Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda bude poprvé vyrábět diesely, chystají se nové silné 1,2

Výroba motorů v mladoboleslavské Škodě Auto podstatně vzroste a do výroby se dostanou další typy. Uvádí to týdeník Ekonom v čísle, které vyjde ve čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

X

5-ti válec 1.2

Podle mě ve Škodofce chystají nový 5-ti válec 1.2, který bude dosahovat výkonů nynějších 1.6 R^ ještě to můžou osadit turbem a dát do OII a FII RS

0/0
24.7.2007 10:08

RUBO

1.2

1.2 HTP je dobrej motor... do sekačky..:-)

0/0
23.7.2007 20:52

H.

Škoda 1,2 diesel? To je nejlepší fór dne

;-D;-D;-D;-D Škodovka po ránu dobře pobavila ;-D;-D;-D Proste se stále drží hesla: škoda ji koupit....

0/0
20.7.2007 8:46

fu

Re: Škoda 1,2 diesel? To je nejlepší fór dne

Tos četl kde?

0/0
20.7.2007 11:28

martin

Re: Škoda 1,2 diesel? To je nejlepší fór dne

zase jeden "chytrák" co neumí ani číst.

0/0
21.7.2007 8:34

1,2

Já jsem jezdil s Fábkou 1,2 HTP 40 kW - jako služební. Bylo to v pohodě, měl jsem tam i klimu :-) Vcelku to bylo dobré do města, ale mimo to byl děs. Blbě se s tím předjíždí, nemá to zrychlení a táhnout se za návěsem půl hodiny by nebavilo nikoho. Osobně bych si to nekoupil, ale pokud bych někdo chtěl auto jen na popojíždění po městě, je to jedna z mnoha variant. [>-][>-]

0/0
19.7.2007 19:57

individual

Re: 1,2

No, s Fabkou 1.2 40kW mam taky zkusenost jako se sluzebakem, najezdil jsem s ni nekolik tisic km.

Ten motor + prevodovka jsou vyladeny do vysokych otacek, aby to jelo. A je pravda, ze kdyz se na nalnici rozjede, umi si podrzet 150 km/h - samozrejme ne do kopcu a jen s ridicem, zadny naklad ani dalsi lidi. Na predjizdeni to ale neni ;). Tehdy jsem jako soukrome auto mel Mondeo 1.8i a tak jsem ve Fabce porad koukal, jestli nemam zatazenou rucni brzdu :D.

Pohroma pro zamestnavatele nastavala u benzinky. Ty vysoke otacky nebyly zadarmo, Fabka zrala stejne jako muj nynejsi sluzebak Octavia II 2.0i, tzn. 8-9 litru!!!

0/0
20.7.2007 7:28

Hefaistosh

Je mi

jedno jaký to bude mít objem,ale sem zvědavej na životnost.Turba u jakýhokoliv auta sou docela náchylná.

0/0
19.7.2007 17:43

Mak1

Ba ba

objem ničím nenahradíš :-)

0/0
19.7.2007 14:01

Chytry Chlapec ze Sousedstvi

Re: Ba ba

Nahradis, treba turbem, ty masturbo.

0/0
19.7.2007 16:53

QT1

Re: Re: Ba ba

Ale nenahradíš. Zvláště ne v nižších otázkách nebo pokud chceš zachovat pružnost motoru nebo spotřebu.

0/0
19.7.2007 17:29

Wolfsteen

Re: Re: Re: Ba ba

Jo a co 1.8 TSI?

0/0
19.7.2007 19:41

QT1

Re: Re: Re: Re: Ba ba

Jakej výkon a krouťák má ten motor ve 2500 otáčkách? A jakej atmosférickej motor to nahrazuje?

0/0
20.7.2007 10:44

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Ba ba

1.4 TSI: 170k/6000ot,   240Nm/1750ot

2.0FSI:  150k/6000ot,   200Nm/3500ot

0/0
20.7.2007 20:14

Mates

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ba ba

A jakou zivotnost ma ta 1,4 TSI oproti 2.0 FSI?

0/0
20.7.2007 20:44

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ba ba

ja jen uvadim ze nizkoobjemovy motor s turbem ma podstane vetsi kroutak pro polovicnich otackach nez atmosfericky motor s o 50% vetsim objemem.

nevim proc by mela trpet zivotnost. otacky vyssi nema, v beznym provozu se bude jezdit spis na nizsi otacky nez 2.0 kvuli lepsimu prubeho kroutaku. tlaky tam jsou mnohem mensi nez u dizlu, kterej par set tisic vydrzi. nevidim zadny duvod proc by to melo vydrzet min nez bezny atmosfericky motor o modobnym vykonu. spis naopak, turbo nemusis tolik tocit, nemusis tolik radit atd

0/0
20.7.2007 21:30

QT

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ba ba

Rudá strako, to co ty popisuješ u 1.8 má 3.5 benzín u BMW ve 3500. Jestli ty točíš motor do 6000, tak u víceobjemového motoru máš výkony, o kterých ty čteš na internetu a v životě je s tím motorem nevyzkouší, k dispozici už od nižších otáček. O životnosti nemluvě.

Největší nevýhodou atmosférických motorů je spotřeba, ta je vyšší (i tady platí, objem neukecáš, wankely Mazdy nepočítám...). Když ale na o 30 až 50 % vyšší spotřebu máš, tak potom nemá smysl řešit onanující motory of VW. A mimochodem, u těch tvých turb opravdu je kritická hranice 150-200 tisíc, zatímco atmosférické motory tohle a dalších 200 beorou jako nejlepší věk...

0/0
20.7.2007 22:09

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ba ba

ja o voze, ty o koze. chces srovnavat 1.4 s 3.5??? bez nekam do chladku

0/0
21.7.2007 10:54

Fitipaldi

problém je v hmotnosti

Tím, že se do aut cpe plno blbostí, je váha značná. Pak je potřeba výkonu, síly a kroutícího momentu vysoká. Z fyziky F=m*a , Mk=F*r, P=Mk*omega. Z toho plyne potřeba vozy zlehčovat. Pořád se používají oc. plechy. Lehší by však byl laminát a i hliník(bohužel u něj dochází k mezimolekulární korozi, výrobky jsou náchylné na pevnost a opotřebení), příp. plasty s tvarovou pamětí-už se dělají blatníky, které po deformaci se vrací do původního tvaru. Další záležitost je budoucnost v rekuperaci energie(při brždění), snižování všech druhů odporů(ložiska, kluzné materiály, spec. povrchy), zvyšování účinnosti tep. i mechanické(turba, kompresory), využití sol. energie a celá řada dalších možností. Uvidíme.

0/0
19.7.2007 11:11

regazzi

Re: problém je v hmotnosti

Hele, Fitipaldi, ukaz mi material, ktery ma srovnatelnou zpracovatelnost, pevnost a je cenove srovnatelny jako ocel.:-)

0/0
19.7.2007 11:14

Andee

Re: Re: problém je v hmotnosti

Teď jsem to psal níž - má pravdu, že tudy jednou cesta poede, ale dneska je to neprodejný...

0/0
19.7.2007 11:15

1.4T

Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

No nevim, uz o 1.4 se basnilo, jak to bude "zachrana koncernu" a reknu Vam, ze trady v Nemecku jsem nevidel ani zatim jeden. Passat ma standardne 2.0 TDI, A6 3.0 TDI a Cayene podobnych oblud jezdi nespocetne. Objem je znakem spolecenskeho postaveni a proto s nim nikdo dolu nepujde. KDyz se zeptam kolegu v praci, za kolik jezdi, povazuji me za blazna. Spotreba naprosto nikoho nezajima!! Vsichni chteji mit jen pozitek z jizdy a slapat na plyn, co se do hoho vejde, takze bezny objem je 2-3 litry....

0/0
20.7.2007 22:59

Fitipaldi

Re: Re: problém je v hmotnosti

Levný KEVLAR

0/0
19.7.2007 14:38

Andee

Re: problém je v hmotnosti

Jenže to nikho nějak moc nezajímá... málokdo si připlatí za auto 200 táců, aby mělo lepší spotřebu... podívej se na prodejní "úspěchy" Priusu a podobných konceptů. neříkám, že to je propadák, ale lidi na to většinou z vysoka se...

0/0
19.7.2007 11:15

regazzi

Re: Re: problém je v hmotnosti

Hlavne ze EU dotuje kdejakou blbost. Kdyby dotoval ceny Priusu a jemu podobnych aut, aby lidi byli motivivani cenou, pak by byla zcela jina situace jak v prodeji, tak hlavne ve vyvoji.....vzdyt co dnes motivuje fabriky se INTENZIVNE venovat vyvoji novych pohonu ? Zhola nic.....

0/0
19.7.2007 11:22

Andee

Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

Souhlas... R^

0/0
19.7.2007 11:25

cernobila_televize

Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

po 3 letech si muzes kupovat novou baterku do tveho priusu, stoji pouze nejakych 70 tis (jednu budes mit jeste v zaruce), to opakuj do 6 let nebo se toho zbav. Prius nema moc v Evrope sanci, protoze malokdo jede naplno k semaforu a pak brzdi, tudiz se akku moc nedobije, sanci ma podle me docasny clanek na uschovani energie (kondenzatory)- je mensi, lehci, levnejsi.

0/0
19.7.2007 12:20

Andee

Re: Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

Jo, to je přesně, co myslím. Kupovat si auto jako Prius je dnes ekologická extravagance. Pokud stát, potažmo EU, tohle nebude podporovat, jak zmínil regazzi, je to z ekonomického hlediska čistej nesmysl si takový auto koupit. Ale až dojdou zásoby ropy (nepolemizujme kdy), budou auta typu Prius zcela běžným artiklem. A dojde i na větší optimalizaci ztrát při provozu auta...

0/0
19.7.2007 12:24

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

Jo ta otilamliza se bude vyznacovat nasledujicimi klicovymi slovy: nizka rychlost, nizka hmotnost, ultrauzke pneu, nizky vykon..... proste veci, ktere dnes nikdo nechce.... jinak uz toho neni moc co optimalizovat.

0/0
20.7.2007 17:50

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

optimalizace.... je uz nejak moc horko :o(

0/0
20.7.2007 17:51

rudastraka

Re: Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

se divim ze s kondikama zatim nikdo neprisel. jsou mnohem lehci a milion cyklu. pritom je schopny auto znovu rozjet. montuje se to treba do tramvaji, kde to usetri az 40 procent energije

0/0
19.7.2007 12:55

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

Ale zkousi se lecos - i ultracapy v autech. V tramvaji je to jasny to je jizda brzda-"plyn"-brzda. Zkousely se i hybridni posunovaci lokomotivy. Ale v tech autech je nejak stale potiz s  hmotnosti - vetsi nez u kolejovych vozidel.

0/0
20.7.2007 17:54

Fitipaldi

Re: Re: problém je v hmotnosti

Prius není v žádném případě propadák. Problém je v daních. Cena PRIUSu je 22 tis.$=~450tis.Kč. Prodejní cena  unás 900tis.Kč t.j. 44 tis.$. Proč stojí PRIUS u nás tolik se zeptej naší vlády a dealerů, příp.lobby evropských výrobců. Teď Toyota vyhrála závody(brzda-plyn) se speciálem, kde rekuperuje brzdnou energii, místo baterek tam dali kondenzátor.

0/0
19.7.2007 13:15

von Kleist

Re: Re: Re: problém je v hmotnosti

Ta ale by nejaky specialni rezim brzda plyn usity na miru teto koncepci. Protoze pri skutecne intezivnim brzdeni se narekuperuje velmi malo, pac motory nejsou schopne tak velky vykon prenest. Kondenzator - ultracap - je jedine reseni, jak takovou vykonovou spicku ulozit. Bohuzel jeho merne energie je pomerne mala, takze v unosnych rozmerech ahmotnostech se do neho (resp. do bloku) "vejde" tak jedna vetsi akcelerace.

Prius je prima, ale jen ve meste, na dalnici a silnici 1. tr. se hybridni vybava za chvilku stane zbytecnym zavazim.

0/0
20.7.2007 17:47

von Kleist

Re: Re: problém je v hmotnosti

Jenze ono to totiz s tim pruisem neni az tak ruzove, jak se obecne traduje :-/

0/0
20.7.2007 17:40

Andee

Hehe

1.2 do Passatu... dneska je Apríl nebo co? ;-D

0/0
19.7.2007 10:58

Vocour

Re: Hehe

Co by ne, celý Passat bude z hliníku. Bohužel bude na našich silnicích potřebovat 1x za půl roku kompletní repasi ;-)

0/0
19.7.2007 11:02

Andee

Re: Re: Hehe

Když to bude TFSI, tak by to asi do základu stačilo... ale mám obavy, že to nebude to pravé pro "passat" klientelu v ČR, když jim na prdel nalepí 1.2 ;-D

0/0
19.7.2007 11:03

Vocour

Re: Re: Re: Hehe

Připlatí si za vůz bez označení motorizace ;-) A pak v tuzingshopu dokoupí štítek s něčím lepčejším...

0/0
19.7.2007 11:17

Andee

Re: Re: Re: Re: Hehe

Ani nemusíš do tuzingshopu, kámoš prodává škodovky a tuhle mi vyprávěl, kolik lidí si objedná auto bez označení a hned si u nich koupí 1.4 16V v červené na HTPéčko apod. ;-D

0/0
19.7.2007 11:25

Honza

Re: Hehe

Nejde o obsah ale o výkon.!!! Ten pohání auto.

0/0
19.7.2007 11:31

Andee

Re: Re: Hehe

Auto pohání benzín nebo jiné palivo, ty výkone... ;-D

0/0
19.7.2007 12:20

Nyx

Re: Re: Re: Hehe

A obsahu! Já nevím, lidi, auto námá obsah, ale objem. Bohužel takovouhle blbost často najdete i v odborných časopisech.....

0/0
19.7.2007 13:27

Andee

Re: Re: Re: Re: Hehe

Vidiš, to jsem si ani nevšiml, že pán jede v 2D a nezná rozdíl mezi obsahem a objemem ;-)

0/0
20.7.2007 0:33

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Hehe

No, to bude tim, ze slovo obsah ma obecne sirsi vyznam nez jen velikost plochy... Jinak je to samozrejme vyrazna nepresnost.

0/0
20.7.2007 17:58

Želví power - dresing

Re: Re: Re: Re: Re: Hehe

Hoši nehádejte se! Beztak vám to moc nepojede, když objemná nádrž nebude obsahovat Želví Power - dresing;-D

0/0
20.7.2007 20:35

engels

))

v roce 2012 se mají objevit jednoválce 0,2 tetraturbo, objem mičím nenahradiš 

0/0
19.7.2007 10:52

Vocour

Re: ))

Prodávat se budou už s integrovanou nádrží na PHM, kterou nebude nutno doplňovat. Na benzince si koupíte pokaždé nový motor a pod kapotu ho jen zaklapnete ;-)

0/0
19.7.2007 10:55

regazzi

Re: Re: ))

;-D;-D;-D

0/0
19.7.2007 11:15

Fitipaldi

Aneb slunce seno ...

Když oni kachličky, tak my .... Když oni jedno turbo , tak my BITURBO.

0/0
19.7.2007 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.