Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU plánuje zavést pokročilý brzdový systém pro automobily

Všechny nové automobily v Evropské unii by měly být od roku 2009 vybaveny pokročilým brzdovým systémem, jenž by měl snížit počet úmrtí chodců při nehodách. Navrhla to Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiřík

Teorie .. ale praxe :

Pak potkáte na silnici 35 let starou Š105 a pri zabrzdeni mate po kufru.

Totez úžasné nápady aby auto samo hlásilo detektorům u silnice svoji rychlost, aby ho policie mohla na dálku zastavit, nebo aby se auta domlouvala mezi sebou.

Všechny ztroskotaji pokud se v provozu objeví jen jedno starší auto bez elektroniky.

A že v ČR je (mimo Prahu) takových stále většina.

0/0
10.10.2007 9:03

809.KocuR

Re: Teorie .. ale praxe :

Praxe:

Felicia, v v kufru ma zaražený Passat (posledni model) Oktavia II v Passtau a jeste jeden stroj, nepoznal jsem - Před mesícem v koloně u kruháče v Černé hoře

Š120 a za ní vlacek 4 aut (golf (nebo polo, escort, 206, fiatek - asi tipo) - loni v letě, Břeclav - stodváca odbočovala doleva

Š105 1,8TDi - pustil chodce 

0/0
10.10.2007 14:41

redwasp

jabka s melounama

BAS zadny radar nema! Je to pouze brzdovy asistent, uz dnes snad ve vsechn novych autech vcetne Dacie. Podle rychlosti, kterym seslapnete brzdu vyhodnocuje takzvane panicke brzdeni a podle potreby "seslapne" brzdu az na podlahu. Vychazi ze statistik, pri kterych v krizi sice ridic reaguje rychlym seslapnutim brzdy, ale prilis malou silou, takze nebzdi hned od zacatku naplno.

Ta verze s radarem se jmenuje BAS plus a Mercedes ji zavedl u nejvyssi tridy az v 2006. BAS je doplnen radarem a vizualnim varovanim. Pri seslapnuti brzdy v krizove situaci se uz nebrzdi uplne naplno, ale jen tak, aby se vuz stihl bezpecne zastavit (cimz se omezi riziko, ze do vas nekdo napere vzapeti zezadu). S chodci to opet nema moc spolecneho - imho to reaguje jen na auto pred vami. tuto technologii zkousi nasazovat vice vyrobcu, pricemz zkusenosti s ni zatim afaik moc dobre nejsou.

0/0
10.10.2007 8:59

Ach jo (bls1)

Počkejte, počkejte

Co s tím mají společného chodci? Přece ten systém nebude vyhodnocovat, jestli je to chodec nebo cyklista. Nebo jo? Brzdit začne pouze u chodce z profilu s nakročenýma nohama? Nebo bude reagovat na veškerý kolizní kolmý pohyb?

0/0
10.10.2007 8:44

__XXXX___

Re: Počkejte, počkejte

Ano, máme tu zase dvouletku během které si řidiči a jejich brzdy řeknou, že porazej méně chodců než dosud....;-D EURVHP[>-]

0/0
10.10.2007 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.