Diskuze

Kalif: českou legendu znají v Kalifornii i na Novém Zélandu

Jedním z typů, který proslavil motocykly Jawa bez přehánění po celém světě, byl Californian. V sedmdesátých let se "kalify" proháněly od kalifornských pláží až po Nový Zéland.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pepa

12. 11. 2007 23:25
calif

V zimě bych chtěl renovovat califa 360, ale chybí mi světlo, takže kdo by měl - bych bych moc rád, kdyby ho mohl prodat. Díky. Jinak je to na svoji dobu nejlepší motorka, která byl na českém trhu.

0 0
možnosti

jan2647@seznam.cz

5. 11. 2007 18:27
Světová konkutence Jawy.

Jawy 350 mohly konkurovat západní nebo japonské konkurenci pouze spotřebou benzínu, pokud měly obsah nad 1000.

Pokud to nebylo garážově upraveno, tak těžké, poruchové vhodné pouze na dobré silnice kde bylo možno využít o pár kW vyšší výkon ovšem když jsem na to šlapal, tak to žralo jak jalůvka. Vlastnil jsem panelku typ 360. Nepřeji vám když se to pokazilo a já jsem to musel tlačit domů. Bývala to pořádná zabíračka zejména tlačit do kopce. Dobré akorát jako nářadí ke zlepšení fyzické kondice, jenže na to jsem míval radši jízdní kolo Favorit.

0 0
možnosti

perenda

1. 11. 2007 18:50
Tu motorku jsem měl taky

Když jsem viděl ty fotky, tak je to skutečně na zamáčknutí slzy v oku. Byla to super motorka a mně bylo 18 let. To byla bezstarostná jízda a už se to nikdy nevrátí.

0 0
možnosti

Kawasaki

29. 10. 2007 15:42
Kawasaki Z1000

Viděli jste Kawasaki Z1000 z 1972. Z toho se mohl podělat celej motorkářskej svět. A co 6 válcový Hodndy CB.  Jawa byla asi dobrá jedině cenou a pro začátečníky. Mimochodem výrobci se vracejí k těmto starejm modelům pro jejich úspěch.

0 0
možnosti

rudastraka

18. 10. 2007 22:54
jawa

ja mel panelku 350 prevrtanou na 360. podle tacho jezdila 140. kdyz jsem ji brousil, tak byla stara tak 25 roku. jedina konkurence na silnici za komance byla tatra 613. na skodovky a ziguly jsem se dival ve zpetnym zrcatku. ta masina predbehla svoji dobu, ale komanc jawu bohuzel poslal do kytek Rv

0 0
možnosti

motorkar

18. 10. 2007 22:33
komunista

jawy sem vlastnil a jezdil s brachem a sousedem temer všechny, mezi lety 1987 a 1996to byly: pionyr, pařez, mustang, stadion, 250 kyvačka , panelka, 125čz, 250čz dvouval, 250 sport jednovyfuk, 350 kyvačka, 634 v autoškole, 638, potom californiu ! , 640, pouze uř bizon nam neprisel do ruk:-( na californii bylo asi fakt nejlepši svezení, a podle tachecu 140 to jelo, a s tim tvrzenim, ze policajti to meli prevrtany na 380 ccm sem se taky setkal, ale na vlastni oka sem motor kuchlej nevidel:-(, jo a zapomel sem na hybrid 90 mutace mustanga a krosky s bajecnym zapalovanim co fungovalo tak mesic:-)

0 0
možnosti

KLUBOŠ

18. 10. 2007 18:29
kalif

Kalif je pěkně odpudivá přezdívka ..... to se používalo běžně?

0 0
možnosti

Petr

18. 10. 2007 20:10
Re: kalif

Sám s tímto przněním názvu nesouhlasím, ale kdyby ses na Californianu svezl, kakal bys na zkomoleninu a asi by sis jej, pokud by ti tato výkonnostní kategorie vyhovovala, šel koupit. Za Californiana měla být udělena Nobelovka. Měl jsem sedm motorek, končil jsem Kawou 750 a Yamahou FZR 1000 Genesis se 150 kobylama, ale chtěl bych dnes jen Jawu Californian Oilmaster. o by byl můj milašek. R^V

0 0
možnosti

Petr

18. 10. 2007 12:16
Californian

byla moje třetí motorka a koupil jsem ji od dobytka, co ji chtěl tunit. S mírnými úpravami by tato motorka ještě dnes přilákala kupce. Sice na mokrém asfaltu a na gumě Barum to bylo o ústa, ale spravila tu zadní guma Pneumant.

VŠECHNY CALIFORNIANY MĚLY KOLA 18-CTKY.

NEVÍM, JAK BY MOTOR Z BIZONA ŠEL NARVAT DO RÁMU CALIFORNIANA. BIZON MÁ HRANATÝ MOTOR A CALIFORNIAN KAPKOVITÝ. A MOŽNÁ SI VŠIMNETE, ŽE KEKU*VÍM JEHO NÁZEV, PANE AUTORE. :-(

0 0
možnosti

stowaway

18. 10. 2007 12:46
Re: Californian

No, ten motor by narvat šel...přestože kartery měly různý tvar, uchycení do rámu bylo shodné - až na horní zadní úchyt, který byl buď široký jako u pozdějších Jawa 633 a 4, nebo úzký - např ČZ 350 z téže doby-motor byl stejný, jen do jednoduchého rámu, tedy vzadu za motorem nerozšířeného...Ale i tak se to dalo navzájem přehazovat jen s minimálními úpravami...

0 0
možnosti

stowaway

18. 10. 2007 12:03
nostalgie

Při prohlížení fotografií nelze než zamáčknout slzu v oku a povzdechnout nad tím, co dokázaly zlaté české ručičky vyrobit ( a hlavy vymyslet)...zvlášť v kontrastu k současnému stavu. Olejové čerpadýlko sice nekorespondovalo s jednoduchostí údržby a provozu, ale na šedesátá léta to byla nevídaná technická vychytávka. Škoda, že nelze znovu zahájit výrobu...asi bych nebyl sám, kdo by spal před obchodem :-)

0 0
možnosti

Josef

18. 10. 2007 10:12
Nejpozoruhodnejsi byla cena!

Nekdy v polovine 80. let ceny Californanu poklesly v USA az na $ 600! Bylo to neco neuveritelneho. Ostatni motocykly se prodavaly za ceny malych aut. Mala Babeta, ta stala polovic $ 300, tolik jako jizdni kolo. To uz ale byla doba, kdy Japonci plne ovladli trh. Je treba podotknout, ze na vyrobky z komunistickych statu byvalo 100% clo, takze vyrobce byl rad, kdyz dostal polovic z ceny prodejni!  

0 0
možnosti