Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové budou hlasovat o zákazu aut rychlejších než 140 km/h

Nezkušeným řidičům s novými řidičáky chtějí v Itálii povolit jen málo výkonná auta. Situaci na silnicích a autostrádách země Ferrari a Michelangelova Davida mají vylepšit také astronomické pokuty. Do chystaného zákona se ale může dostat i velmi radikální návrh na zbrždění všech aut na sto čtyřicítku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tmf

HTP

Škodovka potřebuje zvýšit prodeje HTP tak zalobovala v Itálii. Už je nechtějí ani zaměstnanci na výhodný leasing.

0/0
14.8.2007 21:45

Nyx

Šikana

Všechno je to blbost polodementnich komunistů a ekoteroristů, která samozřejmě nemá šanci na úspěch. Problémy nehod v silničním provozu nejsou vy rychlosti, ale v blbosti řidičů. Dle mého názoru je provlém v tom, že řidičák u nás dostane každý. Osobně znám lidi, kteří si ho jednoduše koupili, aniž by dělali nějaké zkoušky. Pokud by řidičák znamenal rozsáhlý psychologický test, který by eliminoval šílence a lidi, kteří by za volantem jednoduše neměli sedět, tak by se snad něco změnilo. Opravu není problém v rychlosti, ale ve schopnosti bezpečně řídit.

0/0
13.8.2007 22:45

prasák

tak

Jak to vidím, tak v itálii budou za chvíli tak vysoké pokuty jako u nás. 8-o

0/0
9.8.2007 20:08

Jááá

Felicie

Řidičák mám rok, to bych se se svojí Feldou 16kou (55kW) mohl rozloučit...;-D

0/0
9.8.2007 19:17

fousekx

Škoda 125

Takže moje Škoda 125L teď bude zakázána, protože má maximálku 145 km/h? ;-D

0/0
9.8.2007 17:15

m

no...

...pěkná pálka po dsvou pivech ;o)... 6000euro ;o)

0/0
9.8.2007 16:06

Jenda

140 ??

Jestli se nic nezměnilo, tak v Itálii na tříproudé dálnici je povoleno 150 km/h. Kdepak tedy autor vzal těch 140 ?

Ale jinak, zdání, že italové jezdí po dálnici lépe než my, není úplně pravda. Nejsou bezohlední, ale hodně jich jede po jejich drahé dálnici 2x - 4x do roka a dokážou tam pak vyvádět taky hrůzné věci. Ve Francii je to podobné.

0/0
9.8.2007 16:04

el-lobo

zaplaťpámbu, že to někoho napadlo

Už to začíná.Moc se těším na nenávistný řev našich vrahů.

0/0
9.8.2007 15:42

honza158

Re: zaplaťpámbu, že to někoho napadlo

;-D;-D;-D Vecera jsem jako vrah malych nebohych deti proletl kolem skoly rychlosti 43km/h (predepsano 30) pak jsem pokracoval po prazdnych silnicich mezi poli rychlosti kolem 90km/h  (jiz se jednalo o obci Praha) pote jsem zurive vjel na polopraznou dalnici, po ktere jsem se po celou dobu pohyboval rychlosti 150-165

km/h :-P  uuuuaaaaahh 8-o

0/0
9.8.2007 16:17

Nyx

Re: Re: zaplaťpámbu, že to někoho napadlo

Tak to seš chlapče ořezávátko, včera jsem si to večer štrádoval po Strakonickej 180 - 200, ale před školou Když není problém jezdit 200, jedu klidně 200. Když to nejde, jedu klidně 90. Problém policajtů je, že tě buzerujou za to, že někde jedeě rychlejš, ačkoli v dané situaci s takovou rychlostí néní žádný problém. Skutečné problémy ale PČR nevidí, protože jsou to tajtrdlíci.

0/0
13.8.2007 22:26

Nyx

Re: Re: Re: zaplaťpámbu, že to někoho napadlo

Samozřejmě, že před školou jezdím tolik, kolik se tam smí, stejně tak jako v obci. Není větší zábavy jet po celé vesnici striktní 50tkou až k ceduli značící konec obce a pak šlápnout na mých 175 koníků pod kapotou a všem těm teplometům, kteří se mi během jízdy po obci nalepili  na zadek říct adieu.

0/0
13.8.2007 22:32

schali

Ferrari

Krasnej priklad na kterym je hezky videt jaky jsou zeleni a komousi p.i..ce a nejenom  v Italii

0/0
9.8.2007 15:10

goro

hm

No nevim , ale dojizdim autem do prace kazdy den 40 km tam a 40 km zpet..pokud jedu 90km/h jsem suverene nejpomalejsi s tim ze ostatni predjizdej zatacka nezatacka vidim nevidim plna neplna...bouracek na te silnici jsem za leta co tu trasu jezdim videl mraky..a omezeni na 140 km/h by bylo na nic protoze vetsina tech bouracek i smrtaku se stava prave v rychlostech 80-120 zvlastne na jedne krizovatce kde je omezena rychlost na 60km/h ale nikdo to nedodrzuje jsou bouracky 2x-3x tydne

0/0
9.8.2007 14:37

goro

Re: hm

takze jsem spise pro kontrolu jiz zavedeneho nez yvmysleni neceho noveho..zakony tu jsou a dopravni zancky..ale vsichni na to kaslou nebot to nikdo nekontroluje

0/0
9.8.2007 14:39

Picolik

Re: Re: hm

Absolutně přesně tak to je R^

0/0
9.8.2007 15:48

CAX

Já jsem pro

Stejně si většina těch magorů co jezděj rychle léčí mindrák z malýho péra nebo impotence.Zavedl bych omezení na 160aby byla rezerva pro předjíždění.To by bylo dostatečný.

0/0
9.8.2007 14:09

Lama.Vikuna

Re: Já jsem pro

A já jsem proti. Rád jezdím rychle a bezpečně. Jo a p*ro mám dlouhý a stojí na povel. :-)

Jsem přeci Lama. :-)

0/0
9.8.2007 14:17

-=koloděj=-

Re: Re: Já jsem pro

Třeba je zajímavý, že aspoň já osobně, když jezdím rychlejc, mám o hodně rychlejší reakce, protože dávám mnohem větší pozor - upřímně řečeno, 50 po městě mě slušně uspává, pokud po tom něstě jedu delší trasu (navíc pak jedu 50 i tam, kde bych dřív 50 nejel, protože je to tam např. úzký apod., dřív bych tam jel třeba 30, ale omezení tam neni, takže pokud moudrý zákonodárce rozhodl, že je bezpečný tam ject 50, tak proč ne).

Nedávno jsem teda zjistil, že mých 50 tachometrových je cca 41 skutečných, takže teď jezdím tachometrových max. 60, to už je torchu lepší a už u toho tolik nezívám :-)

0/0
9.8.2007 16:31

FastDriver

Re: Já jsem pro

nesuď přirození a potenci ostatních podle sebe:-P

0/0
9.8.2007 14:22

mrtvakrysa

Re: Já jsem pro

Když jsi pro, proč ? Já osobně si myslim že 130km/h ve favoritu, je mnohem nebezpečnější než 160km/h, klidně i v octavii, natož pak třeba v novym BMW. Ty dvě auta pořád zabrzdí rychleji i ze 160km/h než favorit ze 130km/h, včetně průměrné reakční doby. Jsou stavěný na rychlost, i u nás by se na některých nových úsecích dalo jezdit bez rychlostních omezení. Rychlost sama o sobě neni nebezpečná. Nepřiměřená rychlost vzhledem k hustotě provozu, podmínkám a stavu silnice, to je něco jinýho, ale to celoplošný omezení nezmění. Nicméně to už zabrušuju k omezení maximální rychlosti, ne na autě, ale zákonem. Tohle podle mě, a myslim že i odborníků, neni cesta. Nahraje to zase korupci, protože kde by se to kontrolovalo, na STK, dneska neni problém si ji zařídit ani tam nedojet, takhle by jsi dostal potvrzení, a neměl omezovač(nevim jak by se to montovalo na porsche z roku 93, třeba), pak zase kdyby chytli musel by předložit kde STK dělal a postihy pro firmu, a opět atd.

0/0
9.8.2007 14:23

spartaman

Re: Re: Já jsem pro

Správně.

0/0
9.8.2007 14:27

JSH

Re: Já jsem pro

Tohle omezení rychlosti je kompletně na pendrek.

Jak tohle zabrání např. proletět městem 150, navíc třeba kolem školy, projet křižovatkou na červenou, předjíždět na nepřehledném místě, atd atd

Rychlost hovadskou jízdu nedělá. Jezdit jako hovado se dá i pomalu.

IMHO bude výsledek stejně k hovnu jako bodový systém.

0/0
9.8.2007 14:40

Milan

Re: Re: Já jsem pro

No, vzhledem k tomu, ze jsou za tim zeleni, tak se urcite ohani ekologii!

0/0
9.8.2007 15:52

Holan

Rudá/zelená totalita

Když jde o to něco pořádně zakázat, otrávit lidem život a udělat z nich nesvéprávné jedince, jsou u toho vždycky buď rudí, nebo zelení. Proč mě to nepřekvapuje? :-©

0/0
9.8.2007 14:05

mrtvakrysa

netušim

. K tomu přispívá lepší stav dálnic, lepší stav vozového parku, a narozdíl od nás, trochu jiná mentalita, nevim jak často tam potkáváte Polo 1.2 jedoucí 160km/h a nalepený na vás když před váma jsou jiný auta (u nás si zaměntě za Fabii HT a červený P nebo černý P). Věkový omezení, s tim by se dalo souhlasit, samozřejmně, 30-ti letej člověk může v pohodě jezdit nebezpečněji a "hůř" než 18-ti letý, který jezdí třeba motokáry a tak, nebo i klidně normální kluk. Ale řekněme omezení dokud nebudu mít řidičák , třeba 2 roky, by se dalo(tak jednoduchý to neni, můžu si pořídit řidičák v 18-ti letech a poprví pak sednout do auta, po autoškole, ve 20-ti, a nebude to o moc bezpečnější a další spousta argumentů proti). Prostě tohle je téma na několik set stránkovou studii s argumenty pro a proti, a ne o tom 140km/h ano/ne, tak jednuduchý to neni, a nikdy nebylo a doufám že ani nebude, pro některé zákonodárce. Protože omezení 140km/h = menší nehodovost, menší emise, neni bohužel tak pravdivý.

0/0
9.8.2007 12:54

Alena

Re: netušim

Kdyby byla dodržována rychlost tak to nebude potřeba. Ale když si chlapi potřebují furt něco dokazovat, tak se holt musí namontovat omezovače. Kdyby měl někdo průpovídky ohledně těch chlapů tak 98 % držitelů 12-ti bodů jsou muži.

0/0
9.8.2007 13:11

Dandy02

Re: Re: netušim

Možná je to tím, že 74% registrovaných řidičů jsou taky muži.;-)

0/0
9.8.2007 13:22

Alena0077

Re: Re: Re: netušim

To je asi pravda, ale je známo, že ženský mají vyvynutější pud sebezáchovy a tím pádem jezdí méně agresivně a pomaleji. Znám x kluků co jezdí jak prasata, ale ani jednu kámošku nebo kolegyni.

0/0
9.8.2007 13:25

Alena0077

Re: Re: Re: Re: netušim

A nejen kluků ale i starších známých

0/0
9.8.2007 13:27

spartaman

Re: Re: Re: Re: Re: netušim

Já jsem zase čím dál častěji svědkem toho, že když se nějaké auto chová v provozu nebezečně (a teď tím nemyslím jenom, to, že neví, kde je hlavní, nedává blinkry a podobně), tak je to poslední dobou hodně často nějaká frau. A to myslím i nedodržování rychlosti, nedodržení bezpečné vzdálenosti, neumožnění přechodu chdodců přes vozovku, jízda na červenou (!) atd. Takže tvrzení, že si chlapi chtějí něco dokazovat, není na místě. Nechci je všechny hájit, jistě jsou mezi nimi i tupci, ale ani ženy nejsou svatost sama. Nic nelze paušalizovat. Chlapi jezdí víc, proto dělají víc přestupků. Howgh!

0/0
9.8.2007 14:06

FrantaV

Re: Re: Re: Re: netušim

Tak to mas asi nestandardni okruh znamych. z mych kolegu jezdi jako prasata chlapi i zensky.

Zvlast sefova - ac ridi zasadne v 12cm jehlach tak zvlada trasu letiste-holesovice pod 10 minut i ve spicce.

0/0
9.8.2007 14:02

FastDriver

Re: Re: Re: Re: netušim

jenomže jezdit pomalu neznamená automaticky jezdit bezpečně:-/

0/0
9.8.2007 14:03

spartaman

Re: Re: Re: Re: Re: netušim

Přesně.

0/0
9.8.2007 14:06

mrtvakrysa

netušim

Samozřejmně řeči typu, "moje svoboda končí tam kde začíná svoboda druhých" je blábol, kdyby to tak bylo, nemusim se v autě poutat, tim ohrožuju sebe, jedině že bych při srážce vyletěl oknem a nalítnul to řidiče druhýho auta. Taky omezení rychlosti na 140km/h je z hlediska nehodovosti na nic. Drtivá většina nehod se stává pod rychlost 100km/h, dálnice se na nehodovosti podíli jen minimálně, vzhledem k provozu. Mnohem častěji narazíte na někoho kdo to v 70km/h omotal v zatáčce o strom a podobně, takže se obávám že omezovač by toho zas tolik nevyřešil. Emise, samozřejmně s rychlostí se odpor zvyšuje s kvadrátem a tudíž roste rapidně spotřeba, nicméně spotřeba se taky odvíjí od objemu a hlavně otáček. Takže když pojedu 140km/h a motor bude točit 6000ot/s, tak asi budu mít vcelku zajímavou spotřebu. Taky bych podoktnul, že i přes neomezenou rychlost v Něměcku (neberu v potaz teď stav našich a jejich dálnic), je nehodovost menší než u nás.

0/0
9.8.2007 12:54

mrtvakrysa

Netušim

No tak jsem si četl, a moc zastánců tu 140km/h neni. K příspěvkům, "limit 130km/h, proč stavět rychlejší auta", že v Německu taky někdy zruší neomezenou, a výkon na tunu 50kw apod. Zákony jsou dělaný pro většinu lidí, takže nikdy všem nevyhovujou, ale pokrývaj největší spektrum lidí. Nebo je chrání. V případě omezení rychlosti auta na 140km/h, by to podle mě aspoň u nás, bylo proti ústavní. Pokud by to určil zákon a nedohodli se s automobilkama, že prostě auta budou dělat jen do 140km/h. Protože bych si koupil auto, jel do Německa, a ejhle, podle zákona můžu jet rychleji, ale vlastně nemůžu, já myslim že tohle je napadnutelný (podobně bych to viděl i v Itálii). A že by tam byl ťuflík, který by zamezil jet rychleji jak 140km/h, je trochu na nic, sledování přes GPS, který by rychlost odemklo po přejetí hranic s Německem atd, je trochu už někde jinde i cenově.

0/0
9.8.2007 12:53

FrantaV

Vyborny napad i pro CR :-)

Akorat se zvedne dovoz starsich aut bez omezovace.

Nedavno byl podobny napad v GB - ze by auto radiem hlasilo cetnikum kdyz ridic prekroci povolenou rychlost. Jenom netusim jak by to chteli vyresit u nasich nejbeznejsich aut (Favorit, S120), u kterych je vrcholem elektroniky 6 diod v alternatoru :-)

0/0
9.8.2007 12:18

Bla

Re: Vyborny napad i pro CR :-)

To jim křivdíš, diod je tam 9 ;-D

0/0
9.8.2007 17:22

a-c

furst jenom omezovani...

mnohem ucinnejsi by bylo, kdyby policie byla schopna kontrolovat alespon stavajici omezeni. jinak je to jenm zbytecna buzerace tech, co jezdit slusne umi.

0/0
9.8.2007 12:13

gutbayer

Já bych šel ještě dál!

Dost mrtvým na silnicích, dost nehodám, dost zraněním!!!

Budu iniciovat zákon, že se po české silniční síti smí chodit jen pěšky, na dálnici bude povolena maximálně koloběžka s koly do průměru 20 cm.

Bylo věděcky zjištěno, že při srážce chodců dochází maximálně k lehkým pohmožděninám, takže to musí být nejlepší cesta k ochraně lidí před lidmi samými!!! Kdo jste se mnou, jedem do parlamentu!!!!

0/0
9.8.2007 11:40

Jdete do ...

Ještě bych zavedl,

že každý může denně vykakat max. 2 výkaly o max.hmotnosti 0,5 kg, aby to nezatěžovalo životní prostředí. ;-D

0/0
9.8.2007 11:40

__XXXX___

tip

Proč nezavést úsekové měření na dálnicích? Vyšlo by to určo levnějc....

0/0
9.8.2007 11:34

albert

Re: tip

Myslím, že se brzo dočkáme. Jenom to ještě chce upravit zákony tak, aby v případě nezjištění řidiče musel platit majitel vozu. Na druhou stranu na dálnici kvůli rychlé jízdě zas tak moc nehod není.

0/0
9.8.2007 11:37

__XXXX___

Re: Re: tip

Ale byla by to taková vlašťovka, jak už to tu někdo psal. Navíc jezdí docela hafo motorkářů, kteří si to šinou po dálnici přes 200. To by je zabrzdilo, podle mě...

0/0
9.8.2007 11:40

albert

Re: Re: Re: tip

No tak zrovna motorkářů s ohnutými nebo totálně špinavými značkami by se to asi moc nedotklo....

0/0
9.8.2007 11:42

petrmalyx

omezeni pro mlade

Jakekoli omezeni pro mlade je nesmysl. Ridici s mokrym ridicakem se deli na dve kategorie 1)za rok najedou 500km, polovinu casu za volantem stravi hledanim nejruznejsich pacek. 2)Jezdi vic, nez 10 000km za rok, tudiz se ridit nauci. Je nesmysl jim zakazovat ridit v noci (je nizsi provoz a pokud nejsou seroslepi, tak vidi dobre), nebo jim omezovat kubaturu auta. Vetsinou si porizuji starsi auta  s malym motorem (uno), nebo nejake starsi rodinne s vetsim objemem a vykonem neco nad 60kw na tunu.

0/0
9.8.2007 11:22

Ebo

Re: omezeni pro mlade

jj.. já si pořídil jako první (a to už mi řidičák oschnul trochu za ten rok) 1.8 fbenzínu 85Kw  kombíka :-) ..a teď to není ani rok a už mám přes 5KKm na svém vlastním autí

0/0
9.8.2007 12:14

Huh

Re: Re: omezeni pro mlade

no, hlavně si nemysli, že máš něco najeto, za 5000 km sis tak trochu ošahal vlastní auto a pokud jsi to dal za rok, tak si jezdil tak leda jednu trasu v sobotu k babce a v neděli nazpátek !

0/0
9.8.2007 15:18

Milan

Re: Re: Re: omezeni pro mlade

To je pravda. Navic je rozdil, kde se to najezdi. Denne najezdim pres 100 km ale z toho 80 je porad po stejne ceste. Je pravda, ze to taky neco da, ale jaky je clovek ridic se dozvi, az kdyz prijede nekam, kde nezna cestu, znacky,...nic. Pak zjisti, jak se dokaze orientovat.

0/0
9.8.2007 16:07

Ebo

Re: Re: Re: Re: omezeni pro mlade

těch 5KKm mám jen na tom autě.. jinak už mám daleko víc na firemních :-)

0/0
9.8.2007 19:14

RKCZ

Inspirace marketingovemu oddeleni Skody

Prejmenujte vase 1.2HTP plechovky na Skoda Fabia/Roomster Italian edition....To bude vejvar...:-);-D

0/0
9.8.2007 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.