- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mám oktávku v maximální výbavě ale bez esp a že by mi tam chybělo?
Před 10 lety jsme taky jezdili bez elektoniky a nehod bylo mín...Elektronika ti vždycky nepomuže
ESP se hodí soíš jen pro čtyřkolky a vůbec auta se sklonem k přetáčení...běžné auto jako oktávia s přednim pohonem to využije opravdu minimálně...
Neni to jen proto, aby se zvysila hodnota auta, DPH, vic lidi melo praci? Pulka lidi by radeji auto za 100.000 korun bez airbagu, radia, a dalsich veci. Nerikejte, ze je to spravne narizovat, to neni spravne. At si obcan zvoli, co si chce koupit. Treba nam jednou naridi, ze musime it doma koberce na zluto
O tom, že ESP má taky negativa se nikde moc nepíše co ... Představa, že předjíždíte v táhlé zatáčce (kam vidím, nebo na dálnici) a po přidání plynu auto začne brzdit - nic moc.
A jak už spali kolegové - falešný pocit bezpečí ... Je lépe dostat smyka v rychlosti o 30, 40 km/h nižší než při zapnutém ESP. Lidská psychika je taková, že to bude zkoušet až na samu hranici (na "lepší" se zvyká snáz).
Další projev komunismu v EU ve stylu poručíme větru dešti ... Soudruhu, to nemůžeš takhle, když si strana myslí něco jiného, jak si to představuješ - chtít něco jiného, než chce Strana ...
Auto brzdit nezačne, jen přibrzdí jednotlivá kola tak aby vektor pohybu mířil stále před auto a ne bokem. Tzn že stále budeš zrychlovat jen budou víc zabírat kola která zajistí že zrychlovat se bude dopředu a ne že ti jedno kolo proklouzne -> máš zaděláno na problém.
další kravina z eu... opravdu nevím, k čemu mi bude ESP. v mým subaru mi i bez ESP dá pořádnou práci dostat ho do smyku když chci, když nechci, tak se mi to ještě nestalo. možná by stačilo, kdyby už konečně všichni začali vyrábět auta pořádně, aby je na silnici nemusela držet elektronika.
Jenze kazdy nema tvy Subaru. A navic ono hodne zalezi na situaci na silnici.
jen doufám, že ty auta budou mít někde tlačítko ON/OFF. Aby se s tím dalo taky trochu vyblbnout, s ESP to není žádná sranda
S tim asi v EU moc nepocitej. To by taky mohli brat jako porusovani pravidel Ale bylo by to fajn.
... v roce 2015 pak povinne automaticka kontrola spravneho rozmisteni zavazadel v kufru a 2017 treba system senzoru sledujici polohu rukou na volantu
Uz vidim ty vyplesknuty ridice, kteri se s autem ve svodidlech budou desne divit, jak se tam mohli dostat, kdyz preci maji stabilizaci. Za volantem funguje nejdriv rozum, teprve pak az elektronika, a fyzikalni zakony jsou celkem jasne definovane . Omlacenych svodidel a rozbitych makovic touhle cestou tezko ubude.
Netvrdim ze jsem sezral vsechen ridicsky um a moudrost na svete, ale za poslednich x let se mi povedlo urvat auto do smyku jenom kdyz jsem tomu sam pomoh. Zejmena proto ze A) nekupuju pneumatiky v supermarketu, B) i kdyz obcas jedu jak prase, neprestavam pouzivat rozum C) neridim nalitej D) na mokru si davam majzla.
To je vsechno pravda, presto to pro vetsinu l;idi bude prinos. Nekteri lide jsou radi, ze se udrzi na silnici - tezko se od nich da cekat, ze budou resit blizici se smyk... nebo jini treba reaguji neprimerene na kriticke situace - treba srnka, nebo jina nenadala prekazka v provozu, kdy nezvlanuty manevr muze privodit vyrazne vetsi zkazu.
Ac se ridim A-D, tak se mi treba stalo, ze jsem po tme na jinak uplne suche silnici najel na plotnu ledu - a nebylo to vubec prijemny.
Ale mohli by treba zavest specialni ridicak na auta bez ESP a nemuseli by to narizovat :o).
Jednoznačně správný krok. Doporučuju si to vyzkoušet v nějaké škole smyku. Když dostanete smyk v autě s ESP, je průjezdní dráha mnohem víc podobná zamýšlené trajektorii. V reálu to zřejmě nezabrání poškození vozidla, ale vychýlení z vlastního pruhu bude podstatně menší, takže se snižuje riziko střetu v protisměru i nárazu do stromu či jiného předmětu u silnice. Ovšem pokud v tom někdo poletí na hraně, tak je ESP téměř bez efektu... velmi účinné je ale i při vjetí do kolejí plných vody, což je na našich silnicích klasika...
Tohle je řešení problému z nesprávné strany. Asi jako když například budu chtít doma uklidit z podlahy dřevěné piliny, tak místo toho, abych je zametl, tak je zapálím. Piliny sice zmizí, ale zbude po nich bordel a stejně ho budu muset potom uklidit.