Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vynález z Valašska může zachránit životy na přejezdech

Padesát zmařených životů ročně na železničních přejezdech v celé zemi. To byl důvod, proč dva inženýři z Valašska dali hlavy dohromady a přišli s řešením, jak řidiče aut i cestující ve vlacích ochránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EvzenG

Cizinci ?

A co cizinci, ty pošleme pod kola vlaků? Nebo je donutí koupit kouzelnou krabičku na jedno použití?

Toto řešení je nanic

0/0
8.10.2007 14:28

martin

staré přejezdy

Podařilo se mi vjet na starý přejz na jedné lokální trati, který nebyl vybaven světelným značením, a zvuková výstraha (zvoneček jak na kole) byla slyšet až v tu chvíli, kdy jsem vjel na přejezd a úlekem z toho že se přede mnou sklápí závora jsem hamtnul na brzdu a motor zdechl. Než jsem nastartoval a pokusil se vycouvat už jsem měl druhou závoru na střeše /naštestí na hagusech) Jelikož jsme nevěděl jaké vlaky a jakou rychlostí na té trati jezdí, snažil jsem se závoru nadzvedávat a vycouvat. Skončil jsem s odřeným hagusem, zrcátkem a lemem kapoty. No a "už" za 10 min se objevil motoráček jedoucí krokem.... Takže je potřeba zmodernizovat zabezpečení přejezdů na současnou technickou úroveň a dále si myslím, že by nebyl takový problém, umístit na přejezd něco na způsob infrazávor, které by při přerušení paprsku = vozidlo na přejezdu, odeslaly varovnou hlášku na nejbližší stanici, která by mohla varovat strojvedoucího. Zastavit o metr dále a auto zůstat mezi oběma závorama .......

0/0
3.10.2007 20:27

Wolfsteen

No nevím

Ono jde o to, že problém železničních přejezdů je v lidech. A ti budou klidně ignorovat i signál z krabičky...

0/0
3.10.2007 12:56

stowaway

Re: No nevím

Přesně, já to taky nechápu, vždyť navrhované řešení je systémově totéž jako červená světla - a když někdo ignoruje červená světla, bude ignorovat i hvízdací krabici...

U nás pomohlo, když se místo závory přes půl přejezdu z každé strany nainstalovaly závory přes celou šířku cesty - objet to teď nejde a každý musí čekat, ať chce, nebo ne - možná by to šlo realizovat všude, nepřipadá mi to nijak drahé...

0/0
3.10.2007 13:35

Ach jo (bls1)

Re: Re: No nevím

Poloviční závory jsou dobré když vám to na přejezdu chcípne v nepravou chvíli. V tomto případě doplácíme na nezodpovědné my všichni.

0/0
3.10.2007 15:21

cernobila_televize

Re: Re: Re: No nevím

na druhou stranu, kdyz vidis, ze blika svetlo, jses sebevrah a vjizdis na prejezd? To ti za to ty 2minuty stoji?

0/0
3.10.2007 16:37

stowaway

Re: Re: Re: No nevím

Ano, každé řešení má své pro a proti - budu-li vycházet z praxe, na těch našich závorách se za tři roky po úpravě na uzavření celé šíře z obou stran stalo pouze jednou, že auto nějaké zmatené Němky, která se vracela na místo narození po 40 letech zůstalo viset uprostřed...Chyba byla jednoznačně u ní, když při přejíždění začal zvonit zvonek, lekla se a " vytuhla ".Naštěstí ji napadlo aspoň vystoupit - auto vypadalo po zásahu osobákem opravdu abstraktně -podruhé naštěstí nejel rychlík, tady koridorem to švihají i 140...:-)

0/0
4.10.2007 7:43

Ghut Jarchowski

.!

Nechápu proč se musí pořád chránit blbci. Nechal bych to bez ochrany a ono by se to vystříbřilo.

0/0
3.10.2007 11:35

Rob

Re: .!

Bohužel ten "blbec" způsobí vykolejení vlaku a zranění i "chytrých" ve vlaku :o/

0/0
3.10.2007 20:25

diplomovaný pirát Tlamsa

***oo

s tej slivovice už jim hrabe

0/0
3.10.2007 11:28

redwasp

to je ale blbost

Tomu rikam kolosalne hloupy napad. Jediny vysledek by byl, ze namisto na cervene svetlo na prejezdu se budou lidi spolehat na akusticky signal z krabicky. Namisto opatrneho prejeti s rozhlednutim prejezd prohuci stovkou.

A co kdyz krabicce dojdou baterky? Co kdyz zrovna pojede nejaka drezina bez krabicky a upozorneni se nevysle?

Ten napad mi pripada zhruba stejne urovne jako od toho idiota co vymyslel rotujici tyce u fotbalovych branek, aby padalo vice golu.

0/0
3.10.2007 10:41

__XXXX___

Re: to je ale blbost

Taky si myslím, že nějaký austický signál je od věci a lepším řešením jsou současné závory. Ani proti těm ocelovejm hrotům bych nebyl. Akustický signál se dá přeslechnout, třeba když posloucháte nahlas hudbu....

0/0
3.10.2007 11:26

iuos

hmm

nevím jak ostatní, ale já se před přejetím kolejí rozhlédnu... přijde mi to normální...  pokud jsou závory dole, pak počkám až se zvednou... přijde mit o normální

0/0
3.10.2007 10:24

jarda.h

Pokud řidič

objíždí spuštěné závory, jeho inteligence je v tom případě neslučitelná se životem. Příroda si vybere svou daň sama8-o

0/0
3.10.2007 9:45

Alex

Re: Pokud řidič

Přesně tak, je to přirozený výběr...

Stejně, když lidem zabráníme umírat na přejezdech, tak budou ti stejní lidé umírat jinak...

0/0
3.10.2007 10:09

Zenon

Re: Pokud řidič

Je otázka, jestli chtějí současnou signalizaci nahradit nebo doplnit.

Pokud by ji chtěli nahradit, co s cizinci a s těmi co si to nekoupí? Nebo by to bylo povinné, jako jednotka pro mýtné. V tom případě mají kluci luxusní podnikatelský záměr. Pár tisíc přejezdů, plus nějaká tisícovka lokomotiv, plus několik miliónů aut. Dobrý šolich. 

Pokud by to mělo jen doplnit? Pak by to dráhy musely nainstalovat ma všechny přejezdy a lokomotivy. Kdo by to zaplatil? Kolik lidí by si dobrovolně takovou jednotku koupilo? Pokud by to nebylo na všech přejezdech? Tak to máme tři signály. Přejezd není vybavený, přejezd je vybavený, ale nic nejede, přejezd je vybavený a jede vlak. Plus ještě došly ti baterky vo*le. Rv

0/0
3.10.2007 12:08

Ach jo (bls1)

Kamery

Bezpečnostní rezerva u oficiálních systémů musí vždy být větší, než u některých jedinců. Tzn. začátek akustického signálu by byl stejný jako rozsvícení červených světel a ty stejně někteří řidiči ignorují. Řešil bych to spíš kamerama. Neboli nahrazení výjimečného ale fatálního trestu (nehoda) nevyhnutelným, ale pouze administrativním, trestem.

0/0
3.10.2007 9:00

free78

na pytel

řešení na pytel. 2 miliony řidičů si povinně koupí nějakou hloupou krabičku a ČD ušetří...

0/0
3.10.2007 8:53

EvzenG

Cizinci ?

A co cizinci, ty pošleme pod kola vlaků? Nebo je donutí koupit kouzelnou krabičku na jedno použití?

Toto řešení je nanic

0/0
3.10.2007 8:51

kalisz

Dalsi reseni je zrusit CD a misto toho

udelat cyklostezky a stezky na inline brusle.

0/0
3.10.2007 7:37

cassul

Nač další výdaje?

Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích je jednoznačně definováno, jak se má řidič vozu chovat, přejíždí - li železniční přejezd. Pokud to dodrží, nemůže nastat problém, o srážce ani nemluvě. Pokud dojde ke srážce, je to naprosto jednoznačně hrubá chyba řidiče. To jako budeme budovat drahé zařízení, bránící chybě řidiče, i v jiných situacích, jako závory na běžných křižovatkách, ploty místo plné čáry bránící kolizím při předjíždění, systémy hlídající vzdálenosti mezi auty a nevím, co by koho ještě napadlo? Naopak si ještě myslím, že srážka auta s vlakem je ještě v pohodě, škoda vzniká víceméně jen viníkovi, poškozený (dráhy) jsou zaplaceny z pojistky vozu a zranění na straně vlaku moc nebývají. U jiných typů havárií to tak jednoznačné vždycky není a k úhoně přijde i nevinný.

0/0
3.10.2007 7:11

kalisz

Re: Nač další výdaje?

vis, je to hnusne co pises. Ale v podstate mas pravdu. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

0/0
3.10.2007 7:38

(°_°)

Re: Nač další výdaje?

Přesně moje řeč, nejednou jsem tento argument s klasickýma křižovatkama vznesl, ale s pochopením jsem se nějak nesetkal. Lidé to obecně nechápiu, že primárně je každý strůjcem svého štěstí.

0/0
3.10.2007 8:24

Honda

Re: Nač další výdaje?

Škoda vzniká jenom viníkovi? A co autobus plný dětí!!!

0/0
3.10.2007 8:24

Kamikadze

Re: Re: Nač další výdaje?

Co furt mate s tema deckama? To nekomu chcete hrat na city? Staci, kdyz clovek nejede sam, at uz v aute nebo v necem jinem.

0/0
3.10.2007 11:20

Racky

Re: Nač další výdaje?

Taky si myslim, že krabička v autě je příliš složitá vzhledem k tomu, jak banálně se dá přejezd zabezpečit již existujícím způsobem. Závorama. Nechci pány inženýry kritizovat, ale tohle je příliš krkolomné. Už když jsem přečetl pár řádků článku, bylo mi jasné, že to je spíše nepřijatelný způsob. Stačí stáhnout závoru a když to řidič bude respektovat, je to vyřešený.

0/0
4.10.2007 13:04

Most

Premostit, podjet

Nejbezpecnejsi je mimourovnove krizeni. Vystrahy, zavory, atd. nikdy nezabrany stretu at uz kvuli poruse ci "blbosti". V okolnich zemich stavi vetsinou premosteni drah, prinejhorsim tunely pro vozidla. Okolni zver na prirodnim moste vlaky neohrozi.V

Je otazka kolik by stali tyto stavby v nasem kocourkove, ale tri sta milionu?

0/0
3.10.2007 1:59

hbf

Re: Premostit, podjet

V ČR je cca 8000 přejezdů. Za 300 mega uděláte nadjezdy/podjezdy tak maximálně na dvaceti z nich.

Chyba je především v řidičích, resp. v omezeném počtu omezených řidičů. nemá smysl, aby na to kdokoliv doplácel povinným nákupem něčeho do auta, nebo paušálním odstraňováním úrovňových křížení, kde jede 10 vlaků a 30 aut denně.

0/0
3.10.2007 10:17

rudastraka

napady

podobnych napadu sem cet uz asi tisic

za dobrym umyslem se skryva jediny - vsem vnutit svoje zarizeni a zbohatnout na tom

zapaleni tehle vynalezcu nema hranic, za jakykoliv nesouhlas jsou schopni lyncovat. asi pred 3 lety jsem na podobnyho narazil, slo o presne to samy reseni "zabezpeceni" prejezdu, pri opatrnym vyjadreni pochybnosti jsem byl malem oznacen za vraha

jestli resit lepsi zabezpeceni prejezdu, tak jedine zavorama. poradny klady pres cestu si snad vsimne kazdej

tyhle krabicky by paradoxne vedly k vetsi nehodovosti na prejezdech, protoze by se na ne lidi spolehaly a pri jakekoliv nefunkcnosti by k nesteszi nebylo daleko

0/0
3.10.2007 1:09

kalisz

Re: napady

i zavory muzou byt nefunkcni....

0/0
3.10.2007 7:39

Kark

Re: Re: napady

a taky bývají, málokdy, ale stává se. Kámoš co jezdil léta na mašině vzpomínal, že nejednou projel těsně před nebo za autem, jen se modlil. A závory nebyl spuštěné nebo neblikalo červené.

0/0
3.10.2007 9:05

anyrose

Velmi problematické řešení

Výstraha před vlakem musí fungovat bez ohledu na to zda si někdo koupí  krabičku a bez ohledu na to jak jí udržuje? pokud si jí pořídil.

0/0
3.10.2007 0:25

cassul

Re: Velmi problematické řešení

když jezdí jako hovado, krabička mu nepomůže. A normálnímu řidiči na přejezdu nic nehrozí...

0/0
3.10.2007 7:12

rudastraka

Re: Re: Velmi problematické řešení

rek bych ze vetsina nehod na prejezdech je z nepozornosti. az na sebevraha nikdo pod vlak nevjede dobrovolne. me se na prejezdu, kde jsem jel snad milionkrat, stalo, ze jsem vubec neregistroval blikajici cerveny svetla.

nejaky krabicky neresi nic. dovedu si predstavit krabicky co budou registrovat zacatek a konec obce, kazdyho chodce co de u silnice, kazdyho cyklistu, takzdy zvire, nizkoletici letadla.... nakonec ti napari poplatek za prijem tehle informaci podobne ja cesky rozhlas. nakonec ti to v aute bude porad blikat a houkat az se z toho zblasnis, nebo to vyhodis.

0/0
3.10.2007 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.