Diskuze
Na vlastní kůži: jízda autem, kterému jde z výfuku jen pára
Děkujeme za pochopení.
pugi
Proč není vodík jenom doplněk?
Když nadím přemýšlím,proč se jezdí tolik na palivové články? Kdyby dali do auta trochu větší aku-tuško-baterky ,tak by bez téměř žádných změn tahle auta mohla řekněme prvních 50-150 kiláků jet jenom z baterek na elektriku a palivové články by se zapínali až pak. A vzhledem k tomu,že jednotlivé cesty nebývají o moc delší než těch 150 kiláků.Tak by jednotliví tatíci akorát zapli auto doma v garáži do zásuvky a nebylo by toho vodíku tolik potřeba.
Jasný že u dlouhých cest a firemních vozů by to tak jednoduše nešlo,ale stejně.
pugi
Re: Proč není vodík jenom doplněk?
BTW. to je jenom zamyšlení jak zmírnit dopad tý jenom 50%procentní účinnosti u pal. článků.
ondra112
Moc emoci, malo udaju
Pane redaktore, ze je jizda ticha staci napsat jednou, ne trikrat... Priste sundejte hlavu z oblaku a zahrnte nas fakty a ne jak jste se z cesty v Honde malem udelal.
praktik
na co draze a slozite vodik ?
Docela zajimavy srovnani obou paliv: vodik vers. rostlinny olej jsem nasel tady:
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/rostlinny-olej/srovnani-rostlinneho-oleje-a-vodiku-jako-paliva.html
T.
"když převodovka elektromotoru řadí"...
článek je napsán dobře, ale některé technické záležitosti obchází mlžením. Fabulace může být užitečná, ale neměla by vybočovat z faktického rámce. Mohl by pan autor věty: "když bezestupňová převodovka řadí" popsat kde je ta převodovka a na jakém principu pracuje?
"Kondenzátor, který býval za zadními sedadly" - copak to bylo za kondenzátor? Co třeba akumulátor - zásadně odlišný díl nejen konstrukcí, ale stále ještě i parametry?
Karel
pokud se elektricka energie
nebude vyrabet termonuklearni fuzi, pak toto vsechno je jen obrovska fikce a mateni lidi. Jen si spocitejte, v CR dejme tomu muze najednou jet 10^6 aut. Kazde s prumernym vykonem 3.10^4 W. Pri 100% ucinnosti to odpovida 3.10^10 W tj. 30 GW neboli 3.10^4 MW. To je bud 15 Temelinu na plny vykon nebo 50 tisic vetrnych elektraren!
vodic
Re: pokud se elektricka energie
Kdyby vsichni stale jezdili na 30kW, to by bylo mrtvejch. Moje auto ma 34kW a kdybych tam mel porad plnej knedlik, tak za druhou zatackou tam mam 150 a do 2 minut jsem tuhik. Navic auta nejezdi v noci a elektrarna jo. A prumerne zaauteni republiky zarucene neni milion. To je hodne pritazene za vlasy. To by znamenalo, ze stale nekdo sedi v 1/4 registrovanych aut v nasi republice. To je absolutni blbost. Plno aut jezdi jen do prace a zpatky nebo do kramu. Takze jedou treba jen 10 minut za den. To akorat firemni jezdi i nekolik hodin denne. Ale i tak to nebude ani tech 8 hodin. Proste tvuj odhad absolutne nesedi.
Marek
Antichemik
K chemii mám odpor už ze školy, takže spočítat nedokážu nic. Vypočítal by zde někdo, kolik litrů vody pokojové teploty vznikne sloučením 171 litrů vodíku o tlaku 350 atmosfér?
steny007
Re: Antichemik
sloučením 171 litrů vodíku vznikne 0 litru vody a 171 litru vodiku
Zbyn81
Výroba vodíku
Rád bych upozornil, že autor má v článku zásadní chybu - většina vodíku se vyrábí parním reformingem zemního plynu. Zplyňování (uhlí, biomasy, atd.) je také způsob, ale naprosto minoritní.
Dále je zavádějící informace o počtu vodíkových čerpacích stanic.Pro bližší informace navštivte http://www.h2stations.org.
Masové rozšíření vodíkových vozidel není jen otázka ceny aut a technologie. Pokud by měla všechna vozidla v ČR jezdit na vodík, který by měl být vyráběn elektrolýzou, bylo by třeba postavit minimálně dalších devět temelínů, aby byl dostatek energie...
vodic
Re: Výroba vodíku
Ja jsem rozhodne pro onech 9 Temelinu. Konecne bychom byli nezavisli na fosilnich palivech. Chtelo by to ale stavet ne VVERku, ale novejsi typy. Nejlepe taky nejaky mnozivy reaktor.
P.S: Opravdu 9 ? Me se to cislo zda byt prehnane. Auta zas tak velkou spotrebu nemaji. Kdyz bych pocital, ze auto potrebuje pro svoji jizdu prumerny vykon rekneme 20kW (ve skutecnosti to bude jeste min), tak by 2GW Temelin utahl 100000 aut. Elektrolyza sice nema 100% ucinnost, ale temer ano. A divil bych se, kdyby v cele republice v jeden moment jezdilo vic aut, nez onech 100tis.
cc
je to jasny
vyroba vodiku pomoci jaderne energie nebo mensi mnozstvi v solarnich, auta na palivove clanky, vodni paru kondenzovat za vyfukem na vodu. pri masove vyrobe to bude stejne drahy jako jezdit na benzin.
Agent-přisluhovač
Výrok týdne :-)
"A když bezestupňová převodovka řadí, nic o tom nevím."
Penis Captivus
Re: Výrok týdne :-)
A co se stane, když ty nádrže zreziví nebo nedejbože dokonce zkorodují?
roninW
Slepá ulice
Jsem zvědavej, kde a jak a z čeho budou vyrábět ten vodík až ho bude chtít každý. Jen přesunou znečištění na jiné místo a zvýší o ztráty způsobené výrobou a přenosem. Jediné řešení je ATOM, takže jestli chcete vodík, musíte chtít atom, jinak to nejde.
(jsem pro atom)
Picolik
Re: Slepá ulice
No podle mne neni takový problém někde u moře udělat solární továrnu na vodík. Jen nevím co s odpadním kyslíkem. teny by se mohl stát při vyžších koncentracích zdravý nebezpečný. A taky bych tam asi nechtěl pracovat. To už raději vozit nitrák na valníku.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...