Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpověď mechanika: Stáčím tachometry, no a co?

Stáčení tachometru je dnes již takřka národní sport. S najetými kilometry podle slov lidí, kteří se stáčením tachometrů zabývají, ovšem nečarují pouze jednotlivci a bazary. Tato praxe je prý dnes obvyklá i u oficiálních dealerů nebo leasingových firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warhead_bia :P

mno

tak si kupujte auta a ne cisla na tachaci ;-)

0/0
20.12.2007 13:40

Laďa

a

proč dávat trestní oznámení na mechanika?Ten dělá jenom svoji práci a buď rád, že si to můžeš přečíst jak to doopravdy funguje naivko:-)

0/0
13.10.2007 21:16

Tony

koupě

:-)Taky jsem koupil oktávku z Německa 1,9tdi  01, na

budíku 96tis což je blbost nechal jsem si to napíchnout a vylezlo 176tis, což

není tak moc počítal jsem více, každopádně auto jsem kupoval podle technického

stavu a ne podle kilometru,

0/0
29.8.2007 10:48

R-Man

Verbez jedna za s rana

To je poznat, co je to za verbez, ti automechanici a bazaristi. Okradaji lidi a jeste se smejou jak  jsou hloupi (presto, ze nemaji prakticky moznost nenaletet). Proste normalni hovada. Vsak ono se jim to vrati, treba na detech :-)

0/0
28.8.2007 12:52

ss

Jmeno a adresa mechanika

Jake jejmeno a adresa toho mechanika. stalo by za to na nej podat trestni oznameni pro napomahani trestneho cinu podvodu formou spolupachatelstvi. Na takovy je treba si doslapnout!

0/0
26.8.2007 1:13

JuaHele

km

Servisni knizky se bezne padelavaji ke stocenym kilometrum, problemy neexistuji, jen reseni!

0/0
25.8.2007 14:53

JuaHele

km

servisni knizky se dneska bezne padelavaji ke stocenym kilometrum...jsou pitomci, co ji chteji, tak ji maji...:-)

0/0
25.8.2007 14:51

JuaHele

km

Ojetiny: Servisni knizky se bezne padelavaji ke kilometrum, v dobe pocitacu, dobrych skaneru je to moucha, razitko vyrobi dneska kazdy v papirnictvi.

Nove vozy: Ja to resim jinak a inteligentneji: abych mel porad zaruku na svem novem aute (do 100.000km) nebo 3 roky, tak si nechavam stacet tachac pred kontrolami u dealera. Samozrejme ze olej si menim, na volantu mam potah, na sedadlech taky, pedaly a radicka jsou menene na sportovni), puvodni mam mirne omakane a dobre ulozene. Autu pribyvaji kilace jen velmi pomalu, vsechno je pozichrovane, kdyz si to po trech letech a pred prodejem bude nekdo neco overovat u dealera, tak nikdo nic netusi. Zaruku potrebuji, jezdim hodne a uz mi menili zdarma turbo i napr.prevodovku a dalsi veci. Dela to obrovska spousta lidi, historie vozu je svata a servisni knizka dokonce prava!:-)

0/0
25.8.2007 14:50

Major

BMW

Tak mi prosim prozradte, jak se staci tachac u BMW. Kdyz vytahnu klicek (tedy cipovou kartu), tak se ulozi snad uplne vsichno, jako VIN, stav km, stav paliva, napeti baterie, stav oleje, stav brzdovych desticek atd atd. Kdyz servisman zastrci klicek do ctecky, co ma na stole, aby mohl provest servisni ukon, obsah klice se hned presype do serveru u BMW. Takze je jedno, do ktereho servisu zajdu a hned je videt kompletni hostorie vsech ukonu apod. Bez klicku nelze vystavit fakturu (minimalne v Nemecku)....

0/0
24.8.2007 16:27

tnt

Re: BMW

U každého dnešního auta se do řídící jednotky ukládá skutečný proběh kilometrů a eviduje se to i ve značkovém servisu. Problém ale je to, že údaj na vlastním tachometru lze změnit a při prodeji nebude mít kupující čtečku karet nebo počítač se sotwarem pro zjištění skutečného stavu kilometrů a tak se neboj o to, že by se to tvý bmw s úpravou kilometrů neprodalo... Pravda, ale je, že pokud budeš jezdit do značkového servisu, tak ta historie půjde dohledat, což zdělí i po telefonu. Já takhle naštěstí nekoupil zánovní audinu s údajnými 75 tisící, u které se po dotazu u importéra zjistilo, že byla naposled na servisu ve 120 tisících a pak rok nic, takže kdo ví co se s ní dělo...

0/0
24.8.2007 19:19

Tristan

Ojetinu? Nikdy!

Nchapu, ze si porad jeste nekdo mysli, ze usetri penize na ojetine. Ojetina prijde vzdycky draz nez nove auto. Nejde jenom o stocene kilometry. Spousta ojetin mela bouracky, ktere nejsou evidovane, staci zmerit tloustku laku ...

0/0
24.8.2007 10:45

von Kleist

Re: Ojetinu? Nikdy!

Boze to blabol.... Jedina vada ojetiny je to, ze neni nova - coz muze byt pro mnoho lidi problem, to beru. Samozrejme, ze existuji vyse zminena rizika a ruzni xindlove, co s tim vselijak cachruji - ale netyka se to vetsiny aut.

Ale obecne tvrdit, ze autokilometr na ojetine je drazsi nez na novem voze je neskutecna hloupost. Znam lidi, co koupili za 30 starej klumpr, na udrzbu dali tak 20 a najezdili pres 100tkm. To je <0.5Kc/km... Tedy asi jako predstava, ze s novou oktavkou za pul mega se s nulovou investici nalita mega - to asi ne, ze?

0/0
24.8.2007 13:38

auticky

Jak to dělám já

Zajímavá dizkuze. Ale souhlasím, stav v Čechách v bazarech je tristní. Nevěřím ani značkovým servisům. Proto kupuji jen auta s naprosto a do detailů zdokladovanou historií. Jinak pro rodinu, druhá auta, přátele jezdím do zahr. Podívám se na internet, beru méně žádané značky (ignoruji audi, vw atd.) Neberu s nejnižší cenou, vyhýbám se bazarům které mají občané neněmecké národnosti. Chci servisní knížku, všechny doklady, zavolám si do servisu v Německu kam auto jezdilo... Je fakt, že koupíte prostě dráž než v Čechách. Ale z dlouh. pohledu se mi to vždy vyplatilo.

0/0
24.8.2007 9:29

Tristan

Re: Jak to dělám já

Znam jednoho, ten necha stacet kazdy rok pred servisem - kvuli pojistovne. Necha stocit tak na 20 procent. Za stoceni zaplati tisicovku. Po trech letech auto proda. V servisce a na tachaci 57 tisic, skutecne najeto kolem 290 tisic. Vzdycky se najde dost blbcu, kteri to stocene auto draze koupej ...

0/0
24.8.2007 10:57

von Kleist

Re: Re: Jak to dělám já

A to se servisni ukony delaji podle tech stocenejch km?? To teda musi byt kara.... 8-o

0/0
24.8.2007 13:39

Tristan

Re: Re: Re: Jak to dělám já

Jo, podle tech stocenejch. Co je to za karu, pozna ten, kdo ji jako "malo jetou" koupil.

0/0
25.8.2007 12:03

jakosak

blázen, kdo kupuje ojetiny

a když na auto nemám, tak chodím pěšky

0/0
22.8.2007 14:42

Realista

Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

moje řeč! To radši obyčejné nové na splátky než cokoliv z bazaru...

0/0
22.8.2007 15:04

von Kleist

Re: Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

karu na splatky? nikdy.

0/0
22.8.2007 15:11

von Kleist

Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

Trochu hloupa logika... To odjezdite auto az na prach? Vzdy by pak neslo s touhle logikou prodat... A ne vsude jde dojit pesky, pokud nekdo jezdi malo, nove se mu nevyplati... atd. proste uplny nesmysl. Kazdy at si koupi, co je mu libo a na co ma - paleta je velka od trabanta po veyrona.

0/0
22.8.2007 15:10

Tristan

Re: Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

Dokud existujou blbci, kteri kupujou ojetiny, da se prodat kazdy krap.

0/0
24.8.2007 11:00

von Kleist

Re: Re: Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

Jenze ti blbci umoznuji, ze se to auto zuziva cele - coz je ku prospechu veci. Lide, kteri si kupuji nova auta je ve valne vetsine neprovozuji az na hranici zivotnosti... Blbci nejsou tedy ani tak ti, co kupuji ojetiny, ale spise ti, co tenhle mechanismus nedokazi pochopit :-).

0/0
24.8.2007 13:31

Pecan008

Re: Re: Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

Ty by jsi byl první, koho by sralo, že musíš dát zešrotovat auto 5 let staré, protože žádný "blbec" si jej od tebe nekoupí. Co člověk, to názor.

0/0
4.9.2007 23:04

spartaman

Re: blázen, kdo kupuje ojetiny

Mnoho lidí ti řekne opak.

0/0
23.8.2007 16:37

xy

kdyby slo jenom o staceni ...

me v serivsu pri oprave neceho vymenili i turbo a 2x , spojku a kdo vi co jeste ....

Takze jit s autem do servisu je druha nejhorsi vec hned po chozeni za doktorem.

0/0
22.8.2007 14:30

zy

Re: kdyby slo jenom o staceni ...

To bych odmítl převzít s tím, že jsme se na tom nedomlouvali !

0/0
23.8.2007 23:09

dedy

přes 95% stočenin

V bazarech se pohybuje přes 95% stočenin a to včetně stáčení ve značkových servisech (vlastní zkušenost i se servisní knížkou... :-)). Kdyby jen lidi věděli kolik má ten jejich miláček skutečně najeto... ;-D Nejlepší je známý opravář, ke kterému často přijede auto co k němu jezdilo řadu let s novým majitelem a polovinou už předtím stočených kilometrů... chudák jim to nechce říct (proč taky) a tak se jen tiše směje a má další práci... Je to tu prdel... Rekord má prý audi A6 se stočenými 370 tisíci a ten nový chlápek se mu chlubil jak dobře koupil... ;-D Akorát mu přišlo, že ho chce oškubat, když ve 130 tisích chtěl měnit vícero věcí a tak začal jezdit jinam, do levnějšího servisu...

0/0
22.8.2007 14:16

Kail

Re: přes 95% stočenin

Heh,no moc se nesměj,nemůžeš vědět co máš doma ty...

0/0
24.8.2007 13:08

dedy

Re: Re: přes 95% stočenin

já už pochopil, že nový je nový a navíc při mém ročním proběhu 50 tisíc není co řešit... protože mám, ale teď najeto už skoro 250 tisíc a v bazarech taková auta prakticky nejsou, budu muset (nerad) asi udělat to co všichni, abych to auto prodal... ;-( Pravda ale je, že minule jsem prodával oktávku s 265 tisíci a taky se nakonec prodala. Jen většina lidí jen nechápavě kroutila hlavou, že si dovoluji takové auto vůbec prodávat nebo co a tak si radši koupili dvakrát stočenou sračku s tachometrovými 130 tisíci a byli spokojení... ;-D

0/0
24.8.2007 13:52

Úžasné

No a co?

Co na tom, že se má měnit olej každých x tisíc km a když se stočí tachometr, tak se možná vymění dřív nebo o hodně později, vždyť to motoru vůbec nevadí. Nebo výměna rozvodového řemene, ta když se posune, tak to vůbec nevadí, třeba to vydrží mnohem déle. Prostě se řada servisních úkonů provede mnohem později, než by bylo potřeba podle skutečného stavu ujetých km. Pokud se kvůli tomu něco pokazí, tak aspoň budou mít servisy zajištěnou práci, zákazník to zaplatí, je to přece náš Pán, ne? Není lepší chodit pěšky? Boty se dají mnohem snáze opravit či reklamovat a nikdo na nich nepřetáčí tachometry.

0/0
22.8.2007 9:38

jirka

Re: No a co?

Vetsinou se to stoci na hodnotu kolem vymeny rozvodu, aby kdyby ruply, tak  byl vychcanek z obliga (Y)

0/0
22.8.2007 13:23

spartaman

Trestný čin?

Není to náhodou trestný čin? Nebo minimálně přečin či přestupek?

0/0
22.8.2007 9:17

simca_1301

Re: Trestný čin?

šlo by to možná kvalifikovat jako podvod... jenže bazary do smluv většinou píší, že stav kilometrů není znám... a tím jsou z obliga... a taky by musela být vůle po něčem pátrat....

0/0
22.8.2007 12:18

Lojza

4000 kvalitních a prověřených vozů

Naleznete každý den jen v AAA AUTO, největším autobazaru ve střední evropě a  to za příznivé ceny. Vozy vlastníme a proto garantujeme ověření technického stavu + právní ošetření. Řada možností financování (úvěr, leasing…) Volejte zdarma 800 110 800.

 

0/0
22.8.2007 0:06

Prase Bobík

Re: 4000 kvalitních a prověřených vozů

jdi s tou reklamou do pr...Rv

0/0
22.8.2007 8:08

Pepi_Bouchac

Re: Re: 4000 kvalitních a prověřených vozů

To ani nemela byt tak reklama jako parodie....

0/0
22.8.2007 14:43

Lojza

Re: Re: Re: 4000 kvalitních a prověřených vozů

Bingo ! ;-D

0/0
23.8.2007 13:53

ss

Re: 4000 kvalitních a prověřených vozů

Takovou reklamu muze napsat pouze stejnej zlodej jako AAA

0/0
26.8.2007 1:11

Dr.Ozd

Kdo tohle napsal?

Po přečtení článku jsem se musel opravdu od srdce zasmát.Počet skutečně najetých kilometrů nepozná ani skutečný odborník?Pravda je taková,že to pozná ( s prominutím),každý vůl.Každý motor má totiž kromě jiných parametrů i jeden,který se nazývá kompresní tlak.Ten se se zvyšujícím počtem najetých kilometrů neustále snižuje.Existují tabulky,udávající velikost tohoto tlaku vzhledem k počtu najetých kilometrů.Změření je i pro laika otázkou 20 minut.Stačí mít pouze manometr se šroubením zapalovací svíčky.Ten má k dispozici každý servis.Samoozřejmě nepoznám stočených 5000 km ale řekněme že přesnost je plus minus 50 000. Takže pohádky o stočených 100 nebo 200 tisících jsou absolutní nesmysl.To by musel prodávající spolu se stočením km udělat i generálku motoru.

0/0
21.8.2007 21:46

Petr

Re: Kdo tohle napsal?

Vzdycky kdyz ctu podobny clanek tak se sam sebe ptam komu nejvice asi prospeje. V tomhle pripade nejspis dealerum novych aut. Cesi holt kupuji ojetiny a to je treba konecnde zmenit, ze.

Drive vysel na iDnesu celkem vydareny clanek o cepovani benzinu v neznackovych pumpach... zvlast fotky zadrenych motoru byly dost presvedcive. Sam jsem pak radsi na dovolene cepoval ve znackovych pumpach i kdyz jsem si rikal ze jsem naletel PR Shellu, OMV ci Benziny. Jenze predstava zadreneho motoru na dovolene byla dost odstrasujici.

Nerikam ze tento clanek nema pravdive jadro, ale prijde mi ze objektivni neni ani za mak... :-/

0/0
21.8.2007 23:28

rh2

Re: Kdo tohle napsal?

Ano to je jeden z dobrých postupů jak poznat motor ve slušném stavu, ovšem za předpokladu, že již nebyl generálkován nebo nebyl použit speciální prostředek na dočasné utěsnění motoru. Obojí bohužel bez rozebrání motoru nepoznáte.

0/0
21.8.2007 23:38

KArel

Re: Kdo tohle napsal?

Haha, tím poznáš rozdíl mezi 50 000 a 100 000, ale těžko mezi 150 000 a 250 000 - tam totiž daleko víc záleží na stylu, jakým se jezdilo. Každopádně stačí správná flaštička do paliva a dalších 1 000 km bude kompresní tlak jako víno.

0/0
22.8.2007 9:11

von Kleist

Re: Kdo tohle napsal?

Teoreticky je to hezke - ale opotrebeni sestavy pist-krouzky-valec zalezi mj. i na stylu jezdeni... Navic je problem skutecny kompresni tlak zmerit, tak, aby je ho absolutni hodnota mela vypovidajici hodnotu. Dulezite je, o kolik zvetsi meridlo objem kompresniho prostoru - a meridla jsou opravdu ruzna. Neni problem takto zjistit - presneji receno porovnat - stav jednotlivych valcu, ale urcit km muze byt problem. A neni pravda, ze se stale snizuje, z pocatku - pri zajizdeni - se muze i zvysovat.

0/0
22.8.2007 11:59

von Kleist

Re: Kdo tohle napsal?

To uz je lepsi zjistovat stav motoru analyzou oleje (obsah a slozeni kovovych castecek) - rozhodne spolehlivejsi metoda - za predpokladu, ze nekdo pred prodejem zrovna neda fungl novy olej.

0/0
22.8.2007 12:01

miluna

Re: Kdo tohle napsal?

hele ty jsi ale chytrák, když jsem na Sprinteru kterým jsem sám natočil 300tis měřil kompresi byla u všech pěti válců 29,5 přesně!, neskutečná hodnota a to auto mělo už minimálně 500tis km za sebou! zkus to naměřit na nový oktávce 8-o

0/0
23.8.2007 0:16

LAGUN

PEKNA KRAVINAKDO JEZDI DO SERVISU do CR

PEKNA KRAVINAKDO JEZDI DO SERVISU do CR,tak zadava snad pocet najetych KM a pak staci si jen zavolat do daneho servisu kde bylo auto servisovano ne? a u novych aut jako Renault je vse v klicku a ukladano v servisu

0/0
21.8.2007 21:39

creed1

Není to tak trošku podvod??

Co na to naše justice??

0/0
21.8.2007 19:51

Jouda

kuva. Ja si myslel, ze se staci tak maximalne vino.

Kam se ten svet riti?!

0/0
21.8.2007 19:11

cernobila_televize

ja taky...

ja jsem si koupil taky ojete Honda Civic rok 96, najeto 148 tis(tomu verim :-)). Jsem uz 4.majitel- 1.byl autobazar 2.duchodce opravdu (rocnik 1940;-)) ten to mel do 40 tis. a pak s tim jezdil chlapek do 110 tis. 3. a ja to koupil od manzelu, co to meli jako 2.auto do rodiny. Jel jsem si pro to do Trieru (u Lucemburska), z bazaru bych to nekupoval.

Vyhodou pokud mate nemecky technicak, ze se do neho muzete podivat, jakmile se prepise na cesky, tak uz vite velke prd. V cechach jsem nechal vymenit olej,svicky, remen (ten byl meneny), ale nebyla pumpa, takze jsem to nechal vymenit spolu.Servisy jsou v nemecku drahe (jako kazda manualni prace), takze se skutecne meni jen to, co je nutne. 

Mechanik rekl, ze auto je v dobrem stavu, jinak koupit ojetinu je asi vzdycky loterie. 

0/0
21.8.2007 19:03

Aloha

no uz se desim okamziku

az si budu chtit koupit svoje prvni auto:-/! Nejradeji bych samozrejme novem, jenze ty jsou opravu hodne predrazene takze jedine kdyz clovek dostane opravdu zajimavou slevu. Dal uz pak nevim. Bazarum se neda verit, samozrejme bych vzal auto do autorizovanyho servisu, ale stejne nic neni 100% a po zkusenostech lidi z okoli s manikama co tahaji auta se mi ani do tyhle cesty nechce! Takze nakonec zustanu radsi u vlaku a MHD;-)

0/0
21.8.2007 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.