Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český europoslanec by zavedl povinné šestistupňové převodovky

Ministerstvo dopravy se chce postavit proti návrhu britského europoslance Chrise Daviese na konstrukční omezení rychlosti aut na 162 km/h. Na tiskové konferenci to uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svoby

Co????????????????????????????????????????

R^ Tady je řeč o nějakých šestistupnových převodovkách? Už vidím jak minivůz o objemu 1.0i využije tento typ převodovky. Protože by musel mít pořádně velkou pružnost motoru, aby mu to před kopcem nechcíplo.:-© 

0/0
24.7.2007 11:17

pavelthelong

skoda mluvit

Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 podle Březiny neexistuje přímá souvislost.....pan EURO poslanec by mel dokoncit zakladni skolu a hlavne venovat se hodinam fyziky. Aerodynamicky odpor roste se ctvercem rychlosti cili pri vyssi stale rychlosti je potreba vice paliva a tim vznikne vice CO2. Muzeme diskutovat o prevodovkach a tocivych momentech a zacpach a dalnicich a dieslech a hybridech, ale bohuzel fyzikalni zakony se nedaji oblafnout. Takze o tom, ze v  80 km/hod mam mensi spotrebu nez ve 120km/hod vubec neni treba diskutovat. Pokud se ovsem pan poslanec bude dale prezentovat timto zpusobem, bude k smichu.

0/0
22.7.2007 16:43

pavelthelong

Re: skoda mluvit

P:S V USA uz davno omezili rychlost na 120 km/hod (priblizne, maji to v majlich)

0/0
22.7.2007 16:48

Fido

Prvni rozumny napad

Tak tohle pokladam za velmi rozumny napad na rozdil od naproste vetsiny napadu a narizeni co EU parlament zatim vyplodil.

0/0
20.7.2007 20:28

rýpal

...

No, když ty motory tak kouří a poškozují to životní prostředí, proč se tam do těch aut vůbec dávají....

0/0
20.7.2007 12:56

freshgrind

Re: ...

....protože dovízt Ti rohlíky a mlíko elektromobilem by bylo celkem dražší a polovina lidí by chcípla hlady :-))) ;o)

0/0
20.7.2007 13:08

rýpal

Re: Re: ...

ve filmu se slavným detektivem Nickem Carterem jsem viděl, jak zabavili jakémusi chlapci jízdní kolo, se kterým rozvážel rohlíky. Poté společně s komisařem Ledvinou stíhali na tom jízdním kole nebezpečného zločince, téměř jej dostihli. Nebýt drobné nehody. Rovněž nepotřebovali motor. Je pravda, že onen zločinec prchal v automobilu s motorem, který zcela jistě nesplňoval imisní limity EURO III

0/0
20.7.2007 13:40

bob

Re: Re: ...

No, to je otázka. Rozvoz elektromobilem zase není o tolik dražší, kdyby ČEZ nezvyšoval tak cenu energie. Problém je v ekologické likvidaci palivových článků. Ale pokud by se většina vozila elektrickým vlakem a pouze lokálně zboží rozváželo elektromobily nebo na plynový pohon, tak už by to byla výryazná úspora. A hlavně kdyby čechy přestaly být silnicí pro polské, slovenské, Maďarské a německé kamióny a kdyby si Češi přestaly tak nacpávat břicha a kupovali míň zboží, tak by to také ekologii pomohlo. Vždyť ten americký materialistický způsob života co v Čechách začíná, to je takový humus! Kdyby se rohlíky pekly v místě prodeje a nemusely se vozit přes půl republiky do hypermarketů a lidi by si pro ně došli pěšky a nemuseli jezdit auty do hypermarketů, tak by se to také zlepšilo!

0/0
20.7.2007 13:40

Tristan

Re: Re: ...

Neumis upect rohlik a podojit kravu?

0/0
20.7.2007 19:00

bob

Re: ...

Protože nikdo nemá odvahu je zakázat. ;-D

0/0
20.7.2007 13:43

bob

Kapacita silnic.

Ona stejně brzy omezí rychlost kapacita silnic v ČR, protože jejich rozvoj neodpovídá nárůstu počtu aut. A kde nestačí kapacita, dá se průjezdnost řešit jen vyšší rychlostí. A pokud se omezí i ta rychlost, tak bude ze silnic parkoviště. Jednoduše, pokud chci omezovat rychlost, musím zvýšit počet pruhů na silnici.;-)

0/0
20.7.2007 11:03

Tristan

Re: Kapacita silnic.

"tak bude ze silnic parkoviště"

To by nebylo spatne, vis, kolik mesicne platim za nedovolene parkovani?

0/0
20.7.2007 19:12

pavelthelong

Re: Kapacita silnic.

PS. ke studiu dopravnich zacp doporucuji projet Poruri nebo Pariz. To co je v CR, jsou prakticky volne silnice, akorat kdyz se vraceji Prazaci z vikendu domu je na silnicich ponekud husteji:-(

0/0
22.7.2007 16:46

Lišák

Re: Kapacita silnic.

 "A kde nestačí kapacita, dá se průjezdnost řešit jen vyšší rychlostí."

Takhle jednoduše to nefunguje ani u proudění kapalin. A analogii turbulentního proudění v silniční dopravě snad nemusím rozvádět.

0/0
24.7.2007 10:50

bob

6ti kvalt.

Měl jsem auto s benzínem co ve 160km/h točilo 4000ot. To bylo super a postačující. 6ti kvalt netřeba. Teď mám 6ti kvalt diesel a va 160km/h tocí více jak 2600ot. a to je moc. Problém je v tom, že 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou rychlostí, ale spíše 6 rychlostí rozložených na 5ti kvaltu.  Takže na 6ku to zase netočí o tolik míň. Kamarád měl Lagunu benzín 5ti kvalt a ta točila na 5ku ve 135km/h okolo 4000ot. Teď má Scenic 6ti kvalt a na 6ku mu to točí 4000ot ve 160km/h. To je tolik, co moje staré auto na 5ku.

0/0
20.7.2007 11:00

bob

Ekologie

Jsem pro zavedení daně podle spotřeby = zvýšení ceny paliva. To znamená, že by z každého litru byla ekologická daň, která se použije na likvidaci škod způsobených automobilem. ;-D A taky progresivní daň podle hmotnosti vozu. Prostě vyhnat ze silnic velkoobjemové težké vozy, které jsou postrachem při havárii, protože jejich řidiči nedokáží jejich sílu a hmotnost ovládat. Pak by se nemuseli vyrábět vozy s tak mohutnými ochranými prvky. A taky zdražit nákladní dopravu aby se museli používat vlaky a lodě. To by mělo větší efekt a silnice by se uvolnili.

0/0
20.7.2007 10:10

mj

Re: Ekologie

uvolnili pro koho? Socky s Loganama na plyn jako Ty? ;o))

0/0
20.7.2007 11:07

bob

Re: Re: Ekologie

No myslím, že nezapadám do tvého hodnocení s Mondeem 2.2TDCI. ;-D Teda až na to, že mám EURO IV ale spotřeba tak 7 litrů.

0/0
20.7.2007 12:33

freshgrind

Re: Re: Re: Ekologie

no já zase myslím že můj chrysler (s poněkud tedy vyšším obsahem než 2.2 a dvojnásobnou spotřebou platenu nejspíš nezruinuje:-)

0/0
20.7.2007 13:00

freshgrind

Re: Re: Re: Ekologie

Apropos... Citroen C5 kombi 2.2 v dieslu - spotřeba 6.2 litru :-)

0/0
20.7.2007 13:03

pepa

Re: Re: Re: Re: Ekologie

Panove a ted nachval, kdo ho ma vetsiho ;-D

0/0
20.7.2007 13:33

bob

Re: Re: Re: Re: Ekologie

To bude tím, že C-5 nemá EURO IV. No, já mám papírově 6,3 ale skutečnost je jiná. :-/

0/0
20.7.2007 13:33

mj

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie

;o) no vidíš, a pak stačí jeden potopenej tanker a jaký bylo celý EURO ;o)

0/0
20.7.2007 13:35

mj

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie

Hele to je okí mimochodem, já mám papírově 9.0 ale jeli sme už i za 16 ;o)

0/0
20.7.2007 13:35

Analytik

Řešení emisí v psychologické rovině: klobouk

Snad by bylo lepší, kdyby všichni řidiči v EU museli povinně nosit při řízení klobouky. Jak je všeobecně známo, řidič v klobouku jezdí pomalu a nepředvídatelně a tak si na něj musí všichni ostatní dávat pozor. Zavedení povinných klobouků při řízení by tedy mohlo vést ke změně chování řidičů (všichni by jezdili opatrněji, protože by nebylo jasné, který kloboučník je ten pravý) a to by mohlo vést ke snížení emisí. Navíc by to nevyžadovalo politické zásahy do výroby vozidel a fungovalo by to bez ohledu typ, stáří, maximální rychlost nebo počet rychlostních stupňů převodovky libovolného automobilu.

0/0
20.7.2007 9:06

Sudeťák

Re: Řešení emisí v psychologické rovině: klobouk

Za TONAK Nasavrky, děkují zaměstnanci.

0/0
20.7.2007 9:24

Radek1979

no myslím že je na čase

té slavné EU dát sbohem a zase si žít po svém, to je neuvěřitelný co tam sedí za tupce a vymejšlejí zbytečné kraviny.

0/0
20.7.2007 9:00

pepa

To je ..l

1) spotreba=emise CO2

2) Dle tohoto mistra tedy spotreba nezavisi na rychlosti, ale jen na poctu prevodovych stupnu. To je sasek

0/0
20.7.2007 8:10

Sudeťák

Re: To je ..l

Proč? Třeba je to cyklista co má na zadku sedmikolečko a k tomu dvojtalíř, takže má vlastně 14 kvaltů a CO vypouští jen když jede z kopce a zapálí si cigáro.

0/0
20.7.2007 9:28

e.t.

uspora emisi naruby

diky 120gram/km (coz má smysl u auto do fabie dolu) skončí patrolove, pajera, landrovery a pod. Osobně mam strední třídu kvůli zavesu (1800kg) - emise 157 a to je skoro 7let stare auto. Cim se pak budou tahat kone, lode, auta, material? Nicim. Koupi se jiny stroj, nakladak kterej bude mit 2x vetsi spotrebu ale uz to nebude to neekologice auto ;-(

Emise na km sledovat omezit, ale  nejak dynamicky vzhledem k hmotnosti auta. Minivozy z kolina na 100gramu, fabie110 oktavka120, superb 140, patrol 200 - coz by byl strop.  To je realne. Z hlediska zákonu zachování energie cim vic hmoty potrebujete premistit tim vic potrebujete dodat energii.

0/0
19.7.2007 23:38

miguels

Autovraky...

Vážení výrobci, kdyby se některé vaše nové vozy vyrovnaly kvalitou některým dovezeným "autovrakům", nebylo by nás, kteří dávají přednost ověřené spolehlivosti, nízkým pořizovacím a provozním nákladům.

0/0
19.7.2007 23:01

von Kleist

hmm.

Ne, ze bych byl zastancem omezene konstrukcni rychlosti na 160, ale onen Brezina mele zoufale nesmysly 8-o ve snaze podporit svuj nazor.

0/0
19.7.2007 22:48

Bariq

Tomuto nerozumím

Konstrukční rychlost vozidla se odvíjí od podvozku. Motor se na tom podílí daleko menší mírou. Jaká je potom souvislost konstrukční rychlosti s emisema????

0/0
19.7.2007 20:36

CubA

Opatrně s tou iniciativou.

Nakonec by to mohlo vyjít!

0/0
19.7.2007 18:58

honzasl

Proč ne....?

Na dálnici je povolená 130, na bezpečné předjíždění 160 stačí.

0/0
19.7.2007 18:49

Kuny

Re: Proč ne....?

Hm, jestli chceš, kup si auto, co jede maximálně 160. Ale nepindej mi do toho, jak rychlé auto si budu řídit já.

0/0
19.7.2007 19:29

Hefaistosh

To je hezký,že

se zabývají takovýhlema nesmyslema a emisema,ale aby zlepšily dopravní obslužnost ve městech to ne.Aut přibývá,tak co je platný,když budou města jako dosud zaládovaná autama s nízkýma emisema,kterých se naakumuluje stejně jako s dnešním množstvím aut.

0/0
19.7.2007 17:23

Luko

Re: To je hezký,že

Spíš by měli dotovat víc školství, ty chytráku.... nauč se pravopYs.

0/0
19.7.2007 19:00

Hefaistosh

Re: Re: To je hezký,že

Sorry nejsem dokonalý a nestydím se za to,že mi čeština nikdy moc nešla,protože vím ,že nejsem jedinej.Horší by bylo kdybys nepochopil smysl mého příspěvku.Je furt lepší být negramotnej než hloupej.

0/0
20.7.2007 18:33

153624

ha,ha

Tak soudruh Březina z KDU toho ví o autech asi tolik,jako ten britský trouba.Nebo že by znal spojitosti mezi charakteristikou spal.motoru,průběh výkonu,kroutícího momentu a převodovými poměry v převodovce a koncovým převodem v rozvodovce? Bych se dost divil.Takže blb€c jako blb€c:-©RvCo pak plynulá změna převod poměrů,to by asi ani nepochopil;-D

0/0
19.7.2007 17:11

freshgrind

to jsem zvědavej...

...kdy přijdou s povinnejma 17ti palcovejma kolama z ALU ;o)

0/0
19.7.2007 15:17

jakel

Je čas hledat

nějaký stát mimo EU, kam by se člověk vystěhoval. Tito poslanci, kteří chtějí pouze buzerovat lidi tím, že vymýšlejí totální blbosti a cpou je do zákonů už mě (Y)

0/0
19.7.2007 14:44

OndraTM

Úplně stejný kre....

Poslanec Březina je úplně stejný kre... teda vlastně on je jen jedne z mnoha našich volených zástupců, co mají většinou jen povrchní znalosti příslušné problematiky, do světa vypouští polopravdy založené na nedostatečném prostudování problému nebo zcela záměrné účelové nesmysly.

0/0
19.7.2007 13:01

Kuny

Re: Úplně stejný kre....

Mám takový dojem, že článek je dezinterpretace, ten šestikvalt měla být patrně narážka v nadsázce na ten limit 162 km/h.... Alespoň tak to chápu já... Protože v honbě za snížením emisí je potřeba z auta vyhodit klimatizaci, světla, autorádio, kontrolky a další pasivní hmotnosti jakými jsou Airbagy, výztuhy dveří, bezpečnostní pásy, polstrování. V neposlední řadě je také potřeba zrušit stahovací okénka, protože ta při otevření též nepříjemně porušují principy šetrnosti k životnímu prostředí. A o automatické převodovce ani nemluvě. Startovat se bude opět klikou a komu ji ukradnou, bude mít smůlu :-))

0/0
19.7.2007 19:34

thomas

co to je

co to je za    d e b i l a   ?  Na herleye stačí čtyři kvalty.....  Nějak pipipitomeček by do toho neměl vůbec kecat....

0/0
19.7.2007 12:57

Corwin_x

:D

Joo, uz to vidim, seskta u traskomotoru 1.2 htp... To by v kopci n nestrezenych okamzicich couvalo, ne? ;-D

0/0
19.7.2007 12:45

regazzi

Zrušte EU

Zrušte EU, dobre vam radim.......

0/0
19.7.2007 11:58

ples

Re: Zrušte EU

Tomas marny...ja to rikam od dob zalozeni a nikdo me neposloucha.

Jaky to div ;-D

0/0
19.7.2007 14:14

freshgrind

Re: Re: Zrušte EU

to musíš před založením, po už je pozdě, neb by halda lidí přišlo o korejtka :-)8-o;-);-D

0/0
19.7.2007 15:18

mrenka

At se postavi chlapsky k deravym silnicim!!!

Byl bych radsi, kdyby se ministerstvo radeji zabyvalo deravymi a nekvalitnimi silnicemi!!! Udelali by lepe:-(

0/0
19.7.2007 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.