Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbagy míří na kapotu i pod nárazník

Robustní vozy SUV se mohou stát díky venkovním airbagům bezpečnějšími, než jsou nyní. Velká a těžká auta při nehodách ohrožují menší dopravní prostředky a hlavně také chodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maddog

No...

ja bych byl pro to aby se kolem auta nafoukla jedna velka koule v pripade havarie, vystrelily aspon 4 padaky a uvnitr byl prostor vyplnen uretanovou penou ;-D...nevim no...nejbezpecnejsi je nebourat, myslet za tim kolem co se s nim ovlada predni naprava a predvidat demenci okoliR^

0/0
24.7.2007 10:16

Datel

Re: No...

No ale představ si, že by si to řídící elektronika spletla a při nárazu nafoukla koule řidiči.8-o8-o;-D;-D;-D

0/0
24.7.2007 10:39

Re: No...

A proč ? Stačí konstruovat auta s permanentními airbagy, furt nafouklými. Majitelé starších aut by si kolem přivázali polštáře.

0/0
24.7.2007 13:17

Phantom2005

Boha jeho, ...

... hlavně aby si chodci neudělali bebí. Už takhle jsou haubny aut jako z alobalu!

0/0
24.7.2007 9:24

timmi

Re: Boha jeho, ...

Výš ono jde taky o to, když toho chodce sražíš a bude to tvoje vina, tak aby dopadl co nejlíp, to proto, abyjsi dostal co nejnižší trest.

0/0
24.7.2007 10:08

Re: Re: Boha jeho, ...

Někdy je lepší ho zabít, pak není svědek a nemá se s tebou kdo soudit.

0/0
24.7.2007 13:18

brsoň

To je zbytečně složité

stačilo by poslat SUV přesně tam kam patří - tedy do terénu. Protože velké SUV je typickým znakem samolibého a namyšleného kreténa, který s tím do terénu nepojede nikdy v životě (většina tzv "SUV" se tam ani nehod) tak nemají v nížině nebo na rovině co dělat. Pokud si tím bude jezdit boudař ve Špindlu, vozící zásoby do horské chaty, budiž. POkud si v tom bude vozit zadel blbeček v Praze, nemá nárok - povinné odstavení na záchytném parkovištěi někde za Prahou.

0/0
24.7.2007 9:04

bezpečí před sockami

Re: To je zbytečně složité

Vidím že tvoje IQ je hluboko pod velikostí bot tak ti rád vysvětlím proč si někteří hodně pracující lidé kupují bezpečné auta: na světe nejsou jen rozumní lidi co makaj a mají rádi svojí rodinu ale taky zavistivé socky jako jsi ty co nemakaj. Ta socka si koupí auto na vrakači za 10tis a protože k tomu autu nemá žádny vztah tak jezdí jak debil. A protože neohrožuje jen sebe ale i ostatní tak ten kdo na to má a chce ochránit svou rodinu tak se před zavistivou socku takhle ochrání....

0/0
24.7.2007 10:17

pepa

Re: Re: To je zbytečně složité

Typicky vyrovnany inteligentni prispevek prosty vzteku. Bacha na hercnu, at te neskrabne ;-D

0/0
24.7.2007 10:41

Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Hlavně to o pracujících ;-D

V čechách si to pořizujou podnikatelé, protože pracující na to nemaj.

0/0
24.7.2007 13:19

Azchab

Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Pozor, já bych ho nedráždil, ať tě nepřejede! Byl by to masakr, protožeodle jeho názoru soudím, že jezdí minimálně tankem, aby byl dostatečně chráněn. Je to totiž vysoce produktivní dynamický výkonný pracovník rodinného typu, s jehož výkonem stojí a padá ekonomika této země a kdyby vyjel v normálním autě, mohlo by národní hospodářství utrpět nenahraditelnou ztrátu v případě jeho havárie...

Sakra, jak to, že já vídávám za volanty takových aut zhusta mladičkou blondýnu těsně po 18. narozeninách, která je v autě sama bez rodiny? To bude nejspíš prototyp toho člověka, jak je ho potřeba všemožně chránit, protože vytváří ty nedozírné hodnoty pro společnost...

0/0
24.7.2007 13:56

gumidos

Re: Re: To je zbytečně složité

Protože tvoje IQ je vysoko nad celosvětovou špičkou, o některé věci se asi příliš nezajímáš neb je nepovažuješ za podstatné. Rád ti je vysvětlím - obecně si troufnu prohlásit, že vlastnictví SUV není typickým znakem hodně pracujícího člověka, pokud nemluvíme o pasákovi, který tím rozveze hodně děvek. Pokud snad nastuduješ výsledky testů snadno zjistíš, vozy SUV nezískávají nějaké nadlimitní hodnoty bezpečnosti při různých testech. Získávají pouze při střetu s vozidly neSUV. Při použití téže logiky o rozumném člověku co má rád svou rodinu bych si mohl koupit kvér a majitele SUV odprásknout, bo bych se choval také poměrně rozumně. A pokud jde o mne a souvislost s tzv "sockou" pak jsi se poměrně ztrapnil, neboť víš úplné prd. Ale krásně jsi potvrdil moji domněnku, že většina SUV do terénu nikdy nevyjede, neboť ji řídí primitiv, který chce něco někomu dokazovat. Za tvůj příspěvek ti tedy děkuji.

0/0
24.7.2007 13:11

brsoň

Re: Re: To je zbytečně složité

Díky, opravdu jsem už dlouho tolik nenasmál.  :-)

A mimochodem pokud by ti nestačilo SUV, kterým zřejmě jezdíš s odpadky, doporučím ti několik adres, kde je možné koupit funkční BVP (pokud nevíš co to je, zkus vyhledávač). Žere to sice ještě víc, než SUV, ale budeš v tom mít opravdový pocit bezpečí a bez křidélek. A dokonce to pořídíš i za míň, než SUV. Tak pápá a zase mi zvedni náladu líp, než Delisa.

0/0
24.7.2007 13:19

Marcela

Re: To je zbytečně složité

v nížině není terén ;-D ;-D .....ano, přemýšlení je zbytečně složité

0/0
24.7.2007 10:58

Azchab

Re: Re: To je zbytečně složité

Divím se, že ještě nejsme národem právníků, chytání za slovíčka nám jde výborně. Smysl příspěvku byl v něčem úplně jiném, většina lidí snadno pozná, v čem, a ani u toho nemusí zbytečně složitě přemýšlet. Rozhodně méně, než když analyzuje každé jednotlivé slovo příspěvku, jestli je použito správně - pak sice najde malý prohřešek, ale unikne mu celkový smysl. Hlavně, když je důvod k třeskutě vtipnému výpadu. Co na tom, že takový výpad diskusi v podstatě nikam neposunuje...

0/0
24.7.2007 11:57

Marcela

Re: Re: Re: To je zbytečně složité

a jaký je smysl příspěvku , ve ketrém se píše "..velké SUV je typickým znakem samolibého a namyšleného kreténa, který s tím do terénu nepojede nikdy v životě (většina tzv "SUV" se tam ani nehod) tak nemají v nížině nebo na rovině co dělat. Pokud si tím bude jezdit boudař ve Špindlu, vozící zásoby do horské chaty, budiž".... Kam posouvá diskuzi ?  

0/0
24.7.2007 12:08

Azchab

Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

No vida, tahle reakce je už o sto procent lepší! Uznávám, že formulace přispěvatele nebyly příliš šťastné. Ovšem souhlasím s ním v tom, že málokdo z těch, co si takové auto kupují, je skutečně někdy využije a například do městského provozu jsou vysloveně nevhodné. Autor tento názor vyslovil poněkud zemitějším způsobem. Diskusi posune, pokud mi někdo rozumně zdůvodní, proč by po ucpaných městech a nenáročných rovinatých terénech měly jezdit takové obludy - veliké, nenažrané a nebezpečné. Jediný důvod, který vidím já, je demonstrace ekonomických možností majitele SUV.

0/0
24.7.2007 12:17

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Nemyslím, že by SUV bylo demonstrací ekonomických možností jeho majitele, většina SUV není zas tak nadměrně drahá....veliké, nenažrané a nebezpečné - jsou vyšší ,ale šířkou či výškou a hmotností leckterá limuzína i MPV nezaostávají za nimi, nenažrané - jak které , a zase kolik žere třeba pořádný MB nebo Audi, Jaguár...., nebezpečný je především řidič , ale nemyslím, že by  zrovna řidiči  SUV u nás zavinili větší počet DN než řidiči "malých, úsporných a bezpečných " aut ( samozřejmě relativně k počtu ) , ale pro zajímavost se zkusím zeptat na CDV nebo Besipu , dělají různé statistiky , možná budou vědět :-). A proč by měly jezdit po ucpaných městech ? A proč ne? Na ucpání měst se nepodílí nijak víc než ostatní auta a podle mě atˇsi každý jezdí v čem chce , důležité je , aby jezdil rozumně .

0/0
24.7.2007 19:41

brsoň

Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Jsou diskutující, kteří mají nějaký názor. Třeba blbý, třeba hloupý, třeba dobrý, třeba vtipný, třeba navozený pod dojmem nějaké konkrétní události. Pak jsou další diskutující, kteří nejsou schipni vyprodukovat názor žádný, buď se bojí, nebo jsou hloupí, nebo jsou blbí, nebo se chtějí přidat k  většině, to je různé. Tito diskutující pak většinou plácnou nějakou hloupost, aby se jako účastnili diskuse, ačkoliv vlastně nesdělí, nic neoznámí. Ale to nic, je Vás poměrně hodně, i když někteří nejsou tak hloupí a snaží se ostatní pochopit.

0/0
24.7.2007 13:32

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

jasně, že je nás hloupých - podle Vás - hodně. Nu a podle mě jsou zase hlupáci třeba ti, co paušalizují , Vy třeba "..velké SUV je typickým znakem samolibého a namyšleného kreténa ..." ( ujišťuji Vás, že já znám samolibé kretény se škodovkou a naopak znám prima chlapy se SUV) , tvrzení , že terénní auto nemá co dělat v nížině či rovině , to je též parádní ptákovina - samozřejmě podle mě , dle Vás nikoli...přiznávám, jsem na takové ty "paušalizátory" typu :  ve VW jezdí idioti, ochcávkáři jsou agresivní blbci, kamoňáci debilové, motorkáři zabijáci .....už celkem alergická ( je Vás totiž strašně moc) a nesnažím se je chápat, protože podobné pytlování mi mi prostě připadá primitivní a ubohé.

0/0
24.7.2007 19:00

Azchab

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Marcelo, neznám vás, ale začínáte se mně líbit! Málokdy se potká v diskusích někdo, kdo píše názory s hlavou i patou a i když s nimi třeba nesouhlasím, potěší mě. A ještě k tomu správně česky, což je balzám v záplavě gramatických hrůz, vyskytujících se u velké části diskutérů. Paušalizátory taky nemám rád a doufám, že jsem se tady paušalizace nedopustil - a když, tak jenom trošku a za tu trošku se omlouvám. Což je ale jedno, protože to tady stejně už nikdo nebude číst. 

0/0
25.7.2007 0:24

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Nejsem nikdo ;-):-) 

0/0
25.7.2007 10:16

Azchab

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

I po týdnu?

0/0
2.8.2007 10:52

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

třeba po roce :-)

0/0
4.8.2007 11:49

Azchab

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Tak tohle se teda nečekalo! Opravdu jsem si myslel, že článek včetně diskuse k němu zmizel v propadlišti dějin - a podívejme!

Udělám si v kalendáři poznámku, že bych se měl někdy počátkem srpna 2008 mrknout, co dělají airbagy pod nárazníkem... :-)

0/0
6.8.2007 9:17

Azchab

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Tak příští týden máme po roce... To jsem zvědav!

0/0
31.7.2008 13:07

Azchab

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zbytečně složité

Tak - a je po tom roce. A kde nic, tu nic!

0/0
5.8.2008 19:09

Azchab

Jak to může fungovat?

Airbag uvnitř auta vystřelí po nárazu a nafoukne se natolik rychle, že se stihne vměstnat mezi pasažéra a pevné části vozu. Airbag, o kterém se píše v článku, se buď nafoukne před nárazem (ale jak ví, že k nárazu dojde?) nebo až po nárazu a tedy s křížkem po funuse... Anebo něčemu nerozumím.

0/0
24.7.2007 8:56

?

Re: Jak to může fungovat?

Taky jsem nad tím zrovna přemýšlel.

0/0
24.7.2007 9:02

xxx

Re: Jak to může fungovat?

Muze jit napriklad o system, ktery predvida naraz.

Na kapote muzou byt umisteny senzory, zjistujici mnohokrat za vterinu, zda se neblizi nejaky objekt. Na nejakem pocitaci uvnitr vozu je potom spocitat, zda se opravdu jedna o cloveka (nebo naopak o letici dlazebni kostku :-© ). Pak vystreli airbag, coz by se mohlo stihnout, nez nam chodec na kapotu dopadne, ne ? ;-)

0/0
24.7.2007 9:04

Azchab

Re: Re: Jak to může fungovat?

Jo, to by šlo, jen více elektroniky do aut. Až tam bude elektronicky řízeno všechno kromě řidiče, bude tolik možností, kde se to může porouchat, že auta budou věčně po servisech a konečně bude na ulici klid pro chodce....;-D

Jinak - možná by v případě takových senzorů bylo lepší, kdyby kromě nafukování airbagů začaly včas brzdit auto!

0/0
24.7.2007 9:14

gumidos

Re: Re: Jak to může fungovat?

A pokud by se náhodou chodec tak trochu podobal dlažební kostce, bude mít ukrutný problém..;-D Nebo jsi to fakt myslel vážně s tím "spočítáním"?

0/0
24.7.2007 13:14

Skretik

Re: Jak to může fungovat?

Vozidlo vám nenarazí do hrudníku nebo do břicha pokud na silnici neklečíte - narazí vám do nohou, čili pod těžiště (z téhož důvodu vám začne i tělo rotovat a ke zranění břicha dojde až kvůli rotační energii již získáte). Nebo se pletu?

To nafouknutí bude muset být ale bleskové, rychlejší než airbag v autě. Na druhou stranu jak se říká "every little bit helps"...

0/0
24.7.2007 11:03

Marcela

Re: Re: Jak to může fungovat?

článek se týká SUV a ta bývají vyšší

0/0
24.7.2007 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.