Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prasklý řemen = díra v rozpočtu

Většina moderních motorů má v sobě choulostivý mechanismus, zvaný rozvody. Musí se pravidelně měnit, jinak hrozí velká a drahá oprava. Má je i vaše auto?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jim

autor článku je...

... kre...t..e...n. Rozvody má každý motor, ale většina je nyní řešena řemenem, který může prasknout. Existují i rozvody řetězem či ozubenými koly, to je ale dnes snad už zcela zapomenutá a překonaná technika. Řetěz se ale používá

0/0
28.8.2008 5:51

Lukáš

Laguna

Zdaravím chtel bych jse zeptat mam Lagunu 2.2 D do cerpadla nafta de a z cerpadla do striků nejde nevíte co by mohlo byt spatný

0/0
8.8.2008 9:41

Michal Koded

Skyppy3D

mam problem co se stane když praskne rozvodák mam vokno a potřebuju to zítra do práce

jinak dostanu klepec od šefika;-O

0/0
14.7.2008 21:05

xrup

Vodni pumpa

Pokud ja vim, tak u Lagun s turbodieselem se musi menit vodni pumpa zaroven s rozvody. Pokud to autorizovany servis neudelal, asi bych se pidil dal a pokusil se soudit.

0/0
2.10.2007 16:42

Aeon

Novy motor Renault 2.0 dCi 150k

ma retez

0/0
2.10.2007 13:46

matej

nojono, rozvodak

Kdyz jsem ho nechaval u Mondea menit posledne, tak se mi po 700km zadrela vodni pumpa a oprava byla za 27k u chlapka s certifikaci Fordu nekde u Pribrami. Servis Ford za to chtel 95.000, namitky ze mozna neco zanedbali nebo zkazili sami  neuznali a tvrdili ze to bylo neco jinyho, se zalobou jsem neuspel, znalec nedokazal rict tak ani tak...

0/0
11.9.2007 1:43

Yamaha 77

Re: nojono, rozvodak

Taky mi měnili rozvoďák u ASTRY a po 2000 km vodní pumpa!Asi to uměj nějak načít nebo co!Opel Auto Dobrovolný:-©

0/0
11.9.2007 18:59

Fitipaldi

Re: Re: nojono, rozvodak

Totéž na P309. Proto již nikdy auto s řemenem. Automechanici je neumějí měnit, možná to ani jinak nejde. V každém případě, pokud se domnívají, že na tom vydělají, tak z krátkodobého hlediska ANO. Z dlouhodobého hlediska je to ztráta zákazníka. Už i korejci to pochopili, že tudy cesta nevede, kdežto VW - náš vzor, a dceřinná  firma ŠKODA stále jaksi NE.

0/0
3.10.2007 9:59

Ripper

Mercedes je mercedes

No když má někdo Mercedesa (jakkoliv starého) a v něm rozvodový řetěz tak je vysmátý. ;-D;-D

0/0
24.8.2007 17:48

Tom

fuj renoltu!

taky nechápu lidi co si koupí RENAULT, takovej shit bych nechtěl ani zadarmo, nejlepší je mít něco staršího s řetězem a hotovo, já mám favorita z 200 000 Km a dycky dojel-spolehlivý auto, všichni kolem co mají nový vozítka tak se jim věčně něco sere  ;-D

0/0
17.8.2007 12:50

krysolet

Re: fuj renoltu!

Moje řeč! Favo rulezzz R^

0/0
19.8.2007 22:23

Yamaha 77

Re: fuj renoltu!

Mě favorit zfavorizoval ![>-]

0/0
11.9.2007 18:50

maxpower

Re: fuj renoltu!

Auta jsou SHIT. Chodim pesky a vsude sem dosel, je to naprosto spolehlive. Ti co maj auta se jim furt neco sere a jeste do toho musi kupovat PHM ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2008 15:09

CAINEM

no jo, Logan, eee teda Renault

renaultem pul cesty tam, pul busem a zpet vlakem. zlaty skodovky, už jsem měl několik generací, a všechny spolehlivý jako plat českýho poslance. Kam se hrabou francouzi na [>-]R^

0/0
7.8.2007 8:18

Hans.

Re: no jo, Logan, eee teda Renault

Jo jo, moje firemní Laguna je každý dva měsíce v servisu. Pokaždý když najedu 20kkm ;-)

Aktuálně nalítáno 385kkm bez poruchy, jen preventivní prohlídky a údržba.R^

Zato u O1 mi v Bruselu na křižovatce praskla poloosa, v Rakousku na dálnici se mi přebila baterka tak, až praskla a vytekla, turbo bylo měněný při 70kkm, atd...

0/0
10.9.2007 15:03

Jintaj

Záleží hodně na typu motoru

Některým motorům se ventily a pístem vůbec nemusí střetnout, s některými ano. U naftových motorů je kontakt píst/ventily téměř pravidlem (zejména u HDI, SDI), u benzinových motorů to tak jednoznačné není. Určitým vodítkem může být např. stupeň komprese v technických parametrech - čím vyšší číslo, tím menší spalovací prostor v horní úvrati pístu kvůli velkému kompresímu tlaku.

P.S: nejlepší rozvod je s ozubenými koly!

0/0
6.8.2007 12:24

Karel

Prasklý řemen = díra v rozpočtu

Prasklá guma v díře = to je teprv díra v rozpočtu, řemen je proti tomu maličkost...

Hezký víkend

0/0
3.8.2007 16:54

X

Re: Prasklý řemen = díra v rozpočtu

Myslíš, že když ti udělá díra v pneu, že je to horší než když se ti ohnou ventily v motoru? Jediné kdy tě může ohrozit prasklá pneu je ve vysoké rychlosti!

0/0
3.8.2007 22:22

lol

Re: Re: Prasklý řemen = díra v rozpočtu

;-D;-D;-D R^R^R^

0/0
4.8.2007 13:53

vymrzovac

Re: Re: Prasklý řemen = díra v rozpočtu

až si jednou zašukáš,tak pochopíš.......;-D

0/0
17.8.2007 13:33

rýpal

Re: Re: Prasklý řemen = díra v rozpočtu

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D.........

0/0
14.9.2007 10:02

Tom

kdyby lidi nebyli

Kdyby lidi nebyli šetřílci a koupili si auto, které má řetěz, tak by se tu takovéhle hovadiny nemusely VUBEC řešit...Rv

0/0
3.8.2007 12:20

Martin111

Re: kdyby lidi nebyli

Nebo auto kterému to neuškodí. Prask mi u Punta a všek OK:-)

0/0
5.8.2007 18:33

dsgds

retez

Vzdy sem mel retez a nikdy se nic nestalo. Nissan, nesmrtelne auta..

0/0
2.8.2007 23:10

X

Renault

Koupil jsem teď ojeté clio 1.2 8V a komplet rozvodová sada, včetně řemenice alternátoru a vodního čerpadla + dolití kapaliny do chladiče a s prací mě přišlo na 10k Kč Z druhovýroby se dají kupovat díly jako je třeba výfuk, ale asi bych to nedával do motoru. Jinak rozvody u Renaultu buď po 120 000 km nebo po 5-ti letech, záleží co nastane dřív.

0/0
2.8.2007 20:39

BR

Ke značkovým servisům...

Já jsem koupil kdysi Passata a ve značkovém servisu po mě chtěli 12t za výměnu se zárukou 60t km...Neznačkový servis za výměnu 3t a záruka 90t km.Podotýkám,že díly byly od stejného výrobce:-)

0/0
2.8.2007 13:52

DR

Re: Ke značkovým servisům...

to chtěli málo 12tis.! Za slabou naftu klasiku 66kW (90PS) chtějí zn. s prací cca 16tis.

Neznač. ani nikdo jiný to nikdy neudělá za 3 tis.!!! To není ani nákupka druhovýroby (vč. kladek samozřejmě, protože měnit jen rozvoďák je hovadina!)! Min tak 5-6 tis.!

0/0
3.8.2007 10:24

seem

má moje auto rozvody?????

ne ty pisálku, vačkou mi točí černoch, kterýho levou nohou kopu do zadku

panebože a zlé pryč

0/0
2.8.2007 12:22

DoDo

Má Ford Mondeo `98 2,5 V6 řetěz nebo řemen?

Má Ford Mondeo `98 2,5 V6 řetěz nebo řemen?

0/0
2.8.2007 0:06

Ebo

Re: Má Ford Mondeo `98 2,5 V6 řetěz nebo řemen?

,, 2,5 V6 .. Duratec by měl mít řetěz.. 2x  .. :-) 

0/0
2.8.2007 0:46

Ebo

..inteligentně vyráběná auta..

..mají vodní pumpu (společně s alternátorem, kompresorem klimatizace a hydraulickou pumpou od posilovače řízení) na hnacím řemenu a né na rozvodovém.. ;-D .. na rozvoďáku je jen kliková hřídel, vačkové hřídele a napínací a pomocné kladky..

0/0
1.8.2007 23:10

Chris Kelvin

Re: ..inteligentně vyráběná auta..

Kdepak, skutečně inteligentní auto má na rozvoďáku tu vačku jenom jednu, druhá je přes ozubené kolo. Jak vidno z článku, se zpožděním 20 let na to přišel i VW ;-)

0/0
2.8.2007 17:53

DR

Re: ..inteligentně vyráběná auta..

přesně tak.

0/0
3.8.2007 10:26

fífa

Dokáže

dneska někdo vyrobit auto, na kterým se při 150 tis .km nic zásadního nepos.ere ? 8-o

0/0
1.8.2007 23:07

von Kleist

Re: Dokáže

Umi, ale proc by to delal? Je treba odbyt pro nova auta a pro dily...

0/0
2.8.2007 6:20

Jintaj

Re: Dokáže

SAAB

0/0
6.8.2007 12:26

pavel74

převodovka ve VITU

Trošku z jiného soudku. mám kamaráda kterej má rok starý MB Vito. Jel s ním po dálnici a tam mu automat převodovka skočila do nouzového režimu. Dojel s tím do servisu ( na odtahovce ) a tam mu řekli ( servis MB na Chodově ) že oprava bude stát 160.000,- Kč a že se na to nevztahuje záruka, protože to bylo dílem výměny špatného oleje a blá blá blá. Prostě se tomu chtěli vyhnout. Nakonec byl až v servisu ve Stuttgartu, kde mu to nakonec vyměnili. Celá tahle anabáze ho stála i s dvěma cestama do NSR 30.000,- Kč. Takže auta ................................................... a pak si kupte něco. Tak kolo :-)

0/0
1.8.2007 22:46

charlie sk

Re: převodovka ve VITU

vita jsou značně poruchový auta a problémy tam jsou opravdu se vším.

0/0
2.8.2007 9:03

seem

Re: Re: převodovka ve VITU

blbost nevím jak nyní ten nový model ale 638 byla již bezvadně vychytaná

0/0
2.8.2007 12:24

charlie sk

Re: Re: Re: převodovka ve VITU

To bych neřekl co novější tak čím dál tím větší problémy.

0/0
2.8.2007 12:53

DR

Re: Re: Re: Re: převodovka ve VITU

To ne, ta jsou fakt asi lepší, ale modely do r.v. 02 to jsou průsery!!

0/0
3.8.2007 10:28

pajosh

Fiatek

Nejzlatejsi auto bylo moje prvni - FIAT 500 R^ tam clovek nepotreboval ani hever, stacil nejaky spalek na podepreni a standardne silne paze. A ten zazitek na poskakujici dvouvalec pri startu je k nezapomenuti. Clovek mel pocit ze motor z toho auta vyskoci! ;-D

0/0
1.8.2007 21:50

bobr

Re: Fiatek

To já mám dvě auta. felicii jako rodiný a renault4 jako osobní pro radost. na renault4 si nenechám šáhnout je to držák. koupil sem ho v 94 od důchodce kterej dělal v padesátejch letech u zahraničního obchodu. 

0/0
1.8.2007 23:28

jahodove_ticho

Tak v tom mám guláš...

..chtěl sem místo Accorda Primeru právě kvůli řetězu a teď tady čtu, že je to vlastně fuk, sere se všecko :(

0/0
1.8.2007 21:44

dsgds

Re: Tak v tom mám guláš...

neni pravda... mel sem primeru a dalsi dva nisany se stejnym motorem a retez je bezudrzbovy... na Primere bylo najeto 375tis. pri prodeji a motor byl naprosto OK.

0/0
2.8.2007 23:07

HaHa

s lagunou stejná zkušenost...

sice ne na D1 ale na výletě v polsku. Laguna 1,6 16V. 115tis najeto (pocitvých) tedy 5tis před doporučenou výměnu rozv. řemenu. 12 ventilů 8 vodítek jedna šála v haj*lu, oprava cca za 50tis kč. Bylo po dovolené... :-/

Zlatý řetěz na felušce. Výměna ve 210tis jen pro jisotu, pže trochu rachtal. A vydržel by minimálně dalších 100 :-)

0/0
1.8.2007 17:19

bobr

Re: s lagunou stejná zkušenost...

máš recht. feluška je držák kam se hrabe nějaká laguna.akorát mi po třech letech feluše zrezla a vodešlo tam snad všechno mimo motoru.

0/0
1.8.2007 23:26

Boďa

Re: s lagunou stejná zkušenost...

naštěstí po dovolené :-), padla rána a bylo... Ale pozor, řemen byl OK!Kryt rozvodů je na Laguně (1.8 16V) ze dvou dílů a mezi nimi je gumové těsnění. Část toho těsnění padla mezi řemen a ozubené kolo a řemen přeskočil. Všechny ventily v háji, 8 vahadel a vačka. Ale teď si Lagunu nechám, vždyť je jak nová ;-)

0/0
2.8.2007 7:17

xrup

Re: Re: s lagunou stejná zkušenost...

na tohle pozor, z vlastni zkusenosti doporucuju bud rovnou pretesnit motor nebo auto rovnou prodat. Prasknul mi u Laguny rozvodak (Laguna I, 19dTi, 1998), vlastni blbosti, nevymenil jsem ho vcas. Hlavu mi znami opravili, udelali nove ventily, dali novou pumpu atd. Auto bylo jako nove asi 30 tis km, pak zacalo zrat olej. Nasledoval repas turba, ten nepomohl. Nakonec mi prubezne zacalo ztracet tah (moc prima v noci na dalnici v Nemecku pri 160 kmh), prubezne svitila kontrolka diagnostiky a vstrikovani. rozebrali to znovu a zjistili, ze netesni pistni krouzky. Ve znackovem servisu mi vysvetlili, ze diky presne udelanym novym ventilum se v hlave motoru zvysil tlak, proto auto ze zacatku slapalo jako nove, ale nevydrzely to pistni krouzky, ktere uz mely neco za sebou. Presto jsem na Laguny nezanevrel, mam uz 3. kousek a porad jsem spokojen, protoze to byla jedina zavada za 6 let, co mam Laguny, navic zpusobena vlastni blbosti.

0/0
2.10.2007 16:40

DR

Re: s lagunou stejná zkušenost...

Laguna je všechno špatně!!!!!!!!

0/0
3.8.2007 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.