Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Širší kola lépe brzdí, užší vedou na vodě a šetří

Širší pneumatiky dávají autu lepší jízdní vlastnosti, ale ubírají na komfortu. Užší kola zaručují větší hospodárnost a chovají se lépe při nebezpečném aquaplaningu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rudastraka

abs

porad mam pocit ze abs nebrzdi. dnes sem se o tom o5 nekolikrat presvedsil kdyz jsem dobrzdoval na mokru i vocima. mam jeste auto bez abs a mam pocit ze tam mam brzdeni mnohem vic pod kontrolou.

0/0
10.7.2007 17:52

von Kleist

Re: abs

Vic pod kontrolou je to bez abs urcite. Ono to abs ani neni kvuli brzdny draze, ale kvuli tomu, ze auto zustava +- ovladatelny se zahamtnutou brzdou, coz je pro vetsinu ridicu prinos... Abs se muze chovat divne na velkych nerovnostech, ale na mokru by nemelo....

0/0
10.7.2007 18:18

Radek

Re: abs

až ti příště auto s abs nebude brzdit, zkus na to pořádně šlápnout - když abs začne drnčet do pedálu, ještě zdaleke není na maximu brzdnýho účinku - pokud jsi zvyklý z auta bez abs brzdit na hranici blokování kol tak s autem s abs se dostaneš přesně tam a pak to auto moc nebrzdí - pokud prudce dupneš na brzdu brzdí auto s abs velmi velmi dobře

0/0
10.7.2007 23:57

rudastraka

Re: Re: abs

podvedome povoluju pedal kdyz to zacina klouzat - tam bude asi problem. porad jezdim i autem bez abs s kterym umim brzdit snad docela dobre, proto to rozladeni s abs. vpodstate se s tim bojim jezdit.zastavit auto neni tak jednoduchy jak se zda

0/0
11.7.2007 2:52

regazzi

Re: Re: Re: abs

I kdyz jses rudej, tak ti radim dobre: I kdyz ti pedal skace, stuj na nem a koukej ridit.

0/0
11.7.2007 11:40

rudastraka

Re: Re: Re: Re: abs

kdyz mas nauceny nejaky reflexy, tak se jich tesko zbavis blbe. navic pro zabavu jezdim s autem bez abs, tam mi to prijde vhod

0/0
11.7.2007 12:07

Andee

Mno...

Celej tenhle test je o ničem. Jestli to testovali na Accordu, tak je opravdu překvápko, že na 185 gumách byly jízdní vlastnosti špatný, když má od výrobce předepsaný 205...

0/0
10.7.2007 13:32

xheadpiece

Re: Mno...

Cetl jsi vubec ten clanek? Je tam jasne napsano, ze test probihal na veze  Kia cee´d ;-O.

0/0
10.7.2007 23:43

Andee

Re: Re: Mno...

Dobře, ale i tak má to auto nějaký předepsaný gumy a je logický, že se na užších bude chovat nejspíš hůř...

0/0
11.7.2007 13:43

Andee

Re: Re: Mno...

A moc jasně to není v té jedné větě na konci článku... Rv

0/0
11.7.2007 13:43

Andee

Re: Re: Mno...

A moc jasně to není v té jedné větě na konci článku...

0/0
11.7.2007 13:51

Tomas

Lepší jízdní vlastnosti

Lepší jízdní vlastnosti možná zaznamenali soudruzi na letišti v Německu, ale na silnicích v ČR to je asi jinak. Vzhledem ke stavu silnic je lepší mít široké gumy, které aspoň trohu drží a nezapadnou do všech děr.

0/0
10.7.2007 10:33

Andee

Re: Lepší jízdní vlastnosti

Tak nějak... :-©

0/0
10.7.2007 12:12

FastDriver

Re: Lepší jízdní vlastnosti

zato v kolejích od kamionů se s nima jezdí na :-©

0/0
10.7.2007 17:18

Jerry

Re: Re: Lepší jízdní vlastnosti

Tak nějak a hlavně, když s nima trefíš příčnou nerovnost, třeba špatně navázaný asfalt, tak nazdar ráfky (moje 225/40R18 na autě zůstal jediný originál). A na Jižní spojce najet z Krče eastbound taky spousta zábavy...

0/0
10.7.2007 21:15

xheadpiece

Re: Re: Re: Lepší jízdní vlastnosti

To je dano predevsim vyskou plaste, cim nizsi, tim vice se prenasi vibrace z nerovnosti na vuz.

0/0
10.7.2007 23:46

regazzi

Re: Re: Re: Re: Lepší jízdní vlastnosti

To je dane predevsim tim, ze se silnice neopravujou.

0/0
11.7.2007 11:41

Ach jo (bls1)

To jsou věci

Myslel jsem, že za současný ideál se považuje 90/60/90.

0/0
10.7.2007 10:29

Smil

Re: To jsou věci

to musiš do položky Revue

0/0
10.7.2007 15:19

Zenon

rozměry

Vzhledem k tomu, že "Německý autoklub ADAC vyzkoušel pět různě širokých pneumatik na stejném voze.." mi chybí informace o zbylých třech rozměrech. Tabulka který rozměr jak na tom byl. V článkou jsou pouze 185 a 225. To jakože užší kola jsou 185 a širší 225? Jiné nejsou? A co si z toho vezmou češi kde polovina jezdí na 165/75? Rv

0/0
10.7.2007 10:02

Bart

Re: rozměry

Tak ty zbyvajici rozmery jsou celkem logicky 195/60, 205/55 a 215/45... Muzes mi verit, ten clanek mam doma v originale ;-)

0/0
10.7.2007 12:34

e-l-v-i-s

Soudruzi z ADAC

objevili ameriku :) Mam 225/45/17 a tu vyssi spotrebu klidne obetuju za o hodne lepsi jizdni vlastnosti, k tomu jeste sportovni tlumice a sedí jak přibité..a komfort v tom taky je, né že né ;-D

0/0
10.7.2007 9:53

rocky_krysa

Re: Soudruzi z ADAC

Jo jo, zase jeden, co pro 50/90/130 potrebuje o hodne lepsi jizdni vlastnosti a k tomu jeste sportovni tlumice. A co rikas na to, ze diky vetsi hmote na kolech se ti taky adekvatne snizi dynamicke vlastnosti ?

0/0
10.7.2007 10:19

hnusil

Re: Re: Soudruzi z ADAC

pokud ma kvalitni disky, tak muze neodpruzenou hmotu vyrazne snizit, ale jinak je fakt, ze to je zabava pro ty jednodussi, hlavne na nasich silnicich, kde mit sportovni tlumice v rozbite zatacce je dost kontraproduktivni

0/0
10.7.2007 11:07

rocky_krysa

Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

To mas pravdu. Kvalitni horcikovy disk, ktery by byl lehci nez ocelovy stoji desetitisice. Napr. je tu dost rozsirena teorie, ze Alu disk ma vyhodu v nizsi hmotnosti, ale v realu je to temer vzdy tak, ze ocelovy disk je lehci nez vetsina Alu disku bezne konfekce a krom designu neprinasi bezne Alu prakticky uzitek, snad jen pripadne jeste lepsiho chlazeni, ale tim zase za cenu horsi aerodynamiky.

0/0
10.7.2007 11:16

hnusil

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

ono ani nejde o vahu, ale rozlozeni hmotnosti

0/0
10.7.2007 11:24

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

Prave v tom chlazeni je velmi dramaticky rozdil !

0/0
10.7.2007 18:20

e-l-v-i-s

Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

tak jsem asi jednodussi :) mno rozbitou zatacku zadnou neznam, jezdim po D8, D11 a D5, zadne vesnice, akorat v Praze na kostkach je to jak dostavník, nicméně, řiká Vám pánové něco úhybný manévr? Kdo myslíte že půjde na boudu, já nebo vy s felicíí na 13" rezavých pleších? ;-)

0/0
10.7.2007 12:46

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

Jojojo, ja mam rezave plechy a na nich Felicii :-) Ne, nemam ani rezave plechy a ani Felicii.A veris, ze jsem se za tech cca 20 let a mnoha set tisicich km nesetkal s uhybnym manevrem u ktereho by mi nestacily pneu doporuceneho rozmeru a standardni tlumice ?

0/0
10.7.2007 13:07

hnusil

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

poslednich 5let rocne jezdim 120tis km, uhybny manevr jsem mel jediny v desti a s 215 slo auto do hodin. S uzsima gumama by se to utrhlo mnohem hure.

0/0
10.7.2007 13:21

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

To je presne ono. Dnes je proste moda mit kola siroka, aby auto bylo coooooool, ale vlastnosti v lepsi prilnavosti k vozovce jsou proste vykoupeny vyssi spotrebou a hrozbou aqua planingu pri nizsi rychlosti a castecnou ztratou dynamiky .

0/0
10.7.2007 13:30

Jerry

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

Přesně. Mě na 225 spíná ESP pomalu na pocákaný silnici.:-/

0/0
10.7.2007 21:18

Bart

Re: Re: Soudruzi z ADAC

To snizeni dynamiky neni az tak moc vina zvysene hmotnosti, ale hlavne vetsiho prumeru. Neboli de facto si tim davas na auto tezsi prevody...

0/0
10.7.2007 12:36

rocky_krysa

Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

Kdyz napr. zmenis 195/65/R15 za 205/55/R16, tak se ti obvod dokonce zmensi ze 1993 na 1985 mm

0/0
10.7.2007 13:27

von Kleist

Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

To je ale blbost... a) tezsi prevod nemusi nutne znamenat vetsi spotrebu, nekdy je to dokonce prave naopak a hlavne b) vsechna na jedno auto povolena kola maji temer stejny obvod (ta sirsi musi mit nizsi profil). Jinak by tachometr ukazoval nesmysly.

0/0
10.7.2007 18:24

vb

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

vsak on taky "nesmysly" ukazuje - nekde na netu se pohybuje i prepocitavaci tabulka pro ruzny rozmery.

0/0
17.7.2007 15:05

pete

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

myslis tuto? http://www.fordprobe.cz/pneu.php

0/0
17.7.2007 15:07

e-l-v-i-s

Re: Re: Soudruzi z ADAC

smělý dotaz, v čem jezdíš? :-)

0/0
10.7.2007 12:51

rocky_krysa

Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

O1 1.8T

0/0
10.7.2007 13:08

e-l-v-i-s

Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

a máš na to 195/65/15, to musí v zatáčkách plavat, ne?

0/0
10.7.2007 13:12

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruzi z ADAC

Proc by mi to melo plavat ? Nemusim projizdet kazdou zatacku jak Fittipaldi.

0/0
10.7.2007 13:34

M

mě žere auto...

...daleko míň v zimě když jezdím se 195/65 než v létě kdy mám obutý 230/45 ;o)

0/0
10.7.2007 8:27

QuuQ

Re: mě žere auto...

A nebude to tím že na to zimě tolik nešlapeš, protože ty zimáky na silnici nedržej?

0/0
10.7.2007 9:25

tmf

Re: mě žere auto...

nechápu, je v článku snad napsáno něco jiného než že na užších kolech je nižší spotřeba? Jinak já obvykle v zimě mám vyšší spotřebu. Motor je se déle ohřívá

0/0
10.7.2007 9:44

Bob

Re: Re: mě žere auto...

Spotřeba vyšší v létě - běží klima

0/0
10.7.2007 10:27

M

Re: Re: mě žere auto...

no jednak je dýl studenej...ale co vzorky pneu? Na léto mám hladký, na zimu mám traktorky ;o) Většina lidí má vyšší spotřebu v zimě... Nicméně vzhledem ke klimě která mi běží neustále (kvůli psovi) v létě a širokým pneu mám i 2 litry rozdílu na 100 km ;-)

0/0
10.7.2007 12:49

franta

ach jo...

No když jsou údajně užší pneu pohodlnější, tak to je vlastně velká výhoda těch Škoda social edition... možná by stálo za to tam cpát 12" nebo rovnou galusky... ne?8-o 

0/0
10.7.2007 8:10

Freezee

Re: ach jo...

No jasně, taky je pohodlnější chytit švihadlo a pár rychlými pohyby prosvičit zápěstí než složitě mačkat a "hledat" knoflíky na el. stahování oken. Navíc vítr ve vlasech a létající obsah vnitřku auta je taky taky mnohem pohodlnější než složitě a draze poustět klimošku. Je fakt, že pak nemá smysl podobný nepohodlný věci do Škodovek vůbec dávat...

0/0
10.7.2007 8:16

M

Re: ach jo...

počky proč 12"? Průměr je asi jinde bych řekl, dle mě se spíš řeší rozměry šířky8-o

0/0
10.7.2007 8:28

Huh

Re: Re: ach jo...

to je zase jeden, co netuší, o čem je 12" a co je 175/60 ...

0/0
10.7.2007 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.