Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Europarlament bude hlasovat o zákazu aut rychlejších než 162 km/h

Až budou letos na podzim poslanci Evropského parlamentu hlasovat o zákoně upravujícím emisní limity nových aut, budou zřejmě rozhodovat také o tom, zda zakázat automobilkám vyrábět vozy s maximální rychlostí přesahující 162 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chris Davies

JSEM DEBIL

Omlouvám se všem, jsem ten poslanec který to vymyslel. Hned staáhnu ten návrh. Je to blbost. Jdu se oběsit čauu:-©:-PRv!

0/0
9.8.2007 14:33

kjkjkj

je treba jezdit bezpecne!

jsem pro zavedeni maximalni rychlosti 30km/h vsude, i na dalnici. a auto vam rovnou pri prekroceni rychlosti vystavi pokutu.

0/0
17.6.2007 14:30

Guvnožrout

CO2

By mně teda zajímalo, kolik toho CO2 vyprodukuje na kilometr blbej eurohumanoid.;-O(Y)

0/0
17.6.2007 9:37

marco

LEtadla

Tak co třeba omezit rychlost letadel na 200km/h...dobrej nápad ne???

0/0
16.6.2007 18:26

Nawia

Europarlament bude hlasovat o zákazu aut rychlejších než 162 km/h

a kazdej poslanec napise na svuj hlasovaci listek, jakou rychlosti k tomu hlasovani prijel

0/0
16.6.2007 12:17

jim

Limity?

Jezdím od 18, tj. 12 let bez nehody. Dálnice 150-170 běžná cestovní rychlost, bez problémů. 130 je opravdu limit vhodný pro minulé století 

0/0
15.6.2007 15:18

ja

Re: Limity?

jde taky o to, ze ty dalnice byly konstruovany pro rychlosti 110 km/h.

to neznamena, ze kdyz ti tece mliko po brade a jeste jsi neboural, ze se to zitra nemusi zmenit...:-P

0/0
16.6.2007 11:52

NTPT

omezovače

a zejména europoslancům a zejména zeleným POVINNE namontovat do vozidel omezovače  výkonu, rychlosti a emisí.

0/0
15.6.2007 14:50

Jintaj

Bylo by to stupidní opatření

Jsou auta, která při rychlosti  sotva poloviční než je těch 160 produkují mnohem jedovatější zplodiny než CO2 a jsou auta, která se jistě brzy rozšíří na naše silnice a jejich produkce CO2 bude i při 250 téměř nulová (např. BMW-7 HYDROGEN). Takže takovéhle diktátorské manýry některých populistů jsou pro smích...bohužel jen do té doby, než se dostanou do skutečného zákona8-o

0/0
14.6.2007 15:37

QT1

Re: Bylo by to stupidní opatření

Především není dnes u nových aut problém s CO2, všechny mají minimálně Euro IV, problém jsou samozřejmě ojetiny. A taky oxidy dusíku, kterými se zelení moc nezabývají. U dieselů jsou to zase prachové částice, u benzínu i dieselu pak vzniká pár dalších karcinogeních látek. Tohle všechno dělá větší bordel u země, ne ve stratosféře.

0/0
14.6.2007 17:36

NTPT

Re: Bylo by to stupidní opatření

Problém je že k výrobě vodíku musíš získat energii . tu zase získáš nejlépe  - spálením uhlíkatých paliv. A z hlediska ekologie je sprominutím bratenwurst jestli co2 vyprodukované automobilem bude rozptýleno na 1000 km , nebo vylewtí z jednoho centrálního  komína

0/0
15.6.2007 14:52

kjkjkj

Re: Bylo by to stupidní opatření

jezdit na vodik je nejvetsi pytlovina, ktreou jsem kdy slysel a pevne doufam, ze se to nikdy nestane. pokud nejakou nahradu benzinu, tak jedine ethanol.

CO2 neni, jak bylo poznamenano, nejhorsi vez v doprave soucastnosti, ale hlavne jsou to ty oxidy dusiku a prach. Nastesti u nas neni ta situace s NOXy tak strasna jako leckde v zahranici, kde neni mocne vyjit na ulici bez dychacich potizi.

0/0
17.6.2007 14:28

mad maxipes fik ...

vsetci vidlaci v znameni 007

Rozumne by bolo obmedzit rychlost na max 140. Auto je dopravny prostriedok, nie nastroj pre polointeligentnych chlapcov masirujucich si ego nebezpecnou jazdou. S obmedzenim vykonu je to vsak ina kava. Tym padom by bol clovek nuteny kupovat podradne auto s maloobjemovym motorom co zavana nutenou uniformitou dob minulych. Ale pokial sa nepresadi pohon na ine ako fosilne paliva je taketo okresavanie nanestastie asi jedine mozne riesenie. Z hladiska bezpecnosti je to rozumne teraz aj potom. Pokial sa ponecha dispozica na strane ludskej vole, je iste ze pre taky ci makovy dovod pravidlo vzdy niekto porusi. A jazda podobne vysokou rychlostou je ako nelegalna  tak nebezpecna, takze nexistuje rozumny dovod preco by ju malo mat moznost bezne vozidlo dosiahnut. To nieje sloboda, to je moznst porusovat pravidla/ohrozovat druhych. ...A teraz nastala prava chvila aby sa otvorila pandorina skrinka idiocie a horeuvedeny druh ludi zacal svojimi zlcovitymi nezmyslami reagovat na moj prispevok.

0/0
14.6.2007 2:25

JT

Re: vsetci vidlaci v znameni 007

A proc bych nemohl jezdit na nasich silnicich autem, ktere muze dosahnout vyssi rychlosti, kdyz s tim samym vozem chci jezdit i v zemi, kde neni rychlost misty nijak omezena? Jedinym resenim neni omezovat rychlost, ale zdanit palivo tak, aby vytezek teto dane sel primo na uhradu skod na zivotnim prostredi. To je spravedlive reseni - kdo vic znecistuje, ten vic plati.

Vidim, ze touha regulovat druhe je pevne zakorenena i jinde nez v CR. Nakonec zkoncime jako ve Francii, kde spousta mladych lidi touzi po kariere statniho byrokrata. :-((

0/0
14.6.2007 11:43

nn

Zacinam pomalu nesnaset EU ...

By me zajimalo, jestli i Europoslanci budou jezdit v lenivych vozech, nebo prosadi nejake vyjimky.

A jestli tohle ustoji napr. znacka Rolls-Royce, jez bude mit se svymi 7l motory trosku problem se vejit. (A kdo by si koupil lineho RR?)

0/0
14.6.2007 1:27

Jakub

Re: Zacinam pomalu nesnaset EU ...

Europoslanci lítají letadly mezi Bruselem a Štrasburkem jako o závod. Těm je nějaký gram CO2 jedno... ;-€

0/0
14.6.2007 11:17

Alfik

Re: Zacinam pomalu nesnaset EU ...

no proslýchá se, že Rolls už kontaktoval škodovku a zvažuje montáž 1,2 HTP do všech svých modelů aby vyhověl E(Soc)U

0/0
15.6.2007 11:05

pci-e

Byrokratická mašinerie nás porobi...

Byl by problém do auta nahrát zpátky puvodní soft?Abychom těm nenáviděným byrokratum z Bruselu předvedli alespon nějakou občanskou neposlušnost?

0/0
13.6.2007 19:29

stunty

Prohibice

v USA to ve třicátých letech řešili hustě, třeba na koláči v prášku bylo napsáno: Nesmíte to zalít a nechat třicet dní stát, protože by se z toho stalo víno.

0/0
13.6.2007 15:19

QuuQ

Koupit

No mám pocit že trh s ojetými BMW, MB, AUDI atd. bude vykoupen... Kdo by si kupoval nové když to staré bude jezdit daleko lépe... Nehledě na to že auto které nemá alespoň 150 koní je na silnici vyloženě nebezpečné, když vidím jak se někdo urputně snaží s Fabií 1.2 HTP předjet kamion do kopce, já se za ním vleču na 1/4 plynu a když konečně uhne tak jsem během chviličky před ním a to mám v autě jen 210 koní. Tak mi přijde neuvěřitelné jak můžou povolit tak slabá auta vůbec vyrábět. Kolik už kvůli tomu bylo bouraček, protože předjížděli prostě moc dlouho...

0/0
13.6.2007 6:59

Martan

Re: Koupit

Není to o počtu koní pod kapotou, ale o počtu mozkových závitů řidičů. Řidič co předjíždí jak píšeš ,by potřeboval dostat pár facek. Nesouhlasím s tím, že auta s nižším výkonem jsou nebezpečnější. Dle statistiky je to přesně naopak. Mnohem více riskují právě ti řidiči co mají silné motory.:-)

0/0
13.6.2007 8:40

QuuQ

Re: Re: Koupit

Tahle statistika je ale silně ovlivněná tím že většinou si silná auta kupojí lidé, kteří s nimi chtějí lítat jako kdyby mělo křídla.

0/0
13.6.2007 12:16

NTPT

Re: Re: Koupit

Výkon se dycky hodí "vyveze" tě z průseru.

0/0
15.6.2007 14:55

Václav

Re: Koupit

A jéjé, další namachrovaný čecháček, co si musí zavandrovat do HTPčka, přičemž jeho duševní schopnosti jsou podle všeho vhodné tak pro ovládání trabanta. Pojmy Crash-test nebo bariérový test Vám toho asi mnoho neříkají. Jinak byste totiž takovou kravinu asi nenapsal. Byl byste asi hodně překvapený, ale nová Fábka je při havárii mnohem bezpečnější nežli kdejaká 10 stará popelnice s 200k pod kapotou. A že se takových křápů na našich silnicích vidí až dost. A právě jejich řidiči patří k nejrizikobější skupině. Zapomínají totiž na to, že i pro silné auto platí fyzikální zákony.

K čemu je Vám za normální jízdy těch 200k? Akorát k tomu, že to při troše neopatrnosti s plynem chlastá jak dromedár na poušti. Bohužel pro Vás budou spíše mizet auta se silnými motory, nežli ta slabší. To je ekonomická i ekologická realita.

0/0
13.6.2007 9:01

QuuQ

Re: Re: Koupit

Zdaleka neklesnu na Vaši úroveň a nebudu Vás pro Váš názor napadat. Právě že pojmy crash-test, bariérový test a vůbec prvky pasivní i aktivní bezpečnosti mi říkají hodně. Jaké by bylo srovnání s 10-ti letým autem těžko říct, ale rozhodně se cítím bezpečněji ve svém 4 roky starém SAABu 9-5 než ve Fabii kterou jsem vezl minulý měsíc z autosalonu.

To o čem píšete potom je samozřemě o psychologii jak kdo je schopný silné auto zvládnout ale můžu Vás ujistit že je sposta lidí kteří dokáží jezdit se silným autem velice bezpečně.

Víte 2.3 Turbo umí jezdit mimo město v klidu za 8l /100km a jsem ochoten si ten litřík, dva oproti Fabii 1.2 HTP připlatit.

Nicméně děkuji za reakci a nezapomeňte si klíče od své krásné bílé Fabie 1.2 HTP:-)

0/0
13.6.2007 12:23

QuuQ

Re: Re: Re: Koupit

PS: Nehledě na to že Fabie 1.2 HTP má stejnou, ne-li větší spotřebu při jízdě po dálnici (myslím normální rychlostí někde mezi 130-150 km/h)

0/0
13.6.2007 12:25

Václav

Re: Re: Re: Koupit

Omlouvám se za to vylétnutí, ale asi jsem na podobné příspěvky alergický. Mám kamarády mezi policisty a tak vím, že se bohužel až moc často stávají nehody, které zaviní řidič v silném autě právě proto, že hřeší na tu sílu a bezpečnost. Váš příspěvek na první pohled bohužel dost zavání takovým tím hospodkým vytahováním se stylu "já ho poladil a....". Ono už se stalo skoro folklórem se trafovat do HTPka a dost často to přitom člověk slyší od lidí, co se pak posadí do popelnice, která je ještě o třídu až dvě níže.

Jinak Fábku HTP mám asi dva roky, ale ne bílou :-). Když už musím občas jezdit po Praze, tak jsem ji zvolil právě proto, aby mi to při poskakování v koloně (v Praze prakticky standardní stav) nedecimovalo nádrž. Dal jsem raději přednost lepšímu vybavení, které ještě ani dneska není v těchto třídách běžný standard, před výkonem motoru, který prakticky nevyužiji. Ono v jednom nebo ve dvou ta dynamika zas tak úplně nejhorší není. Stačí uvažovat co si mohu dovolit a co ne.

0/0
13.6.2007 13:32

Fido

Re: Re: Re: Re: Koupit

Na jednu stranu ale ma pravdu. Jsou situace, kdy lze se silnejsim autem jet bezpecneji.

Jeden modelovy priklad. Neprilis siroka vesnicka silnice s kratkymi rovinkami. Pred vami jede nakladak tricitkou, pada z nej behem jizdy hnuj atd. Jedete za nim v oblaku smradu tou tricitkou uz 10 km a nemate sanci ho predjet. Jste nastvany, nervozni a hrozi, ze co nevidet provedete nejaky riskantni manevr protoze uz to nejde vydrzet. Mezitim vas i nakladak pred vami predjelo par silnejsich aut jejich zrychleni stacilo na to, aby na kratke (prehledne) rovince dosahli takovou rychlost aby se stihli vratit jeste pred prvni zatackou a pak v klidu pokracovat treba nevelkou rychlosti dal.

0/0
13.6.2007 14:34

czechian

Re: Re: Re: Re: Re: Koupit

I v 1.2 HTP je možné nechat cirkulovat vzduch jen v rámci auta.

0/0
13.6.2007 17:51

Václav

Re: Koupit

(2) To bezpečné předjíždění je přitom skutečně o mozku řidiče a ne o koních pod kapotou. A zase jsou rizikový více řidiči silných aut, protože spoléhají na to, že předjedou ve chvilce, začnou tudíž předjíždět i za situace, kdy by si to normální řidič nedovolil, a ono se pak ukáže, že ta chvilka byla moc krátká.

0/0
13.6.2007 9:02

Vidlak

Na plný plyn

Jo jo já když šlápnu na plyn, tak za mnou hynou stromy! A dobře jim tak! V noci ty hajzlové nevyráběj kyslík, ale CO2! Tak poraž svůj strom  a zabraň oteplování!

0/0
13.6.2007 0:13

chatab

Re: Na plný plyn

R^;-D

0/0
13.6.2007 7:51

Smil

Me se to nelibi

Ale vlastne proc ne? Stejne ten kdo jezdi rychleji by nemel mit papiry a navic se blizi doba mytnych bran  kdy bude rychlost pravidelne kontrolovana. A dnes je provoz uz tak husty ze jet pres 160 muze jen sebevrah a vrah..

0/0
13.6.2007 0:04

Kuba

...

Doufám, že se tahle byrokratická komedie do deseti let rozpadne. Tohle už snad není možný n;:-©] n;(Y)]

Hlavně, že to navrhl liberál n;Rv] n;Rv]

0/0
12.6.2007 23:23

Duke Nukem

Tleskám soudruhům z EU

Takže podle této definice je Schade 120 ekologické vozidlo ;-D Myslím, že je na čase vystoupit z EU.

0/0
12.6.2007 23:09

Arius

chodci

Zakažte chodům chodit rychleji než 6 km/h. V davech rychlost vyšší než 6 km/h může vést ke srážkám a pohmožděninám!!! Skoro už se bojím vyjít do ulic aby mě nějaký "závodník" nezranil! Žádám naše skvělé europoslance aby s tím něco udělali! A mohli bych začít vyrábět boty, které budou pouštet do chodidel elektrický proud při překoření rychlosti, ano, to bychom měli!

Sakra lidi vzpomatujte se! Kam se poděla svoboda? Všechno zmizelo a zbyla jen lidská "malost." Neumíte se o sebe postarat sami, tak chcete po státu aby za vás jednal, je mi z vás špatně!

Budete si žít ty své nuzné životy, hlavně nepřemýšlet, hlavně nemyslet to je špatné! To by se taky mělo zakázat a ostatní taky myslet nesmějí, když já nemyslím... Prostě hnus. Všichni co chcete nadále prosazovat omezování svobody jste podle mě hlupáci. Chápu vaše důvody, vím že nemůžete jinak... Protože jste malí... a nikcy nevyrostete a ani nepochopíte o čem tu mluvím.

0/0
12.6.2007 22:50

Milo

Re: chodci

Tebe bych tipnul na ilegálního dovozce odpadu z Německa(Y)

0/0
13.6.2007 8:12

Arius

Re: Re: chodci

Tebe zas na smradlavého cyklystu v přiléhavém oblečku a super ultra moderní přilbou snižující odpor vzduchu o 1.001 procent... :D

Jsi k smíchu.

0/0
13.6.2007 12:10

Janina7

Rozumné, podporuji!

Rozumné, podporuji! Vůbec nechápu, jak někdo může homologovat na naše silnice auto s maximálkou přes 140km/h.

0/0
12.6.2007 22:36

Bůh Nejvyšší (7)

My víme že seš tupá dy1yna.

0/0
12.6.2007 22:49

jahodove_ticho

stejně

už dneska při pohledu do katalogu vychází starší auta líp. Nová nabídka se rozevíra jak společenost. Buď můžete mít slabý levný pidiauto a nebo předraženou nadupanou káru a nic mezi tím. Kupa modelů s motory o objemu 1 az 1,4 litru pár posledních starých 1.6 a pak už to jde od dvoulitrů strmě nahoru. :-/

0/0
12.6.2007 22:17

Hans

Europarlament o zákazu rychlých aut

Tady jasně vidíme, že blbci nesedí jenom v našem parlamentu. My můžeme jen přihlížet a kroutit hlavou, jak se v Bruselu množí mozkožrouti. Obávám se ale, že brzy chcípnou hlady. Nikdy se nedočkáme rozumného řešení snížení emisí, pokud bude mít takovou sílu jako dnes petrochemický a průmyslový komplex. Že pane "europoslanče".Rv

0/0
12.6.2007 21:43

honza-v

a do deseti let

běžec s praporkem před autem,ale to tu už bylo.Jo a chodci maximální rychlost chůze 1,5km/h,aby byla menší spotřeba kyslíku.

0/0
12.6.2007 21:38

original

takže ten poslanec je majitelem asi

10 firem které dělají tuning ,  ten bude ve vatě;-D

0/0
12.6.2007 21:20

Josef Večeřa

možná se to někomu zdá chytrý

ale ostatní bych s tím neobtěžoval. Nejde o tu rychlost, ale o demonstraci byrokratické síly. Když neprosadí tohle, budou si hledat jinou pitomost (a když prosadí, tak taky 8-o)

Ostatně v Evropě smrdí víc něco jiného než emise, však to dobře známe. Úředník Spasitel, úředník Důležitý a úředník Hujer.

0/0
12.6.2007 20:41

Bůh Nejvyšší (7)

Přesně tak. Bruselská líná a blbá svoloč.

0/0
12.6.2007 21:34

Doktor Zvěd

Jasne!

A matky budou smet rodit jenom lidi, kteri budou mit v dospelosti maximalne 185 cm! 8-o(Y)

0/0
12.6.2007 20:33

submik

Další hřebíček do konkurenceschopnosti EU

Nevím jestli je to omylem nebo úmyslně, ale nařízení EU zatím naprosto neotřesitelně směřuje k velkému ekonomickému krachu. Zpřísňování limitu v roce 2020 už nebude tematem pro průmysl EU.

0/0
12.6.2007 19:17

lolek77

Už se těším

jak BMW zavře své továrny, Porsche bude dělat angličáky a Schadewagony budou montovat motory z travních sekaček.;-D

0/0
12.6.2007 19:09

Vlk-Honzi

Re: Už se těším

proč? Stačí elektronický omezovač max. rychlosti a je po ptákách - výkon může zůstat stejný. Přijde mi to sice divné, ale na druhou stranu jsem v životě přes těch 160 jel možná tak 5krát, takže mě to zase tak netrápí.

0/0
12.6.2007 19:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.