- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co cizinci, ty pošleme pod kola vlaků? Nebo je donutí koupit kouzelnou krabičku na jedno použití?
Toto řešení je nanic
Podařilo se mi vjet na starý přejz na jedné lokální trati, který nebyl vybaven světelným značením, a zvuková výstraha (zvoneček jak na kole) byla slyšet až v tu chvíli, kdy jsem vjel na přejezd a úlekem z toho že se přede mnou sklápí závora jsem hamtnul na brzdu a motor zdechl. Než jsem nastartoval a pokusil se vycouvat už jsem měl druhou závoru na střeše /naštestí na hagusech) Jelikož jsme nevěděl jaké vlaky a jakou rychlostí na té trati jezdí, snažil jsem se závoru nadzvedávat a vycouvat. Skončil jsem s odřeným hagusem, zrcátkem a lemem kapoty. No a "už" za 10 min se objevil motoráček jedoucí krokem.... Takže je potřeba zmodernizovat zabezpečení přejezdů na současnou technickou úroveň a dále si myslím, že by nebyl takový problém, umístit na přejezd něco na způsob infrazávor, které by při přerušení paprsku = vozidlo na přejezdu, odeslaly varovnou hlášku na nejbližší stanici, která by mohla varovat strojvedoucího. Zastavit o metr dále a auto zůstat mezi oběma závorama .......
Ono jde o to, že problém železničních přejezdů je v lidech. A ti budou klidně ignorovat i signál z krabičky...
Přesně, já to taky nechápu, vždyť navrhované řešení je systémově totéž jako červená světla - a když někdo ignoruje červená světla, bude ignorovat i hvízdací krabici...
U nás pomohlo, když se místo závory přes půl přejezdu z každé strany nainstalovaly závory přes celou šířku cesty - objet to teď nejde a každý musí čekat, ať chce, nebo ne - možná by to šlo realizovat všude, nepřipadá mi to nijak drahé...
Nechápu proč se musí pořád chránit blbci. Nechal bych to bez ochrany a ono by se to vystříbřilo.
Bohužel ten "blbec" způsobí vykolejení vlaku a zranění i "chytrých" ve vlaku :o/
Tomu rikam kolosalne hloupy napad. Jediny vysledek by byl, ze namisto na cervene svetlo na prejezdu se budou lidi spolehat na akusticky signal z krabicky. Namisto opatrneho prejeti s rozhlednutim prejezd prohuci stovkou.
A co kdyz krabicce dojdou baterky? Co kdyz zrovna pojede nejaka drezina bez krabicky a upozorneni se nevysle?
Ten napad mi pripada zhruba stejne urovne jako od toho idiota co vymyslel rotujici tyce u fotbalovych branek, aby padalo vice golu.
Taky si myslím, že nějaký austický signál je od věci a lepším řešením jsou současné závory. Ani proti těm ocelovejm hrotům bych nebyl. Akustický signál se dá přeslechnout, třeba když posloucháte nahlas hudbu....
nevím jak ostatní, ale já se před přejetím kolejí rozhlédnu... přijde mi to normální... pokud jsou závory dole, pak počkám až se zvednou... přijde mit o normální
objíždí spuštěné závory, jeho inteligence je v tom případě neslučitelná se životem. Příroda si vybere svou daň sama
Přesně tak, je to přirozený výběr...
Stejně, když lidem zabráníme umírat na přejezdech, tak budou ti stejní lidé umírat jinak...
Bezpečnostní rezerva u oficiálních systémů musí vždy být větší, než u některých jedinců. Tzn. začátek akustického signálu by byl stejný jako rozsvícení červených světel a ty stejně někteří řidiči ignorují. Řešil bych to spíš kamerama. Neboli nahrazení výjimečného ale fatálního trestu (nehoda) nevyhnutelným, ale pouze administrativním, trestem.
řešení na pytel. 2 miliony řidičů si povinně koupí nějakou hloupou krabičku a ČD ušetří...