Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stabilizační systém ESP by ušetřil 4 tisíce životů

Kdyby měla všechna auta elektronický stabilizační systém alias ESP, ESC, DSC, VDC..., každý rok by bylo na evropských silnicích o 4 tisíce mrtvých méně. Bylo by také o sto tisíc méně zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Harous

MB - A

Prave na tom Mercedesu bylo videt, ze podobny narizeni by byla cesta do pekel... Preci nemuzu zachranovat ESP odflaknutej podvozek auta. Nebo si snad myslite ze bude mit Fabia s ESP lepsi jizdni vlastnosti nez treba Impreza nebo Lancer EVO bez ESP? 8-o

0/0
30.8.2007 21:01

Andee

Re: MB - A

Uvažuješ trochu zcestně. Jestli bude mít někdo Faii s ESP nebo bez... tak je postavená otázka. A jakýkoliv auto s ESP je bezpečnější než bez něj.

0/0
31.8.2007 21:54

Tom

...

Autor má svatou pravdu!!! Kdyby měla povinně všechna auta ESP a třeba ještě povinně airbag aspoň pro řidiče, tak by nebylo tolik mrtvých na silnici a nemusel by teď být takový debilní silniční bodový systém, díky kterému diskriminace řidičů jenom kvete R^[>-]R^

0/0
30.8.2007 17:17

socky a jejich kámoš paroubek

ESP

Není nad to když nám tady socky co jezdí s fáčkem tvrdí jak je ESP zbytečný..... :-)

0/0
30.8.2007 11:58

ondra

ESP

A používání zdravého rozumu za volantem by odstranilo všechny nehody.........

0/0
29.8.2007 23:10

Andee

ESP

Jinak ač sám jsem zastáncem tohoto systému, tak mi trochu přijde, že povinné ESP je další obezlička velkých výrobců, jak udržet čínská auta mimo Evropu...

0/0
29.8.2007 15:12

rw

Re: ESP

? ESP je snad nejaka tajna zbrojni technologie, ze se do Cinskych aut montovat nesmi?

0/0
29.8.2007 17:53

Andee

Re: Re: ESP

jde o to, že ho tam běžně nemontují. auta pro čínu apod. nemají spoustu "evropské" povinné výbavy. Proto jsou tak levná. vzpomeň si, jak se mluvilo o autech z číny za 80 tisíc... jenže pak přišli na to, co všechno musí do těch aut dodělat a cena rostla...

0/0
31.8.2007 21:15

A co na to Leoš Mareš ??

:-):-P

0/0
29.8.2007 14:45

Jiné Já

Re: A co na to Leoš Mareš ??

Nic, ten už to má za sebou ;-D

0/0
29.8.2007 15:09

Andee

No

polovina příspěvků mi přijde, jak když nechcete pochopit o co tu jde. Ta výbava není proto, abych na silnici závodil. Pointa je v tom, že když dojde k nějaké kritické situaci (a kdo jezdí denně ví, že k nim dochází celkem pravidelně a často), pomůže ta bezpečnostní výbava jako ABS, ESP/VSA apod. k tomu, abych se nezabil. Když pojede auto bez ABS a ESP a  auto s těmito systémy mírnou zatáčkou 90kmh, bude mokro a vběhne mu do cesty pár desítek metrů před kapotou srna, schválně, kdo dopadne hůř...

0/0
29.8.2007 14:11

AssA

Re: No

Nejhůř dopadne samozřejmě ta srna :-)

0/0
29.8.2007 14:38

AssA

Re: No

Abych nebyl úplně OT. Tak k věci:

Hlavním cílem té studie bylo zjistit, jestli je ekonomicky výhodnější zajistit implementaci těchto systémů do nových aut, nebo nechat volbu "neviditelné ruce trhu". A vyšlo co vyšlo. Proti nařízení nic nemám, stejně by to každá automobilka řešila jinak. Ale ty komentáře dole mají taky pravdu, není to o elektronice ale o řidičích. Mnoha nezkušeným řidičům by to v kritických situacích nesporně pomohlo. A že někdo spoléhá na systémy a jede o to víc jako hovado, se nezmění, naštěstí fyzikální zákony platí pro každého a ve 180 je vám i 12 airbagů k prdu když se rozhodnete soupeřit se stromem...

0/0
29.8.2007 14:45

Andee

Re: Re: No

To si snad každej, kdo má rozum, uvědomuje, že ani 100 airbagů a 20 stabilizačních a jiných podpůrných systémů ho nezachrání, pokud to ve dvou kilech navaří pod kamión... jezdím tak, abych měl auto pod kontrolou a kdyby se stalo něco neočekávaného, pak využiju pomoc elektroniky a aktivních prvků bezpečnosti. Ve stejné situaci mi dají výhodu...

0/0
29.8.2007 15:08

David

Re: Re: Re: No

Přesně tak, je to o řidiči. Jezdím stejně. Zadkem cejtím, co se s autem děje a podle toho jedu. A když zablikají kontrolky nebo zahrčí ABS, vím, že je potřeba zvolnit, ale to vím už dřív než v krizové situaci. Nejsem lama a povrch zkusím na prostorném místě v malé rychlosti, abych věděl. A jedu tak, jako bych ty berle vůbec neměl, jen tak mi pomohou v případě, že jde z tlustých do tenkých.

0/0
29.8.2007 15:39

Martin

Re: Re: Re: Re: No

kriticke situace maji tendenci prichazet necekane a vubec na to nema vliv, jestli si nekde zkousis povrch

0/0
29.8.2007 22:14

David

Re: Re: Re: Re: Re: No

Bez komentáře

0/0
30.8.2007 9:04

Woody

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No

Viz třeba zbytky ledu v zatáčce, kam slunce nesvítí, v jinak krásný slunečný jarní den se suchými silnicemi..

0/0
30.8.2007 13:55

David

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No

To je příliš vykonstruované. Ale je to fuk, kdo chce rozumět, rozumí, kdo nechce, najde si své argumenty, aby svoje jednání patřičně doložil. Z výše uvedeného vyplývá podle Vás, že je zbytečné jezdit opatrně, protože pokud nás krizovka potká, stejně na ni nebudemě připraveni - tak s tímto tvrzením úplně nesouhlasím. Dá se stylem jízdy si na krizovky zadělávat nebo jim předcházet.

0/0
30.8.2007 14:15

SDMForever

Ak by ...

Ak by ludia nejazdili ako prasce, usetrilo by sa este viac ludskych zivotov!

0/0
29.8.2007 13:41

DeDust

Re: Ak by ...

Presne tak, kdyz uz mi strejda s Oktavkou po stechu nalozenou jeho rodinkou neni schopnej dat prednost ani na kruhaku, tak uz vazne nevim ;-(

0/0
29.8.2007 15:40

M

.

Presne tak. Budes si to jen myslet. Hlinka mel taky 8x airbeg udajne bezpecne auto.R^

0/0
29.8.2007 13:39

rw

Re: .

jo a taky 5x bezpecnostni pasy. Nepouzity.

0/0
29.8.2007 17:55

Dežo Lakatoš

Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

nemělo jedinou z jmenovaných vymožeností?

0/0
29.8.2007 13:23

mk

Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

Nejspíš mělo, ale vypnutou, aby si řidič mohl užít sportovní jízdu...

0/0
29.8.2007 13:25

FastDriver

Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

byla to bouračka se superbem, stala se před pár měsíci v P4 Modřanech

0/0
29.8.2007 14:35

jacobsen

Re: Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

a od kdy mají Superby kapoty od Ferari?

0/0
29.8.2007 16:12

Pecaf

Re: Re: Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

Superb (nebo co to bylo za škodovku) stojí s rozbitým čumákem o pár metrů vpředu, jen na téhle fotce není vidět. Tahle nehoda je celkem "mediálně známá" a jsou z ní na internetu k nalezení i další fotky.

0/0
30.8.2007 4:58

Tom

Re: Re: Re: Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

To je jasný, fefarri má dobré brzdy a když to zadupne, tak řidič jedoucí za ním má co dělat aby mu nevlít do zadku.

0/0
30.8.2007 17:23

rw

Re: Že by to auto s koníkem ve žlutém poli

ESP se da vypnout, v pripade sportovnich aut se da dokonce nastavit i "citlivost", tedy kdy az zacne sahat do rizeni.

0/0
29.8.2007 17:57

chleba namazanej z obou stran

názor

Akorát to povede k tomu že ty co jezděj "na hraně" to budou zkoušet ještě víc a to auto se urve ve větší rychlosti a následky budou horšíRv

0/0
29.8.2007 12:02

Andee

Re: názor

Nesmysl, mám ho ve svém autě a vybíral jsem s ním i auto pro manželku, protože i když jedeš normálně, občas se do mezní situace dostaneš. Stačí chytnout vyjeté koleje plné vody, můžeš jet klidně necelejch 90kmh a uvidíš, jak to s tebou zacvičí, pak budeš za ESP rád R^

0/0
29.8.2007 12:52

mluvka

Re: Re: názor

a cos koupil tchyni?

0/0
29.8.2007 13:21

Andee

Re: Re: Re: názor

Tchýni nic, ale já mám hodnou ;-)

0/0
29.8.2007 14:02

Tom

Re: názor

Mysim, že ty co jezděj na hraně asi rychleji nepojedou, protože esp žádnou rychlost, či akceleraci nepřidá. A že by změnili styl jízdy jen kvůli nějaké krabičce kdesi v motoru???

0/0
30.8.2007 17:25

ufi

Re: Re: názor

pán už dlouho nebyl na silnici, že? :-)

naopak, mladí progresivní co všechno zvládají levou zadní, tak díky těmhle pomůckám prasí jak o život, páč je to přece vždycky zachrání. a myslí si, že pak můžou projet zasněženou zatáčku stovkou a diví se že to nejde.

je prostě poznat, kdo jezdil nejdřív bez umělý inteligence a musel používat vlastní a pak teprve přesednul na elektorniku a kdo na tom jezdí hned od začátku

0/0
30.8.2007 21:11

spartaman

ESP

Stabilizace je dobrá věc, ale někomu, kdo je howado, nepomůže sebelepší systém. Raději bych doporučoval začít používat za volantem mozek a jezdit s pokorou a úctou k ostatním. A s vědomím, že na silnici nejsme sami.

0/0
29.8.2007 11:37

já george XVII

Re: ESP

když on mozek bohužel není ve standardní výbavě všech řidičů. Tak se v autech holt nahrazuje alespoň elektronickým primitivním mozkem - ESP

0/0
29.8.2007 14:09

Andee

Re: Re: ESP

V tom případě by to ale mělo být ESB - Electronic Simple Brain ;-)

0/0
29.8.2007 14:12

Zkratky k ničemu

Pořád se bájí o tom, jak jsou zkratky ABS, ESP, a jiné super. V životě jsem měl pár krizovek a byl jsem velice rád, že v autě nic takového nemam. Bylo to vždy na suché silnici a potřeboval jsem zabrzdit co nejdřív - uhnout jsem mohl vždy jen tak do svodidel, aut vedle, tramvaje nebo do Vltavy. Žádný systém není dokonalý. Spousta aut, které denně jezdí má ABS, přesto je dost nehod. Svícení ve dne taky mělo zachránit hromadu životů a kde nic tu nic. Žádnej systém nebude řídit za vás - vždy se to musíte naučit sami. Dokavaď to lidi nepochopí umírat se bude dál

0/0
29.8.2007 11:14

spartaman

Re: Zkratky k ničemu

Buď rád, že tě ty krizovky přepadly jen na suché silnici ;-)

0/0
29.8.2007 11:35

David

Re: Zkratky k ničemu

Vadí mi, že posuzuješ něco, s čím nemáš zkušenost. Jak můžeš vědět, jak bys stejnou situaci zvládal s asistenty, když je v autě nemáš. Já mám jen pitomý ABS a jednou v zimě jedu celkem svižně po suché silnici a v tom zatáčka ostrá a zasněžená. Nemít to ABS tak jsem byl do ní dlouhej (sice bych skočil jen do pole a nikomu by se nic nestalo), ale protože jsem mohl intenzívně brzdit a zároveň zatáčet, tak jsem zatáčku bezpečně projel. A přesně jsem věděl, že bez ABS by to tak snadno nešlo. Na suchým asfaltu už jsem taky za plnýho brždění zatáčel a drnčícím ABS. Jo, když potřebuješ zabrzdit na fleku, tak uznávám, že ABS moc nepomáhá, ale pokud to jde, je vždycky lepší se překážce vyhnout a to můžeš s ABS učinit za plného brzdění. Auto bez ABS jsem měl před tím a pokud bych si dnes měl vybírat, tak jedine ESP s EBD(obdoba ABS).

0/0
29.8.2007 15:51

Re: Re: Zkratky k ničemu

Ale posuzuju něco co jsem řídil. Sice mam auto bez zkratek, ale příbuzenstvo ne a firemní taky ne. Krizovky jsem zatím měl právě v tom, že jsem potřeboval zabrzdit na fleku a kdybych nedobrzdil, bylo by výhodnější praštit přímo.ABS mě párkrát vyvedlo z míry, když jsem brzdil, čekal jsem, že to kousek ujede na stranu co chci a ono kulový. Musel jsem tam hezky zatočit volantem.

0/0
29.8.2007 23:07

Tom

Re: Re: Re: Zkratky k ničemu

Myslim, že já nemít DSC, tak to do těch ostrejch zatáček řezat 120 nemůžu, protože když člověkovi ulítne zadek do zatáčky, tak jedinná záchrana je ten systém, protože jinak se tutově vyšvihá.

0/0
30.8.2007 17:30

M

?

Bezpecnost neni v autecha v jejich systemech. Neznam zadne bezpecne auto. Jsou jen nebezpecni ridici.

0/0
29.8.2007 10:56

brnakk

Re: ?

jsou ale auta vice a mene bezpecna ;-)

0/0
29.8.2007 11:00

M

Re: Re: ?

to se pletes

0/0
29.8.2007 11:19

brnakk

Re: Re: Re: ?

duvod? srovnej 20 let staryho wartase a nejnovejsi S80 od Volva 8-o:-P;-D

0/0
29.8.2007 11:26

Brutus

Re: Re: Re: Re: ?

Když narazej Topspeedem do tiráku tak asi stejnej výsledek... :-/  No možná Volvo zrasuje i kamioňáka, takze v podstatě ještě horší Rv

0/0
29.8.2007 11:56

Honza

Re: Re: Re: Re: ?

Pokud máš obě auta, tak s každým musíš zacházet jinak. A jestli nejsi magor, tak výsledek bude vždy stejný: bezpečně se z bodu A dostaneš do bodu B, jen s tím Warťasem pojedeš asi déle ;-)

0/0
29.8.2007 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.