Diskuze

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 5: harampádí nechte doma

Další díl seriálu o ekonomickém a ekologickém řízení upozorňuje, že spotřeba roste se zatížením vozu, ale za větší žízní motoru mohou být třeba jen zástěrky za koly nebo střešní box.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

iuos

10. 1. 2008 15:25
hmm

děkuji neznámému dobrodinci, co mne zbavil zátěže v podobě staré školní taščky s vercajkem, co jsem měl v autě... dokonce i izolepa místo okna mi snižuje váhu :-)

0 0
možnosti

maverick

10. 1. 2008 10:47
Detaily

Tak vážně nevím jestli je lepší mít horší aerodynamiku vlivem zástěrek nebo špinavějšího auta, u kterého nejsou. Nehledě na to, že když jedu za někým, kdo je nemá, nejenže znečišťuje částečně svoje, ale především znečišťuje to jedoucí za ním (to mám potom zase větší spotřebu vody nebo zaplatím víc za myčku). A to nemluvím o dotlučené kapotě a rozbitém předním sklu. Palubní počítač mám a takové detaily na něm nepoznám ani za delší časové období. Dostatečný výkon dokáže také jinak pracovat s hmotností auta, ale řidič se to musí naučit využívat (hybnost a setrvačnost). Pochopitelně při jízdě ve městě semafor-semafor to moc neplatí. Největší žrout paliva je těžká noha a stání (nejen) v kolonách. To souvisí s nekvalitní a přetíženou sítí našich komunikací. Moje spotřeba se pohybuje mezi 4,5 a 5,5l/100km (podle hustoty provozu), teď v zimě mám dlouhodobou 5,7 (S autem co váží 1350kg provozní, 1860kg povolená). A co Vaše spotřeba?

0 0
možnosti

Chytracisko

11. 12. 2007 12:25
Páni to je slovník :)

"ozdobné kryty kol"

"lapače nečistot za koly"

0 0
možnosti

Drea

8. 6. 2007 12:15
Vsem je vam 16

Ste vsichni kokoti.Odpor vzduchu pri vzrustajici rychlosti roste kvadraticky a ne linearne, takze kazda blbost, co je na tom aute navic, dela svoje. Opravdu to umyte a nalestene auto ma mensi spotrebu nez neumyte, nemluve o snehu na strese. A hmotnost ovlivnuje spotrebu pri akceleraci, kdyz pojedete stabilne tech 120, tak to auto spotrebuje stejne ikdyz poveze o 200kg vic. A taky je rozdil, esli mate auto ktere vazi 3t a 900kg, to se pak tech min litru v nadrzi ukaze. Cim slabsi a lehci auto, tim je rozdil vetsi. Pokud nekdo jezdi v trilitrovym bavoraku, tak ho tohle celkem nemusi zajimat, protoze to jsou opravdu nulovy cisla. Taky nevim kterej debil by si na takovy auto dalal ruzny podomacku delany spojlery a podobny picovinky.. A taky nevim kde kupujete lity kola ze jsou tezky jak plechace..

Tak se tu hadejte spokojene dal holky..

0 0
možnosti

Bitch

14. 6. 2007 18:35
Re: Vsem je vam 16

Ano, vsichni jsou kkti, jen ty jedinej vis vse a vsude si byl... ;-D OMG radsi nic nerikej at si nedelas ostudu...

0 0
možnosti

Bitch

4. 6. 2007 16:26
Blbosti

Na idnes by měli zrušit rubriku auto... Takových hovadin najednou pohromadě se jinde nevidí... ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Kuny

3. 6. 2007 13:19
To jsou ale zase výblitky...

Kola z lehkých slitin nejsou o nic lehčí než standardní plecháče. Navíc to, co dělá podstatnou hmotu pro moment setrvačnosti pneumatiky, je část pneumatiky nejvzdálenější od středu - tedy běhoun. Z toho plyne, že nejlepší je jezdit na úplně sjetých a tenkých gumách, aby spotřeba byla nejnižší :-))))

0 0
možnosti

Homer1

15. 10. 2007 14:55
Re: To jsou ale zase výblitky...

Ty jsi asi nedržel v ruce ocelový plecháč a pak "hliník" ve stejném rozměru... Jinak bys takovoou pitschowinu o stejné hmotnosti nemohl napsat...

0 0
možnosti

Lumen Co-Morous

3. 6. 2007 8:07
a co povrch

Jestliže se část energie motoru přemění na pohyb tlumičů, ta spotřeba roste. Na spotřební dani se vybírá ročně dost peněz, ale cesty kvalitní nejsou. Stát se tudíž chová neekologicky - kvůli tomu že nejsou dobré cesty tak roste spotřeba. A celorepublikovém měřítku jde o hodně hodně cisteren navíc. Když připočtete špatné dopravní značení a přítomnost brzdičů provozu na silnici, tak se spotřebě za rozsvícená světla musíte jen zasmát.

0 0
možnosti

medick

2. 6. 2007 21:28
vypustte i chladici kapalinu a olej

usetrite... taky vodu z ostrikovace a napln z klimatizace. co jsou tohle za kraviny? jeste napiste, ze neumyte auta ma vetsi aerodynamicky odpod. taky muzete napsat, ze vsechny necertifikovane kridla, mracitka, ploutvicky, pomocna kolecka a jine fofr-machr-supr-spojlery taky zvysuji spotrebu. a navic jsou zivotu nebezpecne, kdyz vam nekde v zatacce uleti...

0 0
možnosti

dci

2. 6. 2007 10:16
spotreba

By me jen zajimalo, jak se meri spotreba, kdyz netankuju plnou. Jako natankovat 5 litru a vozit kanystr, kterej jsem stejne vyhodil, abych eliminoval zbytecny harampadi, popojel par kilaku a zadelal si vstrikovani nejakym bordelem kdyz mi dojde benzin? Radeji natankuju plnou, resetuju kolimetrovnik, neco najezdim, natankuju znova plnou, podelim natankovany litry udajem na kikometrovniku a vim, na cem jsem.

Jinak jsem za tenhle serial rad

0 0
možnosti

medick

2. 6. 2007 21:25
Re: spotreba

cela ta komedie s plnou nadrzi je blbost. uz desitky len funguje okruh paliva tak, ze bezi kolem dokola, takze tlaky a vsechno je konstantni.

0 0
možnosti

janyh

1. 6. 2007 21:54
Alfa Romeo156

Prodám 156 1.8TS r.v.99, černá barva, kožené sedačky, kožený volant,

loketní opěrka vpředu i vzadu, tunel na lyže, 8xrepro, radio blaupunkt

na CD, 4xairbag, mlhovky, automatická klimatizace, orig.alu kola,

výškově nastavitelná sedadla a volant. Najeto 64000km, servisní kniha.

Vůz je v perfektním stavu, prodej z rodinných důvodů, cena 170 000kč

0 0
možnosti

rudastraka

2. 6. 2007 10:02
Re: Alfa Romeo156

haha vosum let starej klumr a najeto jen 60tisic??

0 0
možnosti