Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Český europoslanec by zavedl povinné šestistupňové převodovky

Ministerstvo dopravy se chce postavit proti návrhu britského europoslance Chrise Daviese na konstrukční omezení rychlosti aut na 162 km/h. Na tiskové konferenci to uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LS

svoby

24. 7. 2007 11:17
Co????????????????????????????????????????

R^ Tady je řeč o nějakých šestistupnových převodovkách? Už vidím jak minivůz o objemu 1.0i využije tento typ převodovky. Protože by musel mít pořádně velkou pružnost motoru, aby mu to před kopcem nechcíplo.:-© 

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

22. 7. 2007 16:43
skoda mluvit

Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 podle Březiny neexistuje přímá souvislost.....pan EURO poslanec by mel dokoncit zakladni skolu a hlavne venovat se hodinam fyziky. Aerodynamicky odpor roste se ctvercem rychlosti cili pri vyssi stale rychlosti je potreba vice paliva a tim vznikne vice CO2. Muzeme diskutovat o prevodovkach a tocivych momentech a zacpach a dalnicich a dieslech a hybridech, ale bohuzel fyzikalni zakony se nedaji oblafnout. Takze o tom, ze v  80 km/hod mam mensi spotrebu nez ve 120km/hod vubec neni treba diskutovat. Pokud se ovsem pan poslanec bude dale prezentovat timto zpusobem, bude k smichu.

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

22. 7. 2007 16:48
Re: skoda mluvit

P:S V USA uz davno omezili rychlost na 120 km/hod (priblizne, maji to v majlich)

0 0
možnosti

Fido

20. 7. 2007 20:28
Prvni rozumny napad

Tak tohle pokladam za velmi rozumny napad na rozdil od naproste vetsiny napadu a narizeni co EU parlament zatim vyplodil.

0 0
možnosti

rýpal

20. 7. 2007 12:56
...

No, když ty motory tak kouří a poškozují to životní prostředí, proč se tam do těch aut vůbec dávají....

0 0
možnosti
F

freshgrind

20. 7. 2007 13:08
Re: ...

....protože dovízt Ti rohlíky a mlíko elektromobilem by bylo celkem dražší a polovina lidí by chcípla hlady :-))) ;o)

0 0
možnosti

bob

20. 7. 2007 11:03
Kapacita silnic.

Ona stejně brzy omezí rychlost kapacita silnic v ČR, protože jejich rozvoj neodpovídá nárůstu počtu aut. A kde nestačí kapacita, dá se průjezdnost řešit jen vyšší rychlostí. A pokud se omezí i ta rychlost, tak bude ze silnic parkoviště. Jednoduše, pokud chci omezovat rychlost, musím zvýšit počet pruhů na silnici.;-)

0 0
možnosti

Tristan

20. 7. 2007 19:12
Re: Kapacita silnic.

"tak bude ze silnic parkoviště"

To by nebylo spatne, vis, kolik mesicne platim za nedovolene parkovani?

0 0
možnosti

bob

20. 7. 2007 11:00
6ti kvalt.

Měl jsem auto s benzínem co ve 160km/h točilo 4000ot. To bylo super a postačující. 6ti kvalt netřeba. Teď mám 6ti kvalt diesel a va 160km/h tocí více jak 2600ot. a to je moc. Problém je v tom, že 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou rychlostí, ale spíše 6 rychlostí rozložených na 5ti kvaltu.  Takže na 6ku to zase netočí o tolik míň. Kamarád měl Lagunu benzín 5ti kvalt a ta točila na 5ku ve 135km/h okolo 4000ot. Teď má Scenic 6ti kvalt a na 6ku mu to točí 4000ot ve 160km/h. To je tolik, co moje staré auto na 5ku.

0 0
možnosti

bob

20. 7. 2007 10:10
Ekologie

Jsem pro zavedení daně podle spotřeby = zvýšení ceny paliva. To znamená, že by z každého litru byla ekologická daň, která se použije na likvidaci škod způsobených automobilem. ;-D A taky progresivní daň podle hmotnosti vozu. Prostě vyhnat ze silnic velkoobjemové težké vozy, které jsou postrachem při havárii, protože jejich řidiči nedokáží jejich sílu a hmotnost ovládat. Pak by se nemuseli vyrábět vozy s tak mohutnými ochranými prvky. A taky zdražit nákladní dopravu aby se museli používat vlaky a lodě. To by mělo větší efekt a silnice by se uvolnili.

0 0
možnosti

mj

20. 7. 2007 11:07
Re: Ekologie

uvolnili pro koho? Socky s Loganama na plyn jako Ty? ;o))

0 0
možnosti

Analytik

20. 7. 2007 9:06
Řešení emisí v psychologické rovině: klobouk

Snad by bylo lepší, kdyby všichni řidiči v EU museli povinně nosit při řízení klobouky. Jak je všeobecně známo, řidič v klobouku jezdí pomalu a nepředvídatelně a tak si na něj musí všichni ostatní dávat pozor. Zavedení povinných klobouků při řízení by tedy mohlo vést ke změně chování řidičů (všichni by jezdili opatrněji, protože by nebylo jasné, který kloboučník je ten pravý) a to by mohlo vést ke snížení emisí. Navíc by to nevyžadovalo politické zásahy do výroby vozidel a fungovalo by to bez ohledu typ, stáří, maximální rychlost nebo počet rychlostních stupňů převodovky libovolného automobilu.

0 0
možnosti

Sudeťák

20. 7. 2007 9:24
Re: Řešení emisí v psychologické rovině: klobouk

Za TONAK Nasavrky, děkují zaměstnanci.

0 0
možnosti
RK

Radek1979

20. 7. 2007 9:00
no myslím že je na čase

té slavné EU dát sbohem a zase si žít po svém, to je neuvěřitelný co tam sedí za tupce a vymejšlejí zbytečné kraviny.

0 0
možnosti
KZ

pepa

20. 7. 2007 8:10
To je ..l

1) spotreba=emise CO2

2) Dle tohoto mistra tedy spotreba nezavisi na rychlosti, ale jen na poctu prevodovych stupnu. To je sasek

0 0
možnosti

Sudeťák

20. 7. 2007 9:28
Re: To je ..l

Proč? Třeba je to cyklista co má na zadku sedmikolečko a k tomu dvojtalíř, takže má vlastně 14 kvaltů a CO vypouští jen když jede z kopce a zapálí si cigáro.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!