Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi si nejvíce dováží ojeté fordy, renaulty a škodovky

Nejoblíbenější značkou dovážených ojetých aut byl v prvním pololetí Ford před Renaultem a Škodou. Celkový počet dovezených ojetin se proti loňsku zvýšil o více než dvě pětiny na 109 435 vozů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KAMA3@seznam.cz

Zdroj?

Zdravím,

může mi někdo, prosím, sdělit kde je možno získat informaci o tom, kolik ojetých vozů té, či oné konkrétní značky, včetně roku výroby vozidla bylo za určité období do naší vlasti dovezeno? Počty ojetých vozů dovezených do ČR za uplynulá období si zjistit dokážu, ale není mi jasné, kde dostanu informaci o tom, jaké byla tovární značky a kdy byla vyrobena. Autor článku jistě čerpá z veřejně dostupných pramenů - vždyť dovoz, respektive registrace vozidla je pod dohledem státu, neuvádí zde však, která ze státních institucí takovéto informace poskytuje. Nebo je to snad vše úplně vymyšleno???

PS: Poměrně zvláštní je, že se do ČR téměř nejvíce dováží ojeté Škodovky (jak je v článku uvedeno), ačkoli je známo, že největší prodejnost NOVÝCH vozů Škoda je taktéž právě v ČR!!! Co se udáje o největším dovozu vozů Ford a Renault týče - nesmysl, zejména Ford zcela jistě ne...  

0/0
21.8.2007 5:08

Tv

renault.nazory.cz

neni nad dobry servis (Y) 

www.renault.nazory.cz (Y)

0/0
23.7.2007 22:17

karlos

koupil jsem

ojetyho superba v plny vybave 2.8 V6, 4roky staryho 130000km, nadherny svezeni, za 290000.- mam ho uz dva roky a zadnej problem

0/0
21.7.2007 19:41

David

Je to dokola

Tyhle diskuze se točí neustále kolem jednoho. Ti, co si kupují nová auta, mají za to, že ojetina je nekvalitní a nespolehlivá věc. Pokud ovšem ojeté auto vybírám s rozumem nebo alespoň se schopným diagnostikem (čehokoliv), tak se za solidní cenu dá koupit pěkné ojeté auto, které nebude způsobovat problémy. Já volím auto ojeté, protože nové auto střední třídy za cca 3/4 M mi na mých 15 kkm ročně přijde celkem luxusní záležitost. A proč střední třídu? Protože převážně jezdím mimo město, kde se mi s prckoletem jezdit nechce a často naplním 550l kufr téměř po okraj. 

Představa, že nové auto znamená méně starostí může být lichá. Záruka je sice krásná věc, ale je celkem krvavě zaplacená cenou novoty a nutností absolvovat předepsané prohlídky, kde za výměnu oleje a zepár filtrů naúčtují bez uzardění 5000. Přece nevěříte, že to tak opravdu stojí? Když na svém autě měním olej třídy 10W40 spolu s filtry od renomovaných firem, tak se přes 1000 Kč nepřehoupnu.

0/0
19.7.2007 15:49

David

Re: Je to dokola

A ještě na závěr. S ojetými vozy mám 2 zkušenosti. První auto jsem měl 3 roky a do oprav, které byly dány stářím vozu a najetými kilometry an ne běžným opotřebením bych uved pouze zapalovací modul za necelé 4000,-

Ovšem lepší příklad bude s nynějším autem, nad kterým by tady asi mnoho lidí ohrnulo nos, takže jen obeceně, ale konkrétní čísla. Je to auto střední třídy, mám ho 4 roky a ujel jsem s ním přes 40 000 km a veškeré náklady včetně pořízení auta se nyní pohybují někde kolem 300.000 Kč. A neměl, jsem poruchu, která by mi zabránila vyjet nebo dojet.

S novým autem mám zkušenosti jen zprostředkované typu, někdo se mi do toho snažil vloupat, někdo mi to odřel, palubní počítač mi blbě ukazuje, teče mi olej z převodovky, zase se mi do toho snažil někdo dostat, něco mi vrže v zadních dveřích, teď mi do nich teče. Spravili převodovku. Spravili dveře, spravili počítač. Do dveří mi zase teče a olej z převodovky po 200 km začal znovu atp. Ale je to hold nový auto.

0/0
19.7.2007 16:08

kenx

poruchovost nových aut

Přátelé, často se tu objevuje informace která s nástupem nové generace aut natřískaných elektronikou a spoustou elektroinstalace přestává platit. Ta informace zní že s novými auty nejsou problémy. Občas mi to dnes připomíná opak, protože první měsíce jsou často nová auta v servisu místo aby se s nimi jezdilo. Čím lepší výbava, tím je to horší, odchází kde co. Pár let staré auto už by mělo mít tyhle věci vyladěné a pak už odchází převážně jen to co se dá očekávat s naježděnými kilometry. Nedávno byla takhle na vleku nepojízdná zánovní Audi A6 s problém s kompem, na značce moc nezáleží. Ani na Toyotu se nedá v tomhle spolehnout, prostě si to musí sednout :)

0/0
19.7.2007 7:34

mj

já už chcu

taky nějaký auto abych sem taky mohl neco psat už safra...:-P ..aji abych mohl jezdit do přírody a tak a nechodil furt pěšky jak socka, až budu mět taky ford tak pak mě budó závidět všeci :-)

0/0
18.7.2007 10:55

kenx

raději

Raději dám 350 tisíc za dva roky jetou škodovku (z dovozu samozřejmě, u nás jsou škodovky v bazarech předražený - no je to poptávkoi), vw či seat. U seatu bych se pozastavil, protože se dají sehnat zánovní za velmi slušné ceny. Už dávno neplatí "Siempre Estamos Apretando Tornillos", koncern hodně zvedl kvalitu a rve tam spoustu univerzálních dílů. Hlavně je to koncern, není problém sehnat díly a nekazí se tam tolik elektronika jako u PSA či Fordu (černá ovce VW je předražený Touran z nízkorozpočtové fabriky Auto 5000 GmbH, tam je průser nekvalitní montáž).

0/0
18.7.2007 7:28

kenx

Re: raději

Jo na začátku mi vypadlo k čemu to srovnávám, takže raději 350 tisíc za dva roky staré než 700 za nové.

0/0
18.7.2007 7:29

rudastraka

Re: Re: raději

hod link kde poridim slusnou oktavku, 2 roky starou, najeto do 50, zlevnenou z 700 na 350. mozna forda nebo renolda, ale skodofku tezko

0/0
18.7.2007 7:52

Mára01

Re: Re: Re: raději

nod nekud z nemecka kamarad dovezl rocni Fabii TDI v temer plny vybave bouranou na bok. Pry ho i s opravou vysla na 250k. To uz je dobry

0/0
18.7.2007 8:11

kenx

Re: Re: Re: raději

Když si pro ní zajedeš do ciziny, můžeš si dokonce vybrat. V domácích bazarech samozřejmě ne, však jsem taky psal že jsou tu předražený.

0/0
18.7.2007 9:49

Alex

Re: Re: Re: raději

Troubelíne, co se ti na tom nezdá? Já jsem měl nabídku na RS O2, stará půl roku, plná výbava, najeto 20 tis a sleva 45%, hold musíš mít známý....

0/0
18.7.2007 13:59

Bob

Re: Re: Re: Re: raději

čórky se nepočítaj, ty hňupe se známostma;-D

0/0
18.7.2007 14:12

freshgrind

Re: Re: Re: raději

jjj....jedině kouknout nekde v DE či tak,.

0/0
18.7.2007 15:46

petacx

a co vw passat

nove auto nebo auto z ceskeho bazaru - NIKDY!!!

jety VW Passat http://www.vw-passat.blogspot.com a podobne to je auto ktere stoji za to ! ! ! 

0/0
18.7.2007 1:29

petacx

Re: a co vw passat

je to rozdil koupit si novou fabii nebo za 300 000 kvalitniho jeteho passata !!! 

kdo to nezkusil neuveriii !

Fabia Ambiente 1,2 HTP/44 kW279 900,- Kč Fabia Sport 1,2 HTP/44 kW319 900,- Kč;-€

0/0
18.7.2007 1:32

Mára01

Re: Re: a co vw passat

a jak poznas, ze se jedna o valitniho pasata? Projedes to a co poznas? Udaje na tacho nic nerikaji, mechanika asi problem nebude. Ale co elektronika, ktera je nejdrazsi? Nepoznas nic. Nemas zaruku a muzes do toho spadnout takovym stylem, ze se z toho pose_res. NAvic uz vidim, jak auto  reklamujes do pul roku v bazaru, ktery je treba 1000 km daleko. Nove je proste nove a je to komfort, za ktery si proste kazdy musi priplatit. Pokud ho tedy chce

0/0
18.7.2007 8:16

jouda

Re: Re: Re: a co vw passat

Souhlas, nehledě na to, že si někdo koupí Passata a pak se drbe na hlavně jak že je drahý servis (garážmistry neberu). Nové je nové....Kupuje si někdo "jetý boty" nebo "jetej mobil"?

0/0
18.7.2007 10:46

Huh

Re: Re: Re: Re: a co vw passat

No a právě ty joudo, to že nebereš garážmistry je chyba. Pokud jsi ještě nepřišel na to, že je lepší mi zručného kamaráda garážmistra než jezdit do autorizovaného servisu (kde se všechno okamžitě mění za nový originální kus), tak tě lituju. Když už budu chtít utratit 300 tisíc za něco tak ztrátovýho, jako je auto, tak si pořídím právě toho prasáta - comfort cestování a užitečná hodnota auta je nesrovnatelně větší (i když se mi zrovna ten prasát moc nelíbí).

0/0
18.7.2007 11:44

Mára01

Re: Re: Re: Re: Re: a co vw passat

no rec neni o spojce nebo kotoucich. Rec je o elektronice. S tou si kamarad - vseumel asi jen tezko poradi. Nova spojka stoji rekneme cca 15k do normalniho auta, ale napriklad jedna z ridicich jednotek od 25k vys. A o poruchovosti elektroniky neni pochyb. U novyho se to nestane a pokud ano, tak to jde na zaruku. O ojetyho mas proste smulu. To nemluvim treba o dilech jako turbo, kde hodne zalezi na stylu jizdy atd. Nove je proste nove. Osobne jsem vzdycky kupoval auta ojeta, ale moje pristi bude nove. I za cenu treba slabsiho motoru nebo proste nebudu mit elektricky serizovana sedadla nebo jiny koko_tiny. Nemam proste olik penez, abych si kupoval sroty bez zaruky

0/0
18.7.2007 12:13

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a co vw passat

To ze nekde v autorizovanem servisu vymeni jednotku neznamena, ze je spatna. Na tech jednotkach samych malokdy neco odejde, bud je problem v kabelazi nebo je ta jednotka rozkonfigurovana atd... vymena je casto naprosto zbytecna - ale proc ne, kdyz to nekdo zaplati... ona ta jednotka za 30kKc se kupuje u jejiho vyrobce tak za max. 50E.

0/0
18.7.2007 13:05

Roumen

Re: Re: Re: Re: Re: a co vw passat

Kdyz je to v zaruce, tak at si to menej treba porad dokola. ;-D

0/0
21.7.2007 22:20

von Kleist

Re: Re: Re: Re: a co vw passat

Jetej mobil si asi lidi kupuji, jinak nevim z ceho zily ty mobilbazary a co by uvnitr delali ty lidi. Kseft s jetejma botama jsem u nas zatim nevidel.

0/0
18.7.2007 13:07

Pavel

Hm...

Nova auta si kupovat nikdo rozumnej nebude, jsou tady dost predrazena. Neni-li clovek podnikatel, aby si do dal do firmy, nevyplati se to. Ale kupovat desetiletou ojetinu je taky zvrhle. K cemu? Do peti let se da koupit uz vsechno za velice rozumne penize. Myslim tim auta, nikoli predrazene Fabie. Nechapu, proc lidi vozi takove sroty. Vzdyt je to o zivot. Zase tak spatne se tu nikdo nema, aby nemel na auto 100 - 150 tisic, za coz se daji poridit uz vcelku rozumne vozy.     

0/0
18.7.2007 0:10

kenx

Re: Hm...

Neustále se divím kolik lidí neumí hospodařit se svými penězi, rozfofrují co se dá a na berou si půjčky kde se dá. Dostanou se tak dobrovolně do sra*ek ze kterých se hodně blbě plave vem.

0/0
18.7.2007 7:56

Mára01

Re: Hm...

ukaz mi rozumny auto za 100k. Zatu cenu nic rozumnyho nekoupis. 250 minimum

0/0
18.7.2007 8:12

Andee

Re: Re: Hm...

Když ti stačí něco menšího, tak za 100-150 pořídíš slušný auto kolem čtyř let stáří...

0/0
18.7.2007 9:50

Mára01

Re: Re: Re: Hm...

no fakt je, že já koupil tříletou Thalii v maximální možné výbavě za 160k. No tady me všichni asi pohaní, ale fakt je, že za tři roky mě jediné dvě závady stály 10k. To se mi nezda zase tak hrozný na 6 let starý auto se 126k km.

0/0
18.7.2007 10:39

Alex

Re: Re: Re: Re: Hm...

...no Thalie neni auto...to je hnus! Oka, Clio dobrý, ale ten zadek?...proč? Bych se styděl. Pletu si to s Dacii.

0/0
18.7.2007 14:03

datel.gambler

Re: Re: Re: Re: Hm...

Thalii má moje švagrová a to logo na kapotě k ní přesně pasuje ;-D

0/0
7.8.2007 8:17

el_salamo

Re: Hm...

No nevím, koupil jsem starší Mitsubishi Carisma a jsem spokojen - auto brzdí (i s ABS), světla svítí, motor vrčí, budíky ukazujou a stěrače stírají - nikoho neohrožuju technickým stavem svého auta.

Otázka je, jak bych při nehodě dopadl já, snad tam ještě jsou oba airbagy ;-)

0/0
18.7.2007 9:21

SDMForever

Re: Hm...

> "Nova auta si kupovat nikdo rozumnej nebude, jsou tady dost predrazena. Neni-li clovek podnikatel, aby si do dal do firmy, nevyplati se to."

.

Nie som podnikatel a kupil som si nove auto! Som preto podla Teba nerozumny? Hmmm, divna logika. S autom som maximalne spokojny, nemusim sa strachovat, co sa stane, ked sa mi nieco pokazi, kedze este 2 roky bude v plnej zaruke. Neviem, ci je toto nerozumne 8-o

0/0
18.7.2007 11:57

Mára01

Re: Re: Hm...

ano, jsi hlupak. Chytrak by jsi byl jen tehdy, pokud by jsi si dovezl 10 let starou Audi z rajchu a pak machroval, jak ti to pekne jede;-D a jak to natres vsem Skodovkam, ktery novy stojej stejne jako ta stara audina

0/0
18.7.2007 12:16

SDMForever

Re: Re: Re: Hm...

;-D mam podobny zmysel pre humor ako Ty R^

0/0
18.7.2007 12:21

Alex

Re: Re: Re: Hm...

No trochu bych to poupravil, např. AUDI A8 cca 8 let stará stojí jak jetá Fabii, třeba 2 roky...ale ty xichty těch "ředitelů" z A8, které se klepou, aby nemusel měnit ani páčku na stěrače...protože by je to položilo...

0/0
18.7.2007 14:06

franta

Re: Re: Hm...

Když si nekdo dobrovolne koupi predrazenou vec o desitky procent a mysli si jakej je pašák, tezko mu neco vymlouvat :-) Koupit kvalitni malo ojete auto od oficialniho dealera te znacky v cizine, neznamena bejt s nim porad v servisu. Stačí trochu myslet... 

0/0
18.7.2007 15:07

SDMForever

Re: Re: Re: Hm...

Pozri, ja tu nenapadam ludi, co si kupuju ojetiny. Len sa branim proti ludom, co hovoria, ze ti, co si kupuju nove auta, nie su normalny. Jedna kontrolni otazka: Co by si teda ti sikovni ojetinary kupovali, ak by nebolo ludi co si kupuju nove auta?

0/0
18.7.2007 16:59

franta

Re: Re: Re: Re: Hm...

No jestli tedy kupujes nova auta abychom my ostatni mohli kupovat ojeta, tak jsi fakt frajer a já ti děkuji :-)

0/0
19.7.2007 9:21

franta

Re: Re: Re: Re: Re: Hm...

Mimochodem, nejde o nova auta jako taková, jde o to, ze v CR jsou neskutecne predrazena a platy jsou tu male. A ojetinu po nekom z Cech nebo vubec kupovat dovezenou ojetinu v Cechach je take silenstvi :-)

0/0
19.7.2007 9:30

Liboss

Re: Hm...

Nesouhlasím.Potřebuji auto bez závad.Nemám čas se babrat s opravami.Auto v záruce,které bude sloužit a bude na něj spoleh.Jediný čas,který jsem ochoten mu věnovat je garanční prohlídka.Proto nové auto

0/0
18.7.2007 12:20

SDMForever

Re: Re: Hm...

Presne tak! Auto ma sluzit nam a nie my jemu! R^

0/0
18.7.2007 12:22

Mára01

Re: Re: Re: Hm...

a jeste jeden detail - AUTO NENI MERITKEM USPESNOSTI; JE TO JEN VEC

0/0
18.7.2007 12:29

Justl

Re: Re: Re: Re: Hm...

..a co je měřítkem úspěchu? Částečně s tebou souhlasím, ale auto částečně o něčem vypovídá...

0/0
18.7.2007 14:07

David

Re: Re: Re: Re: Re: Hm...

Auto o něčem vypovídá jen tomu, kdo tomu přikládá nějaký význam, jinak je to spotřební věc a uměle vyvolané potřeby obměňovat auto po skončení leasingu jsou potřebné pouze pro obrat peněz. Vytažení peněz z toho konečného uživatele, který draze zaplatí pocit, že mít fungl novou Fabii s 3-válcovým agregátem, je něco extra.

Nový auto? Nic proti němu, ale pouze nad cca 30 000 ročně a pak střední třídu. Novou Fabii? Nic proti ní, ale jedině jako druhé auto do rodiny. Těmito hesly se řídím, a tak provozuji auta ojetá, protože najezdím sotva půlku. Na rozhazování nejsem dost bohatý.

0/0
26.7.2007 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.