Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakouský soud zakázal poměrové měření rychlosti

Rakouský ústavní soud dnes nařídil s okamžitou platností ukončit elektronické poměrové měření rychlosti, instalované na některých rakouských dálnicích, a zakázal vybírat pokuty za rychlou jízdu zjištěnou tímto zařízením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

inkvizitor2005

"střední pražský okruh"

Redaktor zdá se trochu zaspal dobu, dnes už existuje pouze vnitřní a vnější, nikoliv střední okruh ;-D

0/0
8.9.2007 14:01

tom.tore

Rozvnost před zákonem

Ono již samotný fakt, že obec je provozovatelem radaru, správním orgánem rozhodujícícm o trestu a příjemcem pokuty je více než sporný, kde je nazávislost soudce a rovnost stran před zákonem? Je to stejné jako by si soudce provozoval vlastní věznici a zajištoval její obsazenost svými rozhodnutími. To, že obce ve svém rozpočtu plánují příjmy z pokut hovoří za vše.

0/0
19.6.2007 9:59

OndraTM

Kdyby tak fungovaly i naše soudy...

Poměrové měření rychlosti, způsobem jaký byl v Rakousku a jaký je v např. právě v Praze je nesprávný. Kde je prevence, když mi pošlou pošlou předvolání za měsíc nebo delší dobu ...navíc je zde problém s bodovým systémem. Po dvou třech měsících přijdou 2 nebo více předvolání, a body..v tahu. Řidič nemá nejmenší možnost si přestupek uvědomit a třeba začít jezdit pomaleji, třeba už jen kvůli hrozbě ztráty ŘP. Rychlost by měla být měřena v provozu a postihy udělovány bezprostředně po spáchání přestupku, platba výhradně blokově.

0/0
18.6.2007 12:25

inkvizitor2005

Re: Kdyby tak fungovaly i naše soudy...

Prevence je přece taková, že tam máš ceduli, že se jedná o měřený úsek. Někde chybí, pravda, třeba v Mrázovce myslím není. Na D5 je u tunelu Valík dokonce napsáno "RADAR!!!!!" ;-D

Ještě by tam mělo být napsáno "Pro Vaší bezpečnost - automatická radarová kontrola" jak ve Francii a je to. ;-D

0/0
8.9.2007 14:06

corvus

děsím se

No úpřimně se děsím, jestli se podobné rozhodnutí dostane do ČR, kde velká část mobilní populace má plno keců o tom jak se dá jezdit bezpečně i ve 180km/h a jak ježdění deadesátkou zdržuje. No nevím jak ostatní, ale osobně největší zdržení na dálnici (nejen) vždy zažiju díky trotlům, co je jeli 150 a více a potom vyprošťování vraku jejich auta vytvoří kolony na desítky minut. Jsem jednoznačně pro úsekové měření rychlosti. Samozřejmě ale s rozumnou tolerancí dle aktuální situace (před školou méně, na dálnici více).

0/0
18.6.2007 9:19

Chris Kelvin

Re: děsím se

To nebývá vrak jejich auta, ale auta někoho, koho svým myškováním donutili prudce zabrzdit a poté to do nich našil někdo, kdo pro změnu zase kufroval. Pravý viník zpravidla ujíždí bez následků a pak má na internetových diskusích plnou hubu keců o tom, jak je 180 bezpečná rychlost na D1....

Jo, už jsem podobnou situaci viděl a málem i zažil na vlastní kůži :-/

0/0
18.6.2007 11:42

zdeněk_m

Re: Re: děsím se

Pokud někdo jede rychleji než je povoleno, je vždy viník on. Musí počítat s tím, že ostatní třeba tak rychlé reakce nemají a s tak rychle se přibližujicím vozem nepočítají. Jízda 180 km/h by měla být brána jako veřejné ohrožení.

0/0
23.10.2007 8:28

Ach jo (bls1)

Jak asi rozhodne soud?

Až bude projednávána žaloba na stát od pozůstalých po nehodách způsobených vysoce překročenou rychlostí? Myslím, že je jen otázkou času, kdy se my daňoví poplatníci pěkně prohneme. Někdo dodržoval státem nařízenou rychlost a sejmul ho jiný, který tu rychlost překročil třeba o 50 km/h a stát přitom měl technické prostředky, aby takové porušení zákona zachytil a trestal, ale neučinil tak. Až se to stane nějakému občanovi USA, tak se nedoplatíme.

0/0
18.6.2007 8:47

petr_sleder

Větší problém,

než pokuta za rychlost je další ztráta soukromí. Za pár let už nebudete moci ani vystrčit nos z bytu, aby vás nezaznamenala nějaká kamera nebo jiné špiclovací zařízení. :-/

0/0
16.6.2007 11:23

Nawia

Re: Větší problém,

to uz tady mame nekolik let, za par let te bude kamera sledovat i v byte

0/0
16.6.2007 12:00

BUFFALO_CZ

Re: Větší problém,

a těch 6 a za pár let 7 miliard lidí bys chtěl uhlídat jak ? :)) dokážeš si představit, kdyby v číně padl komunismus, co by v evropě asi tak nastalo ? :)) jako nejsou žádný války, takže lidská populace se neudržuje v rozumných mezích a buď restrikce nebo anarchie a zákon zbraně ... což by zase evropa nevyhrála :))

0/0
16.6.2007 12:17

Chris Kelvin

Re: Re: Větší problém,

Já myslel, že už jsou všichni Číňani tady.....? ;-)

0/0
18.6.2007 11:43

Hajný-lesa pán

Česká policie žádné poměrové radary v Praze rozhodně nemá

0/0
15.6.2007 21:53

Aiwan

Re: Česká policie žádné poměrové radary v Praze rozhodně nemá

8-o A co jižní spojka ? Hochu ty budeš určitě vidlák z vesnice , nebo máčko z brna. 8-o

0/0
16.6.2007 0:39

honza158

Re: Re: Česká policie žádné poměrové radary v Praze rozhodně nemá

No ted jste se krapet odkopal, ze by vidlak ?  PCR zadne pomerove radary v Praze nema. Ty radary vlastni a provozuje mesto a s PCR nemaji nic spolecneho 

0/0
16.6.2007 8:50

papame

Re: Re: Re: Česká policie žádné poměrové radary v Praze rozhodně nemá

Tak nevím, ale jemu šlo spíš o existenci samotnou a ne o vlastnictví. Mimochodem v Brně to taky máme, na Sportovní. (příjezd od Svitav)

0/0
16.6.2007 10:48

Hajný

Re: Re: Česká policie žádné poměrové radary v Praze rozhodně nemá

radary tam jsou, vidláku, ale policie s nimi nemá ani žbla společného

0/0
16.6.2007 22:23

josef

hlupáci

proč to rušej ? když někdo jede rychlke musí za to bejt potrestanej ne ? fakt se těm rakouskejm soudum divim. já jezdím 40 - 80 - a na dalnici 110 až 120   a nikoho a ničeho se nemusim bát. já bych řidičům který jězděj víc jak 50 - 90 - 130 sebral řidičák na čtyři roky. to by si dal každej majzla a dodržoval předpisy jako já. lidi neblbněte a jezděte podle předpisu. jediný co bych zrušil je to svícení ve dne když je vidět. to vymyslel nějakej slepej úředník.

0/0
15.6.2007 21:41

zeedr

Re: hlupáci

Tebe ty kriple musel někdo bouchnout do palice. Tebe potkat na dálnici, tak tě ve 200 km/hod zezadu sejmu ty pepíku 40-80-110/120. (Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
15.6.2007 22:36

BRWK

Re: Re: hlupáci

Jen aby sis nepoškrábal to svoje motorový péro. Já jenom doufám, že až to budeš chtít někam ve 200 opřít, tak se ti do cesty připlete betonový sloup.

0/0
15.6.2007 23:03

Aiwan

Re: Re: hlupáci

8-o Proč nadáváte někomu kdo je ochotnej jezdit podle předpisů ? ?  Mě je milejší řidič 40 / 80 / 110 než libovej frajírek kterej si to žene obcí / městem 55 a na dálnici 150. 8-o 

0/0
16.6.2007 0:38

Nawia

Re: Re: Re: hlupáci

kdyz to situace dovoli jezdim 150 km/h i ve meste, ale jinak jezdim podle predpisu

0/0
16.6.2007 11:57

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: Re: hlupáci

ROFL ti češi to je vymatlanej národ ... "porušuji sice zákon, ale jinak ho dodržuji" :)) u tvýho mozku bych nevsadil ani nato, že na celkovej objem neuronů je 10% synapsí R^;-D

0/0
16.6.2007 12:25

Nawia

Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Prekracuju skoro vzdycky rychlost, to je pravda, ale to je vsechno. Ostatni predpisy dodrzuju. Zajimave je, ze me casto lidi predjizdej, i kdyz je tam zakaz predjizdeni a ja jedu nemin o 50% prekrocenou rychlosti.

BUFFALO_CZ: "ti češi to je vymatlanej národ ..."

Kdyz uz se poustis do rozboru funkce mozku, kolik funkcnich synapsi potrebuje clovek pri psani na klavesnici a trikrat kliknout mysi?

0/0
16.6.2007 18:26

goober

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Koukni se troubo na statistiky. Možná budeš překvapený, ale nejvíc nehod, je právě kvůli rychlosti.

Nejhorší je, že tito blbci dost často nezabijí sebe, ale někoho jiného :-/

0/0
17.6.2007 11:14

Nawia

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Nejvic nehod je kvuli tomu, ze se ridici precenujou, samozrejme i v rychlosti. Reagovat vcas a spravne v rychlosti pres 100 km/h se clovek musi naucit. Kdo se to nenaucil a jezdi pres stovku, ten zpusobi nehody.

Ridim uz asi tricet let, dostavam pravidelne pokuty za rychlou jizdu, ale nemam ani jednu nehodu. Takze rychlost sama o sobe to nebude.

0/0
17.6.2007 14:47

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

To přijde. DOOPRAVDY TĚŽKOU NEHODU MÍVÁ KAŽDÝ MAX. 1x ZA ŽIVOT !

0/0
18.6.2007 11:45

Nawia

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

O tezke nehode nemluvim, zatim porad jeste cekam na nejakou tu lehkou nehodu. A porad nic. :-)

0/0
18.6.2007 19:13

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Jiste. Protoze se ve statistikach zamenuji pojmy neprimerena a nepovolena rychlost a navic pod neprimerenou rychlost se schova kde co. Ona neprimerena muze byt i 30 km/h na dalnici za urcitych okolnosti (ledovka) prestoze povolena je 130.

Pokud snad mate lepsi zdroj informaci, kde je skutecne vyslovne uvedeno, ze za vetsinu nehod muze nepovolena rychlost, sem s tim.

0/0
18.6.2007 17:32

hbf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

A to je přesně ten problém. Každý má jednu či několik pasáží zákona o provozu ..., kterou nedodržuje, pročež nikdy nikdo neví, co udělá řidič těsně za ním, či před ním. Někdo jenom "bezpečně" předjíždí v serpentýnách přes plnou, někdo jede po dálnici 180, někdo nepouští chodce na přechodech, jiný projíždí červenou, ... výsledkem je totální nevěstinec a nejvíc mrtvých (ve vazbě na počet obyvatel) na silnících v Evropě ...

0/0
18.6.2007 9:50

Nawia

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Jo, to je fakt. Mas pravdu.

0/0
18.6.2007 19:35

ples

Re: Re: Re: Re: hlupáci

150 ve meste? Kdyz to situace dovoli? Kua...kolik kapacity mozku vyuzivas, kdyz premyslis?

0/0
16.6.2007 13:47

honza158

Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Myslite ze treba na takove Jizni spojce rano o vykendu kdy je tam naprosto vymeteno je nejake riziko jet i takto rychle ?

0/0
16.6.2007 15:31

Nawia

Re: Re: Re: Re: Re: hlupáci

Moje auto nema mozek, ale 190 koni a perfektni brzdy. S timhle vybavenim muzes jezdit 150 ve meste. No problem.

V noci tak jezdim pravidelne a svete div se, casto me v tyhle rychlosti nekdo predjizdi.

0/0
16.6.2007 18:16

d

Re: Re: Re: hlupáci

"Zene se po dalnici 150" :))) Haha. LOL :)

Ano, JE to proti predpisum. Ale pouzivat v souvislosti s takovou rychlosti expresivni vyrazivo typu "zene se" je smesne.

0/0
21.6.2007 10:39

Huh

Re: Re: hlupáci

Tebe bych od rána do večera kopal do prdele ty trotle, si myslíš, že když ti to jede 2 kila, že jsi pánem silnice ? Vy všichni trotli žijete v tom, že v Německu jsou neomezený dálnice. Ale zkuste se mrknout na ostatní jejich pravidla nebo pravidla v jiných zemích. Kopat vás a kopat.

0/0
18.6.2007 12:13

Nawia

Re: Re: Re: hlupáci

Ach jo, kopaci. Proc nehrajes fotbal?

0/0
18.6.2007 19:24

yamaha66

Re: hlupáci

se pak koukni ty demente jak to vypada na dalnici kdyz kazdej burák se šáde predjizdi kamiony 110 jedouci 100km/h. a s tim svicenim? ses sfetovanej jinak to neni mozny;-O:-©;-O:-©

0/0
16.6.2007 15:43

cml11

Re: hlupáci

Jestli jezdíš tyhle rychlosti podle tachometru, tak ve skutečnosti jezdíš ještě o kousek míň, takže to nejspíš reálně bude 35-73-100. Jezdit takovými rychlostmi je nejen zbytečné, nebezpečné, ale teoreticky to může být i přestupek. Největší nebezpečí totiž vznikají při předjíždění a pokud tě musí neustále někdo předjíždět, tak jsi vlastně postrach silnic zhruba stejně jako ti co jezdí o tolik víc o kolik ty jezdíš míň, tj. cca tachometrových 65-110-150/160. Jediný rozdíl je v tom, že ty za to pokutu jen tak nedostaneš.

0/0
16.6.2007 16:08

cml11

Re: hlupáci

A co se týče celodenního svícení, je to nejužitečnější věc která u nás byla za poslední roky do silničního zákona přidaná. Jen bych neumožnil světla pro denní svícení a nakázal používání klasických potkávaček. A to proto, že světla pro denní svícení jsou proti nim jen bludičky, zezadu nesvítí takové auto vůbec a tak je celkově hůř viditelné než kdyby používalo klasická světla.

0/0
16.6.2007 16:12

Mak1

Re: Re: hlupáci

A to, že se mezi rozsvícenými auty za slunečního dne snadno přehlédne neosvětlený cyklista, či chodec, to je podle Vás v pořádku, že ???

0/0
18.6.2007 7:44

Chris Kelvin

Re: Re: Re: hlupáci

Ještě se mi nestalo, že bych přehlédl chodce či cyklistu ve zpětném zrcátku..... ;-)

0/0
18.6.2007 11:48

Michal

Re: Re: Re: hlupáci

Chodec jde po pravý straně proti tobě takže i kdybys ho náhodou přehlíd tak on tebe ne a uskočí ... a cyklista je na silnici osvětlenej a nebo idiot ... mám zaplou blikačku i kdž svítí sluníčko a neni vidět .. už jenom kvůli tomu abych se nemusel bát že až mě někdo sejme takm i policajti řeknou že za to vlastně můžu já protže sem nedodržoval předpisi

0/0
18.6.2007 12:13

jet

Re: hlupáci

Naprosty souhlas!!! Sviceni je eko-vrazda planety! Po zavedeni neni jediny statisticky dukaz toho, ze to je ku prospechu bezpecnosti na silnicich, spise naopak!! [>-]

0/0
18.6.2007 8:17

kubisek.no1

Re: Re: hlupáci

ty už to nepi ani ředěný. existuje množství důkazů o tim, že celodenní svícení je dobrá věc. jediný blbci, kterejm to vadí, jsou idiotský důchodci slepý jak patrona. ty na silnici nemaji co dělat !!!!!!!!!!!!

0/0
18.6.2007 8:57

demon3

Re: Re: Re: hlupáci

Tak aspoň jeden důkaz ! Prosíííím !!!

Meleš hovadiny a nemáš je ničim podložený. Kdyby to bylo tak jak tvrdíš, tak už k tomu přistoupili i civilizovanější evropané než jen rakušani a češi.

0/0
18.6.2007 9:37

LaBrava

Re: Re: Re: hlupáci

Podivejse, jezdim často do Řecka a tam se rozsvěcí až když neni vidět. Protože řecí nejsou tak vylízaný jako češi a vědí že ve dne když svítí slunce tak je vidět i bez světel. Rosvícený světla potřebujou proud, kterej musí auto vyrobit. A vyrobit ho může jen tim, že spotřebuje benzín. Čim víc svítíš, tim víc benzínu. Čim víc benzínu, tim víc peněs do kapsy ropný lobby (a těm který schválii vyhlášku vo svícení za slunečnýho dne). A to nemluvim vo tom, že svícenim tolika aut se zvyšuje okolní teplota a vede to tak ke globálnímu oteplování ;-);-D

0/0
6.9.2007 15:04

kubisek.no1

Re: hlupáci

ty šmejde, ty patříš mezi ty kretény co bezdůvodně a umyslně jezdí pomalu.  Ty by sis zasloužil přijít o řidičák a platit statisícové pokuty. Kvůli takovým výlízancům, jako si ty a kamioňákum je nejvíc nehod.

0/0
18.6.2007 8:51

Huh

Re: Re: hlupáci

Ty jsi další vysocerychlostní trubka co ? No a co, že jezdí jak připokakanej ? Stejnou

rychlostí jezdí každá avie i třeba kamion. Za nehody nemůže nutnost tyto

vozidla předjet, ale stupidita těch, co předjíždí vždy a všude. A věř,

ře takových trubek je u nás moře.

0/0
18.6.2007 12:20

jl

Re: hlupáci

Tak hochu, přesně za tohle vyhodili kamaráda před lety od zkoušky v autoškole.

Jestli si myslíš že to je bezpečná jízda tak jsi našeredném omylu, jseš to nejnebezpečnější co lze na cestách potkat.

0/0
18.6.2007 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.