu nez neumyte, nemluve o snehu na strese. A hmotnost ovlivnuje spotrebu pri akceleraci, kdyz pojedete stabilne tech 120, tak to auto spotrebuje stejne ikdyz poveze o 200kg vic. A taky je rozdil, esli mate auto ktere vazi 3t a 900kg, to se pak tech min litru v nadrzi ukaze. Cim slabsi a lehci auto, tim je rozdil vetsi. Pokud nekdo jezdi v trilitrovym bavoraku, tak ho tohle celkem nemusi zajimat, protoze to jsou opravdu nulovy cisla. Taky nevim kterej debil by si na takovy auto dalal ruzny podomacku delany spojlery a podobny picovinky.. A taky nevim kde kupujete lity kola ze jsou tezky jak plechace..

Tak se tu hadejte spokojene dal holky..

0/0
8.6.2007 12:15

Bitch

Re: Vsem je vam 16

Ano, vsichni jsou kkti, jen ty jedinej vis vse a vsude si byl... ;-D OMG radsi nic nerikej at si nedelas ostudu...

0/0
14.6.2007 18:35

Richard

Re: Vsem je vam 16

Odpor vzduchu roste podle nejen kvadraticky, ale podle polynomu třetího řádu....

0/0
14.6.2007 19:10

Bitch

Blbosti

Na idnes by měli zrušit rubriku auto... Takových hovadin najednou pohromadě se jinde nevidí... ;-D;-D;-D

0/0
4.6.2007 16:26

Kuny

To jsou ale zase výblitky...

Kola z lehkých slitin nejsou o nic lehčí než standardní plecháče. Navíc to, co dělá podstatnou hmotu pro moment setrvačnosti pneumatiky, je část pneumatiky nejvzdálenější od středu - tedy běhoun. Z toho plyne, že nejlepší je jezdit na úplně sjetých a tenkých gumách, aby spotřeba byla nejnižší :-))))

0/0
3.6.2007 13:19

Homer1

Re: To jsou ale zase výblitky...

Ty jsi asi nedržel v ruce ocelový plecháč a pak "hliník" ve stejném rozměru... Jinak bys takovoou pitschowinu o stejné hmotnosti nemohl napsat...

0/0
15.10.2007 14:55

Lumen Co-Morous

a co povrch

Jestliže se část energie motoru přemění na pohyb tlumičů, ta spotřeba roste. Na spotřební dani se vybírá ročně dost peněz, ale cesty kvalitní nejsou. Stát se tudíž chová neekologicky - kvůli tomu že nejsou dobré cesty tak roste spotřeba. A celorepublikovém měřítku jde o hodně hodně cisteren navíc. Když připočtete špatné dopravní značení a přítomnost brzdičů provozu na silnici, tak se spotřebě za rozsvícená světla musíte jen zasmát.

0/0
3.6.2007 8:07

medick

vypustte i chladici kapalinu a olej

usetrite... taky vodu z ostrikovace a napln z klimatizace. co jsou tohle za kraviny? jeste napiste, ze neumyte auta ma vetsi aerodynamicky odpod. taky muzete napsat, ze vsechny necertifikovane kridla, mracitka, ploutvicky, pomocna kolecka a jine fofr-machr-supr-spojlery taky zvysuji spotrebu. a navic jsou zivotu nebezpecne, kdyz vam nekde v zatacce uleti...

0/0
2.6.2007 21:28

dci

spotreba

By me jen zajimalo, jak se meri spotreba, kdyz netankuju plnou. Jako natankovat 5 litru a vozit kanystr, kterej jsem stejne vyhodil, abych eliminoval zbytecny harampadi, popojel par kilaku a zadelal si vstrikovani nejakym bordelem kdyz mi dojde benzin? Radeji natankuju plnou, resetuju kolimetrovnik, neco najezdim, natankuju znova plnou, podelim natankovany litry udajem na kikometrovniku a vim, na cem jsem.

Jinak jsem za tenhle serial rad

0/0
2.6.2007 10:16

medick

Re: spotreba

cela ta komedie s plnou nadrzi je blbost. uz desitky len funguje okruh paliva tak, ze bezi kolem dokola, takze tlaky a vsechno je konstantni.

0/0
2.6.2007 21:25

janyh

Alfa Romeo156

Prodám 156 1.8TS r.v.99, černá barva, kožené sedačky, kožený volant,

loketní opěrka vpředu i vzadu, tunel na lyže, 8xrepro, radio blaupunkt

na CD, 4xairbag, mlhovky, automatická klimatizace, orig.alu kola,

výškově nastavitelná sedadla a volant. Najeto 64000km, servisní kniha.

Vůz je v perfektním stavu, prodej z rodinných důvodů, cena 170 000kč

0/0
1.6.2007 21:54

rudastraka

Re: Alfa Romeo156

haha vosum let starej klumr a najeto jen 60tisic??

0/0
2.6.2007 10:02

Kamil

Re: Re: Alfa Romeo156

Dneska si holt musis par desitek tisic automaticky pripocitat :)

0/0
3.6.2007 21:07

Ludek_II

Plna - poloplna nadrz

Tak to je super. Natankuju radeji plnou nadrz s tim, ze mozna budu mit vetsi spotrebu. No prece nebudu tankovat je ctvrt nadrze, abych pak treba platil o 50 haleru na litr vic za benal.

Cili mozna neco usetrim na spotrebe, ale to pak vyplacam za drazsi benzin.

0/0
1.6.2007 16:15

Béda

Jo, už sem drahej polovičce vzkázal,

že ji už nikam autem nevezmu, že mi zvyšuje spotřebu.

0/0
1.6.2007 15:28

e.t.

Re: Jo, už sem drahej polovičce vzkázal,

;-DR^R^R^

0/0
4.6.2007 14:06

Béda

Disky na kolech nechat, jo,

daleko víc se ušetří správným nahuštěním pneu, on ten valivý odpor poloprázdných gum je docela znát. A když někdo veze na zahrádce tři bycikly, tak že by spotřeba na 100 vzrostla "o několit litrů" se mi nezdá. Jo, možná když jeden pak jede po dálnici 170 km/hod namísto 130, tak to jo.

0/0
1.6.2007 15:23

Warhead_AiB

no joo

zasterky dolu ;-D ty fakt davaj ;-D to kdyz nebudu svitit tak mam spotrebu mensi nez kdybych udelal vsechny ty kravoviny :-P

0/0
1.6.2007 15:15

qiiz

a pak si nedej ...

A taky ušetřímě vypnutím rádia... ;-D a zhasnutím světel a vypnutím klimatizace a vůbec - ať mi mistr skočí na cara. To jsem si nemusel  auto kupovat...

0/0
1.6.2007 14:46

CubA21

zátěž: plná nádrž paliva

Ano a tankujte vždy jen 5 litrů, aby vás to nutilo šetřit ;-D

0/0
1.6.2007 13:42

Kamil

Re: zátěž: plná nádrž paliva

taky si myslim ze je to blbost. Zvlaste kdyz s poloprazdnou nadrzi budu 2x tak casto tankovat = brzdit, popojizdet u pumpy, rozjizdet se od pumpy :) Leda bych mel doma v garazi barel...

Jinak to zni ale logicky ze vetsi hmotnost zvysuje setrvacnost auta a tim vetsi spotrebu u rozjizdeni, ale vlastne i vetsi energii pri dojezdu = plne auto jede bez plynu dele nez prazdne...

Takze zase zalezi jak jezdite...

0/0
1.6.2007 14:40

iuos

hmm

zavřem okna, pustíme klimu... ;-D;-D;-D

0/0
1.6.2007 13:35

Kamil

Re: hmm

Mozna si to myslel jako vtip, ale ja to tak delam. 1/ neni v aute kraval 2/ horkej vzduch nad silnici mi interier stejne moc neochladi

Jiny to je kdyz dlouho stojim na slunicku, to samozrejme musim vzduch co nejrychleji vymenit a to se rozjizdim s otevrenyma vsema oknama.

0/0
1.6.2007 14:42

Warhead_AiB

Re: Re: hmm

jojo klima je dobra :-P jenom cas od casu vyvetrat poradne bo ta klima ma takovej divnej vzduch :-)

0/0
1.6.2007 15:36

Kamil

Re: Re: Re: hmm

No mozna pokud mas vyparnik zarostlej plisni :)

0/0
1.6.2007 21:52

dci

Re: Re: hmm

No bylo by zajimave merit spotrebu neaerodynamickeho tvaru s otevrenymi okny a spotrebu aerodynamickeho tvaru chlazeneho klimatizaci... rekl bych, ze klima zere vic, nez svetla

0/0
3.6.2007 12:24

Kamil

Re: Re: Re: hmm

Zalezi na rychlosti. Kdy pojedes krokem, tak klima bude zrat vic, kdyz pojedes 140 a otevres okna, tak ti tvar auta bude fungovat jako padak...

Proto nemaji ve formuli 1 okynka :)

0/0
4.6.2007 17:12

ja

Trochu extrem?

Kdyz mam auto, ktere pripravene s ridicem vazi neco kolem 1550 kg, tak pochybuji, ze nejakych 10-20 kg harampadi ovlivni spotrebu, zvlast  pri dlouhych cestech. Moje zkusenost pri dlouhe jizde je, ze auto prazdne (ja sam) a nalozene (ja, zena, deti, plny kufr, tj. cca 150 kg navic) udela ve spotrebe rozdil tak 0.1-0.2l/100 km (na dalnici mene). Styl a rychlost jizdy ma vyrazne vetsi vliv.

0/0
1.6.2007 12:31

Lenin

To je vůl

Ještě jste pane experte Bučku zapoměl napsat, že když pojedu sám, tak mám z auta vyhodit zadní sedačky včetně sedačky spolujezdce - abych náhodou netahal zbytečná kila navíc.

0/0
1.6.2007 11:35

Re: To je vůl

Já o zadních sedačkách přemejšlím, ale asi by tam byl velkej hluk. Ale zapomněl taky na to se před jízdou pořádně vyprázdnit a taky spousta lidí zbytečně vozí sem a tam v autě deštník, nebo dokonce má vodu v nádobě pro ostřikovače.

0/0
1.6.2007 11:42

David

Re: To je vůl

Ano a povinnou výbavu, rezerva je taky pěkně těžká a olej jen po spodní rysku a směs do ostřikovačů pryč taky udělá 2 kila. A ráno 20 minut na rotopedu. Vůbec nejlepší by bylo, kdyby v autě za jízdy neseděl ani řidič, popřípaddě najmout na řízení nějakého žokeje (ti jsou subtilní) a zůstat doma. Vzduch, proudící přes chladič a narážející pustě do motoru je taky nezanedbatelná ztráta, takže jednoznačně odklonit, to stejné s brzdami. Větrané kotouče ventilují, takže z5 na kotouče masivní, ale velmi tenké kvůli hmotnosti. Vůbec brzdy jsou zbytečné při ekonomické předvídavé jízdě se to dá všechno obstarat motorem. Na ty jemné brzdné niance musí stačit ručka.

0/0
1.6.2007 11:50

Mára01

Re: Re: To je vůl

;-D

0/0
1.6.2007 12:53

a

Re: Re: To je vůl

jen si z auta vymontuj všechny brzdy a pak tahej z kopce zběsile za ručku. ;-D

P.S. Ručka je taky brzda.

0/0
1.6.2007 17:00

JFK

Re: Re: To je vůl

;-DR^

0/0
3.6.2007 19:35

Litá kola

Cháááá kola z lehkých slitin ;-D Ty se nikdy nikomu nezaplatěj, je to jen frajeřina. A tankovat půl nádrže ? To je taky perla. Zvlášť když si odporuje tím že u větších rychlostí jde víc o aerodynamiku. Ale držím dietu, tak budu mít nižší spotřebu a budu moct brát plnou. Ona 40l nádrž plná benzínu neváží ani 40 kilo, tak do půlky neušetřím ani 20 kilo.

0/0
1.6.2007 11:09

Re: Litá kola

Ještě měl připsat že v práci musíme rubat ze všech sil, jinak se domu s nízkou spotřebou nedostaneme ;-D

0/0
1.6.2007 11:10

regazzi

Re: Litá kola

Se vsim souhlas, jen ta kola: lita kola jsou opravdu nejen designovy prvek (po vasem frajerina), ale maji velmi priznivy vliv na chlazeni brzd, samozrejme nekoroduji a jsou lehci. Zkusil jste nekdy porovnat vahu ocelovych disku a litych ? ;-)

0/0
1.6.2007 12:03

Re: Re: Litá kola

U normálního osobáku přehřátí brzd nehrozí, leda by to byl hodně špatněj řidič. A u litých je prý problém i vyvážení kol(jedna známá koupila ojetinu s litýma). Prostě se to nepatrně nižší spotřebou nikdy nezaplatí. Tak když se to někomu líbí, proč ne, ale je blbost dávat si je kvůli spotřebě ;-D

0/0
1.6.2007 12:14

rocky_krysa

Re: Re: Re: Litá kola

Pneu 195/65/R15 vazi kolem 8.5 kg a dalsich 8.5 kg vazi Alu kolo z bezne produkce. Ocelovy disk na 195/65/R15 vazi taky kolem 8.5 kg. 

0/0
1.6.2007 12:31

Ajvn

ad zasterky

Vsichni, co tu nadavate na autora kvuli zasterkam a kdo spilate, ze je na zapade moda jezdit bez zasterek, zamette si predne pred svym/nasim ceskym prahem. Zkuste zavzpominat, jak vypadaji silnice na zapade, i v miste u staveb, zemedelskych oblasti .. a jak to same vypada tady. Vsude bordel, natahana hlina, sterk. V Nemecku je to nemyslitelne. Jak se tady typicky cesky opravuji silnice? Vyfrezuji obdelnik, navezou do toho sterk, prestrikaji tenkou vrstvou asfaltu a silnice je v kilometrovem useku zadelana roztahanym sterkem, nemluve, jak dlouho takova "oprava" vydrzi. Vyjedte si behem deste s cistym autem v Cechach a v Nemecku. V Nemecku dojedete, auto po desti uschne, je ciste. V Cechach uschne a je zas***e jako jetel. Takze se predne snazme zmenit tenhle "cesky" pristup a pak ty zasterky mozna ani potrebovat nebudeme muset. (samozrejme trocha obrazne receno :-) .. v desti jsou fajn)

0/0
1.6.2007 10:22

Re: ad zasterky

Já ani nevím jestli mám zástěrky, některý auta je nemaj.

0/0
1.6.2007 11:11

Tom

Re: Re: ad zasterky

Ja je mam jen u kol predni napravy ..... vzadu ne - on se aspon potom nkdo nelepi :o)

0/0
1.6.2007 11:19

Re: Re: Re: ad zasterky

Tak už vím, nemám žádný zástěrky, ale je to tak origoš.

http://i5.ebayimg.com/02/m/000/7e/27/c0c2_27.JPG

0/0
1.6.2007 11:48

Tom

Re: Re: Re: Re: ad zasterky

Peknej Swiftik :o) 

0/0
1.6.2007 11:57

Tomáš

Re: ad zasterky

To je spíš problém lidí, kteří jsou za správu silnic placeni (a doufejme, že i odpovědni). Jak mám ovlivnit to, že nějaký dement si pří výjezdu ze stavbu zapomněl umýt kola, 10krát po sobě? Jak mám ovlivnit, že vohnouti s asfaltovačkou asfaltují v mraze/dešti a ani nevyčistí povrch? Bohužel banda lenochů pořád volí vlády, které slibují (a někdy i dávají) sociální dávky, ale nic pořádného neudělají?

0/0
1.6.2007 14:15

Re: Re: ad zasterky

A koho maj volit ? Dyť se tu kromě komunistů vystřídali všichni a je to furt stejný.

0/0
1.6.2007 14:40

Ne

Re: ad zasterky

A na tom "cistem" zapade neprsi? :-D

0/0
1.6.2007 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.