Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo do zásuvky: ReCharge Concept

Nové elektrovolvo ujede na elektrony 100 kilometrů. Když energie v baterkách dojde, je v záloze spalovací motor. Nebo stačí najít nejbližší zásuvku. Bílá, trochu rozřezaná "C-třicítka" vystavená ve Frankfurtu ukazuje, jak chce s emisemi bojovat Volvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jl

1,6 ?

Není 1,6 l motor jako pomocná jednotka, navíc pro nepřímý pohon přespříliš ? Ale jináč dobré.

0/0
17.9.2007 14:31

petrmalyx

Re: 1,6 ?

Ne, ta baterka je tezka jako krava a tak to potrebuje silnejsi motor, aby se to vubec pohlo z mista.

0/0
17.9.2007 15:43

retero

No hlavně by mohla vláda podpořit prodej odstraněním DPH.

No hlavně by mohla vláda podpořit prodej odstraněním DPH.

0/0
16.9.2007 23:18

D

T5

Jen na tu T5 v elektrice si asi ještě nějaký ten "den" budeme muset počkat ;-) 

ALe jinak klukům blahopřeju. Jen víc a houšť.

0/0
16.9.2007 20:01

M.

Konečně trochu lepší elektromobil

Tudy by se měl ubírat vývoj elektromobilů !

0/0
16.9.2007 17:50

Tibor Máslo

Jedno velké ale...

No to je bezvadná informace, jen škoda že při výrobě té elektřiny vznikne v elektrárně daleko víc emisí než kolik by to auto vytvořilo kdyby jelo na beňol ;-D

0/0
16.9.2007 16:28

Aarfy

Re: Jedno velké ale...

Když o něčem víš houby, tak se nevyjadřuj

0/0
16.9.2007 16:52

ppc1500

Re: Jedno velké ale...

Tak trošku mi uniká pointa tvého příspěvku... kdeže to uniká daleko víc emisí?? Měl bys to trošku nastudovat, myslím si. ;-)

0/0
16.9.2007 18:33

petrmalyx

Re: Re: Jedno velké ale...

Co je lepsi? horeni cisteho benzinu ve spalovacim motoru, zdokonalovanem vic, nez 100 let (nepocitam obdobi od 1812 az do priblizne 1900), nebo spalovani lignitu v mosteckych elektrarnach? A co nocni spalovani, kdy se skoro nevyrabi proud? A to vubec nemluvim o tom, ze s pouhym elekromobilem tezko ujedete vic, nez 300km/den.

0/0
16.9.2007 22:14

pepa

Re: Re: Re: Jedno velké ale...

Mas to napsane na konci clanku, Atom vitr, voda :-P

Krome toho sis odpovedel sam. Strcis auto do garaze pripojis a nabije se ti pres noc v platnosti nizkeho tarifu. Pomahalo by to rozvodne siti a jeji efektivite. A to ze celych 80% lidi nepotrebuje vetsi najezd nez 100km denne je tam taky ;-)

0/0
17.9.2007 9:08

ragingox

Recyklace baterek ...

Co recyklace baterii v pripade ze 80-90% lidi zacne jezdit elektromobily ? Je to problem nebo neni ?

0/0
15.9.2007 21:32

ppc1500

Re: Recyklace baterek ...

Záleží od toho, jestli budou používat suchý článek nebo ne. Osobně si mysím, že to bude mhonem menší probém než momentální znečištění ovzduší. Kdyby to auto již bylo na trhu za rozumnou cenu, okamžitě do toho jdu!

0/0
16.9.2007 18:35

Franta Amper

100 km bohate staci

Mam 11 let starej elektromobil s puvodnima gelovejma bateriema a jeste porad mi to ujde 80 km na jedno nabiti, bohate mi to staci na cesty do Praglu a do prace je to jak delany, jestli mi jeste nejakej ten rok vydrzej tak budu spokojenej, takovyhle starsi ojety elektromobily se daj sehnat za celkem slusny penize a benzinku navstivim tak max jednou za mesic, kdyz si chci koupit neco k piti :-)

0/0
15.9.2007 21:03

Ach jo (bls1)

Re: 100 km bohate staci

Článek se vyhýbá vlastnímu dobíjení, takže jak to je v praxi? Zásuvka 230 nebo 400 V, velikost jističe a doba nabíjení je jaká?

0/0
16.9.2007 14:49

rebbe

Ten nabíjecí motor může být klidně pětistovka

a zrychlení stačí za 20 s./tu stovku, hlavně těch 50 by nemělo trvat moc dluho. Hlavní problém je dosud váha a trvanlivost akumulátorů.

Pokud se to zdařilo, je auto do města zrozeno!

0/0
15.9.2007 18:38

akim

aku

Zivotnost auta je brana s pohledu poctu najetych kilometru... Kolik lidi (krome Ala Bundy) jezdi s utem po 300 000 km... A 300 000 km neni problem uz s dnesnima elektromobilama ("na jedny baterky") najet...

0/0
15.9.2007 18:03

petrmalyx

zivotnost baterie vyssi, nez zivotnost auta?

to bych rad videl. Bude se to auto rozsype po par letech, nebo je to nejaka super baterie (na jeji vyrobu se pouzilo co? Velmi ekologicky vytezene kovy a jine superciste sracky.) Ono je dost Volv, co jezdi uz vic, nez pul stoleti. Tak jak s tou baterkou?

0/0
15.9.2007 7:01

Jirka

Re: zivotnost baterie vyssi, nez zivotnost auta?

Dnesni li-ion baterie obsahuji latky, ktere maji za ukol ji po cca 4-5letech chemicky zakonzervovat a tim padem znehodnotit. Zivotnost baterii by tedy mohla byt vyrazne vyssi, ale volne pohozene v prirode by znamenaly velke nebezpeci. Toz asi tak...

0/0
15.9.2007 15:28

cernobila_televize

Re: Re: zivotnost baterie vyssi, nez zivotnost auta?

na druhou stranu, nevim, jestli budes nejak volne pohazovat baterii od auta :-)

0/0
15.9.2007 17:30

Pecaf

Volvík

Snad radši nechci ani vědět, kolik by tak mohl stát. Ale má moje sympatie (ostatně jako skoro všichni Volvíci :-)).

0/0
15.9.2007 3:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.