- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady je řeč o nějakých šestistupnových převodovkách? Už vidím jak minivůz o objemu 1.0i využije tento typ převodovky. Protože by musel mít pořádně velkou pružnost motoru, aby mu to před kopcem nechcíplo.
Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 podle Březiny neexistuje přímá souvislost.....pan EURO poslanec by mel dokoncit zakladni skolu a hlavne venovat se hodinam fyziky. Aerodynamicky odpor roste se ctvercem rychlosti cili pri vyssi stale rychlosti je potreba vice paliva a tim vznikne vice CO2. Muzeme diskutovat o prevodovkach a tocivych momentech a zacpach a dalnicich a dieslech a hybridech, ale bohuzel fyzikalni zakony se nedaji oblafnout. Takze o tom, ze v 80 km/hod mam mensi spotrebu nez ve 120km/hod vubec neni treba diskutovat. Pokud se ovsem pan poslanec bude dale prezentovat timto zpusobem, bude k smichu.
P:S V USA uz davno omezili rychlost na 120 km/hod (priblizne, maji to v majlich)
Tak tohle pokladam za velmi rozumny napad na rozdil od naproste vetsiny napadu a narizeni co EU parlament zatim vyplodil.
No, když ty motory tak kouří a poškozují to životní prostředí, proč se tam do těch aut vůbec dávají....
....protože dovízt Ti rohlíky a mlíko elektromobilem by bylo celkem dražší a polovina lidí by chcípla hlady :-))) ;o)
Ona stejně brzy omezí rychlost kapacita silnic v ČR, protože jejich rozvoj neodpovídá nárůstu počtu aut. A kde nestačí kapacita, dá se průjezdnost řešit jen vyšší rychlostí. A pokud se omezí i ta rychlost, tak bude ze silnic parkoviště. Jednoduše, pokud chci omezovat rychlost, musím zvýšit počet pruhů na silnici.
"tak bude ze silnic parkoviště"
To by nebylo spatne, vis, kolik mesicne platim za nedovolene parkovani?
Měl jsem auto s benzínem co ve 160km/h točilo 4000ot. To bylo super a postačující. 6ti kvalt netřeba. Teď mám 6ti kvalt diesel a va 160km/h tocí více jak 2600ot. a to je moc. Problém je v tom, že 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou rychlostí, ale spíše 6 rychlostí rozložených na 5ti kvaltu. Takže na 6ku to zase netočí o tolik míň. Kamarád měl Lagunu benzín 5ti kvalt a ta točila na 5ku ve 135km/h okolo 4000ot. Teď má Scenic 6ti kvalt a na 6ku mu to točí 4000ot ve 160km/h. To je tolik, co moje staré auto na 5ku.
Jsem pro zavedení daně podle spotřeby = zvýšení ceny paliva. To znamená, že by z každého litru byla ekologická daň, která se použije na likvidaci škod způsobených automobilem. A taky progresivní daň podle hmotnosti vozu. Prostě vyhnat ze silnic velkoobjemové težké vozy, které jsou postrachem při havárii, protože jejich řidiči nedokáží jejich sílu a hmotnost ovládat. Pak by se nemuseli vyrábět vozy s tak mohutnými ochranými prvky. A taky zdražit nákladní dopravu aby se museli používat vlaky a lodě. To by mělo větší efekt a silnice by se uvolnili.
uvolnili pro koho? Socky s Loganama na plyn jako Ty? ;o))
Snad by bylo lepší, kdyby všichni řidiči v EU museli povinně nosit při řízení klobouky. Jak je všeobecně známo, řidič v klobouku jezdí pomalu a nepředvídatelně a tak si na něj musí všichni ostatní dávat pozor. Zavedení povinných klobouků při řízení by tedy mohlo vést ke změně chování řidičů (všichni by jezdili opatrněji, protože by nebylo jasné, který kloboučník je ten pravý) a to by mohlo vést ke snížení emisí. Navíc by to nevyžadovalo politické zásahy do výroby vozidel a fungovalo by to bez ohledu typ, stáří, maximální rychlost nebo počet rychlostních stupňů převodovky libovolného automobilu.
Za TONAK Nasavrky, děkují zaměstnanci.
té slavné EU dát sbohem a zase si žít po svém, to je neuvěřitelný co tam sedí za tupce a vymejšlejí zbytečné kraviny.
1) spotreba=emise CO2
2) Dle tohoto mistra tedy spotreba nezavisi na rychlosti, ale jen na poctu prevodovych stupnu. To je sasek
Proč? Třeba je to cyklista co má na zadku sedmikolečko a k tomu dvojtalíř, takže má vlastně 14 kvaltů a CO vypouští jen když jede z kopce a zapálí si cigáro.