Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D1 se staví už čtyřicet let, hotova bude v roce 2013

Dálnice je nejdelší, nejvytíženější, nejnebezpečnější a nedokončená... 8. září 1967 začala pražským úsekem Spořilov-Čestlice výstavba dálnice D1. Nejznámější "brněnská" dálnice slaví dnes čtyřicet let. Stále jí ale chybí šest let stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paolo

nebezpečný úsek

je někde mezi nultým a 200. kilometrem, jinak to ujde...:-/

0/0
10.9.2007 20:54

AAA

zvyste rychlost

udelejte jeste jeden pruh navic a max. rychlost na 250 km/h.....to je napad....to se urcite snizi nehodovost (hlavne v zime)(Y)

0/0
10.9.2007 9:28

honza2007

Re: zvyste rychlost

maximální rychlost je maximální. Přečti si zákon a tam máš napsáno, kolik můžeš jet...;-D;-D;-)

0/0
14.9.2007 13:06

Kebison

Mytne...

Dat praci soukromnikum a investorum...ti at postavi potrebne cesty a pak at na nich vybiraji myto...treba i 20let...pokud se o ni budou nalezite starat....

0/0
9.9.2007 19:54

kutil

Stavba dálnic

Jsem pro to, aby byly úseky dálnice placené, hlavně když bude hotová. Ať ji postaví investor na své náklady, vybírá naní mýtné a po cca 10letech ji odprodá státu. Důležité je aby dálnice, okruhy a obchvaty byly hotové a ne aby se jejich výstavba řídila tím, zda má stát peníze či nemá. To, že stát neumí hospodařit s penězi, které vybere na mýtném je jeho chyba. A to že nezdraží dálniční známku i když dálnic přibývá je taky jeho chyba. Proč volíme takové pit*mce, kteří se nedokáží domluvit a věci rozhodnout. Ono je to celé na hlavu. Dříve se říkalo, že spotřební daň paliva je vlastně daň za užívání komunikací. Dnes najednou bude silniční daň nejen na dálnice ale i na normální silnice. K čemu je tedy spotřební daň? Není to jen o tom, že spotřební daň nestačí a tak vymysleli další daň? Nebylo by lepší podívat, se kam peníze ze spotřební daně mizí?

0/0
9.9.2007 15:50

honza2007

Re: Stavba dálnic

vždyť jsou placené VŠECHNY úseky ;-(

0/0
14.9.2007 13:07

Hekynen

Zase špatně, pisálkové!

Dálnice D1 se začala stavět v roce 1938!!! Výstavba byla přerušena v r 1942. Po válce se s výstavbou opět pokračovalo, byla ale přerušena komanči (dálnice nepotřebujeme, lid autem jezdit nebude). Úsek Praha-Mirošovice byl postaven v 38...

0/0
9.9.2007 13:19

Hekynen

Re: Zase špatně, pisálkové!

Omlouvám se, nečetl jsem článek celý... Asi je lepší nejprve přečíst článek CELÝ a pak na něj reagovat. Hold, před chvílí jsem vstával...:-)

0/0
9.9.2007 13:26

xxx

k financování dálnic

možná by u nás šla výstavba taky chorvatskou rychlostí.Je to i tím,že na to mají z mýta více peněz - cca 2Kč/ujetý km.Zavést to u nás,tak se řidiči pos..ou.Cesta Brno-Praha a zpět za 800Kč.1x týdně na víkend za rodiči do brna krát 52 týdnů=41600Kč... A to lidi brečí nad zdražením známky o stovku... Ono je to taky dost o penězích.Ale možná by z toho byly jen nové vily pro ŘSD.

0/0
9.9.2007 12:38

kutil

Re: k financování dálnic

Pokud chceš srovnávat s Chorvatskem, tak si uvědom, že oni stavějí v krajině skal, roklí a že velká část dálnice je na náspu, mostu nebo terénním zářezu. V Čechách je ale jen hlína a skal jen trochu. A třeba pražský okruh z Chaber na Černý most by mohl být bez mostů jen polema a přitom se místo něj staví ta blbost z ČM na Kbelskou, která bude určitě stát víc jak okruh z Chaber, protože součástí je složitá křižovatka. Rozdíl je v tom, že spojka z Chaber na ČM by pomohla, zatímco spojka z ČM na Kbelskou je o ničem!

0/0
9.9.2007 15:41

p.peska@centrum.cz

Zajmave

Je zajimave ze se od roku 1971 postavilo kazdy 2 rok kus dalnice ,ale od roku 1992 do 2005 se toho moc nepostavilo.

Proc?Penize?Byla nejaka prestavka?

V clanku nejsou rozpocty kolik penez stala kazda stavba dalnice.

0/0
9.9.2007 7:51

tomnejez@seznam.cz

Re: Zajmave

milý příteli, v letech 1992 - 2005 se stavěly jiné dálnice jako např D 5 na Plzeň cca 100 km, je vidět že jste dost mimo, pro info náklady jsou cca 400 mil Kč na 1 km ( pokud to není tunel )

0/0
9.9.2007 8:22

Zmuda

Re: Re: Zajmave

..no..on nám chce soudruh naznačit ,abychom nezapoměli na to jak se v reálsocialismu pod jasnozřivým vedením KSČ budovalo a nyní se vlastně nic neděje...prostě stagnujeme a bez komunistů jsme v (Y)

0/0
9.9.2007 9:35

větrák

Re: Re: Re: Zajmave

po roce 89 se změnila orientace z východu na západ a bylo nejdůležitější spojení do Německa, takže prioritu dostala D5 a na ostatní nezbyly prachy....

0/0
9.9.2007 10:56

kutil

Re: Re: Zajmave

Tak proč je výstavba dálnic u nás tak drahá? Vždyť je skoro nejdažší v EU. Že by to bylo tou korupcí a úplatkama, kterými je ČR zmámé? :-©

0/0
9.9.2007 15:54

Mrkrev

Re: Re: Re: Zajmave

Samotná stavba dálnice je stejně drahá jako kdekoli v Evropě (ostatně míra zisku stavebních firem je u nás i ve zbytku Evropy stejná - 1-4%.

U nás jsou problém jednak vyvolané inveswtice, které si vykřičí okolní starostové, jednak VELMI nadstandardní ekologická opatření (třeba most pro losy na D47 nebo most ro medvědy na budoucí D3 za několik set mil. Kč...) Nu a taky proto, e projektanti jsou placeni podle hodnoty díla, čili logicky jsou motivováni malovat dálnice (mosty, křižovatky, tunely) co nejrozmáchleji.

0/0
9.9.2007 22:49

Rigo

A co takhle

ploty podel dalnice, ktere jsou standartem napr. v Rakousku? Aby se clovek nemusel bat jet povolenych 130, aniz by se nestretl se srnou...

0/0
8.9.2007 13:52

werr

Re: A co takhle

Ani ploty nejsou idealni reseni majici take dost negativ a ani v civilizovanejsich zemich nejsou vsude, mozna dokonce v mensine. Rakousko je zeme hlupaku takze bych si ji za vzor nebral.

0/0
8.9.2007 13:55

Michle Jan

Re: Re: A co takhle

Lepsi zeme hlupaku jak chudaku.Zakaz  si urazet ostatni narody.A jestli tak zacni s tvoji mamou!

0/0
8.9.2007 20:14

werr

Re: Re: Re: A co takhle

Ok, omlouvam se vsem kterych se to dotklo. Diky predchozimu zamestnani mohu krome Cechu hodnotit pouze Nemce a Rakusany protoze jsem v techto zemich poznal velke mnozstvi lidi. Proti Nemcum nemohu temer nic rici ale pro Rakousko radeji nebudu hledat vhodna diplomaticka slova a zustanu u toho co jsem napsal. Navic tam maji jeden atomovej pomnicek hlouposti. HOWGH

0/0
8.9.2007 21:31

inkvizitor2005

Re: A co takhle

Pokud mě paměť neklame tak podel D5 je plot, aspoň od Plzně do Německa po celé délce.

0/0
8.9.2007 13:57

Zly_Soused

Re: A co takhle

Obávám se, že by byl za chvíli rozebraný. Ale jinak bych byl pro. Přejetých zvířat je fakt dost.

0/0
8.9.2007 15:18

Vosa

Re: A co takhle

Problem ale potom nastane s migraci zvere. A ta je taky dulezita. Resenim by potom byly treba mosty se zeleni jako je to treba v lucembursku. Ale to je u nas nerealne. Rv

0/0
8.9.2007 20:06

useknutahlava

Re: Re: A co takhle

nebo by ty zvirata mohli odchytavat a prodavat podel dalnice grilovane

0/0
8.9.2007 20:08

Anonym z anonymova

Bum prásk

Nejraději mám ty úseky z panelů, jak to dělá při jízdě buch, buch, buch, buch, buch, buch...

0/0
8.9.2007 13:32

hihi

ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

DÁLNICE D1 BY MĚLA MÍT 8 A NE 6 PRUHŮ A NANÁŠET NA NÍ TZV. TICHÝ ASFALT, KTERÝ SE POUŽÍVÁ VE ŠVÉDSKU A JE SKVĚLÝ,NESLYŠÍTE HLUK PNEUMATIK.SNAD SE NĚKDY ZA 30 LET DOČKÁME.

0/0
8.9.2007 12:49

inkvizitor2005

Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Beton má daleko lepší vlastnosti než asfalt - např. delší životnost, větší odolnost (např. se na něm nemůžou vytvořit koleje). Pro vytíženou dálnici typu D1 je ideální. A hlučnost se dá technologicky snížit (není řeč o panelech mezi Prahou a Brnem, že)

0/0
8.9.2007 13:46

Petr

Re: Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

No, vzhledem k tomu, jaký je D1 vlnitý plech a jak je jízda v některých úsecích otřesná...

A mezi námi, na D5 z Plzně na Rozvadov už se nachází vícero míst, která začínají houpat podobně jako D1. I když se (zatím) ještě nelítá přes schody.

0/0
8.9.2007 14:01

inkvizitor2005

Re: Re: Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Jsem jel před týdnem a nevšiml jsem si. Asi to opravili ;-D

0/0
8.9.2007 14:03

Homer1

Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

I kdyby měla D1 ne 8 ale 80 pruhů - tenhle národ kreténů pojede tak, že 99% z nich pojede v 79. pruhu 110km/h, 1% pojede v 80. pruhu 190 km/h a v prvních 78 pruzích počítáno zprava se budou předjížděz kamiony...

Schválně si všimněte kolik hovad jede v prostředním  pruhu a přitom je pravý pruh volný na kilometry dopředu kam až oko dohlédne...

0/0
8.9.2007 17:42

Reny

Re: Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Přesně, přesně. Za to bych dával 20000 pokuty a 6 bodů dolů, navíc pokud jedou v tom prostředním výrazně pod 130km/h, tak vznikají docela nebezpečné situace.

0/0
8.9.2007 19:39

kutil

Re: Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Souhlasím s velkou pokutou těm, co jedou v levém pruhu, když je vpravo volno a ještě větší pokutu kamiónům, kteří předjíždějí jiný kamión déle jak 5sec. Oni totiž aby nepřetočili tachograf, tak jedou skoro stejnou rychlostí a pak se předjíždějí třeba 1minutu. Také bych zakázal ježdění kamiónů v levém pruhu, v Praze se teď objevuje nešvar, kdy se kami=on postaví do levého pruhu na křižovat ce v kopci. Na zelenou se ale nemůže rozjet a tam křižovatkou projede na jedny světla místo 40osobáků jen 10. Díky tomu vznikají kolony. Osobně bych kamióny úplně zrušil a nahradil je vlaky!

0/0
9.9.2007 16:01

mircxxx

Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

6 pruhů?? pěkně si vás v čechách rozmazlili. jezdi na kolem Brna v dopravní špičce ve 4 pruzích a užiješ si

0/0
9.9.2007 10:43

kolomaznik

D 1-2013

konečně budou moci začít s její opravou,až ji dokončí.Tkže,jestli začnou u Prahy,tak za 40let jsou u přerova.Kdyby měli jako techniku slony,tak slon maká přibližně tu dobu(u Přerova by z něho byl stařeček),ale u nás máme něco lepšího,tak vlastně 4letou lízačkou obněňujeme autíčka,tak potažmo vzato,začínalo se s technikou na bioplyn(staré barči),no a za 80let to vlastně bude zase na plyn,protože behem té výstavby a opravy dojde vlastně kompletní zásoba ropy.

0/0
8.9.2007 12:37

regazzi

Re: D 1-2013

jezis !!!8-o8-o8-o

0/0
8.9.2007 20:10

JFK

Re: Re: D 1-2013

maria !!!! ;-D

0/0
8.9.2007 20:29

Ctenar_Mira

Re: Re: Re: D 1-2013

O čem ten příspěvek vlastně je ???  (Y)

0/0
9.9.2007 8:22

Mikik

pro xy

Asi se hodně nudíš. Je mi líto, že jsi osamocený. Ale rozeštváváním lidí žádného kamaráda nezískáš....

0/0
8.9.2007 12:24

Ebo

..no..

...nechápu, jak té "silnici"  můžou říkat dálnice.. tolik kolejí, hrbolů a nerovností.. je to skoro jako lepší polní cesta Rv :-©

0/0
8.9.2007 12:16

P8000

Dálnice..

Přejedeme hranice po dálnici a jsme v jiném světě. A je jedno je-li to na Slovensko, Rakousko nebo Německo.

Strategická dopravní tepna v zemi a nejsou na ni peníze. Ovšem, čemu se vůbec v této zemi divím?

0/0
8.9.2007 11:51

Polarni punta

Re: Dálnice..

peněz je dost akorát je špatně spravuje ŘSD. V tom je jádro pudla u nás. Výstavba a údržba je až 3x dražší než ve zbytku celé (opakuji celé i západní) Evropy.Rv

0/0
8.9.2007 12:03

werr

Re: Re: Dálnice..

Hm, jedu si po D5 do Nemecka, prejedu hranice a razem jsem v jinem svete, ale tak akorat myslenim lidi ale ne kvalitou dalnice, moc se nelisi, asfalt je take hlucny, misty uz nerovny a sem tam je to pekny hup. Pravda do Nemecka jsem jel naposledy pred pul rokem ale sluzebne jsem tam jezdil nekolikrat do roka takze vim o cem mluvim. Tady si to moc idealizujeme, kvalita je sice vyssi ale ne o tolik.

Hm a ze stavime 3x draz je oblibeny trik demagogu, kteri radi srovnavaji nase ceny kde je vse s cenami kde je jen cena stavebnich praci ale bez pozemku a casto i bez projektu ktere stoji take pekne castky. Tim nerikam, ze u nas je predrazeno ale rozhodne ne 3x. Podrobnejsim srovnanim co vse je v cenach a jake jsou normy pro stavbu bychom dospeli k zaveru, ze drazsi je to jen o neco.

0/0
8.9.2007 13:53

inkvizitor2005

Re: Re: Re: Dálnice..

Přesně tak. I v Německu jsou dálnice kde je to buch buch buch.

Mně se nejvíc líbí francouzské dálnice a vůbec silnice. Ale cestovat po nich vyjde trochu dráž...

0/0
8.9.2007 13:56

tomnejez@seznam.cz

Re: Re: Dálnice..

totální nesmysl, ....

0/0
9.9.2007 8:25

:D

Re: Dálnice..

no, po D1 do nemecka, trosku voklika, ale proc ne, kazdopadne at se prejede do rakouska ci nemecka ci polska, tak nejen ze nejsou za hranicema dalnice zadny, ale navic vede vse obcema a pekne klikate

0/0
8.9.2007 13:52

jirha

Ubohost našeho systému

Budovali jsme železniční síť a necháváme jí vytunelovat a následně spustnout.

Budujeme dálniční síť ale rozkrádáme jí ještě než se začne stavět. Všude na světě se dálnice popisuje počtem pruhů v jednom směru jen my to sčítáme.

Když nám tak vadí kamióny protože neumíme efektivně stavět silnice proč je nevagónujeme. Stačí rozhodnutí že kamión smí jet v jednom kuse jen 150 km a je vystaráno to by ale nejprve někdo musel dát dohromady tu verbeř kolem drah a do toho se nikomu nechce. Ani Zelenejm i když to měli jako prioritu.

0/0
8.9.2007 11:39

Ne

Re: Ubohost našeho systému

Omezit kamionovou dopravu nesmis, protoze by to bylo v rozporu s volnym pohybem zbozi v EU. Dokonce i dalnicni poplatky a zpusob jejich vyberu jsou limitovane Bruselem. Myslite, ze si nemecke firmy nechaji omezit pravo prujezdu pres Cechy?

0/0
8.9.2007 12:59

xy

To mi chcete rict, ze na D1 je cca 8 nehod za den?

To je nesmysl, ne?

0/0
8.9.2007 11:33

FrantaV

Re: To mi chcete rict, ze na D1 je cca 8 nehod za den?

Taky mi to pripada nejak podezrele malo. ale asi zapocitavaji jen ty, ktere musi vysetrovat PCR. Male si vyresi lidi primo s pojistovnou.

0/0
8.9.2007 12:15

Chytracisko

Re: Re: To mi chcete rict, ze na D1 je cca 8 nehod za den?

"Malá" nehoda na dálnici? Nepravděpodonbé...

0/0
8.9.2007 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.