Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak šetřit peněženku i ovzduší? Jezdit na vodu

Günther Kramb, 76letý majitel zastoupení BMW v německém městě Simmering, přestavěl dvě auta tak, aby spalovala směs nafty a vody. Upravený dieselový motor vypouští mnohem méně škodlivin než klasický vznětový agregát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Zas někdo objevil ...

... předválečný vynález ...

0/0
13.8.2007 18:54

Lékárník

Homeopatie?

Když to funguje u léků, třeba se někdy začnou používat i homeopatické pohonné hmoty, tzn. naftové či benzínové placebo.

0/0
31.7.2007 17:24

Drg

moto GP

Závodní Honda NSR 500 používala vstřikování vody do výfukového potrubí z důvodu zpomalení zvukových vln ,čímž se zřejmě dosahovalo rezonance v širším rozmezí otáček a tím samozřejmě lepšího plnění dvoutaktu.

0/0
30.7.2007 21:25

kozan

okurková sezona

je v plném proudu a tak se takovéto zprávy určitě hodí na vzbuzení zájmu.

Je ovšem nutno prozradit i další fakt, že vynálezce slibuje tomu, kdo mu dá peníze na realizaci vynálezu, návod jak zrušit gravitaci!

0/0
30.7.2007 16:46

Ach jo (bls1)

V zásadě jsou 2 možnosti

1) Obsah vody nemá vliv na chod motoru (pak je výhodné ji tam přidávat, minimálně kvůli ceně)

2) Existuje optimální vlhkost a pak může být zajímavé tuto vlhkost udržovat přidáváním vody či vysušováním vzduchu.

0/0
30.7.2007 16:05

kocourek.mikes

fakt je ze mam dojem ze mi auto lip tahne kdyz je vlhko

je to preplnovany motor, turbo, 240 koni, ale mozna je to subjektivni dojem. Urcite ale na sobe a na palivu setrit nebudu, chci si jeste poridit mustanga 8 valec, ma sice jen lehce pres 400 koni ale ten zvuk a zatah jsou fantasticke (Rouche uprava)

0/0
30.7.2007 14:37

Re: fakt je ze mam dojem ze mi auto lip tahne kdyz je vlhko

Není to nic novýho, čepro na to přišlo dávno a tak dávali vodu do nafty už u čerpacích stanic.

0/0
30.7.2007 14:43

routa

Re: Re: fakt je ze mam dojem ze mi auto lip tahne kdyz je vlhko

:)

0/0
30.7.2007 16:04

Bitch

Re: fakt je ze mam dojem ze mi auto lip tahne kdyz je vlhko

To se divim ze si toho vubec vsimnes :-) Cekal bych ze vliv vlhkosti v pomeru 240k bude dost maly. Co je to vubec za karu? Jinak mustanga bych taky bral, je to krasny auto. Ale nemuzu najit nikoho kdo by mi ho koupil ;-D

0/0
31.7.2007 11:52

Bitch

Příklady

Muzete tu prosim hodit nejake odkazy napr na popis stejneho systemu treba z te F1? Rad bych si o tom neco pocetl protoze o zadnem takovem zpusobu spalovani nevim... Neobvinuji nikoho ze lzi, jen bych se rad dozvedel vic. Diky :-)

0/0
30.7.2007 14:21

Já 1.

Re: Příklady

V F1 se to nepoužívá, určitou modifikací pro okamžité použití (tj. ne pro trvalý provoz) by mohla být technika používaná ve WRC vozech (World Rally Car).

0/0
30.7.2007 15:36

Bitch

Re: Re: Příklady

O F1 tu byla řeč v nětkterém předchozím příspěvku, proto se ptám. Ale taky si myslím že se nic takového nepoužívá nebo jsem o tom alespoň neslyšel. Co se týká WRC, mám pocit že tam se voda používá k ostřikování a ochlazení mezichladiče ne? Tím by se měl nasávat chladnější vzduch a to znamená i vyšší výkon. Ale spalování vody asi ne... Nebo se pletu?

0/0
30.7.2007 15:46

martin

Re: Re: Re: Příklady

nepletes je to presne tak jak rikas. Mas to treba i v impreze wrx sti

0/0
30.7.2007 17:40

honza-v

tento systém

se používá u vozů specifikace WRC.

0/0
30.7.2007 13:34

bukin

Re: tento systém

ale pouze jednoúčelově a po velice malý časový okamžik k okamžitému zvýšení výkonu. Ještě si nejsem až tak úplně jistý, jestli se skutečně jedná o vstřik vody do válce s palivem, protože mi něco říká, že je to jen chladicí střik na mezichladič vzduchu přiváděného k turbu. V žádném případě se však nejedná o zařízení trvale pracující, ale o zařízení jen pro občasné použití

0/0
30.7.2007 13:55

bukin

Re: Re: tento systém

i když je také možné, že to stříkají na vstupní otvor nasávání vzduchu, čímž zvýší jeho vlhkost před vstupem do válců.

0/0
30.7.2007 13:57

voda + rostlinny olej

nahradi naftu

bude to jeste ekologictejsi..

Kit k prestavbe na rostlinnyolej.cz jsem si tady uz poridil a funguje super... s tou vodou to jeste musim nastudovat...:-P

0/0
30.7.2007 13:31

Stadna

Re: nahradi naftu

Na pouzity rostliny olej jsem s Ducatem nalital prez 50000 km. Auto jeztdi lepe nez na naftu. Rad bych jeste doplnil vstrikovani vody do sani. Melo by to zvysit vykon a zlepsit spalovani a splodiny. Poikavad ma nekdo prakticke zkusenosti tak se podelte. nasel jsme kontakt na toho nemce a tak mu zavolam.

Jinak nekolik firem nabizi vstrikovani vodiku, ktery se vyrabi za jizdy. http://ihsresearch.com/contact.php . Vyroba vodiku elektrolizou taky nevypda moc komlikovane a pry uz i v cechach se jezdi jen na vodu.

0/0
12.8.2007 22:10

Standa

Koktejly

Pokusy smíchat vodu s naftou nejsou vůbec nové. ... no jasně, ti první čeští průkopní míchání už mají žaloby na krku

0/0
30.7.2007 12:39

Ajvn

je to spravna cesta?

Jako napad to zni sice velmi zajimave, ale obavam se, ze to neresi to podstatne ... pomalou plizivou krizi z nedostatku ropy a NEJEN JI. Tou druhou komoditou, o ktere se nechce moc mluvit a ktere je stale vetsi nedostatek, je pitna voda ve svete. Nahrazovat ropu vodou je tedy v dusledku jeste horsi prusvih do budoucna. Bez ropy se obejdeme, sice skoncime zase v jeskynich :o), ale prezijeme. Bez vody je to o poznani horsi.

0/0
30.7.2007 11:54

Sebaus

Re: je to spravna cesta?

"... ktere je stale vetsi nedostatek, je pitna voda ve svete."

Pochopitelne to muzete dolozit presnymi cisly :-P Ci spis odhlasovanim "vedecke" pravdy na nejakem pochybnem kongresu ;-D:-©

0/0
30.7.2007 14:03

Re: Re: je to spravna cesta?

No proto oteplujeme zemi aby roztály ty hnusný ledovce a bude vody dost.

0/0
30.7.2007 14:45

lolek77

Re: Re: Re: je to spravna cesta?

Rád bych rozptýlil obavy diskutujícího a proto začnu pracovat na vynálezu jak nahradit nedostatkovou pitnou vodu dostatkovou ropou.

0/0
30.7.2007 22:51

tomi

zchlazeni

po vstriknuti smesi do válce dochází expanzí směsi k zchlazení horkého obsahu válce. Válec je možné stlacit daleko více aniž by došlo k predcasné explozi. tím dojde k ucinnejsimu a dokonalejsimu spaleni a vyssimu vyuzití energie paliva. Snizeni CO2 bych mozna prisoudil k jeho relativnejsimu poklesu vlivem vyssiho obsahu vodni pary ve vyfukovych plynech. Obdobne se dnes testuji benzinove motory kde voda nebo jeste lepe metanol umozni prudce zvysit kompresni pomer, aniz by doslo k samozapalum

0/0
30.7.2007 10:19

aloisq

Re: zchlazeni

pokud by slo jen o schlazeni tak to se da udelat i jinak.

0/0
30.7.2007 12:07

tom

chlazeni

jn

0/0
30.7.2007 10:15

voj. Kouba

proc mam ten pocit ze vyrobci uz o tom davno vedi ale nechteji to uplatnovat

8-o8-o

0/0
30.7.2007 8:48

fanda

to už tu bylo...

Je škoda, že se výrobci vyhýbaj technologiím, které tu již byly a používaly se např. za 2 světové války v leteckých motorech (pro krátkodobé zvýšení výkonu) a nebo v F1. Navíc už podobný prototyp byl úspěšně testován v Anglii a to už je pěkných pár let. Zřejmě je ale ropy víc než se zdá, takže je výhodnější přidat nějáké to turbo, na kterém výrobce vydělá víc než vyvíjet úplně novou technologii a navíc kdo je významným akcionářem v evropských automobilkách? Přes různé firmy to jsou arabští zbohatlíci...

0/0
30.7.2007 8:34

qualcom

Re: to už tu bylo...

a ti nedovolí, aby se do provozu dostaly nějaké novinky

0/0
30.7.2007 13:11

MadDOG

Zajimave...zajimave...

...skoda jen ze se to ZASE zamete pod koberec, lidi se k tehle technologii ve finale nedostanou a "objeveni" se zase docka az tak po 15 letech, se stejnym scenarem;-( No ale ja mu celkem verim, a rekl bych ze se to mozna netyka jenom dieselu. Mam jeste v zive pameti jak se jezdilo na "fichtlu" kdyz bylo po desti a vzduch byl vlhky. Slysel jsem i o pokusech s dyzou, ktera rozprasovala vodu z nadobky pred sani motoru. To jsem nezkousel... Tyhle pokusy pry nekoncivaly dobre, udajne doslo k nekolika odpoutanim hlav motoru od valce, pripadne zadreni :-)

0/0
30.7.2007 7:51

Ach jo (bls1)

Re: Zajimave...zajimave...

Myslím, že největší problém byl v životnosti, že vznikající sloučeniny byly za daných podmínek příliš agresivní. Ale to je také jen z 'druhé ruky'.

0/0
30.7.2007 8:29

geroc

Re: Zajimave...zajimave...

No ty se asi taky dáš opít rohlíkem.A moc toho o motorech asi nevíš. Vstřikování vody do sacího traktu není neznámou technologií, používá se u výkonných motorů pro zlepšení plnění válců (ochlazení nasávaného vzduchu).Je to přesně to samé jako po dešti se ti zdálo že kozí dech jede nějak líp.

0/0
30.7.2007 8:42

KArel

Re: Re: Zajimave...zajimave...

Nejen kozí dech, ona i stodváca jela po dešti ochotněji.

0/0
30.7.2007 11:18

4fire

Re: Re: Zajimave...zajimave...

Přesně jak píšeš .. ochlazení po dešti a vyšší vlhkost je to pravý na výko ...mam ŠO slabý TDIčko a je to zřetelně znát, u starrý siery 2.0 OHC to bylo ještě markatnější. Rozhodně to není subjektivní pocit. *   

0/0
30.7.2007 18:58

Santa1

Vlhké dřevo hoří lépe?

Tak tohle přirovnání kulhá na všechny čtyři. Neříkám, že neshoří, ale určitě víc dehtuje.

0/0
30.7.2007 6:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.