Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo šetří přírodu, kupuje hybridy: přehled nejčistších aut

Německý dopravní klub seřadil jako každý rok auta podle toho, jak zatěžují své okolí emisemi a hlukem. První příčky žebříčku ekologických aut patří hybridním hondám a toyotám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EVC Group s.r.o.

Elektrická vozidla

Neřečníme, nečekáme, snažíme se něco dělat www.evcgroup.cz

0/0
28.6.2008 23:24

OndraTM

Rozumný přístup by měl zvítězit

Podle mě pro dalších pár let by se měla především rozšířit nabídka alternativ klasickému spalovacímu motoru, nebo spalovací motory přizpůsobit spalování alternativních paliv. Jenže, a to nejen v ČR, by měl zvítězit zdraví rozum nad různými lobbysti, ať už z řad petrochemického průmyslu tak ekoteroristů. Že to může jít jasně ukázalo třeba BMW s koncepcí Effeciet Dynamics nebo Mercedes vývojem motoru "Diesotto". Pak člověk zjišťuje, že spotřeba hybridu Prius je srovnatelná s BMW, přitom BMW nabízí jízdní vlastnosti proti Priusu z říše snů.

0/0
22.8.2007 14:50

tonda

Fabia ??? a co picanto

Já nevím ale Kia Picanto má lepší spotřebu než Škoda Fabia???

Někdo asi zaplatil té organizaci aby byla v seznamu.

Holt reklama je reklama:-©:-©

0/0
22.8.2007 7:08

MP

jezdit eko...

...znamena auto pouzivat jen v oduvodnenych pripadech. A pak je jedno, jestli mate spotrebu 5,5 l nebo 7 l/100 km. Neustale se resi alternativi paliva. Uvedomuje si nekdo, ze na ziskani 100 ha plochy na pestovani trtiny na etanol se musi pokacet 100 ha lesa? Nula od nuly pojde. Hybrid - do mesta asi dobry, co co na dalnici? Tan uz zase jede jen spalovaci motor, ne?

0/0
21.8.2007 22:19

rudastraka

hybrid

me by stacil hybrid kde by misto tezkych a drahych akumulatoru byly superkapacitory s odpovidajici technikou.

0/0
21.8.2007 11:51

Tabulka

Proč nedaj celou tabulku ? Moje auto tam nikde neni :-(

0/0
21.8.2007 11:43

rh2

Milý buči - Kdo šetří přírodu

nepožívá auta a jinou techniku.

0/0
21.8.2007 11:13

j.

hybridy

ANo, zabudujme do auta technologiu za 100000 (nejako ho predrazit musime) a presvedcme ludi, ze JEDINE takto ochrania zivvotne prostredie. Co sa bude diat s bateriou po 6 rokoch o tom hovorit nebudeme. Ze je prestavba na LPG niekolkonasobne lacnejsia? Ze su skodlive emisie nizsie ako u komplikovanych predrazenych rieseni?

Nebudte smiesni. Tie filmove hvizedy a AlGore to predsa MUSIA  vediet omnoho lepsie, ako nejaki smiesni technici  (vsetky moje auta za cely zivot nevyprodukuju tolko emisi ako sukromne jety horemenovanych pri jednom turne (s omnoho horsim dopadom, pretoze ich "svinstvo" rozprasuju vo vyske 12km)).

0/0
21.8.2007 10:49

Petr

Re: hybridy

1. nejdrive si podivej kolik opravdu hybrid stoji

2. vem si cenu Octavie, pripocti si prestavbu na LPG a pak vymenu motoru po 30 000 Km, protoze ti z toho LPG vylitaj ventily

3. na baterie je zaruka 8 let a maji prej vydrzet zivotnost celeho vozu

4. LPG je porad spalovaci motor, takze s tou ekologicnosti pochybuje. A kdyztak na ekologii je lepsi CNG, ale LPG nema zas tak velkej vyznam, Takze Hybrid je mnohem lepsi a krok do budoucna. LPG je jen malinko upravenej soucasnej motor

0/0
21.8.2007 11:23

Re: Re: hybridy

Přesně tak, hybryd nestojí jen o 100 tisíc víc, aspoň tak o 300 tisíc.

0/0
21.8.2007 11:44

Petr

Re: Re: Re: hybridy

Takze Hybrid ted stoji jak zastarala Octavie TDI alespon ve slusny vybave, bohuzel u Skody mas i zrcatka za priplatek, jinak oproti super verzi Elegance, ktera je docela chuda na vybavu stoji o necelych 100K, jinak kdyz to porovnas se stejne vybavenym autem, tak je na tom podobne. takze nechapu kde beres tech 300K.

0/0
21.8.2007 13:23

Johnnik

Re: Re: hybridy

ad 4) a ten hybrid jezdí podle tebe na co? na vzduch? on sand nemá spalovací motor?

0/0
21.8.2007 11:50

Petr

Re: Re: Re: hybridy

Jo,

mas pravdu, na benzin. Ja jen, ze hybridy jsou krokem vpred, LPG, je jen pouziti soucasne technologie, a vzhledem k dalsimu vyvoji neresi vubec nic. Naopak, hybridy se snazi kombinovat nejefektivneji oba dva pohony a je to posun nekam vpred.

0/0
21.8.2007 13:24

pisatel69

Re: Re: Re: Re: hybridy

hybrid se jen snaží využít víc energii. ale za vyšší cenu a za cenu použití ekologicky náročnějších technologií...asi jako tzv solární panely. je sice hezké, že louka posázená touhle "zrůdou" nečoudí a neohřívá planetu, ale co výroba? polovodičová výroba? chemikálie...

0/0
21.8.2007 14:16

0ndra

Re: Re: Re: Re: Re: hybridy

konkrétně výroba solárních panelů je energeticky rentabilní již po několika měsících provozu (nevím to přesně, bohužel zdroj už si nepamatuju, ale pokud budete chtít, není problém si to na netu najít...)

u hybridů je to horší, především s výrobou akumulátorů (+přesuny z niklového dolu do zpracování + pak do výroby...), ekologická likvidace taky nebude jednoduchá...

ekologicky čistá doprava je podle mě jedině elektromobil (ať už na palivové články nebo méně ekologické baterie) a čistý zdroj enegie.. ekologičtější je už jedině chodit pěšky nebo na kole...

0/0
21.8.2007 21:19

Petr

Prius je lepsi

To je naprosta blbost, vzdyt Civic v Hybridu, kterej je mnohem mensi nez Prius ma vyssi emise. Prius ma 104g CO2 na 100km oproti Civicu Hybridu se 109g a to jeste ke vsemu neni Civic schopnej jet pouze na elektrinu.

0/0
21.8.2007 9:02

Re: Prius je lepsi

Kdyby radši udělali čistě elektromobil, levnej, nejlíp v číně. Ale to by ho pak lidi kupovali a neprodávala by se ropa za miliardy dolarů denně.

0/0
21.8.2007 11:46

Janda

Re: Re: Prius je lepsi

A předpokládám, že všechna ta elektřina by rostla na stromech ;-D gratuluju - místo na naftu by si jezdil de-facto třeba na hnědé uhlí ;-)

0/0
21.8.2007 12:49

rudastraka

Re: Re: Re: Prius je lepsi

mas vubec predstavu kolik temelinu by se muselo postavit aby utahlo celou dopravu u nas??? budes prekvapenej, ale necekane malo. zkus trochu uvazovat a nekecat bludy natoz se nekomu vysmivat. to delaj jen dementi a bolsevici, i kdyz to je to samy

0/0
21.8.2007 13:06

Petr

Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

Souhlasim, hybrid je mezistupen k naprosto cistym pohonum z hlediska provozu. V soucasne dobe asi nejlepsi reseni, z hlediska rozsireni site cerpacich stanic, atd. Prius kombinuje elektromotor se spalovacim motorem, takze se dobiji sam behem jizdy, jak pri brzdeni, popr. pomoci spalovaciho motoru. Vyhoda je, ze diky teto kombinaci se snizuje jak spotreba tak emise a jeste to prida na jizdnich vlastnostech. Jednou bude urcite hybrid jeste dal v kombinaci s palivovejma clankama nebo necim jinym, ale v soucasne dobe je tady Prius, ktery ukazuje kudy de vyvoj.

0/0
21.8.2007 13:28

Janda

Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

Zajimavé to o čem píšeš, že dělají dementi jsi udělal sám... když už nic, tak jsi aspoń sebekritickýR^ Jinak by jsis všimnul, že nepíšu o temelínu, ale o hnědém uhlí - teda pokuď si nemyslíš, že se Temelíně používá hnědé uhlí...

0/0
21.8.2007 15:54

Janda

Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

Abys pochopil mou (pro tebe možná dementní) myšlenku, ono je

super předhánět se v tom, které auto má ekologičtější provoz a plácat se po

ramenou, jaký si přítel přírody když jezdíš Priusem (nezpochybňuji, že větší

než majitel SUV)

0/0
21.8.2007 16:17

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

když netušíš, jak je náročná výroba takového auta + likvidace,

aby se nakonec nezjistilo, že životní cyklus např. oktávky v tdi (vyrobení+ujetí s ní 200tis km+ekologická likvidace) je ekologičtější než to samé u

nějakého hybridu n etvrdím, že to tak

nutně musí být, tvrdím že samotná

ekologičnost provozu není vše

0/0
21.8.2007 16:18

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

tvrdil jsi neco o elektrine ktera by musela rust na stromech aby utahla vsechny elektromobily u nas. co sem ted tahas likvidaci. navic i samotny provoz a udrzba elektromobilu by byla ekologictejsi nez normalniho motoru (olej, benzin). nejsem zadnej fanatickej zelenej, ale az bude k dispozici akumulator s dostatecnou kapacitou (a proc si nemyslet, ze nebude), tak bude po problemu. a k ty elektrarne, stacilo by dostavet temelin a bude dost energie pro celou dopravu cr. a i kdyby energie mela pochazet z uhli misto z jadra, porad to bude lepsi nez spalit 7 miliard litru benzinu nebo nafty v ne moc ucinnych motorech. jde o cisla u nas za rok

0/0
21.8.2007 17:16

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

 Jsi jelito - elektřina na stromech znamená pouze to, že nahrazuješ závislost na 1 fosilním palivu závislostí na jiném fosilním palivu...  Ty si myslíš, že při výrobě automobilů není třeba energie??? Čim složitější bazmek tím víc energie při výrobě a pak i likvidaci  Píšeš o akumulátorech - víš z čeho se vyrábějí? A jak náročné je je po konci jejich životnosti zlikvidovat? Prosím, pokud chceš komentovat co píšu, tak si to nejprve přečti - (viz. ekologičnost provozu - kde souhlasím, že hybrid má navrch)

Pochop - samotný ekologický provoz neznamená nutně ekologičnost - to je velmi zjednodušený a pokrytecký pohled - je to prostě funkce více proměnných a spotřeba (resp. provozní náklady) je jen 1 z nich samozřejmě, čím déle automobil užíváš tím je ten parametr samozřejmě podstatnější - ale vzhledem k tomu, že průměrné stáří automobilů se snižuje a v budoucnu se tento tren těžko změní, tak bude váha řekněme těch "fixních" ekologických nákladů podstatnější

0/0
21.8.2007 17:47

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

asi  technice vubec nerozumis kdyz si myslis ze spalovaci motor je jednodussi nez elektricky. tvoje predstva akumulatoru zalozenym jen na chemicky reakci ja taky hodne mimo. neveris na technicky pokrok, podle tebe je asi vse vynalezeno a muze se zrusit patentovy urad. to samy si myslelli uz v devatenactym stoleti. nevim jak narocny je zlikvidovat soucasny akumulator, ale urcite nejde o likvidaci, ale o jeho dalsi vyuziti. chybi ti celkovy nadhled, ale z toho si nic nedelej, to chybi vsem prizemnim lidem. nevis nic o technice a o technologiich ktere jsou ted k dispozici. budoucnost neni v akumulatorech zalozenych na  chemicky reakci.

0/0
21.8.2007 21:52

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

Nějak ti došly argumenty a začínáš použivat metody, které jak píšeš o pár řádku výš používají dementi ;-) Prosím prozraď mi, který současně užívaný typ akumulátoru nevyužívá chemickou reakci? (přece jen zařízení na principu setrvačníku, nebo kondenzátoru moc využitelné nejsou)

Kdo tvrdí, že nevěřím v pokrok?? Pouze tvrdím, že pochybuju o ekologičnosti současných hybridů (elektromobilů) - v jiném přízpěvku v této diskuzi byl další skvěly argument - započítej do ekologických nákladů na tvého Priuska ještě to, že se nějak musí dostat z Japonska do ČR - možná budeš argumentvat tím, že nemám nadhled a neuvažuju o teleportaci ;-D

Víš s prominutím velký prd a to nejen o technice :D 

netvrdím, že spalovací motor je jednodušší - pouze tvrdím, že spalovací mator je jednodušší než hybridní pohon (to sna

0/0
21.8.2007 23:03

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

d uznáš) a použitelný elektromobil existuje tak možná na rýsovacím prkně a chybí mu navíc akumulátor který:

a) neváží čtvrt tuny

b) umožní rozumný dojezd

c) nestojí jak nový vůz střední třídy

0/0
21.8.2007 23:06

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

a) pouzitelny elektromobil jezdil pred 10-ti lety v usa

b) dnesni akumulator vazi 100kg a obemove zabare tolik mista co benzinova nadrz

c) soucasne superkapacitory maji 10% hustoty energie co chemicke akumulatory, ve vyvoji jsou superkapacitory s polovicni hustotou. predpokladam ze se vyvoj nezastavi.

d) ciste elektricky pohon je mnohem jednodussi nez pohon se spalovacim motorem

0/0
22.8.2007 8:27

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

zadej si do vyhledavace eestor, najdes odkaz na kondenzator, ktery

ma hmotnost 200kg a pojme 50kWh energie. ucinnost 95-98%, nabijeni 5min

to by melo stacit na ujeti kolem 500km s normalnim autem

vic pro tebe udelat nemuzu

0/0
22.8.2007 10:09

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

no tak jsem si to našel na wiki ;-D "...If the technology works as claimed, a five-minute charge costing $9

would give the battery enough energy to drive a small car 500 miles..." - celým (velmi krátkým) článkem se táhne slovo claim - tvrdit - ta firma to tvrdí, nikdy to neukázala, nikdy to nepředvedla a ty jsi prostě moula, co jim to baští R^

0/0
22.8.2007 13:59

Janda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

btw. těch 200 kg není příliš daleko od té čtvrt tuny :D a o ceně si mi taky nic nenapsal - jediné, co jsi vytáhl je marketingová vábnička nějaké USA small cap firmy, která tak chce nalákat investory

0/0
22.8.2007 14:01

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

tim co pises jen dokazujes ze neveris v pokrok, navic urazlivym tonem

nejvetsi objevy vznikaji v malych firmach nebo u jednotlivcu

kdyz ti bude stacit polovicni dojezd budes mit polovicni hmotnost. takze 250 mil na 90kg. cenu si najdi, zda se ze zaklady anglictiny ovladas

nemas jediny argument ze to nefunguje ale stejne to zpochybnujes. jsi trubka a trubkou zustanes

0/0
22.8.2007 15:21

rdm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prius je lepsi

Nedavno jsem viděl hezky film. Jmenoval se Kdo zabil elektromobil ? Bylo tam velmi pekne ukazano ze nejde ani tak o techniku jako spis o politiku vyrobcu aut, paliv a ostatnich. Vyrobit dnes konkurence schopny elmobil neni problem ale zatim spis aby poptavka na trhu formovala nabidku je to presne naopak. Hromadne vyrabena EV1 s modernima baterkama by byla trhak. Zatim jsou vsak iniciativni pouze mali vyrobci (Tesla) kteri bohuzel nemaji silu sertvacnost trhu prilis zmenit.

0/0
22.8.2007 23:58

Johnnik

TO JSOU NESMYLY

Např. POLO Blue Motion má o dost nižší emise, než Prius. Japonské hybridy se vyrábí jen v Japonsku - do Evropy se musí nějak dostat - lodí - a to je ohromná zátěž pro životní prostředí. Hybridy používají baterie - okolí dolu na těžbu surovin pro baterie používá NASA pro testování lunárních vozítek (zničeno kyselým deštěm z těžby) atd atd. Velmi hezké články v zeleeném TopGearu

0/0
21.8.2007 8:15

Johnnik

Re: TO JSOU NESMYLY

Ještě bych to doplnil o problematickou (resp. žádnou) likvidaci baterií.

Prostě - PRISU je luxusní auto, co je shodou okolností hybrid a dnes j to móda, hlavně v Americe. O nic jiného nejde. Ten, kdo potřebuje jezdit autem a chce být skutečně ekologický, tak si koupí auto vyrobené na místě s co nejmenšími emisemi a co nejvíce recyklovatelné. Jinak je to jen poza (ostatně jako 99 % modních věcí).

0/0
21.8.2007 10:02

rudastraka

Re: Re: TO JSOU NESMYLY

jestlize prumerny auto najede 200tis km, a melo by o 2 litry nizsi spotrebu, tak uspora dela 4tis litru. zda se to hodne ale zajimala by me i druha stranka - o kolik vic energie je potreba dat do auta s temito technologiema a kolik energie stoji preprava na druhej konec sveta. navic treba japonci vsechny suroviny dovazej do japonska a vyrobky pak z japonska zpatky, takze s celkovou ekologii to asi tak slavny nebude. ale na druhou stranu, nekde a nekdo s tim zacit musi

0/0
21.8.2007 10:13

v

Re: Re: Re: TO JSOU NESMYLY

správně. já bych to taky neodsuzoval tak kategoricky. někde se začít musí a je dobře, že to tady je a že se tím někdo zabývá. škoda jen, že to nějak nezohledňují zdejší úřady, aby lidi byli více motivovaní si to kupovat, jako to je třeba jinde

0/0
21.8.2007 10:16

Petr

Re: Re: Re: Re: TO JSOU NESMYLY

Presne, v zapadni evrope, maji ekologicka auta zvyhodneni a proto jsou tam i mnohem uspesnejsi, hold jim uz doslo, ze by se mela ekologie podporit, ale to u nas s loby Skody a celeho VW jen tak nepujde. Porad budou propagovat ekologicnost sveho 20 let stareho TDI a jak je to super. Mozna prijdou s prestavbou na LPG a nebo biopalivy, a budou to propagovat jako extra objev. Bohuze zaspali na vyvoji.

0/0
21.8.2007 11:26

Johnnik

Re: Re: Re: Re: Re: TO JSOU NESMYLY

Jenomže to VW POLO Blue Motion má ještě nižší emise (TDI!), než ten slavný PRIUS. Ale ono jezdit v POLu není taková "frajeřina" jako v tom PRIUSu. O to jde, že PRIUS je prostě jen ekologická póza (já na to mám jezdit ekologicky a luxusně) a skutečnost je jiná ... (Ale to je u všech "modních" výrobků a je jedno, jestli se jedná o auta, nebo PC, mobily, oblečení apod.).. A spotřeba 4,3 l/100 km není až zas tak oslnivá (jistě, pro émeričany ano), s tím starým TDI 66 kW s Oktávkou jsem byl schopen jezdit v průměru pod 4 l (pro rýpaly, už jsem škodovky vyměnil za jinou značku).

0/0
21.8.2007 11:49

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO JSOU NESMYLY

No on je totiz Prius o tri tridy jina kategorie, kdyby vyrobili Polo stejne velke a komfortni tak nebude mit takove emise jako Prius. Jenomze ne vsichni lidi chteji jezdit v malem voze, napriklad rodiny potrebuji vetsi vuz, firmy take. V tomto pripade je tu Prius. Oproti starym TDI, Prius navic neprodukuje silene emise co TDI.

U Priusu je vyhoda, ze je to plnohodnotne rodinne auto, coz Polo neni a nevim o tom, ze by nekdo vyrabel ekologicle auto v teto tride.

0/0
21.8.2007 13:32

Petr

Re: TO JSOU NESMYLY

Slysel jsem, ze Prius a Toyota celkove ma cil "Nulove emise" to znamena skoro nulove emise i pri vyrobe. Znamy vlastni Prius a ma emise na urovni mini vozu a ta spotreba o tom nemluve, 4,3l za plnohodnotne auto na urovni Oktavie.

Docela o tom zacinam uvazovat. Koukal jsem, ze maj ted nejakej vyhodnej leasing a proc kupovat Octavku s 20 let starym TDI nebo neco hi-tech. Vite nekdo neco vic o hybridech, nebo mate zkusenosti?

Diky za nazory

Jinak argumentaci vyrobou bateriich bych nebral, nevyrabeji se tam pouze pro hybridy, a takovy jeden potopeny tanker je mozna jeste horsi nez jeden dul na tezbu surovin pro baterie

0/0
21.8.2007 10:49

0ndra

Re: TO JSOU NESMYLY

lodní doprava je poměrně ekologická, při pohledu na ostatní činitele je to podle mě poměrně nepodstatné

0/0
21.8.2007 21:23

Iridium

Prima hodnocení,

čadící turbodiesely jako "ekologická" auta.

No to by jeden :-©

;-O(Y)

0/0
21.8.2007 7:46

tom3537

Re: Prima hodnocení,

A říká ti něco filtr pevných částic? Nebo přidávání syntetické močoviny pro snížení NOX? Ne viď? :-P

0/0
21.8.2007 8:11

v

Re: Re: Prima hodnocení,

R^;-D

0/0
21.8.2007 10:14

j.

Re: Re: Re: moderne naftove motory - a co po 300000km?

Mate pravdu, filter poevnych castis je vec, ktora umozni ako tak splnit normu Euro4, ktora je pre naftove motory priblzine na urovni Euro2 pre benzinove motory. Kolko stoji ten filter pevnych castic? V akom stave bude u 6 majitela, ked bude mat auto najazdenych 300000km. Emisie 10 rokov starej Skody Felicia prestavanej na LPG strcia vacsinu sucasnych BEZNYCH naftovych motorov s prehladom do vrecka.

Vravite, ze prisne STK, pravidelna udrzba. Postavte sa za desatrocny autobus, ktory prechadza okolo garazmajstra ktory by ho nemal pustit do ulic ak je v zlom technickom stave KAZDY DEN.

A to je prevadzka, kde tie vozy pravidelnou udrzbou jednoducho prejst MUSIA.  Ako asi vyzera vzduch za "ocipovanou" ochtavkou v TDI-cku, ktora jazdi na "vyjety olej" a ma nad vyfukom mastny cierny naraznik...

Ale ludia chcu "usporne" diesly."Nadavkem" dostanu ako bonus kusok rakoviny.

0/0
21.8.2007 10:44

Re: Re: Prima hodnocení,

Tak stačí se vymočit do vejfuku ?

0/0
21.8.2007 11:49

tonda

Re: Prima hodnocení,

A to ty nafťáky vilučují nějáky mikroskopicky prach, které usazují plícní sklípky

0/0
22.8.2007 7:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.