Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlastní kůži: když se jede pekelně rychle

Jakou nejvyšší rychlostí jste jeli v autě? Sto osmdesát? Dvě stě čtyřicet? A říkali jste si, že rychleji už to snad ani nejde? Redaktor MF DNES si jako spolujezdec vyzkoušel, jaké to je, řítit se po německé dálnici rychlostí přesahující lidské chápání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antiGizmo

Gizmovo votuzena rejze

http://88.86.100.16/img_orig/080704/4/5cAD_3zPqB.jpg

0/0
6.7.2008 21:22

antiGizmo

re re

tady mame tu gizmovo novou plecku 1 cm nad asfaltem - to asi ty tuzin prahy :-D :-D A ty balony co tam mas, taky hodne slusny :-D Slusne vysoka 15 let stara koza :-) Ty si tady tak delej hosanku prdel z lidi v 3 roky starym aute, ty teda jo :-))

a tady panuv profil:

http://libimseti.cz/gizmicek

0/0
6.7.2008 21:21

pilot

tady sou zas samý piloti

Policie ČR: "Nejčastější příčinou dopravních nehod na dálnici je dlouhodobě nesprávný způsob jízdy a rychlost." R^

0/0
17.7.2007 15:36

Morland

Pane

redaktore, až tady zase bude článek o nějakým mlaďochovi, kterej frajeřil a nezvládl to, tak si sáhněte do svědomí, jestli jste ho náhodou i vy k něčemu takovýmu nevyprovokoval.:-/

0/0
17.7.2007 14:53

Alex

Re: Pane

....a sakra, lidi jsou opravdu různí a čím debilnější příspěvek, tím asi lépe.

0/0
17.7.2007 17:34

Lukke-Luk

Re: Pane

Proboha co je to za příspěvek?

0/0
17.7.2007 17:48

Andee

Mno...

V Německu jsem 230 km do Magdeburgu směrem od Holandska dal za hodinku. U nás bych si to na dálnici nelajznul a není to tím, že bych se bál o body... jde o stav silnice. Tam jsem měl ve 250kmh podobný pocit ze stability jízdy jako ve 150 na D1... :-©

0/0
17.7.2007 14:16

Todd Berrttuzzi

Vážení

Pro rychlosti kolem 350 km / hod se na závodních okruzích budují únikové zóny, diváci se sedí hezky daleko od trati a za přebíhání tratě dostávají jezdci statisícové pokuty.

Tolik k údajně "bezpečné" rychlosti. :-P

0/0
17.7.2007 14:00

Alex

Re: Vážení

ANO, ale tam jezdí 350 km/hod standardně cca 10 aut vedle sebe...tam to chápu.

0/0
17.7.2007 14:03

gizmi

:o)

Uz vidim jak ma felda/fabie (beztak je to stejna konstrukce) stejne brzdy jako trebas 4kotoucova Bugatka, nebo Honda.. Osobne si obcas na dalnici uziju te 2stovky taky a nevidim v tom zadnej problem..Nez rychlost, rekl bych ze nejhorsi jsou prave jiz zminovani ridici kamionu (manevr na 5 minut) a nebo ridici Octavek TDi kteri si mysli ze koupili neco opravdu nadupaneho a extra.. Takove rad vyskoluju..;-D

Jinak 12cm nad zemi podvozek? Nic moc.. Osobne mam neco kolem centaku a to auto se nesmi hnout.. ;-D Nevim..32 mega za takove auto bych proste nedal..To si radeji koupim supru, integru, nebo podobne auto a investuju do tuningu, kterym bych Bugatku odsunul totalne kamsi..:o)) A verim ze do 2 mega bych se vesel (viz Maratovo CRX 500+ HP a to je to 1.6tka!!)

0/0
17.7.2007 12:52

Homer1

Re: :o)

Ty jsi ale kus zamindrákovaného debila... Hlavně že jsi "vyškolil" DTI škodovky... chudáku.

Vůl jak anděl, říká se...

0/0
17.7.2007 12:58

Lukke-Luk

Re: Re: :o)

Ironie ti nic neříká? :-)

0/0
17.7.2007 13:01

Homer1

Re: Re: Re: :o)

říká. A taky ji umím rozeznat od 100% čiré blbosti... Zvlášť když se autor uvede tvrzením o shodné konstrukci feldy a fabky...:-P

0/0
17.7.2007 13:14

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: :o)

Podvozek "něco kolem cenťáku"? :-)

0/0
17.7.2007 13:18

tomáš

Re: Re: Re: Re: :o)

von má vytuněnou přečipovanou Octávii 1.9 tdi a de mu to vocpoda;-D;-D;-D

0/0
17.7.2007 13:47

tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: :o)

vlastně néééé, ty von vyškoluje;-D;-D;-D

0/0
17.7.2007 13:48

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :o)

Jojo. ;-D

0/0
17.7.2007 14:49

tomáš

Re: :o)

můjtybože, do čeho´s to duši dal? Takovýho magora bych chtěl potkat na silnici.

0/0
17.7.2007 13:01

Kenny_pce

Re: :o)

500HP CRX? To je vrazednej stroj, bezpecnost jizdy s takovym "krapem" je nulova. A muzes tam mit Bremba, Koni a dalsi kravoviny, dokud nevymenis celej podvozek a podstatne nevyztuzis karoserii, nebude to mit ani desetinu stability poradnyho supersportu. Nehlede na vymazlenej 4x4 pohon Veyronu.

0/0
17.7.2007 13:05

peet

Re: Re: :o)

to crx ma 521ps a neni urceny pro provoz na silnici, je to (myslim) jen sprintovej special...

2gizmi: ty musis byt peknej jantar... to CRX by si na Veyrona ani nesahlo... a tunit ty svy auta cos vypsal bys mohl do nekonecna a stejne bys toho nedosahl...

a tim, ze to ma podvozek 12cm nad zemi neni mysleny nejvetsi mega spoiler na svete jak to mas ty na svym vysnenym aute 1cm nad zem... :-©

0/0
18.7.2007 12:15

tmf

Re: :o)

kdo umí, umí, kdo neumí vyškoluje :-)

0/0
17.7.2007 15:04

Martin

Re: :o)

To crx jestli mám správné informace má chromolydbenovej rám odpředu dozadu,podlahy vyztužené 2cm tlustými sandwitchovými panely a byť nebude pro posádku pohodlné,bude jistě bezpečnější. Viděl jsem video,jak takový tám zkoušeli slisovat 15t lisem a i přes částečnou deformaci by řidič přežil. Z veyronu by bohužel zbyla placka,nehledě na boční náraz. No a jinak je akcelerace i decelerace jen o poměru váha/výkon(ev. brzdný) a ten bude u 930kg/521hp crx lepší než u 2t veyrona,pohon 4x4 mají oba. Veyron má ale jistě lepší maximálku,protože na céro by se musely dát křídla z boeingu,aby se při rychlostech nad 250km/h neodlepilo,luxus a společenský status o kterém se 20 let staré popelnici může jen zdát..;-D

0/0
29.7.2007 13:52

stunty

Re: :o)

už vidím, jak garážovým votuzingem "odsuneš veyron někam". lidi od bugatti a vw tomu evidentně vůbec nerozuměj, když jim vývoj takový plečky trval 6 let, co?

0/0
28.8.2007 22:39

hehe

Re: Re: :o)

No technika není silnou stránkou vw,tak bych se tomu ani nedivil (ne,že by to bylo myšleno zle,koncern prostě sází na jiné kvality)

0/0
13.9.2007 23:25

antiGizmo

Re: :o)

gizmi je uchylacek, kterej ma asi 15 let starou joponskou plecku. A ze ma orgazmus z toho, ze predjel tatika s rodinou v Octe TDI? no kazdej sme nakej. A podvozek 1 cm? To asi bude velikost neceho jinyho spis ne? Podvozek mas urcite v minusu a frezujes s nim silnici. Hele trapacku, dam sem asi tvuj profil na libimseti, at se kazdej pokocha ;-D;-D A uvidi tam i tu tvoji sikmovokou formuli ;-D

0/0
6.7.2008 21:12

Kenny_pce

Rychlost

350 je sice dost, ale daleko nebezpecnejsi nez zkusenej ridic sportaku je vidlak s hovnocucem, co me vytlaci ze silnice, kdyz predjizdi JCB (jel sem 80, pac predtim sem ho predjet nemoh a punto 1.1 proste do kopce nejede) nebo blbecek s vytunenou skodarnou co podesaty v rade sazi na to, ze se mu v ty zatacce v protismeru nic neobjevi. Taky sem uz rozjel punto na 160 na kvalitni okresce (je fakt nova, rovna, sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi) a kdyby mi za zatackou, kterou sem projizdel naprosto bez problemu 120 (i na snehu v 90 v klidu) vybehla srnka tak nezastavim. Spis je pravdepodobnejsi, ze kdyz pojedu bezpecnou rychlosti (nejkratsi potrebna brzdna draha cca 50m), tak to do me narve motorkar, kterej by zvladnul cokoliv krome ty srnky. Proste "jet tak rychle, abych byl schopen kdykoliv bezpecne zastavit vozidlo" je nedodrzovatelny pravidlo, stejne tak bych krafku, co se ve 100 km/h se?e do 3. pruhu nakopal do (_o_).

0/0
17.7.2007 12:24

Kenny_pce

Re: Rychlost

Jinak nekdo tu psal, ze v CR se na dalnicich jezdi 160, ale teda nevim nevim, jel sem akorat po D11 celou dobu 140 (chudak firemni felicie 1.3 tocila porad 4000 :)) a predjela me akorat Kokta v zavesu s Passatem a potom Transit. Zato me neskutecne na?ral nejakej aviatik, co byl ocividne rychlejsi nez vsecky 3 nakladaky pred nim. Predjizdeci manevr na cca 3 minuty v rychlosti 83 km/h.

0/0
17.7.2007 12:29

QuuQ

Re: Re: Rychlost

Jezdím hodně a je vidět že strašně záleží na tom jak kdy a jak kde... Občas jede člověk 160 a je nejrychlejší a občas jedu 170 a pořád uhýbám rychlejším...

0/0
17.7.2007 12:34

Re: Re: Re: Rychlost

uhejbat nemusíš, páč povolená rychlost je 130km/h ;-D

0/0
18.7.2007 10:46

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Rychlost

Co je to za naprostý nesmysl? Levý pruh 130km/h drží jen absolutní ignorant, který nezná předpisy.

0/0
19.7.2007 10:58

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost

co to tady meleš ;-O

0/0
20.7.2007 11:25

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost

nemyslím, že bych jel stále v levým pruhu, ale spíš, že nebudu uhejbat každýmu zas*anýmu pražákoj v týdýáj ;-D:-P

0/0
20.7.2007 11:27

Homer1

Re: Rychlost

Nejlepší je, když jsem jel z Brna do Prahy a cca u Jihlavy byla v připojovacím pruhu Avia a za ní Schkóda 105 s nějakou starou krávou za volantem. Uhnu do levého a jedu si tam 140 aby se tihle dva mohli dostat na dálnici. Avia v pohodě a předpisově vjíždí do pravého pruhu a zahajuje svůj pětiminutový akcelerační proces během kterého zrychlí ze 60km/h na nějakých 85km/h.  Ale s jakou samozřejmostí  si to ten kus starého hovězího  v žihadle Š105  namířil přímo do levého pruhu, to jsem nikdy před tím a  nikdy potom nezažil.  Pinda jela sotva těch 60 (vždyť taky tvrdla za tou Avií), plná čára ji zjevně nevzrušovala, podívat se do zrcátek považovala pod svoji úroveň. Z připojovacího rovnou ostře do levého pruhu vjela když si to mastila závratných cca 65 a vůbec jí nedocvaklo, co jí chci když na ní troubím... Toto bych úředně střílel. Proti tomu bugatka v 350 skoro nic není, ale myslím si, že taková auta a rychlosti už do běžného provozu nepatří a to ani v reichu...

0/0
17.7.2007 12:50

Petik

Magorina

Ne tohle neni zavist .. ja mu ten vuz preju. Tim ze si ho koupil dal na charitu (statu) priblizne stejnou (spis vyssi) castku v podobe dani.

Ale jezdit s nim 350km/h kdekoliv mimo zavodni okruh je picovina. Evidentne ma penez dost na to aby si na ten okruh zajel kdyz chce vyplavit nejakej ten adrenalin.

To auto muze bejt konstrukcne sebelepsi ale fyzikalni zakony neochcije. pri 350km/h ujede 1 kilometr priblizne za 10 sec. a brzdnou drahu bude mit vice nez 7x delsi nez pri 130km/h

Argumenty o "prazdne" dalnici jsou tedy vice nez liche. Proto ze je kazdemu jasny ze pri tehle rychlosti dramaticky roste riziko nehody. To bych mohl pouzit stejny argument a tvrdit ze s 1.5 promile muzu klidne jet po

"prazdne" dalnici protoze tim nikoho neohrozuju.

0/0
17.7.2007 12:03

Lukke-Luk

Re: Magorina

Všichni majitelé silných vozů, kteří jezdí po kvalitních německých dálnicích 250-300km/h, samozřejmě když to podmínky dovolují, (zažil jsem snad stokrát) jsou tedy idioti? Proč to německá policie nezakáže?

0/0
17.7.2007 12:09

regazzi

Re: Re: Magorina

Protoze na rozdil od nasich slavnych policajtu vedi, ze rychlost neni primarni pricinou nehod.....

0/0
17.7.2007 12:18

QuuQ

Re: Re: Re: Magorina

Přesně tak, protože podle našich předpisů jsem svému okolí daleko nebezpečnější když jedu 181 km/h než když jedu na červenou, nedám přednost v jízdě, či nebezpečně předjíždím...

0/0
17.7.2007 12:21

regazzi

Re: Re: Re: Re: Magorina

No samozrejme. A nejvic jses nebezpecnej silnicnimu provozu na kole kdyz si sam sobe ublizis. A pak take pri stani na mistech pro invalidy. To by se melo rovnou strilet ;-D;-D;-D

0/0
17.7.2007 12:22

QuuQ

Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

Ano, kromě toho stání na místě pro invalidy. Mám jednoho velice dobrého známho, který po bouračce v autě na vozíku skončil. Zdravý člověk si opravdu nedovede představit jaký je to pro něj problém, pokud si mu na jeho místo někdo bezohledně stoupne. Za to bych opravdu řidičáky zabavoval. Jen bych ještě předtím rád abych nepotkával auta typu BMW 760iL s namachoraným holohlavým idiotem s cedulkou invalida...

0/0
17.7.2007 12:25

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

No, kdyz se ale zase podivas na pocet mist pro invalidy u nakupnich center, tak zjistis, ze invalidu je asi tak 40% naroda.....nerikam, ze takovi lidi nejsou, co si tam arogantne stoupnou, ale ta pravdepodobnost toho, ze je to misto jedine, se blizi nule. Aspon tedy tady v Praze.....

0/0
17.7.2007 12:28

QuuQ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

To máš pravdu, ale je to hrozně těžký.. připadá ti že by bylo jiných míst u nákupních center málo? spíš si trošku líný ujít o kousek víc ne? ;-)

0/0
17.7.2007 12:35

Homer1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

Přijde mi, že Praha je město s největší koncentrací invalidních milionářů na světě. Stačí se projít po Praze 1 a tolik Audin, Porsche, Mercedesů, apod. (atua hóóódně přes 1.5 mega) s kriplznačkou za oknem jsem nikde jinde po světě neviděl. Za to bych těm doktorům co jim to napíšou sebral atestaci a nechal je v nemocnicích vytírat podlahy.

0/0
17.7.2007 12:56

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

Ono vzdycky zalezi na situaci. Podle naseho skvelyho zakona se na tom miste nesmi nikdo ani otocit (to znamena tam couvnout a vyjet opacnym smerem) coz je manevr tak na 3 sekundy.

Dalsi situace (kdyz jsem na takovem miste sam par minut stal) je ta, kdy jsou 4 prazdna mista pro invalidy vedle sebe, u jednoho z nich je vchod do podniku, do ktereho mam z auta slozit 100 kg tezky trezor a jinde v cele ulici neni ani jedno volne misto. Predpis nepredpis, na tom miste jsem zastavil, trezor shodil z auta a pak jel preparkovat. Nikdo me nedonuti takovy naklad nosit z mista o ulici dal.

0/0
17.7.2007 22:15

QuuQ

Re: Magorina

Brzdnou dráhu samozřejmě delší mít bude... Problém je ovšem v tom kolikrát má Veyron kratší brzdnou dráhu při 130 km/h než felicie? Přiznám se že nevím, ale násobky to budou...

0/0
17.7.2007 12:18

regazzi

Re: Re: Magorina

;-D Mistni fyzici ti vysvetlej, ze uplne stejnou. Uz jsem to tu jednou na diskuzi zazil, ze mi jeden manik tvrdil, ze MitsubishiLancer EVO IX ma stejnou brzdnou drahu jako Fabia 1,2 HTP ;-D

0/0
17.7.2007 12:24

Kenny_pce

Re: Re: Re: Magorina

rofl :D

0/0
17.7.2007 12:25

QuuQ

Re: Re: Re: Magorina

Pokud někdo takový existuje... Rád mu předvedu jaký je v tom rozdíl. Nemám sice EVO IX ale SAABa 9-5 a za nechutný peníz čtyřpístková bremba...

0/0
17.7.2007 12:29

regazzi

Re: Re: Re: Re: Magorina

No, od Bremba mam jen kotouce, ale planuju taky update brzd. Kdes je sehnal ? Mas nejaky odkaz na web ?

0/0
17.7.2007 12:32

QuuQ

Re: Re: Re: Re: Re: Magorina

Já to mám od kluků co dělaj jen SAABy takže Ti moc nepomůžu... Ale je to fakt hukot, když se to dobře obuje musím si hlídat kufr aby se mi tam nikdo nenastěhoval...

0/0
17.7.2007 12:37

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Magorina

Ono by ses možná trošku divil, ale hlavní roli hraje váha a brzy můžou být jakékoliv. :) Testovali jsme na letišti VW Polo, BMW 330d, Passat B5 a MB C270 a překvapivě nejkratší brzdnou dráhu mělo právě Polo. :) Byl to sice amaterskej test, ale mysleli jsme si, že Polo zabrzdí nejpozději. :-)

0/0
17.7.2007 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.