Diskuze
Ropě odzvonilo, budoucnost patří vodíku
Děkujeme za pochopení.
Pan Lukáš
Dokud
Dokud zcela nedojde ropa, nemají alternativní pohony jakoukoliv budoucnost... prachy jsou prachy a krmit tlustý pupky miliardářů se musí.
hnusil
Pritom staci tak malo ....
Pritom staci tak malo: setrit. Rozhodne lepsi setreni, nez pseudoelogicky vodik. Dnes neni problem vyrobit 100HP motor se spotrebou 5l benzinu/100km, ....
cejkis
energetická budoucnost patří jádru a vodíku
Vodík se bude vyrábět pomocí jádra. Energie do sítě se rovněž bude vyrábět pomocí nových reaktorů. Bude se více využívat odpadní teplo a více se bude využívat biomasa, vítr a voda.
Toto je budoucnost, jejíž technologie jsou již ve vývoji a první nové reaktory jsou ve světe plánovány na 2015. Bohužel náš pan ministr Říman řeší, zda za 40let bude dostatek uhlí a zda by nebylo vhodné otevřít další uhelné doly.
Náš pan ministr a celá energo koncepce této země je k smíchu.
doporučení:
http://www.techtydenik.cz/detail.php?action=show&id=1532&mark=reaktory
kenx
Re: energetická budoucnost patří jádru a vodíku
Ja, ja, jád... jádro??!!! Bojim bojim, jádra já bojim, jádro špatný, to udělat bum v černobyl a to trávit lidi a zvířátka a kytičky a růst po tom óóóbrvský houby a ty já pak nepapap plotože po jinak po nich hróóózně kakat a smrdět, no tfuj. Kateřinka a další zelené lásky říkat že jádro špatný, že atomu se třeba bát a upálit každýho kdo by chtěl atom použít nebo jen zkoumat. Já se rozlobit, jak je možné že tu můžeš psát pozitivně o jádře?! Zavřít tě, upálit tě, ukamenovat, ulámat nožišky, vytrhat chlupy ale hlavně useknout ručičky a vyříznout jazyk ty atomomilčce. Fuj fuj fuj
Mapak
Efektivita
Mně hlavně přijde postavené na hlavu, že na přepravu průměrně 75 kg těžké osoby se používá v průměru tunu těžké vozidlo. Dokážu si na 90% cest představit metrákové vozítko s několikanásobně nižší spotřebou a pak se možná začne reálně jevit jako palivo i ten ethanol, který může být při současné spotřebě ropy jen doplňkem.
X
Re: Efektivita
To vozidlo váží cca tunu, protože je konstruováno tak, aby vás alespoň trochu ochránilo do 65 km/h (4* min.) dle testů Euro NCAP¨. Samozřejmě, že bylo možné přepravit celou rodinu tedy stále je ve Fiatu 500 (starém), který vážil cca 500 kg, ale bezpečnostní prvky prakticky žádné.
Dvorak
Hloupost je taky boží dar
jenže malej, říkala moje babička. Na výrobu vodíku spotřebujeme mnohem více energie, než kolik jí pak získáme. Jinak jej získat nelze. Vodík je "akumulátorem" energie, nikdy ne zdrojem. Je nesmyslem spalovat ropu a plyn v elektrárnách a místo ní používat energii, kterou z nich převedeme s obrovskými ztrátami na jiné formy. Podobně je na tom i zelená energie. Tomu se smějí i v USA, kde ji vyrábějí z curkové třtiny, nebo kukuřice mnohem levněji než bychom mohli my. Jde o kšeft´, kterému nahrávají "ekologové". Pokud by se měla zelená energie nějak využívat, tak tím způsobem, aby se na zpracování suroviny vynaložilo co nejméně energie, tedy přímo spalovat. Ne z ní náročně vyrábět paliva pro motory. Zatím nejefektivnějším způsobem jak využívat energetickou surovinu je dieselův motor. Ostatní je něco jako škrábat se pravou nohou za pravým uchem.
cekon
Re: Hloupost je taky boží dar
Hloupost? Spíše to bude nutnost. Nikoliv vodík, ale ethanol, podívej se na mapu EU hlavně nových států a Ukrajinu. Zdá se, že to bude jediná cesta jak se vyhnout ropné závislosti a tím i politické tedy vznik konkurence na trhu s palivy...
marianmach
Elektrina vazeni, elektrina
Podivejte se na dokument "Who killed the electric car" a uvidite, kde je budoucnost a proc nam politici podstrkavaji tyto pretechnizovane vodikove prisery.
Karel
kde ten vodik vyrobi?
Aby se nahradila spotreba ropy v automobilove doprave tak jen CR by musela postavit dalsich 20-50 TemelinuCoz je naprosta fantasmagorie.
rudastraka
Re: kde ten vodik vyrobi?
fantasmagorie je tech tvejch 20 az 50 temelinu
rudastraka
elektrika
ja vodiku neverim, pripada mi to prilis slozity. skladovat tolik vodiku pod velkym tlakem je nebezpecny a takova nadrz bude tezka. mnohem logictejsi jsou akumulatory. uz dnes neni potiz postavit z bezne dostupnych akumulatoru auto s dojezdem 200-400km. velikost baterie ve velikosti bezny nadrze, hmotnost lehce pres 100kg. k napajeni cele dopravy v cr staci dostavit temelin
Fido
Re: elektrika
Souhlas. Vodik je nesmysl uz kvuli velkym ztratam pri dvoji konverzi (nejdriv energie na vodik a potom obracene). Ovsem ani akumulatory na tom nejsou zrovna dobre. Jsou drahe, s omezenou zivotnosti a jsou na ne potreba materialy (lithium) kterych neni dost aby se dalo vyrobit dost akumulatoru pro vsechna auta, ktera dnes jezdi.
Spis bych sazel na palivove clanky umoznujici zpracovat metanol nebo jeste lepe etanol spolu s kondenzatory, ktere by vyrovnavaly kratkodobe zvyseni spotreby.
Ach jo (bls1)
Detail
Tyristory to asi nebudou, ty už jsou dnes překonané a používají se tak k omezování střídavého proudu ve vrtačkách, stmívačích apod.
dotceny tyristor
Re: Detail
Tyristory se pouzivaji porad, predevsim tam, kde je potreba spinat velke vykony a proudy.
USB_hub
H2
sice jsem to necetl, ale tohle nejak nejde dohromady s plany na snizovani spotreby el.energie...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...