Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DiesOtto: napůl benziňák, napůl diesel

Mercedes představil nový motor, u něhož slibuje spojení všech dobrých vlastností benzinových a naftových motorů. Dal mu jméno DiesOtto. Německy se motorům na benzin říká podle jejich vynálezce Ottův motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rikeief

Kvalitní počin

Jen se divím, že už to Mercedes zveřejnil. Tak vývoj musí být ukonce se všemi patenty. Motor bude určitě náročný na kvalitu benzínu. A kvalita benzínu je u nás nic moc. Proto se stejně tady v ČR nejspíše prodávat nebude, jako již některé jiné benzínové motory z minulosti od Mercedesu.:-( 

0/0
31.7.2007 20:42

echo

Diesel

Když pominu škodliviny z nafty.:-© Tak velký točivý moment mají diesely jen a jen díky TURBU, protože atmosférické diesly mají vůči svému objemu malý točivý moment i výkon!8-o

0/0
31.7.2007 16:07

David

Složitost motoru

Já bych to s tou složitostí neviděl nijak přehnaně. Palivové vedení bude jen jedno stejně jako doposud, bez turbodmychadla by to stejně nefungovalo a to taky bude společné. Navíc tam nemusí být ani žhavicí svíčky, protože startovat by se mohlo zážehovou procedurou. Nejsložitější bude systém řízení a vůbec nejtěžší problém podle mě bude řízení přeplňování v závislosti na výběru spalovací metody. U zážehového motoru se palivo dostává do válce už ve směsi se vzduchem podle otevření klapky. Ne tak u vznětového, tam se palivo vstřikuje do stlačeného vzduchu, kterého je pořád stejně (maximum a závisí na přeplňování) a výkon se dávkuje pouze množstvím paliva (proto ten točivý moment v nízkých otáčkách).

Bude tedy navíc obtížné stanovit nějaký rozumný kompresní poměr, aby u chodu motoru v zážehovém režimu nedocházelo ke "klepání" a pro vznětový režim se stlačením vzduchu docílilo dostatečné teploty pro vzplanutí paliva......

0/0
31.7.2007 13:05

David

Re: Složitost motoru

...Jedno turbodmychadlo pravděpodobně nebude stačit a asi se motor bude muset vybavit ještě pomocným dmychadlem, a to poháněným buď mechanicky nebo elektricky (s regulací výkonu).

Toto všechno správně naprogramovat a uřídit bez "černých děr" a "kopanců do zad" po celé dráze plynového pedálu bude opravdu oříšek, protože se nedá plynule přecházet z jednoho režimu do druhého, jako funkce otáček, ale lze použít buď 100% Ottův oběh (zážehový motor) nebo 100% Dieselův oběh (vznětový motor). Čili nějaké zuby na grafu průběhu točivého momentu se určitě najdou. To je jen taková úvaha, selský názor z několika základních znalostí funkcí tepelných strojů. Uvítám jakékoliv úvahové posuny dál...

0/0
31.7.2007 13:10

Hagenbaden

Re: Re: Složitost motoru

S tim, ze u zazehovych motoru se dostava palivo do valce ve smesi se vzduchem asi uz dneska taky nemusi byt pravda. Myslim, ze urcite pouziji primy vstrik do valce, takze v tom nebude rozdil proti vzneto vym motorum. Je tam samozrejme rozdil v casovani vstriku a tlaku vstikovaci hlavy, ale to uz jsem dal, nez vim, tak to zas necham na jinych :-)

0/0
31.7.2007 13:31

David

Re: Re: Re: Složitost motoru

Jasně, o to nejde, jde o tu iniciaci hoření. Palivo se musí vstříknout, stihnout se vypařit a promísit, ale začít hořet smí až v okamžiku přeskočení jiskry (Ottův oběh). Tomu musí odpovídat tlak a teplota stlačeného vzduchu a oktanové číslo. Pokud ne, pak už spalování neiniciuje svíčka, ale některý z horkých povrchů v prostoru nad pístem a to je špatně - musí se to dotáhnout, udělat z toho cíl a máme pak Dieselův oběh. Konstrukce motorů se liší pevnostně ale principielně zas tak odlišné nejsou.

0/0
31.7.2007 14:03

Rikeief

Re: Složitost motoru

Benzín už lze též vstřikovat. Např. Motory GDI od mitsubishi nebo tuším FSI z VW spolku.

0/0
31.7.2007 20:46

David

Re: Re: Složitost motoru

O to přece vůbec v mém příspěvku nejde. To co jsem chtěl říct, že směs benzínu se vzduchem musí odolat samovznícení. To jestli se vstřikuje rovnou do válce nebo do sacího potrubí je lhostejné.

0/0
1.8.2007 9:37

QuuQ

složitější a složitější

Jojo tak takový motor už neopraví vůbec nikdo...

0/0
31.7.2007 9:41

Bitch

Kdy?

Tipuju ze tyhle motory zacnou prodavat tak nejdriv za 10 let. A nez budou bezne k videni na silnici taky to chvili potrva. Navic se mi nechce verit ze by to melo z obou jen vyhody.

0/0
31.7.2007 8:48

PatrikChrz

Na co to teda jezdí?

Na co to tedy jezdí? Na benzín nebo na naftu? Nebo na obojí?

To by bylo super, konečně by to vyřešilo problém špatně natakovaného paliva, stačilo by jednoduše "něco" natankovat. K tomu ještě oficiální podpora běžného potravinářského oleje (který je levnější než nafta) a bylo by to super auto :-)

0/0
31.7.2007 7:51

Lavet

Re: Na co to teda jezdí?

Koukam, ze si ani neprectes clanek a hura do diskuse...

0/0
31.7.2007 11:08

Hagenbaden

Re: Na co to teda jezdí?

A takhle olej z fritaku bys do toho lejt nechtel?;-€ Tyhle lidi miluju, co by do nejnovejsiho motoru s citlivou vstrikovani soustavou lili repkovy olej, protoze toje o 1Kc/litr levnejsi (Y)

0/0
31.7.2007 13:36

Láďa

konečně pokrok!

konečně pokrok!

0/0
31.7.2007 0:43

mattonka

Re: konečně pokrok!

pokrok sice ano, ale bude trvat bůhví jak dlouho, než se to uskuteční, než se to uvede na trh a než si normální lidé budou moci dovolit si auto s takovým motorem koupit. Ale jinakR^

0/0
31.7.2007 7:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.