Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crash testy: malá dodávka napáchá velkou škodu

Nejen střet s kamionem, ale také s dodávkou může znamenat pro osobní auto a jeho posádku velké nebezpečí. Technici německého a rakouského autoklubu provedli sérii crash testů, které ukázaly, jakou hrozbu představují auta pro převoz zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bob

co takhle omezení rychlosti

Nikoho nenapadlo, že by se velkým dodávkám omezila rychlost? Když vidím běžně na dálnici (jezdím každý den) Jak obrovské Iveco vysoké skoro jako kamion jede 160 nebo co to dá, vyblikává a podobně, nenapadá mě jiné řešení. Proč mají náklaďáky veškerá možná omezení a dodávky nic? Kolikrát vidím před sebou vysoký náklaďák s plachtou, ale rychle jedoucí. Když ho dojedu, zjistím, že je to dodávka s plachtou. Přijde mi to trochu nevyrovnané, náklaďáky veškerá možná omezení a dodávky žádné. A přitom slouží ke stejnému účelu.:-/

0/0
7.10.2007 11:56

xxx

osobáky vs. dodávka

Z celý diskuze mám pocit,že pomalu za vše můžou šílení řidiči dodávek...Mám odjeto přes 400t. km v dodávce + cca 100t. v osobním.Dokud si někdo nezajezdí s dodávkou,leckdy si neuvědomí co mu většina řidičů v osobáku udělá. Myšky,kličkování,ostré přibrždění před čumákem atd.Hlavně ve městě klasika.A kdo z těch střelců si uvědomí,že máš za hrbem tředa tunu nákladu,takže to na fleku nezastavíš.Nehledě na to,že tě to při čelním nárazu zezadu zavalí ať je to připoutaný nebo ne. A to si zřejmě řidiči v osobáku fakt snad neuvědomují...

0/0
25.9.2007 14:55

znalecvina

Re: osobáky vs. dodávka

taky pravda. ale diskuze neni o situaci, kdy dodavka je za osobnim autem. ale myslim, ze jestli nekdo dela mysku tiraku nebo dodavce, tak si neuvedomuje hlavne to, ze hlavne ohrozuje sam sebe. a po takovych lidech nechtejte, aby si jeste uvedomili, ze ohrozuji i nekoho jineho.

0/0
25.9.2007 16:35

Pjotr_Pjotrovic

Náklad

Nikde v článku jsem se nedozvěděl, zda ta dodávka byla naložená nebo ne. Pokud takovouhle paseku udělala nenaložená, tak jakou škodu udělá naložená. :-/

0/0
25.9.2007 10:25

spartaman

Re: Náklad

Přesně

0/0
25.9.2007 10:35

znalecvina

Re: Náklad

no ja bych predpokladal, ze nalozena udela vetsi paseku nez nalozena. takze je to jedno, pac dvakrat byt mrtvy nejde ;-)

0/0
25.9.2007 11:31

VDC

Re: Re: Náklad

To ja bych zas rek, ze nalozena a nalozena udelaj uplne stejnou paseku.

0/0
26.9.2007 15:53

spartaman

Dodávky

Kdysi jsem četl pěkné přirovnání, že dodávka pro české (a asi nejen ty) komunikace je to samé, čím je menstruační vložka pro svět. Všichni to nenávidí, ale musí to být :-)

0/0
25.9.2007 10:02

koza

chudák astra

chudák astra

0/0
25.9.2007 10:01

Coldstone

Volvo XC 90

po vzoru leadera Topolánka si jdu koupit Volvo XC 90, má 2,1 tuny, 5* a je bezpečné

0/0
25.9.2007 8:54

aaa

bezpečná vzdálenost

.....když za mnou jede dodávka udržuje si 50 - 100 cm odstup, když za mnou jede např. BMW7 udržuje si cca 5m odstup.....a pak se všichni ohromně diví, že to ten blbeček v dodávce neubrzdí ( už se mi to stalo 2 krát na suché silnici)

0/0
25.9.2007 8:49

h@luzak

Re: bezpečná vzdálenost

Obávám se, že to docela dobře může být i naopak. Ano, řídím dodávku. A když si v Praze nastavím tempomat na 50 (na okruhu na 80), zavěšují se mi (některé) osobáky na zadní nárazník :-/. Stejně šíleně jako někteří řidiči dodávek jezdí nejen někteří řidiči kamionů, ale také někteří řidiči osobáků. Myslím si, že to "není v autě", ale "v lidech".

0/0
25.9.2007 9:25

znalecvina

Re: Re: bezpečná vzdálenost

no ja myslim, ze v tom pripade si o zivot koleduje ten osobak za tebou. Ale co chtel tento clanek rict, je to, ze kdyz se lepis ty s dodavkou za osobni vozidlo, tak neohrozujes pouze sebe, ale hlavne to osbni auto pred sebou. A je pravda, ze toto si neuvedomiji ridici dodavek (proc taky, me se toho moc nestane), ale ani kamionu... a v tom je porad dokola ten stejny spor.

0/0
25.9.2007 10:05

trela

Re: Re: bezpečná vzdálenost

souhlasim take mam podobne zkusenosti.Sam s Renaultem Trafikem dodrzuji bezpecnou vzdalenost a pri rychlosti 50-55 km mam stale nekoho za zadkem.Obcas tedy tuknu na brdzy a vetsina se uklidni.Nedodrzovani bezpec.vzdalenosti je velka moda dnesnich ridicu a policie nema techniku toto kontrolovat.:-/

0/0
25.9.2007 10:15

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: bezpečná vzdálenost

Na to ťukání na brzdy pozor. Ne vždy je vina na řidiči jedoucím vzadu... ;-)

0/0
25.9.2007 10:28

chekov

Re: Re: Re: Re: bezpečná vzdálenost

to jako že bezpečnou vzdálenost nedodržel ten vepředu?

;-D;-D;-D

0/0
25.9.2007 14:58

znalecvina

Re: Re: Re: Re: Re: bezpečná vzdálenost

no muze to tak byt. treba kdyz pojedes na rovnem useku a nikdo pred tebou. Okolo po chodniku pujde nejaka zenska a za tebou pojede nejaky chlap a bude se ti lepit na prdel. V teto situaci ty jen tak z niceho nic zabrzdis a on to do tebe napere, tak jestlize ten za tebou ziska tu pani jako svedka, ze jsi nesmyslne zabrzdil, tak muzes mit problem ty a ne ten za tebou.

0/0
25.9.2007 16:14

chekov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezpečná vzdálenost

...musel jsem rychle zastavit, protoze se mi udelalo spatne.... a jakej byl...

0/0
26.9.2007 15:06

johny55555

bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

- systém na automatické udržování odstupu od předchozího auta a jízdu v pruhu

- automatické udržování max. povolené rychlosti dle GPS

- blokace odjezdu pod vlivem alkoholu

- kontrola mikrospánku, detektor náledí

- kamery pro jízdu v noci a mlze

0/0
25.9.2007 8:44

h@luzak

Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

z toho by skoro vyplývalo: absence sedadla řidiče ("autopilot")

0/0
25.9.2007 9:23

spartaman

Re: Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

Napadlo mě přesně to samé R^

0/0
25.9.2007 10:00

tUSKA

Re: Re: Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

ja bych nebyl proti :-)

0/0
25.9.2007 13:44

znalecvina

Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

no ja myslim, ze by stacilo jedine. dat na zadni a mozna i predni cast vozu digitalni tachometr. Myslim, ze pak by se ridici uklidnili, protoze by tu jejich rychlost mohl kdokoliv vyfotit. Nejlepsi by pak bylo, kdyby jako klic (nebo jako autorizace) do auta fungoval ridicak a tak by se na tomto displayi objevovalo jméno řidiče nebo pro ochrance osobich udaju nejaky jednoznacny identifikator osoby.

Myslim, ze by to zachranilo dost lidi a nemuseli bychom cekat do roku 2030.

0/0
25.9.2007 10:09

Major

Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

Realita v roce 2008:

- kamery pro jízdu v noci a mlze (napr .BMW 7, dodavatel VDO: NightVision)

- kontrola mikrospánku - ohlaseno na 2008; kontrola pomoci kamery namirene na oci

- systém na automatické udržování odstupu od předchozího auta a jízdu v pruhu - to prvni muze byt bezna vybava aut od stredni tridy, cili BMW5, A6, MB-E. Jmenuje se to ACC - active cruise control . To druhe ma MB-S a v 2008 prijdou dalsi. Jmenuje se to Spurwechselassistent, cili asistent jizdy v pruhu. Pribude jeste detekce mrtveho uhlu ve zpetnych zrcatkach

- automatické udržování max. povolené rychlosti dle GPS - toto uz tak trochu existuje v luxusni tride, ale je to z jineho duvodu - optimalni prevod v automaticke prevodovce se uzpusobuje dle mapy/GPS. Vyrobce: Aisin

0/0
25.9.2007 15:05

znalecvina

Re: Re: bezpečnostní výbava automobilu v roce 2030

spis ten puvodni prispevek byl o tom, ze v roce 2030 toto bude standardem asi jako je dnes ABS v cechach.

0/0
25.9.2007 16:37

Ach jo (bls1)

Vynikající rada

Řidiči dodávek jsou obvykle mladí řidiči, které zaměstnavatel honí po republice tak, že to nemohou stihnout při dodržování předpisů. Ale i kdyby, tak mají naplánovanou trasu a o co to stihnou rychleji, o to mají více svého volna. V článku je jasně napsáno, že jsou při střetu s osobním autem ve výhodě. A teď mi řekněte, co může přinést pozitivního, když budou mít dodávky odolnější kabinu.

0/0
25.9.2007 8:04

zdenek

Re: Vynikající rada

Když bude mít ta dodávka odolnější kabinu a srazí se s osobním automobilem, který tu nehodu zaviní, tak ta odolnější kabina ochrání toho řidiče dodávky

Přemýšlej ťuldo, i osobám umí zavinit nehodu

0/0
25.9.2007 8:12

Ach jo (bls1)

Re: Re: Vynikající rada

"...střet v rychlosti 60 km/h užitkové auto odnese jen lehkým poškozením motorového prostoru, u osobního auta nebezpečně praskají švy svarů na prazích a u střechy ...". Tak napiš, že to není pravda, jinak radši pomlč o přemýšlení.

0/0
25.9.2007 8:26

poradne cist

Re: Re: Re: Vynikající rada

Oni jsou to dve veci v tom clanku, staci poradne cist. Bod A) dodavka verzus osobak bod B) dodavka verzus nakladak (pripadne strom) a ta tuzsi kabina se vaze k bodu B k bodu A jsou tam popsany ty brzdy a asistent

0/0
25.9.2007 8:42

Ebo

no..

..a to měli ještě otestovat to, co se stane, když ta dodávka je naložená a do něčeho práskne.. to se pak posádka nestačí divit, co jí prolétne kabinou ;-D

0/0
25.9.2007 7:44

regazzi

!!!

Predevsim by mely automobilky vyzadovat psychotesty ridicu dodavek. Na el. kartu by se zanesl vysledke IQ testu a psychotestu a po zasunuti do slotu v aute by se videlo.

V tu ranu by tech dodavek bylo na silnicich o 90% mene.;-D

0/0
25.9.2007 4:59

spartaman

Re: !!!

El. karta neumí zaznamenávat záporné hodnoty ;-D

0/0
25.9.2007 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.