Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Zhruba dvě pětiny tuzemského vozového parku stále tvoří osobní vozy staré 15 a více let. Za posledních pět let se přitom podíl starých aut na celkovém počtu téměř nezměnil, v absolutních číslech se ale jejich počet zvýšil o 187 000 na 1,585 milionu. Auta na českých silnicích stárnou, vyplývá to z tabulek Sdružení automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mm

lidi neopiješ

novinář píšící takový článek by měl rozhodně víc používat mozek,ve fóru je te pravdy víc a bez žurnalistického glejtu,napadá mne,co vlastně produkují některé naše vysoké školy?

0/0
10.8.2007 7:24

KOPYS

Co se serou.........

Redaktoří Idnes jsou debilové a jen masírujou lidi.At si každej jezdí v tom naco má prachy a co mu vyhovuje! A kecy že kdo jezdí staším autem je neschopnej kreten si strčte do prdele.At si tady jezdej třeba dvěstěletý auta,myslim si že to nikomu nevadí! Snad jen tem šmejdům z i.Dnes.;-(

0/0
14.7.2007 13:04

marten_cca

A co emise?

0/0
10.8.2007 7:45

petr

Ach jo

tak bulvár MF Dnes se opět nezapřel - což takhle vzít v úvahu též počet najetých km v jednotlivých věkových kategorií těch vehiklů, to by bombastické tvrzení o dramatickém stárnutí vozového parku v ČR najednou nevyznělo tak senzačně, že.

0/0
10.7.2007 22:02

xxx

Odpověď na nadpis článku - No a co?

I auto starý 15 let má běžně vtřikování, řízený katalyzátor, ABS, airbag, solidní podvozek a co já vím co všechno je dnes tak hrozně IN. Pokud splňuje podmínky pro provoz na silnici (což má zaručit STK) a majiteli vyhovuje, tak k čemu jsou tyhle zavádějící a debilní články s fotkama škodáren a tabulkou s ještě debilnějším nadpisem "Jaká auta nejčastěji potkáme na silnicích?" Nevím kde kdo jezdí, ale ani u nás v zapadákově nejezdí většina škodovek 1xx a ani favoritů. To, že auto je v registru vozidel neznamená, že jezdí po silnici. Co třeba radši články o běžné praxi na STK a korupci tam, he?

Kdo neumí, učí, kdo neumí učit, učí tělocvik, kdo neumí ani to je policajt a kdo nemá ani na to je novinář na iDnes.

0/0
10.7.2007 11:01

von Kleist

30% ?

Auta bez katalyzatoru najedou 30% autokilometru? Cca 15 let se uz nic takoveho neuvadi na trh... To bude asi nejaky omyl, ne? Asi bychom meli koupit sluzebni 120cky nebo facka bez katalyzatoru, kdyz jsou to takovy drzaky...

0/0
10.7.2007 9:54

majklef

Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Nevím proč se někdo pořád směje tomu,kdo má třeba starou škodověnku.Myslím že je asi dost rozdíl mezi namyšlenejma pražskejma panákama a fiflenkama a třeba životem na vesnici.Myslím pravý vesnici a ne zparchantělýmu satelitnímu městečku.Na vesnici je spousta lidí kteří nepotřebujou s autem machrovat ale prostě jen dojet k doktorovi,do sámošky a tak.Budu se za to někomu smát???

0/0
10.7.2007 0:28

a nebo tak

Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

take bydlim na vesnici ... a prave proto, ze potrebuju DOJET, nejenom nastartovat a pak dve hodiny hledat, proc to nejede, nejezdim skodivkou, ale necim normalnim.

0/0
10.7.2007 7:29

kalisz

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Taky bydlim na vesnici. Jezdim na kole, Mana chodi pesky:-P

0/0
10.7.2007 7:38

wilson

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Jo...takže tím myslíš třeba situaci ...kdy já měl třeba ještě formana z 94 roku a sloužil bez problémů, nikdy mě nenechal ve štychu...a volali známí jestli bych je nemohl odvézt, že 2 roky starý/nový auto jim nestartuje jo? ;o))) Divím se žes nenapsal že Renaulty, Peugeoty, Citroeny, Kie, Daewo a spol. jsou nejspolehlivější auta na světě ;o)))R^

0/0
10.7.2007 9:49

Jerry Seinfeld

Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

... a po te kratke ceste do samosky znecisti zivotni prostredi vice, nez majitel moderniho auta cestou pres celou republiku...

... a az se s tou milovanou skodovenkou vybouraji, tak v rychlosti 40 km/h budou mit smrtelna zraneni, zatimco majitel moderniho vozu bude mit par oderek...

... a protoze lide, kteri nemaji dost penez, udrzuji v provozu i dokonale vraky, je pravdepodobnost nehod vyssi...

... a tak dale...

0/0
10.7.2007 8:37

majkl

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

no ale to neni jen o penezich, kazdej ma priority jinde, mne u auta staci aby melo kola, volant a jelo...

0/0
10.7.2007 9:07

freshgrind

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

No sám jezdím v drahým autě ale řeknu Ti to tak:

.....stodvacítka je NIC ve srovnání s jinýma faktorama znečišťující přírodu;-D Nebo ty šody můžou za oteplení naší země? Řekni to panu prezidentovi, bude nadšen:o)

.....ukaž mi někoho kdo jezdí moderním a novým autě 40km/h ;o))) V tom když jedeš 80km/h je to pocitově jako ve škodě těch 40km/h

.....pravděpodobnost nehody je vysoká díky nepřiměřené rychlosti, nepozornosti řidiče a nerespektováním sil. pravidel

....a tak dále

0/0
10.7.2007 9:12

von Kleist

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Ale to jsou jen nepodlozene blafy... ostatne uz jsme se na toto tema jednou bavili :o)

0/0
10.7.2007 9:51

xxx

Re: Re: Auta starší než 15 let stále tvoří dvě pětiny tuzemského parku

Dobře, a teď se zkusme zamyslet. Co je horší ekologická zátěž, najet se starou škodárnou 5-10k km ročně, nebo sešrotování škodárny+výroba novýho auta+nájezd 5-10k km ročně novým autem? Nechci žádnou flamewar, ale když se člověk zamyslí, jak obří průmysl je auto branže, co je všechno součástí auta a jaký svinstva se k té výrobě používají, jaký svinstva se používají k výrobě těch svinstev a když se to vynásobí miliony kusů aut ročně tak člověka napadá, jestli ten čmoud z výfuku je opravdu to nejhorší...

0/0
10.7.2007 11:17

A4 ?

For AUDÍ A4

Tak to Tě chci vidět, jak bez těch dělníků v JZD přežiješ...nebejt jich tak nemáš co do huby. Ono je asi lepší se přiživit na praci těch druhejch, než sám přiložit ruku k práci...jo překupnictví a dilerství tu bují, ale to sou jen příživníci. Jo a tu tvoji ,,novou,, Adinu A4 Ti přeju, ja ti ji nezávidím, tak si ji hezky užij. P.S. audina A4 v plný výbavě a kůži nestojí ,,lehce,, nad milion .... to si asi kupuješ ve výprodeji a nebo v pochybným krámku, jináč na tuto cenu musíš mít mooooooc dobrýho prodejce co Ti to prodá pod cenou;-D;-D

0/0
9.7.2007 23:15

a nebo tak

Re: For AUDÍ A4

bez delniku v jzd se prezije velmi lehce ... proste pujdu do nejblizsiho obchodu, a tam si koupim co potrebuju ne od ceskych zemedelcu, ale od nekoho jineho, velmi pravdepodobne levneji. presne tak, jak to uz funguje dnes, kdy mimo zakladniho peciva je zbozi z ciziny levnejsi uz snad v celem spotrebnim kosi.

0/0
10.7.2007 7:33

mjmjmjmj

Re: For AUDÍ A4

ježiš dyť je to blbec a jen provokuje:-) To je buď malým přirozením nebo nemalou přirozeností ;o)))

0/0
10.7.2007 9:15

Tomáš

AUDÍ A4

Zítra si jdu pro nové AUDI A4 v plné výbavě a v kůži. Cena trochu nad 1 mil. Kč. Polde mě v Praze je průměrný plat 80.000,- Kč  TAM SI TO MŮŽE KAŽDÝ DOVOLIT. Chápu ale ty co dělají v JZD, že takový auto nepotřebují a stačí jim 30 starý traktor, aby si zajeli do vedleší vesnice pro bečku. !

0/0
9.7.2007 22:41

kalisz

Re: AUDÍ A4

Di do pr**le s A4. To uz ma dneska kazdej. Navic cena lehce nad 1 mio je jen proto, ze to uz vyprodavaj, bude novy model. Kup si radsi novyho Mercedesa C-klasse. Stejna trida, jen lehce drazsi. Kdyz uz teda chces machrovat, nebo s platem 80 tis nemas na to, dat o 100 tis vic a koupit si poradny auto? Delas snad v JZD?

0/0
10.7.2007 7:37

__XXXX___

Říkejte si co chcete

Ale pokud tady nebudou spolehlivé kontroly STK a emisí, tak tady budou prostě pořád auta starší 15 let s prohnilejma karoseriema, sjetejma kotoučema a destičkama brzd brázdit naše silnice. Ono to těm němcům strašně vyhovuje, víte?

0/0
9.7.2007 22:12

Rienzi

Re: Říkejte si co chcete

Nemcum je u perdeele, jaky sunky jezdej po ceskejch silnicich.

0/0
9.7.2007 22:20

__XXXX___

Re: Re: Říkejte si co chcete

Neříkej. Víš kolik eur stojí dát v SRN auto sešrotovat? Takle na tom ještě vydělaj...

0/0
10.7.2007 12:41

Viper1

Hm

Neplačte a makejte. Není těžké brát 40 tisíc hrubého...R^

0/0
9.7.2007 19:59

dominus_et_deus

Re: Hm

to těžké není. jenže ty bereš onu pomyslnou dvanáctku hrubou. :-P

0/0
9.7.2007 21:35

wilson

Re: Hm

tak se 40ti hrubýho bych toho moc nepořídil... si vem kolik to je čistýho, mám 3 úvěry, drahýho psa, dojíždím denně autem do práce a ještě mi chrysler celkem hodně žere, možná víc jako já ;-D

0/0
10.7.2007 9:18

tdi

trochu

Proc by nemohla jezdit auta 30 let stara kdyz budou vyhovovat zakonu o provozu po pozemnich komunikacich

0/0
9.7.2007 18:49

Tristan

Re: trochu

Takova auta mohou jezdit a jezdi.

0/0
9.7.2007 18:58

tdi

Re: Re: trochu

ta proc ten povik ohledne stari vozoveho parku v CR.

Dulezitejsi je aby se provadely poctive techniceke a emisni kontroly a pak uz je jen na kazdem majiteli at se rozhodne sam zda bude svuj veteren udrzovat v chodu bo si koupi zanovni vuz.

0/0
9.7.2007 19:07

Barbucha_the_bearspook

Re: Re: Re: trochu

Povik podle vzoru konik, hmm a v nadpisu tdi.

0/0
9.7.2007 21:45

anonym 23

Chci nový auto

Chci nový auto, rad bych přispěl na snížení průměrného věku auta,jenže ma to jeden háček. Já neberu desetitisíce měsíčně tak jak na ,,západě,, ja beru jen malý český směšný plat ... takže, až budu mít plat jak na ,,západě,, tak si pak taky budu pořizovat nový auto každý 3 roky, pak se budu chovat ohleduplně k životnímu prostředí. Žel, zatím musím být bezcitný k prostředí i sám k sobě a otravovat vzduch auty bez katalyzátoru, ohrožovat své zdraví a bezpečnost každodenním ježděním ve starých popelnicích.... Takže: Poradíte mi kde vzít na nákup a provoz nového automobilu? ;-O

0/0
9.7.2007 16:17

xxx

Re: Chci nový auto

nebrecet, nevykecavat po netu a makat!

jednoduche...

0/0
9.7.2007 16:19

anonym 23

Re: Re: Chci nový auto

ono se nevykecává, ono se na tom pracuje ... jenže vem si statistiky... Průměrný plat 21tis, jenže ten průměr má jen pár vyvolených, a zbytek 2/3 sou pod průměrem, a kolik z nich bere jen minimální mzdu.... takže, až budou minimálky tak jak na západě, tak se snad budem mít o chlup lít i tak žít ;-)

0/0
9.7.2007 16:21

xxx

Re: Re: Re: Chci nový auto

jasne...

ale vsichni maji (meli) moznost delat lepe ohodnocenou praci, ne? To ze napr: kaslali na vzdelani nebo se nenaucili krast ve velkem je vec druha.

KDO CHCE KAM POMOZME MU TAM

0/0
9.7.2007 16:28

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Ja bych tedy byl optarnejsi. Protoze pravdou je nekdo musi mejt ty zachody, nekdo musi sedet na pokladne, nekdo musi jezdit s dodavkou... lhostejno jake ma vzdelani (klidne to muze byt neuspesny inzenyr)a ten nekdo za to nikdy nedostane nejaky velky penize.

0/0
9.7.2007 17:06

Tristan

Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

"Protoze pravdou je nekdo musi mejt ty zachody, nekdo musi sedet na pokladne"

Jo, a nekdo musi lidem spravovat zuby, nekdo musi delat sefa ve vyzkumaku, nekdo musi lidem operovat ledviny, a ten nekdo za to dostane dost penez, aby si moh koupit nove auto. A kdo mu to zavidi, tak at dela jeho praci a dostane ty penize taky.

0/0
9.7.2007 18:45

tdi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Nezavidim nikomu prachy akorat mne stve nekdo kdo si mysli ze ten kdo sedi v suprmarketu a pokladnou si za to muze sam

0/0
9.7.2007 19:12

Rienzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Kdo sedi v supermarketu za pokladnou, sedi tam dobrovolne, a tudiz si za to muze sam. Nikdo ho k tomu nenuti. Kazdej dela takovou praci, jakou si vybral, a dostava za ni tolik, na kolik se sam ocenil.

0/0
9.7.2007 21:51

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Jiste, ale nejak unika mi poenta...

0/0
10.7.2007 9:49

tdi

Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Tak ze vsicni budem pravnici, bankeri a prezidenti(Y)

0/0
9.7.2007 18:47

Tristan

Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Ne, programator si taky vydela na auto.

0/0
9.7.2007 18:56

tdi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

a popelnice  ti bude vyvazet kdo? ;-D upece rohlik, vydloubne bramboru ze zemne, podoji kravu, zapichne prase, prinese Big Mc menu,

0/0
9.7.2007 19:10

wilson

Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Ale dyť jo.... dyť nikdo z těch co tu píšou že jsou spokojeni se stodvacítkou neříkají že nutně touží po Audině. Kdo chce kam..pomožme mu tam...a kdo nikam nechce ..nechme ho tam ....ne? :-));-D

0/0
10.7.2007 9:45

el_salamo

Re: Re: Re: Chci nový auto

1) minimální mzdu bere poměrně málo lidí

2) s minimální mzdou si auto nepořídíte ani na západě ;-)

0/0
9.7.2007 17:05

Mára01

Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

taktak, chudak v CR bude stejny chudak kdekoli ve svete. Kdyby toaletarka v Nemecku vydelala na novy BMW, tak tam delaji vsichni toaletarky. Jak se rika: "Vsude je chleba o dvou kurkach";-)

0/0
9.7.2007 17:21

__XXXX___

Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

Jenomže toaletářka v SRN si vydělá 5x tolik co toaletářka v ČR. Je ale pravda že ta německá paltí 5x vyšší nájem v paneláku než ta česká...

0/0
9.7.2007 22:02

Rienzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

"Toaletarky" v SRN jsou vetsinou chlapi.

0/0
9.7.2007 22:22

freshgrind

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chci nový auto

.....a dá 5x tolik za škopka ;o)Rv

0/0
10.7.2007 10:30

Tristan

Re: Chci nový auto

"tak si pak taky budu pořizovat nový auto každý 3 roky"

Ale ne, to neni potreba, kazdych 7 let staci. Jo, a kdyz nemas na novy auto, tak chod pesky nebo jezdi na kole.

Co se platu tyka, kazdy ma takovy plat, jaky si zaslouzi. Ja bych za "malý český směšný plat" nedelal, ale komu to staci, at je s tim stastny. Komu to nestaci, at si najde praci, kde vydela "poradnej balik", ale, proboha, at nebreci, ze malo vydela.

0/0
9.7.2007 18:38

tdi

Re: Re: Chci nový auto

 A je ubohe se nekomu posmivat ze dela za maly plat. A jestli jsi trochu z intelektem nad prumere tak uplakanky nekomentuj

0/0
9.7.2007 19:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.