Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dálnice: zvěř proti řidičům

Určitě platí, že dobrý řidič musí umět předvídat. Ale předpokládat, že se na dálnici kousek od Prahy objeví stádo divokých prasat, dokáže snad jen jasnovidec. Přesně to se však včera ráno stalo řidiči Škody Superb na dálnici Praha–Brno poblíž Mirošovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Já potkávám prasata denně

a nejenom na D1;-D

0/0
8.10.2007 11:58

Ufoun Xfiles

Re: Já potkávám prasata denně

A mají taky 300kg  ? 8-o     ;-D

0/0
8.10.2007 15:35

stowaway

srna

Tohle je přesně moje noční můra - srážka motorky se srnkou - viděl jsem, jak zničené bylo auto, co jelo 80, po srážce s 25 kg srnkou : rozbitá maska se světlem,kapota, přední sklo, zadní sklo a zase kapota...na motorce bych byl pod kytičkama...

0/0
6.10.2007 18:38

nonick

Re: srna

Oprávněná noční můra - pro mě bohužel už dvakrát realita...Škoda na autě pokaždé přes 30.000,- Kč a od pojišťovny ani kačka - jak jsem zjistil jediná Generali v ČR sjednává KASKO pojistku, která se týká mj. střetu se zvěří...pochopitelně nad rámec zákonného pojištění...:-/

0/0
7.10.2007 18:37

Jintaj

Buďme rádi, že nejsme ve Švédsku

Tam namísto divočáků běhají po silnici sobi a jejich paroží dokáže posádku auta doslova rozpárat na kusy! Dokonce se tam doporučuje nebrzdit při hrozící srážce, protože pak zvíře nezahyne, ale bude zraněné, čímž se ještě více rozzuří a pozabíjí lidi v autě.

0/0
6.10.2007 10:38

Michal

Re: Buďme rádi, že nejsme ve Švédsku

Je možný že když narazíš na dospělého a hodně vyvinutého smace tak jo ... ale jinak sob je v porovnání s našima jelenama docela mírumilovnej tvor a velikostně se prakticky neliší .... jedinej rozdíl je že tam je potkáš na každym 5km u silnice kdyžto kdo zvás slišel o srážce auta s jelenem??? Srnky sou klasika ale s jelenem je to jinej levl

0/0
7.10.2007 10:27

petr

Re: Buďme rádi, že nejsme ve Švédsku

Jenže kamaráde, ve Švédsku jsou všechny dálnice a hlavní silnice kompletně oplocené. A jsou panečku pěkné tisíce kilometrů, ne jak u nás. Nejsou tam ale oploceny silnice 2. a 3. třídy, což asi nebude nikdy a nikde, a tam je riziko srážky s losem existující.

0/0
8.10.2007 9:59

__XXXX___

Musím říci...

...že jsem s kámošem jednou zkoušel jet na dálnici přesně 130 km/h, jinak jezdím tak 110 km/h. A musím uznat, že MF má pravdu - divokých prasat je na našich dálnicích opravdu mnoho;-D[>-]

0/0
5.10.2007 21:42

řidič-1

Re: Musím říci...

Já jezdím na dálnici 90 až 100 km/hod. a takovejm šílencům jako seš ty XXXX který jezděj 110 bych sebral řidičák. Kam spěcháš vrahu tou 110 km/h. ? ? ? ????

0/0
5.10.2007 22:28

Ridic-123456

Re: Re: Musím říci...

To mel byt jako vtip?

0/0
6.10.2007 1:01

Kuca1982

Re: Re: Musím říci...

Až se vrátíš z toho hřbitova, pověs na hřebík vedle klobouku i klíčky od stodvacítky ;-)

0/0
6.10.2007 16:41

Jan

Re: Re: Re: Musím říci...

Co máš proti řidičovi kterej jede slušně stovkou a neřítí se po dálnici stočyříctkou nebo stošedesátkou jako vrah bezmozku.

Já bych snížil rychlost na 110 jezdili sme tak roky a taky sme všude dojeli.[>-][>-]

0/0
7.10.2007 20:49

kubas_86

Re: Re: Musím říci...

myslim že debilove jako  ty by měli běhat někde v rezervaci a ne jezdit autem....a eště na dálnici

0/0
7.10.2007 14:17

Michal

Re: Musím říci...

JJ to je svatá pravda ... hlavně na pomalej pruh jedeš rychle a na rychlej se zas loudáš ..... já nechápu lidi co jezděj po dálnici 90-100 .. to je fakt prasárna .. pokud nejsi náklaďák u kterýho chápu že někdy víc nemůže tak je to fakt ohrožení bezpečnosti provozu.

0/0
7.10.2007 10:30

__XXXX___

Re: Re: Musím říci...

A proč bych na dálnici nemohl jezdit 90, když se tam může jezdit 80-130? Když na pomalej pruh jedu rychle, tak to auto přede mnou předjedu a zase se zařadím do pomalého, ne? Je v tom takovej problém?

0/0
7.10.2007 19:56

Ufoun Xfiles

Re: Re: Musím říci...

Tak začni používat na myšlení mozek a ne péro ;-D

0/0
8.10.2007 15:40

Pete

za zvěř pobíhající po silnici by měli být odpovědní jejich vlastníci

A u divoké zběře je vlastníkem myslím příslušná myslivecká jednota, tak ať myslivci zacálujou jak ploty, tak škody na vozidlech. Nejde, aby ze zvěře jen profitovali, mají taky nějaký povinosti. Když utečou krávy sedlákovi, taky je odpovědnej za všechny způsobený škody, přímý i nepřímý. Nechápu, že ty lidi nikdo nežaluje.

0/0
5.10.2007 15:28

jh

Re: za zvěř pobíhající po silnici by měli být odpovědní jejich vlastníci

Rozdíl mezi sedlákem, kterému utekly krávy, a "mysliveckou jednotou, které patří divoká zvířata" je ten, že sedlákovy krávy jsou opravdu zvířata, tedy z hlediska práva věcí a vlastnictví, jak známo, zavazuje. O tom není sporu. Ovšem zvířata obhospodařovaná lovem jsou zvěří (viz zákon o myslivosti) a zvěř jako taková je "res nulius", věc nikoho. Může být jen jedním z práv myslivosti, tj. práva zvěř střílet, přivlastňovat si atd., blíže opět zákon o myslivosti. Taková je právní úprava a já nepochybuji že je správná, neboť si nedokážu představit, jak někdo hlídá srnku či divoké prase, potažmo je za něj zodpovědný. Toto je základní rozdíl mezi zvěří a sedlákovo krávou :-)

0/0
5.10.2007 17:27

vita

Re: Re: za zvěř pobíhající po silnici by měli být odpovědní jejich vlastníci

není pravda, pokud zemědělci dokáží úspěšně na myslivcích vysoudit náhradu škody za zničenou úrodu, proč bych nevysoudil škodu za zničené auto. Nikdo také nebrání myslivcům aby se pojistili.

Jestliže je povinnost ze zákona zabité zvíře odevzdat příslušnému mysliveckému sdružení tak ať taky nesou odpovědnost za vniklé škody.

0/0
5.10.2007 21:35

iuos

hmm

přesně tak...

pokud zvěř nikomu nepatří, tak proč jí musím náhodně sraženou někomu odevzdat? nepřiznává se tím ten "kdosi"  k vlastnictví?;-D

0/0
6.10.2007 7:44

Reo

Re: hmm

byl bych s tímto vláknem nesouhlasil, protože rozdíl mezi zvěří a zemědělconým zvířetem vidím, ale tohle je dobrý postřeh;-D.

Pokud to zvíře musím odevzdat, tak ten komu je odevzdávám se přihlašuje k vlastnictví, tak ať platí škodu :-P. Nebo ať mi to zvíře nechá - stejně je to hubená náplast ...:-(

0/0
6.10.2007 20:47

Pete

Re: hmm

Přesně tak jsem to myslel, díky za doplnění.

0/0
8.10.2007 10:44

Body

Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Loni se po zavedení bodového systému jezdilo pomaleji. Třeba je to také jeden důvodů, proč loni při srážce se zvěří nikdo nezemřel. Kdoví, jakou rychlostí ve skutečnosti ten řidič jel? Třeba by při nižší rychlosti stihl zastavit včas. Ale proč by měl jezdit "tachometrových" 130, když moderní auto zvládne v pohodě "bezpečných" 160 a kdyby to někdo kontroloval, tak to bude jen za 2-3 body.

0/0
5.10.2007 14:47

houba_

Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

prosim o vysvetleni, kcemu ses vyjadroval

nebyt toho tveho plku, tak tento clanke nestoji za to se vubec vyjadrovat

0/0
5.10.2007 15:26

Pete

Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

1) Prase na dálnici nemá co dělat.

2) I kdyby jel jen 80kmh, tak mu srážka s prasetem zničí auto, možná by šlo i o život.

0/0
5.10.2007 15:29

větrák

Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

ad 1) Prase na dálnici nemá co dělat....a to myslíš jako jak? že bysme dali kňourům k silnicím cedule s nápisem "nelezte do vozovky, svině"??? ty seš komik.....8-o

0/0
5.10.2007 16:24

Kamikadze

Re: Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

a ma tam co delat? nema tak tu nevyskakuj. Dalnice maji byt zabezpeceny tak, at se tam zadna zver nedostane. A to co napsal redaktor ze plot nezastavi stado krav je taky pekna blbost, proc by to braly pres plot kdyz maji jinde mista dost.......

0/0
5.10.2007 16:36

Body

Re: Re: Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Na druhou stranu snad řidič ví, že kolem dálnice není plot, takže se tomu může snadno přizpůsobit a také mu nic jiného nezbývá. Jenže na přizpůsobování nejsou dnešní lidé zvyklí, mají své "super" auto, se kterým musí jet za jakýchkoliv okolností nejméně 130. A zákony jsou přece špatné - nesmyslné, protože nepřizpůsobují viditelnost a ostatní okolnosti povaze současných řidičů a maximální rychlosti, kterou může jejich auto jezdit.

0/0
5.10.2007 16:54

Kamikadze

Re: Re: Re: Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Mas pravdu, jen takove zvire nebo opravdu spatne viditelna prekazka na dalnici je neco podobneho jako kdyz ti vybehne kocka zpod stojiciho auta nebo clovek spoza stojiciho auta na silnici (nemluvim o sidlisti) v miste kde by to nikdo necekal. A ruku na srdce, kdo znas muze s cistym svedomim rict, ze mysli na vsechny tyto situace a prizpusobuje jim rychlost? Neznam takoveho ridice. Clovek pri rizeni voli hranici mezi rychlou jizdou a totalnim bezpecim. Proste je to o pripustnem riziku a to kdo ma jak posunutou hranici nas zaradi do skupiny hazarderu nebo ne. Abych rekl pravdu jet v noci po krasnem asfaltu 60 km/hod v mistech kde nejsou chodci jen s tim, ze by tam nekdo mohl lezet na silnici, tak bych veskere sve jizdy musel protahnout tak o 50%, coz uz pro me neni prijatelne. Nepatrim mezi ridice "prasata", jezdim svizne a snazim se mit vzdy prehled o deni na ceste a predvidat. Zatim jezdim bez mnou zavinenych nehod a delam vse pro to at to tak zustane.

0/0
5.10.2007 17:42

mattonka

Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

a přitom je to občas na silnici jedno prase vedle druhého...

0/0
5.10.2007 19:52

Body

Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

1) Na silnici nemá co dělat daleko víc věcí a přesto tam občas jsou. Je jedno, jestli je to zvěř, spadlý strom, převrácené neosvětlené auto nebo třeba němec bez reflexní vesty, kterému praskla na D1 pneumatika, sjel do příkopu a pak pobíhal za šera mezi pruhy a snažil se stopnout někoho, kdo by ho vytáhl.

2) Kdysi (cca 1994) byla skoro tma, jel jsem se Š120L na potkávačky těch 90, a najednou se mi zdálo, že tam kdesi vepředu v té tmě je hnědší flek. Tak jsem šlápl na brzdu a zastavil 2m před srnkou, která stála uprostřed silnice. Neutekla, po pár sekundách přeběhlo několik srnčat, a teprve pak srna ze silnice utekla. Že by současná auta nedokázala ze stejné rychlosti zastavit dřív než než kdysi Š120? Spíš to bude tak, že řidič jedoucí vyšší rychlostí uvidí stojící překážku později a nestihne včas reagovat. Kdyby přizpůsobil rychlost tomu, jak daleko vidí, ...

0/0
6.10.2007 8:49

F.

Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Minulý týden jsem na D1 u Humpolce docela těsně minul srnku. Jel jsem gpskových 130 (tachometrových 140) na potkávací světla v pravém pruhu.

Stála uprostřed levého, uviděl jsem jí tak na 50 metrů...

Naštěstí se nikam nerozběhla, protože než jsem začal pořádně brzdit, tak jsem jí minul. 

0/0
5.10.2007 15:35

Body

Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Také jsem kdysi trefil na D1 jedno srnče v noci asi při 120 km/h na potkávačky, naštěstí to bylo ještě malé a při vyhýbací manévru, takže byla rozbité jen sklo u přední mlhovky a plastová poklice u kola. Srnky nebo jiné překážky na dálnici nemají koncové světla nebo odrazky a proto nejsou potmě včas vidět, pokud se neotočí proti reflektorům očima. Ale řidiči, pokud nehavarují, tak se domnívají, že minimální povolená rychlost je 130 za jakékoliv viditelnosti. Takže se nad dálnicí objeví třeba mlha a hned si všichni pomyslí, že je snížená viditelnost,  zapnou mlhovky, ale přitom pokračují stejnou rychlostí. Proč můžou jet stejně rychle, když je "údajně" snížená viditelnost? Obvykle je totiž mlha pár metrů nad dálnicí a je bez problémů vidět na 5 až 10 aut dopředu (cca 500 - 1000m), tzn. není snížená viditelnost a mlhovka je zbytečná. Druhá varianta je horší - není vidět více než 1 až 2 auta dopředu, ale místo snížení rychlosti si zase řidiči myslí, že stačí zapnout mlhovku.

0/0
5.10.2007 16:44

albert

Re: Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

A tím jsi chtěl říct, že nepoužíváš mlhovky, nebo bylo smyslem něco jiného?

0/0
5.10.2007 21:02

Body

Re: Re: Re: Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Dost řidičů reaguje na změnu podmínek neadekvátně. Když se objeví mlha nebo začne pršet, tak jako první by snad měli přizpůsobit rychlost. Místo toho rozsvítí další světla a pokračují nezměněnou rychlostí dál.

0/0
6.10.2007 8:21

Jirka

Re: Předvídání nebo nepřiměřená rychlost?

Naprosto souhlasím a ještě bych k tomu dodal asi toto ,pomalu káždý by chtěl zavést 160 km/h na dálnici ,ale kolik řidičů je schopno v této rychlosti nějaké reakce nebo manévru. Ruku na srdce většina z nás se zmůže jen na šlápnutí na brzdu.Každý si myslí že může jezdit jako závodník, ale jen zlomek lidí má ty schopnosti

0/0
5.10.2007 20:53

Radek1979

tak schálně

jak dlouho bude trvat našim snědým spoluobčanům než přijdou na to že si stačí obléct vestu a jít smotávat oplocení kolem dálnice?

0/0
5.10.2007 13:05

houba_

Re: tak schálně

na dalnici je to na ne dost daleko,

to spis smotaji plot nekde ve meste, nebo nejaky kabely na prejezdu

0/0
5.10.2007 15:39

Andrews

D11

Celá D11 do Hradce rozhodně oplocená není, jen nový usek od Poděbrad a ješte ne celej. Je tam šalamounské řešení značky pozor zvěř 11,5Km a po 11km zase stejna značka :)

0/0
5.10.2007 12:16

Dan

Re: D11

Presne tak - a tim se zbavuji odpovednosti. ..... ta dodatkova tabulka je kouzelna!

0/0
6.10.2007 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.