Diskuze

Vynález z Valašska může zachránit životy na přejezdech

Padesát zmařených životů ročně na železničních přejezdech v celé zemi. To byl důvod, proč dva inženýři z Valašska dali hlavy dohromady a přišli s řešením, jak řidiče aut i cestující ve vlacích ochránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

EvzenG

8. 10. 2007 14:28
Cizinci ?

A co cizinci, ty pošleme pod kola vlaků? Nebo je donutí koupit kouzelnou krabičku na jedno použití?

Toto řešení je nanic

0 0
možnosti

martin

3. 10. 2007 20:27
staré přejezdy

Podařilo se mi vjet na starý přejz na jedné lokální trati, který nebyl vybaven světelným značením, a zvuková výstraha (zvoneček jak na kole) byla slyšet až v tu chvíli, kdy jsem vjel na přejezd a úlekem z toho že se přede mnou sklápí závora jsem hamtnul na brzdu a motor zdechl. Než jsem nastartoval a pokusil se vycouvat už jsem měl druhou závoru na střeše /naštestí na hagusech) Jelikož jsme nevěděl jaké vlaky a jakou rychlostí na té trati jezdí, snažil jsem se závoru nadzvedávat a vycouvat. Skončil jsem s odřeným hagusem, zrcátkem a lemem kapoty. No a "už" za 10 min se objevil motoráček jedoucí krokem.... Takže je potřeba zmodernizovat zabezpečení přejezdů na současnou technickou úroveň a dále si myslím, že by nebyl takový problém, umístit na přejezd něco na způsob infrazávor, které by při přerušení paprsku = vozidlo na přejezdu, odeslaly varovnou hlášku na nejbližší stanici, která by mohla varovat strojvedoucího. Zastavit o metr dále a auto zůstat mezi oběma závorama .......

0 0
možnosti

Wolfsteen

3. 10. 2007 12:56
No nevím

Ono jde o to, že problém železničních přejezdů je v lidech. A ti budou klidně ignorovat i signál z krabičky...

0 0
možnosti

stowaway

3. 10. 2007 13:35
Re: No nevím

Přesně, já to taky nechápu, vždyť navrhované řešení je systémově totéž jako červená světla - a když někdo ignoruje červená světla, bude ignorovat i hvízdací krabici...

U nás pomohlo, když se místo závory přes půl přejezdu z každé strany nainstalovaly závory přes celou šířku cesty - objet to teď nejde a každý musí čekat, ať chce, nebo ne - možná by to šlo realizovat všude, nepřipadá mi to nijak drahé...

0 0
možnosti

Ghut Jarchowski

3. 10. 2007 11:35
.!

Nechápu proč se musí pořád chránit blbci. Nechal bych to bez ochrany a ono by se to vystříbřilo.

0 0
možnosti

Rob

3. 10. 2007 20:25
Re: .!

Bohužel ten "blbec" způsobí vykolejení vlaku a zranění i "chytrých" ve vlaku :o/

0 0
možnosti

diplomovaný pirát Tlamsa

3. 10. 2007 11:28
***oo

s tej slivovice už jim hrabe

0 0
možnosti

redwasp

3. 10. 2007 10:41
to je ale blbost

Tomu rikam kolosalne hloupy napad. Jediny vysledek by byl, ze namisto na cervene svetlo na prejezdu se budou lidi spolehat na akusticky signal z krabicky. Namisto opatrneho prejeti s rozhlednutim prejezd prohuci stovkou.

A co kdyz krabicce dojdou baterky? Co kdyz zrovna pojede nejaka drezina bez krabicky a upozorneni se nevysle?

Ten napad mi pripada zhruba stejne urovne jako od toho idiota co vymyslel rotujici tyce u fotbalovych branek, aby padalo vice golu.

0 0
možnosti

__XXXX___

3. 10. 2007 11:26
Re: to je ale blbost

Taky si myslím, že nějaký austický signál je od věci a lepším řešením jsou současné závory. Ani proti těm ocelovejm hrotům bych nebyl. Akustický signál se dá přeslechnout, třeba když posloucháte nahlas hudbu....

0 0
možnosti

iuos

3. 10. 2007 10:24
hmm

nevím jak ostatní, ale já se před přejetím kolejí rozhlédnu... přijde mi to normální...  pokud jsou závory dole, pak počkám až se zvednou... přijde mit o normální

0 0
možnosti

jarda.h

3. 10. 2007 9:45
Pokud řidič

objíždí spuštěné závory, jeho inteligence je v tom případě neslučitelná se životem. Příroda si vybere svou daň sama8-o

0 0
možnosti

Alex

3. 10. 2007 10:09
Re: Pokud řidič

Přesně tak, je to přirozený výběr...

Stejně, když lidem zabráníme umírat na přejezdech, tak budou ti stejní lidé umírat jinak...

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

3. 10. 2007 9:00
Kamery

Bezpečnostní rezerva u oficiálních systémů musí vždy být větší, než u některých jedinců. Tzn. začátek akustického signálu by byl stejný jako rozsvícení červených světel a ty stejně někteří řidiči ignorují. Řešil bych to spíš kamerama. Neboli nahrazení výjimečného ale fatálního trestu (nehoda) nevyhnutelným, ale pouze administrativním, trestem.

0 0
možnosti

free78

3. 10. 2007 8:53
na pytel

řešení na pytel. 2 miliony řidičů si povinně koupí nějakou hloupou krabičku a ČD ušetří...

0 0
možnosti