Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V čem jsme měli jezdit: ford na jaderný pohon

Automobilky se snaží jezdit na alkohol, cpou do nádrží vodík nebo fritovací olej... Hledání alternativních pohonů, nahrazujících ubývající ropné zásoby, ale není novou věcí. V padesátých letech chtěl Ford jezdit na jaderný pohon. Vznikl tak koncept Nucleon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Rusové v 50. letech

vymýšleli letadlo na jaderný pohon. Jedna varianta byla tahač s jaderným reaktorem, vpředu posádka, kvůli odstínění cestující ve druhém draku v podstatě pirncip taženého větroně ve větším, je na to i knížka, nasmál jsem se dost a dost.

0/0
7.6.2007 14:10

r-man

Boze muj, hned prvni veta???

"Dnešní automobilový designéři," --to snad ani nemuze byt pravda :-DDD

0/0
6.6.2007 14:57

Gyros

hehe

V tomhle bych se jel projet do rakouska. A skandoval bych "small temelin" "small temelin";-D

0/0
6.6.2007 14:55

navrom

Spartak

Kdysi jsem četl jsem i konceptu Škoda 440 Spartak s pohonem na jadernou energii.

0/0
4.6.2007 0:14

wildge

Auta

V budoucnosti budou auta jezdit na elektriku. Je ale treba jeste vyresit tri veci:

1. vyroba elektriny opravdu ve velkem, nejspise pomoci termojaderne fuze. Melo by to byt zvladnute do 50 let.

2. uskladnovani elektriny - je treba vyvinout levne a bezpecne akumulatory o velkych kapacitach na jednotku hmotnosti. Treba se to do tech 50 let taky povede.

3. Vyresit cestovani na velke vzdalenosti, kdy individualni doprava uz prestava byt vyhledavana. Pres oceany se bude stale letat, ale po kontinentu by byla idealni sit vysokorychlostnich podzemnich zeleznic. Projekt celovycarskeho metra pocita s prvni vlnou rozvoje uz nekdy za 15 let.

Za padesat let se mame na co tesit.

0/0
1.6.2007 10:02

Chris Kelvin

Re: Auta

Ad 2: vysokoteplotní supravodiče.

0/0
1.6.2007 10:07

jdobry

Re: Re: Auta

ono "pytlovani" bude asi tim nejvetsim problemem

0/0
1.6.2007 15:22

CubA21

Re: Auta

Bohužel termojaderná fůze měla být do 50 let již v roce 1970. Teď se teprv staví první velký pokusný reaktor, takže na  běžné využití si počkáme.

0/0
1.6.2007 13:40

deiwitch

Fallout

To auto na obrázku, Fallout hadr :) R^

0/0
1.6.2007 9:51

nesmysl

automobily na fritovaci olej?

http://video.google.com/videoplay?docid=-1797308430855162146&q=HUmmer+H1+vegetable+oil+diet

no sice fritovaci olej zadny automobilky do aut nelejou ale tohle video s vozem Hummer H1  je docela husty R^

0/0
1.6.2007 9:16

wildge

Re: automobily na fritovaci olej?

Fritovaci olej se vlastnostmi moc nelisi od nafty. Takze proc ne?

0/0
1.6.2007 9:55

MICHAL

Re: Re: automobily na fritovaci olej?

Hummer v dieslu?? Nechci kecat ale pokud nejde o nějakou přestavbu tak amíci by tam ten motor dobrovolně nenacpali.

0/0
1.6.2007 14:40

pavelthelong

Re: automobily na fritovaci olej?

naprosto vazne - mnohe spedice v Nemecku jezdi na fritovaci olej (tedy PRED fritovanim) prestavba kamionu stoji 3000 Eur a na cene PHM zhruba 20-25% uspora. Principem je predehrivani oleje pred vstrikem podobne jako u lodnich motoru

0/0
4.6.2007 7:21

xmilaj

bursík

z takového auta by bursíkovi asi brzo hráblo a nikdo by snim nesmel jezdit do rakouska

0/0
31.5.2007 20:48

čirokéz

Re: bursík

Tak to je super hláška ;-DR^

0/0
1.6.2007 8:05

ja

Dobrý,

narozdíl od auta poháněného stlačeným vzduchem, co nám tady bylo prezentováno nedávno, tohle je alespoň o trochu více reálné. Reaktor výzkumných ponorek má průměr cca. 2 metry, takže do lokomotiv, velkých náklaďáků a hooooooodně velkých osobáků už by to zabudovat šlo.

Jenomže dnes kradou cikáni palivo ve velkém měřítku, potom by se k nim přidali musulmáni, aby si uplácali doma v hrnci atomovku.

0/0
31.5.2007 19:57

čirokéz

Re: Dobrý,

To by byla paráda - cikáni by v noci svítili jako neonky. Pak by se mohlo vypnout pouliční osvětlení :-)

0/0
1.6.2007 8:06

wildge

Re: Dobrý,

Coz o to, reaktor zmensis i na velikost motoru dnesnich aut, kdyz na to prijde a budes pouzivat to spravne jaderne palivo. Ale! Je treba to nejak odstinit. Tady je hlavni konstrukcni problem. Zcela pomijim bezpecnostni rizika.

0/0
1.6.2007 9:57

dunsun

Re: Dobrý,

Na vzduch ? Cpano ?

Ono totiz takove auto skutecne existuje a ma vicemene idealni parametry. Vzduch se skladuje v nadrzi o tlaku 300 atmosfer. Tankovani je mozno provadet pomoci domaciho kompresoru nebo rychlejsiho specialniho kompresoru. Emise nulove. Vykon slusny. Jediny problem je zatim realny dojezd teoreticky byl udavan 300km ale realne to pry ujelo asi 10km. Tohle aute je stale ve fazi testovani.

Ale drive nez-li neco placnete zkuste aspon hledat pomoci strycka googla.

0/0
4.6.2007 16:20

christo

...

hehe, jedina nevyhoda ovsem byla, v pripade srazky dvou techto vozidel, ze se musel na par tisic let evakuovat okruh 30 km od srazky:))

0/0
31.5.2007 19:44

Standa

Re: ...

a dalsích minimalne 1000 let by se tam tudy nesmělo jezdit ...:-)

0/0
31.5.2007 20:07

Vize

Re: ...

Při současném počtu autonehod by možná přestal existovat život na zemi  a nebo by se živočichové (včetně lidstva) radioaktivnímu prostředí prostě přizpůsobili.

0/0
1.6.2007 9:16

Hodny clovek

To by bylo super

Patocka by se posral.

0/0
31.5.2007 18:39

Ach jo (bls1)

Zřejmě zaměstnávali nějakého velkého prognostika

"Vývoj jde strašně rychle dopředu, než se udělají lisovací formy na karosérii, tak někdo vymyslí zmenšený jaderný reaktor."

0/0
31.5.2007 18:05

ph

Chyba

No, auto ve kterém mě nepustí do Rakouska fakt nechci ;-D 

0/0
31.5.2007 17:45

abysser

Re: Chyba

Pusti, ale musis nejdrive zajet do Melku pro povoleni...

0/0
31.5.2007 17:47

buxus

Re: Re: Chyba

Anebo u hraničního zátarasu přestoupit do modelu poháněného větrnou vrtulí.

0/0
31.5.2007 17:49

k@rm

Re: Re: Re: Chyba

Kdepak,dala by se tam krabička která by tu zlou elektřinu vyrobenou pomocí jádra odfiltrovala

0/0
31.5.2007 20:08

abysser

morbidni_kreten

amici jsou hloupy narod a ty zvesela 24h/d vyuzivas technologie, se kterymi prisel tento hloupy narod.. gratuluji..

0/0
31.5.2007 17:29

timule

Re: morbidni_kreten

Hloupí narod?! Ještě že my máme takový Machry jako jsi ty!

0/0
31.5.2007 17:34

Yesname

Re: Re: morbidni_kreten

To myslel na Morbidniho_kretena. Kapišto?

0/0
31.5.2007 17:38

buxus

Re: morbidni_kreten

Tak to se hluboce mýlíš. Skotské střiky, elektrošoky a svěrací kazajku nevymysleli v USA. A taky to na něj neaplikují 24 hodin denně - jen občas. Někdy ho pustí i na internet, jak vidíš.

0/0
31.5.2007 17:35

martin.wolf.cz@gmail.com

:)

Dojezd 8000 km. Docela mazec.

0/0
31.5.2007 17:18

buxus

Re: :)

Skutečný mazec měl být ekologicky přívětivý model Chernobyl de Luxe.

0/0
31.5.2007 17:29

morbidni_kreten

:-P

hm, amíci jsou opradu hloupý národ, ještě že za chvilku vymřou;-D;-D;-D

0/0
31.5.2007 16:54

crm6

Re: :-P

nomen-omen :-)

0/0
31.5.2007 17:05

Flat Vamp

Re: :-P

...tak to jsi asi neviděl žádný z futuristických projektů made in CCCP...:-)

0/0
31.5.2007 17:12

morbidni_kreten

Re: Re: :-P

já jsem snad řekl,že CCCPáci byli moudří?;-D;-D

0/0
31.5.2007 17:13

buxus

Re: Re: Re: :-P

Jasně že ne. Ti jsou taky blbí. Vlastně všichni jsou blbí, jenom ty jsi ten chytrej. ;-D

0/0
31.5.2007 17:16

morbidni_kreten

Re: Re: Re: Re: :-P

to jsi řekl ty;-D;-D,děkuji

0/0
31.5.2007 17:21

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: :-P

Jistěže, přeji ti hezký večer a ještě více zdravého sebevědomí.

0/0
31.5.2007 17:22

Yesname

Re: :-P

Vím, že si z té doby nemůžeš nic pamatovat, protože jsi byl na houbách, ale já jsem viděl naprosto obdobné vize aut a lokomotiv, které se měly vyrábět ve východním bloku, potažmo v SSSR. Chceš říci, že všichni lidé byli tou dobou hloupí, pouze několika opravdu vyjímečným se podařilo dojít do další vývojové fáze lidstva, kterou jsi ty? 

0/0
31.5.2007 17:14

PT

Re: Re: :-P

Taky jsem nekde cetl cosi a atomovem bombarderu - princip by byl zhruba stejny - reaktor by vyrabel elektrinu. Chovalo by se to jako kazdy vrtulovy bombarder te doby, az na dolet a shopnost vydrzet ve vzduchu bez pristani.

Myslim ze to padlo hlavne diky hmotnosti reaktoru a taky tomu, ze vrtule rychle vysly z mody.

Ale jinak napad dobry - bombarder, jez udela skody jen tim, ze je sestrelen nad nepratelskym uzemim :)

0/0
31.5.2007 18:19

Hodny clovek

Re: Re: Re: :-P

Vyslo to z mody proto, ze prisly balisticke rakety.

0/0
31.5.2007 18:40

Majklík

Re: Re: Re: :-P

Konstrukci, kterou jsem viděl popisovanou já nebyla vrtulová, ale přehrátý vzduch z reaktoru se používal přímo pro reaktivní pohon. Akorát za letadlem případně zůstalo lehce zamořené ovzduší. Tohle dokonce chtěl někdo v US vážně stavět. Pod patentem na toto řešení je podepsán celkme známý fyzik Richard Feynman (jeden ze spoluautorů atomové bomby, ale proslavil se později v zcela jiné oblasti).

Jinak na podobném principu je i patent na ponorku, kdy pára z reatoru přímo slouží pro reakticní pohon....

0/0
31.5.2007 19:34

Madra

Re: Re: Re: Re: :-P

Jak došlo k tomu patentu popsal ve svý knize je to celkem zábávný čtení.

Ono tenkrát si s problematikou hlavu nedělaly a jadro vypadalo opravdu, že spasí svět.....

0/0
31.5.2007 20:31

Phantom2005

Re: Re: Re: Re: :-P

Raketa THOR se dostala až do fáze testů. V podstatě to byl náporový motor, ve kterém vzduch vháněný do motoru neohřívalo spalované palivo, ale štěpná reakce. Američani to chtěli používat jako motor do balistických raket - když to spadne do Ruska, tak je jedno jestli se zamoření ještě trochu zvýší. Nakonec to ztroskotalo na příliš vysoké ceně - ne že by to nefungovalo, ale booster na tuhá paliva je prostě levnější, spolehlivější a bezpečnější.

0/0
1.6.2007 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.