Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Méně značek = méně nehod?

Ulice bez obrubníků, zvýšených chodníků, bez semaforů i značek zákazů a příkazů. Science fiction? Možná ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

X

Je to těžký...

... sám jezdím striktně podle předpisů a spoustu řidičů to docela znervozňuje (Brno), kde je 60 jedu 60 a ne 80 - 120 km/h (Husovický tunel) věčně na mě někdo troubí, lepí se na mě. O co těm lidem jde? Když stejně vjedou akorát brutální rychlostí do zácpy a potom musí jet stejně krokem, tak že je doženu a nakonec i předjedu.... Prostě rakovinou českých silnic jsou bezohlední a arogatní řidiči, kteří si nevidí ani na pšičku nosu :-© Je to prostě o lidech, až tito vychcípají, tak snad další generace už bude OK.

0/0
7.8.2007 22:05

Mak1

Re: Je to těžký...

škoda, že jsi nechcíp už ty.... já jsem si nechal změřit tachometr a když na něm mám 60, auto jeje 50. Proto mě tihle kreténi, kteří jedou vlastně 40 neuvěřitelně se*ou;-€

0/0
8.8.2007 12:14

synek

nehody

ono je to tezke, kdyz na silnicich neustale jezdi tolik cocotu...dneska sem jel Brno a zpet, dohromady slabych 200km a potkal sem takovych debilu asi 6, predjizdeni do zatacky,v mistech kde nejde videt atd.... nebyt sirsi silnice a rychle reakce protijedoucich ridicu tak pokazde celni stret....a to nerikam ze jezdim jak beranek 50/90 km/h,ale kam nevidim, nejedu...najezdenych 300 tis. kilometru a bez nehody mym zavinenim..

0/0
7.8.2007 15:32

X

Re: nehody

to je ještě pohoda, do Husovickýho tunelu ti klidně vlítnou i 120 - 150 km/h a přitom nevidí ani za první zatáčku (celkově jsou tam 3 a zácpy někdy až do tunelu)

0/0
7.8.2007 22:07

lolek77

Re: Re: nehody

Kecáš nesmysly. Technicky tam není možné jet 150. Zkus si na svým Trabantu vyměnit tachometr.;-D

0/0
7.8.2007 23:13

Kevin

nehodovost

Tak od roku 90 zemřelo neméně lidí... Hmmm, nebude to třeba taky tím, že ještě v roce 90 byla každá druhá nehoda smrtelná? Airbagy a systémy ABS, EBD, ASR, PRD, SMRT rozhodně nebyly standart.

Taky dneska řídí auto každej manták, kterej si to zaplatí a to je taky špatně. Je potřeba zavést psychotesty a třeba test reakcí. To by podle mně pomohlo. Retardéry řidiče v SUVčku ani nezpomalí...

0/0
7.8.2007 11:26

Ruger

Konečně rozumný názor..

0/0
7.8.2007 11:07

lolek77

Re: Konečně rozumný názor..

Zajímavé je, že to Šimonovský a jeho věrní neobjevili a taky radní co o překot budují stacionární radary mají jiné představy.

0/0
7.8.2007 23:16

Vilém Hynek Jarmila

hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

Snižování rychlosti je u nás bohužel koníček dopravních odborů ve stylu "čím víc třicítek, tím bezpečněji". Ale ono to je spíš tak, že čím víc třicítek, tím víc na ně řidiči budou kašlat, protože z praxe vědí, že tam ty značky jsou většinou zbytečně. Takže pak u tý dvacátý 30tky dojde k nehodě, protože ta tam byla oprávněně. To se samozřejmě týká i ostatních omezení. Mimochodem, nezarazilo Vás nikdy, že na silnici není moc značek, který by lokálně dovolovaly vyšší rychlost, např. 120kmh na silnicích I. třídy? 8-o

0/0
7.8.2007 10:54

Agent

Re: hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

Protože to podle zákona nelze - rychlost lze zvýšit pouze v obci a max. o 20km/h

0/0
7.8.2007 11:27

Pete

Re: Re: hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

A není ten zákon trošku špatnej? Např. v Rakousku to lze...

0/0
7.8.2007 13:13

X

Re: hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

Jednoduchá léčba ... ke všem značkám 30 dát kamrový systém s měřením rychlosti a okmažitým focením v případě překročení rychlosti. Na české řidiče platí jedině bič!

0/0
7.8.2007 22:09

Mak1

Re: Re: hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

a dát ty 30 na dálnici, že ?;-€

0/0
8.8.2007 12:16

Individual

Re: Re: hlavně omezit rychlost jen tam, kde je to potřeba

Ano, treba ve meste, kde ziju, je alespon na dvou mistech, kde je autobusova zastavka a pobliz zakladni skola, znacka omezujici rychlost na 30 km/h.

Tomu, kdo tam znacku umistil asi nedoslo, ze autobusy tam jezdi jen mezi 6-19 hod. a ze moc deti v noci do skoly nechodi.

Pro omezeni na 30 km/h v noci neexistuje zadny vecny duvod.

A to je jen jeden z prikladu...

0/0
9.8.2007 9:49

brytal

hm

zni to rozumne, ale s inteligenci a lenosti ceskych policajtu se stejne nic nezmeni a oni budou pouze kontrolovat rychlost na rovnejch usecich:-©:-©:-©

0/0
7.8.2007 10:36

Vilém Hynek Jarmila

Re: hm

To není o policajtech, ale o úřednících na magistrátech, který tam ty značky umisťují. 8-o To jsou většinou líný starý dědci před důchodem (zpravidla bejvalý dopraváci), který se novejm kouskům učit nebudou chtít.

0/0
7.8.2007 10:56

thunderbitch

svata pravda

napriklad v anglii nemaji znacku hlavni silnice a ani na mene frekventovanych ulicich znacku dej prednost v jizde. a přesto je 99% krizovatek hlavni-vedlejsi, vse je totiz vyreseno vodorovnym dopravnim znacemi, proste dve prerusovane cary resi uplne vse, je to jednoduche a bezpecne. tam kde je situace slozitejsi, nebo vetsi provoz je kruhac, samozrejme opet bez znacek, krome sipek kudy mate krouzit. tot vse je to o dost prehlednejsi, bezpecnejsi a levnejsi nez ten chaos co mame v CR

0/0
7.8.2007 10:16

Ladha

Re: svata pravda

není nad to když pak nasněží nebo je břečka a pruhy nejsou vidět ....ti co to znají jezdí dál hlavní vedlejší a ostatní dávají přednost zleva (v ČR zprava)

0/0
7.8.2007 10:36

Majkl Dýně

Re: svata pravda

Ano, stejné je to ve Francii, přednost zprava je úžasná věc, doprava se zpomalí sama a navíc to nutí řidiče přemýšlet a tím se věnovat i řízení, fakt skvělé!!! Chodníky bych nesnižovasl, dopadne to tak že chodci jž nebudou mít kudy chodit, ubohost a drzost našich "řidičů" parkovačů na chodnících je pověstná, paradoxně si tím ohrožují i vlastní děti.

0/0
7.8.2007 11:14

X

Re: Re: svata pravda

Dost pochybuju, že to ty frajírky tady bude zajímat ... nějaká přednost zprava;-DR^

0/0
7.8.2007 22:11

Olii

Kruhove objezdy

No my sice mame kruhove objezdy mimo hlavni trasy, ale zato ctyri v jedne ulici ;-D, aby stodvacitkari mohli blikat ostosest...

0/0
7.8.2007 10:07

voj. Kouba

no je dokazano ze kdyby silnice byly bez znacek tak nenio tolik nehod ale doprava se trosku zpomalii

.-)

0/0
7.8.2007 8:25

Ach jo (bls1)

Kruhové objezdy jednoznačně ano

Přesto pak obvykle pár měsíců se ještě najdou řidiči, kteří po nich jezdí rovně (do betonových zátarasů). Takže ulice bez úrovňových chodníků bych teda v Čechách nepodporoval.

0/0
7.8.2007 7:31

QuuQ

Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Problém je že jízda rovně skrz kruhový objezd bývá způsobena nějakou tou promile pod kůží...

0/0
7.8.2007 7:48

Condomer

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

no spíše je problém, že některé kruhové objezdy mají poloměr takový, že vypadají skoro jak klasická křižovatka, to se pak snad ani jinak než rovně projet nedá, teda pokud to člověk neprojíždí krokem

0/0
7.8.2007 15:19

Mak1

Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

No - já kruháče nemusím. Když jedu např. přes obchvat Hr Kr a dvouproudová silnice se tam 2x zúží na malinký kruhák, tak mě to dost štve. A taky nechápu, proč je vprostředku kruháku betonový zátaras a ne třeba barely s vodou, které by případn´ý náraz pohltily, ale nezabily ....

0/0
7.8.2007 7:53

CD

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Možná proto, že by tam někteří jedinci namísto bezpečné jízdy, zkoušeli narážet do barelů...;-D

0/0
7.8.2007 8:22

Agent

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Aplikace přírodního výběru v praxi ;-D

0/0
7.8.2007 11:30

mattonka

Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Ještě by bylo fajn, kdyby se něktěří řidiči už naučili, že blinkr se má dávat, než se z kruháče sjede a ne blikat a jet přes tři odbočky.

0/0
7.8.2007 9:51

brytal

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

nebo blikat pri najezdu ale to chce cas. Spise by to chtelo aby se cesti ridici naucili rozjizdet na zelenou najednou a ne ze jede prvni pak se rozjede druhej pak treti atd. Ale tak aby se cela kolona dala do pohybu naraz

0/0
7.8.2007 10:38

Agent

Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

To už z principu nelze - stojící auta mají odstup kolem 1 metru. Pomalu jedoucí alespoň jednu délku auta - 4 metry.

0/0
7.8.2007 11:32

cherry

Re: Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Ale jde to. V Brně blahé paměti také veřejnost kritizovala příliš krátký interval zelené, že neprojede víc, jak 2-3 auta. I najeli tam učitelé z jedné autoškoly, pěkně za sebou a na interval jich projelo 9 (devět)!!

0/0
7.8.2007 12:20

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

nicmene, nekde se ten provozni rozestup stejne udelat musi, 1m mezi jedoucimi auty je prilis malo.

0/0
7.8.2007 17:23

Pete

Re: Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

na západě je to běžná praxe, už 20-30  let

0/0
7.8.2007 13:15

mattonka

Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

s tou zelenou souhlasím... To blikání na nájezdu jsem nepochopila. Při nájezdu na kruháč? To je zbytečné, ne?

0/0
7.8.2007 13:30

halalik

Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Dnes ty trubky taky delaji kruhace vsude, i tam, kde na ne neni misto. Typickou ukazkou je kruhac na vyjezdu z Rosic u Brna smerem na Brno - tak maly kruhac mohl naprojektovat jen naprosty kkt, uz kdyz ho staveli, tak jsem si rikal, jak to tam chtej namacknout.

Autobus nebo kamion tam ma co delat, se na tom kruhaci vubec stocit - obrubniky u stredove plochy jsou uz strhane a rozlamane, co to dela s ocelovodratovou vyztuhou pneumatik, co se ani neptam...;-O

0/0
7.8.2007 9:54

Majkl Dýně

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Takové kruhové objezdy se stavějí tam kde se snaží kamiony a nákladní auta z těchto ulic vytlačit, typická české neomalenost a drzost, že kamiony si krátí cesty či si řidič jen tak zajede domů silnicí která není ani dost široká ani stavěná na kamiony je pověstná, toto se děje bohužel jen zde v této zemi hňupů a neomalenců. A parkování na chodnících (i přez jasnou formulaci v silničním zákoně)to radši ani nekomentuji!!! Jsme bohužel východní národ a podle toho se také chováme jako čuňata. Bohužel, zde nepomůže nic, dokud nezkulturníme. Chce to čas, škoda jen že po těchto hňupech a kamionech čistě sokromých firem to musíme platit mi z našich danní....

0/0
7.8.2007 10:50

Mak1

Re: Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Nevím, jak je to s kruhákem u Rosic - jestli tam mají kamióny jezdit, nebo ne. Nicméně tam bylo psáno i o autobusech - a MHD do sídlišť vjíždí. Nebo byste jí taky vyhnal z obytných čtvrtí ????;-D

0/0
7.8.2007 11:10

lolek77

Re: Re: Kruhové objezdy jednoznačně ano

Rosickej kruháč je obr proti Slatinskýmu nebo Bystrckýmu. S tím blinkrem to Šimoník taky nedomyslel. Najedu na kruháč (nyní bez blinkru) a po 2 metrech ho opustím. Blinkr je pak samozřejmě na dvě věci. Kdyby se soudruzi rozhlídli třeba v Holandsku tak by pochopili jak se to staví.

0/0
7.8.2007 23:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.