Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Superekologický dvouválec 0,9 turbo pro Pandu Aria

Nejpovedenější z fiatů - kapesní panda - umí být také superekologická. Na sedmikráskách neparkovala ve Frankfurtu náhodou. Její přeplňovaný dvouválec s objemem ani ne jeden litr se chlubí hodně nízkou hladinou emisí, které vypouští.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ian

to je smůla

A já mylslel, že první přijde se dvouválcem SupermaxiHTP Škoda ;-(

0/0
5.10.2007 19:18

Xman

Italové prostě umí...

...dělat motory. Boužel všem příznivcům škůdek a VW německý koncern prostě tak dobré motory neumí. Common rail vyvinul také jako první Fiat. Tak proč by nemohli dělat úsporné a výkonné benzíňáky. Každá automobilka má možnost něco takového udělat, ale např. Škoda místo toho vsadila na 1.2 HTP. Protože asi prostě neumí.Rv

0/0
1.10.2007 20:36

Jarek

Re: Italové prostě umí...

Nejdriv si neco zjisti o historii Common railu, nez zacnes psat nejaky blbosti, Fiat pristoupil k vyvoji tesne pred koncem viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Common_rail

A italove delaji auta tak jako kazdy jiny bezny vyrobce, normalni spotrebak

0/0
2.10.2007 8:33

libienski

Re: Italové prostě umí...

No na obranu škody je třeba napsat, že to neumí proto, že zatím tady cca od roku 1962 pořád donekonečna vylepšovali a piplali svůj čtyřválec s rozvodem OHV (1000MB, 100-110,120-125,130-135-136,Fáva,Feldy až po 1,4MPI známý s prvních Fábek). Pak se pustili do tříválcového HáTéPka, které dokonce v jedné fázi hrozilo zastavením, než se do toho namočili specialisté s VW a vymysleli - vyladili současnou verzi HáTéPka, kde dokonce s letošní modelovou řadou "našli" cca 10 % výkonu v obou verzích motoru (40 - 44, 47 - 51 kW).

0/0
2.10.2007 15:45

Re: Italové prostě umí...

Italové umí prd. A u škodovky je to cenová politika, motory jsou pro základní verzi uměle zhoršené.

0/0
8.10.2007 13:44

performer

jde to i bez dieselu

Je vidět, že když se chce, lze spotřebu snižovat i přijatelným způsobem a ne jen použitím smrdutých diselů....

0/0
1.10.2007 15:52

Re: jde to i bez dieselu

Já se nedočetl kolik to žere.

0/0
8.10.2007 13:45

Gandalf007

ŽIVOTNOST TURBOMOTORU ???

Samozřejmě že metodika měření nestojí na tom, že se jede stále na plný výkon a tím maximální využívání turba. Většinou stačí mnohem menší výkon a pro momenty nutnosti je k dispozici určitá výkonová rezerva. To je výhodou turba a jeho životnost závisí na způsobu využívání a údržbě. Takže závodník, který kašle na servis o turbo přijde podstatně dřív...

0/0
1.10.2007 15:13

Dolorez

8-o

8-o8-o8-o

0/0
1.10.2007 13:58

Ebo

wow..

.. 105 koní z 0,9 kového motoru ? .. to musí mít ale děsivý turbo 8-o ..a ta životnost ;-D

0/0
1.10.2007 13:24

MP

Re: wow..

No, kdyz si predstavim, ze 74 kW motor (1,6 MPi) ma maximum vykonu v 5600 ot/min, tak si radsi ani nepredstavuju v jakych otackach se pohybuje tenhle motor :-) Snad se moc nepletu, ale 69 g CO2/km by melo odpovidat spotrebe 3,5 l/100 km, souhlasi to?

0/0
1.10.2007 17:13

barbudo

Re: Re: wow..

... ovšem nikoli při 105 HP ...

0/0
2.10.2007 8:16

MP

Re: Re: Re: wow..

No to samozrejme ne. Pri 105 HP by to byla spotreba z rise snu :-)

0/0
2.10.2007 17:06

Re: wow..

Asi tam maj chybu, to z toho nevymáčknou ani japonci, natož italové.

0/0
8.10.2007 13:47

bullshit

humus vod žabožrouta

Rv

0/0
1.10.2007 10:35

Woody

Re: humus vod žabožrouta

Špatně...žabožrouti byli odjakživa francouzi....FIAT se, pokud vím, vyrábí v Itálii, montážní linka pro Pandy je v Polsku...takže tak. Příště míň prudit, a víc si ověřovat fakta!!;-)

0/0
1.10.2007 10:48

stowaway

Re: humus vod žabožrouta

Jéžíš...zvláštní školy mají vycházky do internetových kaváren???

0/0
1.10.2007 11:17

Jyrka Paropupek

hmmm...

hnusná krabice, co vůbec nejede, čmoudíky stejně vypouští a k tomu to vyrábí Fiat... :-© Pod pojmem superekologický si nepředstavuju supermalej objem, ale něco úplně jinýho..

0/0
1.10.2007 10:15

libienski

Re: hmmm...

a co teda.....jinýho...než malý objem a taky malou spotřebu, která s emisemi C02 úzce souvisí?

0/0
1.10.2007 14:19

Xman

Re: hmmm...

105 koní na auto s váho něco kolem 900 Kg? ;-D Že to nejede? Jen počkej panáčkuR^

0/0
1.10.2007 20:39

Coraxus

Hmmm

Ekologický to je až na půdu, teď ještě jestli se s tím dá taky jezdit. :-/

0/0
1.10.2007 10:00

Xman

Re: Hmmm

105 koní + váha něco kolem 900 kg ... já myslím, že tvýmu auto to dá na prdel:-P

0/0
1.10.2007 20:40

Coraxus

Re: Re: Hmmm

O tom nemluvím, porovnat tyhle dvě čísla umím taky :-) Jde mi o to, jestli to bude taky ergonomicky přijatelný, pohodlný a tak - nebo jestli to bude kostitřas, u kterýho si budu muset pořád opakovat, že je ekologickej, abych překonal nutkání okamžitě se ho zbavit ;-)

0/0
2.10.2007 12:56

Re: Re: Hmmm

Maj tam chybu, je to 10,5 koně ;-D

0/0
8.10.2007 13:49

er

snad zapadnu do diskuze

blablabla, fujt to je ale kravina, blebleble, at s tim táhnou, blablabla, co nám to chtěj nabulíkovat, blebleble já jsem tu nejchytřejší ;-D

0/0
1.10.2007 9:24

bd

Re: snad zapadnu do diskuze

A vy fakt věříte tomu, že auto s výkonem 105 koní a používající konvenční spalovací motor může mít méně jak poloviční emise CO2 (a tudíž i spotřebu) než ostatní obdobně výkonná auta? Ta metodika měření musí být hodně zajímavá.

0/0
1.10.2007 9:37

petrmalyx

Re: Re: snad zapadnu do diskuze

Muze, ale bude produkovat spoustu oxidu uhelnateho, coz bude sice stat hodne benzinu, bude to smrtelne jedovate, ale zase to omezi ten zly CO2

0/0
1.10.2007 14:54

Re: Re: Re: snad zapadnu do diskuze

Má pod kapotou rostliny které část co2 spotřebujou ;-D

0/0
8.10.2007 13:50

Xman

Re: Re: snad zapadnu do diskuze

Může stejěn jako nikdo předtím nedokázal vyrobit systém Common rail pro Dieselové motory ... tak to musel jako první udělat Fiat. O úspěchu Common rail si udělejte obrázek sám.

0/0
1.10.2007 20:41

bd

Re: Re: Re: snad zapadnu do diskuze

Pokud Fiat dokazal zkonstruovat spalovaci motor, ktery ma kombinovanou spotrebu 3 l / 100 km v normalnim (tedy normalne pouzitelnem) aute, a jeste k tomu se z nej da vymacknout 105 koni, tak klobouk dolu a Fiat je naprosto vysmatej. Ale uverim, az uvidim nezavisle testy na seriovem voze.

0/0
1.10.2007 23:55

bd

Kdo jezdí

v Porsche Cayene prospívá kytičkám rozhodně mnohem více. Stylizace té expozice mi připomíná demonstranty proti radaru s přeškrtnutou raketou na tričku.

0/0
1.10.2007 9:15

kluboš

start stop

start stopy uz byly v 70 letech (jestli nee driv), ovladane ridicem packou pod volantem/cudlikem atd... vestinou to shnilo na tom, ze pri neustalem startovani se vybijela baterka, motor behem tohohle procesu zere vic a nespaluje chvilkove tak jak by mel - a z toho plyne i zvyseny obsah emisi. dnesni motory jsou sice jine ..ale kdo vi. a v zime pro jizdy po meste ( pro ktere je takovyhle motor asi koncipovan), by to zabranovalo ohrati motoru a tim zase zvysovalo spotrebu emise, a jestli to bude cekat na provozni teplotu, tak to zas kolikrat ani chcipat nezacne a uz jsme na miste a vystupovat... Takze se bojim, ze tudy cesta k ekologickemu jezdeni nevede.

0/0
1.10.2007 9:09

stowaway

Re: start stop

Přijde mi schůdná akorát cesta hybridů Lexus, kdy motor nenaskakuje pokaždé, ale až od 30 km/h, do té doby auto popojíždí mezi světly na elektromotor...jenže tohle není cenově technologie do levného malého městského auta...:-(

0/0
1.10.2007 9:59

Gandalf007

Re: start stop

U většiny těchto systémů je možné jejich dočasné vypnutí, právě z důvodu popojíždění v koloně apod....

0/0
1.10.2007 14:47

kluboš

Re: Re: start stop

..lidsky faktor pri rozhodovani....tak to fungovat nebude :)

0/0
1.10.2007 15:46

stowaway

spotřeba

Fiat úsporná auta vždycky uměl...uno obsah 900 s karburátorem mi jezdilo do 5 litrů už v roce 1986. Jenže pak tentýž motor pod záminkou snížení emisí ověsili vstřikem a katalyzátorem (no a nejelo to, světe div se, tak to museli převrtat na 1000) a už to nebylo ono, v roce 1992 mi to jezdilo tak za 7...:-( Z toho plyne, že zásadní krok pro úsporu paliva je návrat ke konstrukci z roku 1983 - nebo ještě dříve, s tímhle motůrkem jezdily už F 127...;-D

Zhasínání a restart motoru na každé křižovatce bych psychicky neunesl, už se vidím, jak se stáhnutým žaludkem šlapu na pedál plynu : chytne to, nebo taky ne a já to tady zablokuju, a ta rozjetá tramvaj už to neubrzdí..;-D

0/0
1.10.2007 7:58

Tudor

Smrtící Oxid Bursičitý

Vyhodit katalyzátory a vrátit se ke karburátorům je opravdu dobrej nápad na snížení spotřeby. "Smrtelně" jedovatýho CO2 bude o pár procent míň, jenom se zvýši asi 40x produkce skutečně škodlivých čmoudíků, ale na te právě Burseek Crew nefokusuje

0/0
1.10.2007 9:45

Masox

Re: spotřeba

Nižší spotřeba neznamená automaticky čistší emise, zato důkladnější spalování jo.  U těchhle motorů není primární spotřeba, ale právě nižší emise pomocí důkladnějšího spalování. Pro ilustraci... topení hnědým uhlím je taky pro spotřebitele levnější než přímotopem napájeným z jaderky, ale v té vesnici je pak potřeba atombordel a kyslíková flaška.

0/0
1.10.2007 12:41

stowaway

Re: Re: spotřeba

Ta úměra mezi spotřebou a emisemi je téměř přímá - čím menší spotřeba, tím menší emise - a naopak...

Výrazně lepšího spalování lze docílit pouze jiným systémem spalování - což není rozdíl mezi spalováním paliva motorem s katalyzátorem či bez - ale třeba mezi vstřikem paliva s klasickou svíčkou a systémem samovznícení benzínu pod tlakem - což teď předvádí Mercedes jako novinku...

0/0
1.10.2007 12:50

vodic

Re: Re: Re: spotřeba

Ale ale. Proc tam tedy ten katalyzator je ? Ten tam neni pro legraci, ale kvuli snizeni obsahu skodlivych plynu. Jinak receno spali uz spalene palivo.

0/0
1.10.2007 13:28

stowaway

Re: Re: Re: Re: spotřeba

ano, přesně proto tam je -jenže to není řešení systémové, protože kat sice zachytí některé škodliviny a semtam by je měl spálit - jenže na druhé straně motor dusí( jako každé zařízení stojící cirkulaci plynů v cestě), čímž se spotřeba zase zvedá...Je to v podstatě řešení naroubované na starou koncepci spalování a emise by chtěly inovaci viz MB...

0/0
1.10.2007 13:54

vodic

Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba

Ale nedusi. Kdyby dusil, tak by se jednoduse vymelnil katalyzator za vetsi. Nehlede na to, ze naivni predstava ladicu o zvyseni vykonu odmontovanim vyfuku absolutne neplati. Motor pro spravnou funkci musi mit na vystupu nejaky odpor.... Nizsi vykon motoru je dan tim, ze se jezdi na chudsi smes, proto to holt tak nejede. Uz je pryc doba akceleracnich pumpicek v karburatoru, ktera pri rychlem seslapnuti plynu chrstla do motoru pul deci stavy navic :)

0/0
1.10.2007 15:16

stowaway

Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba

Dusí...a nejde ho zvětšovat donekonečna, protože pro správnou funkci musí mít určitou teplotu - a se zvětšováním velikosti by této teploty nešlo dosáhnout, navíc by vzrostly výrobní náklady nad únosnou mez. A odpor na výstupu musí mít dvoutakt kvůli výplachu válce - čtyřtaktu je to jedno, resp. nejlepší kombinace pro zvednutí výkonu je náporové sání a žádný odpor na výfuku...

0/0
1.10.2007 17:33

vodic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba

Donekonecna ho zvetsovat nejde, ale pracovni teplota se da ridit plno dalsimi zpusoby. Kdyz se lepe oddeli od okoli a udela se delsi, tak se zvysi i teplota. Opacne se zase snizi. S tim se kouzlit da. Snizeni vykonu je dano tim, ze uz se pri akceleraci nesmi radove zvysovat obsah skodlivych plynu, jako se to delalo v minulosti, jinak by doslo ke zniceni katalyzatoru.

Dvoutakt to nema kvuli vyplachu, ale naopak kvuli plneni valce. Aby smes ke spaleni nesla rovnou do vyfuku. Je pravda, ze nevim proc tomu tak je u ctyrtaktu, ale docetl jsem se, ze to neni dobre ani u ctyrtaktu.

0/0
2.10.2007 9:09

stowaway

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba

No, teď se přiznám, že už jsem se do toho trochu zamotal - předchozí formulace, že protitlak ve výfuku je pro výplach válce,není dobrá, protože u dvoutaktu to není samostatná část pracovního cyklu, sure..Nicméně určitě se shodneme v tom, že u dvoutaktu je odpor ve výfuku důležitý (simson mi po sundání laufu nejel víc než 40 :-))...u toho čtyřtaktu by mě celkem zajímalo, kde jste se to dočetl, podle mne to není tak jednoduché generalizovat - pro ilustraci uvedu YPVS u Yamahy, kde přívěra výfuku zvyšovala výkon ve středních otáčkách, ale při plných otáčkách se zcela otvírá -zase pro zvýšení výkonu..

0/0
2.10.2007 9:38

Jenda

Re: Re: Re: Re: spotřeba

CO2 žádný katalyzátor nesníží, to je konečný produkt spalování uhlíku (z kterého je benzín/nafta) a už jej není možné na nic dalšího předělat. Tedy množství CO2 je přímo úměrné spotřebě u všech spalovacích motorů. Katalyzátor je na snížení obsahu CO (neplést s CO2) a oxidů dusíku. Oba jsou to jedovaté plyny. CO2 není jedovaté, ale někteří si myslí, že zvyšování jeho koncentrace v ovzduší povede k výraznému globálnímu oteplování.

0/0
1.10.2007 15:58

vodic

Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba

A kdo rikal, ze katalyzator je tam na snizeni obsahu CO2 ? Ja bych takovou kravinu nikdy nerek. Naopak je ho tam pak vic. Rekl jsem, ze katalyzator snizuje obsah skodlivych plynu. CO2 neni skodlivy.

0/0
2.10.2007 9:00

free78

Re: Re: Re: spotřeba

nikoliv téměř, ale zcela. u benzínu spotřeba x 22 a u nafty spotřeba x 25

0/0
1.10.2007 15:40

petrmalyx

Co to je?

Jaky skodlivy CO2? Nebyt CO2, nebyly by rostliny (v noci ho ale samy vytvareji). Jezdete na vodik (vytvoreny z vody pomoci elektriny z temelina) a zadny CO2 nebudete vytvaret. Musite ale i prestat dychat a p*det.

Rad se podivam na pocitac, co umi usterit palivo lip, nez zkuseny jezdec. To je v nem kristalova koule, ze kontroluje silnici pred sebou? Ne, jen to proste nedovoli akcelerovat, takovy pocitac je na nic.

Auto z kokosovych vlaken? Jo, takove jsem videl, bylo z predminuleho stoleti. Hlavne, aby bylo nehorlave a doporucuji vyztuzit karoserii pro pripad narazu. ani 1000 airbagu neochrani lip, nez poradna kvalitni deformacni zona, ktera se NEJMENUJE cestujici.

Misto takovehle hruzy staci motorka, ne? Pridejte sidecar a muze jezdit pohodlene i v zime. Jenze to by lidi nesmeli byt... no, bez komentare.

0/0
1.10.2007 0:32

misa

Re: Co to je?

pokud trpite nutkavou potrebou ze sebe udelat vola, nebylo by to lepsi v soukromi?

Kokosova vlakna se daji pouzit ne na nakroserii, ale na interier a po spravne uprave horet nebudou, pocitac nezakazuje akceleraci, ale chcipne to na krizovatce, maximalne do toho keca jako vsechny automaty.

Co se tyce deformacnich zon, tak tohle je na tom stejne jako normalni Panda, ktera je proste male auto, takze jako u kamionu deformacni zony nebudou, ale to uz jde ruku v ruce s velikosti...

0/0
1.10.2007 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.