Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní pneumatiky patří na všechna kola

Začíná přituhovat a na některých místech v Česku už padal sníh, je tedy nejvyšší čas začít uvažovat o výměně pneumatik za zimní sadu. Neměly by být starší než čtyři roky a měly by mít vzorek hluboký aspoň 4 milimetry. "Lepší pláště dáváme vždycky na zadní nápravu," radí odborník na bezpečnou jízdu Jiří Parma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

www.obchudek.info

R^

0/0
27.2.2008 17:21

aaa

Re: www.obchudek.info

:-)

0/0
29.2.2008 17:10

DavidK

sami chytraci

Na vse se najdou odbornici. Hlavne ti, co rikaji, ze neni treba prezouvat na zimni. A ze maji radsi retezy. To si je vazne nazujete pri prvnim snehu a v breznu je sundate? Vzdyt s retezy se da jezdit jen vyjimecne.

0/0
4.11.2007 8:01

marte

Re: sami chytraci

se zimákama se dá také jezdit jen vyjímečně...;-DR^V[>-]

0/0
11.11.2007 10:47

Strejc

Nekalé praktiky pneuservisů

Chci upozornit všechny, kteří nakupují pneumatiky např. z internetu, při přezutí v pneuservisech se Vám to může prodražit. Existuje nepsaná dohoda mezi pneuservisy, že si za obudí pneumatiky zakoupené z internetu a nikoliv přímo od nich účtují až trojnásobek ceny, kterou mají uvedenu v ceníku.

Dle mého názoru je to podvod, zralý na trest od ČOI.

0/0
26.10.2007 15:52

nokl

Re: Nekalé praktiky pneuservisů

Jakožto gumař ti říkám, že i my musíme na něčem vydělat a na pneumatikách to již lze díky internetu těžce. Sice zaplatíte v budoucnu málo za pneu, ale cena přezutí vozidla bude v příštím roce výrazně stoupat. Myslím, že tak 1200 - 2000 je reálná cena... Takže internetu zdar:-)

0/0
27.10.2007 13:19

Martin

Re: Re: Nekalé praktiky pneuservisů

No mě letos stálo přezutí v BMW 4500,-. Nicméně k těm internetovým obchodům pokud tam koupím gumy o 40% levněji než v pneuservisu tak se to vždy vyplatí.

0/0
31.10.2007 9:29

Rumpálodstudny

Re: Re: Re: Nekalé praktiky pneuservisů

4,5 litru za přezutí, buď kecáš, a nebo Tě někdo pěkně natáhl a bo ti ho u toho přezouvání nějaká kočka z pneuservisu přeblafla.

0/0
31.10.2007 10:05

Spencer

Re: Nekalé praktiky pneuservisů

Kecy, za 300 kila všechny 4 kola včetně vyvážení....  :-)

Samo že bez dokladu  :-)

0/0
29.10.2007 15:48

iuos

hmm

takže si pneuservisy vedou údaje o zákaznících, aby mechanici věděli, kdo si u nich koupil před dvěma lety gumy a účtovali mu míň?

0/0
29.10.2007 17:13

www.dobrepneu.cz

Re: Nekalé praktiky pneuservisů

Zeptejte se na cenu ještě než pneumatiky přinesete, nebo nakupte na internetu a nechte si je přezout v jejich síti servisů za ceny které jsou dané.R^

0/0
5.11.2007 13:45

Culeto

Prosím opravte si tu kravinu o tom tlaku

Předně nevěřím kolegům z michelinu, že by někde publikovali takovou blbost, pokud ano gratuluji i mistr tesař se někdy utne.;-D. Nevím jak pravidlo o klesající teplotě platí pro inertní plyny.

Jinak jezdit v zimně na podhuštěné pneu znamená mít o trošku lepší záběr a hodně měnší přenos brzdných sil.

Nazdar

0/0
25.10.2007 16:13

__XXXX___

Dejte mi pokoj

Zimní kola nemám a nebudu je ani kupovat!

0/0
23.10.2007 20:53

Glumik

Re: Dejte mi pokoj

Tak to je v pohodě, hlavně si kup zimní pneumatiky ;-)

0/0
24.10.2007 18:35

Re: Dejte mi pokoj

A k čemu by ti byla, když nemáš auto???

0/0
2.11.2007 13:04

TM

Univerzál

Pořád jen letní x zimní a co univerzální?

A co kombinace se řetězy? Pořád lepší jezdit opatrně na uni, než agresivně na zimních. A pro případ nouze řetězy. Když mám k tomu náhon vzadu, vyjedu všude.

0/0
22.10.2007 16:16

David

Re: Univerzál

A co takhle jezdit opatrně na zimních a pro případ nouze řetězy. Takhle už jezdím 8 let na hory a ještě se mi nepřihodilo nic neočekávaného.

0/0
22.10.2007 16:23

Jirka

Re: Univerzál

Co to je "univerzální" guma ?

Kdo to vyrábí ? Čína ? :-P

0/0
22.10.2007 17:38

rumcajsscipiskem

Re: Re: Univerzál

To je guma, na které si rozbiješ čumák v létě i v zimě :-P

0/0
22.10.2007 17:52

David

:-)))))))

Při chladném počasí se může stát, že tlak pneumatiky zaznamenaný na tlakoměru se může zdát nižší, než ve skutečnosti je.

Je-li například pneumatika nahuštěna na tlak 2 barů při okolní teplotě 20 stupňů, tak v případě, že teplota klesne na 8° C, bude manometr hlásit tlak 1,9 baru.

Tento údaj může být zavádějící, protože nemusí nutně znamenat, že je pneumatika nedostatečně nahuštěná. Nemá tedy cenu hustit pneumatiky v zimě na vyšší tlak.

Zdroj: Michelin

Tomu se tady fakt chechtáme, zejména té první větě.

0/0
22.10.2007 16:05

Michal

Re: :-)))))))

JJ to je dobrá blbost.... tlak se nezdá ale je menší ... je prostě 1,9 bar .. jediný co je pořád stejný je množství (hmotnost, prípadně počet molekul) plnící směsi gumy :-))

0/0
22.10.2007 16:17

mpixel

neznatelný rozdíl

Podle mě je rozdíl zimní/letní tak 105%:100% rozdíl. Možná u drahých pneumatik tak 120% : 100% v brzdné délce. Doporučuji s sebou vozit spíše sněhové řetězy.

0/0
22.10.2007 15:47

Michal

Re: neznatelný rozdíl

Když si najdeš nějaký testy tak zjistíž že může bejt větší rozdíl u těch levnejc než drahejch :-)) hold zančka je drahá

0/0
22.10.2007 16:38

kunde

já asi naplňuji zásadu jedné 4

zimní mám celoročně, již 4. rok.  a vůbec co je to za "moudro", že mají být na autě max 4 měsíce? Co když žiju na horách kde je sníh třeba od listopadu do dubna? a co když je delší zima??

0/0
22.10.2007 15:22

rumcajsscipiskem

Re: já asi naplňuji zásadu jedné 4

A nepíšou tam náhodou MIN. 4 měsíce? ;-)

0/0
22.10.2007 15:33

TM

Re: Re: já asi naplňuji zásadu jedné 4

Jo, červen, červenec, srpen, září - to jsou taky 4 měsíce ... a budou na ho... To je blbé pravidlo.

0/0
22.10.2007 16:05

Michal

Re: já asi naplňuji zásadu jedné 4

V orlickejch se zásadně nepřezouvá .. ale ty zimní když je žhavá silnice docela brousej (jsou strašně měký takže se ojížděj daleko rychlejc)

0/0
22.10.2007 16:40

loisa

nevite jak je to s indexem rychlosti

v technicaku mam 208km/h max. ale samozrejme jezdim max 130km/h. takze staci index T do 190km/h nebo musi byt H do 210km/h? Je to nekde predepsane?

0/0
22.10.2007 15:18

0xf

Re: nevite jak je to s indexem rychlosti

Staci T ale mel by byt dodrzen index nosnosti.

0/0
22.10.2007 15:20

rocky_krysa

Re: nevite jak je to s indexem rychlosti

U zimnich pneu nemusis dodrzet index rychlosti, muzes mit i nizsi, musis mit vsak v zornem poli ridice upozorneni na tuto skutecnost (maximalni rychlost pro index). U letnich pneu to nelze, tam opravdu musis mit jen H a vyssi.

0/0
23.10.2007 7:51

you.can

pneu

prodám zimní pneu na ochcávku 1, jen zajeté, skvělý stav. Prodal jsem ji :( pneu zbilo:) cena dohodou

0/0
22.10.2007 15:10

buxus

Re: pneu

Pneu ti snad zbylo, ale tebe zbil málo učitel češtiny.

0/0
22.10.2007 15:14

brnakk

Re: Re: pneu

R^;-D

0/0
22.10.2007 17:59

jura

OXF

vem v potaz vysrážení par a pomalejší odchod z výfukovýho potrubí. Tvoří se víc dehtu atd       

0/0
22.10.2007 14:39

0xf

Re: OXF

Rek bych ze u klasickych benzinovych motoru to neni problem. To srazeni neni nijak extra a pomalejsi odchod spalin neni na zavadu pokud je tam horeni blizke lambda 1. coz by si kompik mel pohlidat...

0/0
22.10.2007 14:56

David

Tlak

Ten popis měření tlaku je podivný. Jaká je referenční teplota pro měření tlaku? Jednoduchým výpočtem se dá spočítat, že se tlak v pneumatice mění s každými 10°C o cca 0,1 bar (navíc to mám skutečně ověřeno na autě) tedy gumy nafoukané na 2 bary při okolní teplotě 20°C budou při mrazu už podhuštěné, a proto výrobci radí gumy přifouknout o 0,2 bar (předpokladem je totiž pneuservis s teplotou alespoň 15°C, čili v -5°C jsem na svých. Tlak, respektive rozmezí tlaku, je předepsánou před vyjetím a ne na jaře 30. března v 13:15 pokud je jasno.

0/0
22.10.2007 14:22

TM

Re: Tlak

Za jízda se guma i vzduch v ní ohřeje, tlak stoupne.

0/0
22.10.2007 16:07

David

Re: Re: Tlak

Hm a nemá se náhodou tlak měřit před jízdou na studených gumách? Ano pneu se ohřeje a tlak stoupne, tak to má být, tak se s tím počítá, avšak výrobce vozidla udává tlak v klidu před jízdou.

Kupříkladu já mám rozptyl na předku 2,2-2,4 bar a vzadu 2,0-2,6 dle zatížení. Letní foukám 2,3 při 20°C a zimní 2,3 při 0 na obou nápravách a sem tam to zkontroluju podle výše uvedené zákonitosti (změna 10°C odpovídá změně tlaku 0,1bar) Dopředu dávám kola s lepším vzorkem, protože s nimi manévruji, vyjíždím zasněžené kopce a brzdím jimi. Přetáčivý smyk mi nevadí, stejně jako nedotáčivý, každý jsem zatím včas poznal a správně uřídil.

0/0
22.10.2007 16:38

Kohn

Re: Re: Re: Tlak

Výrobce udává ten tlak při 20 stupních. Takže pokud se ti zahřejí jízdou na 20 stupňů (což se za mrazu těžko dá slíbit) bude tlak správný. Pokud se nezahřejí, bude guma samozřejmě mírně podhuštěná. Aby se to nestávalo, musí se v zimě vlastně přehustit - v reálu v ní ale nebude nadměrný tlak, protože prostě nebude tak teplá. N ajaře bys pak musel začít trochu upouštět (pokud by guma ani trochu neucházela).

0/0
28.10.2007 13:40

Engineer

Nemám auto v garáži.

Spíš než gumy by mě zajímalo co je lepší. Nastartovat auto a potom škrábat, nebo škrábat a potom nastartovat a odjet?

0/0
22.10.2007 14:05

jura

Re: Nemám auto v garáži.

jestli máš katalyzátor, tak ho ku.wíš, když jdeš pak škrábat. Máš hned jet a motor zpočátku nevytáčet.  

0/0
22.10.2007 14:07

jura

Re: Re: Nemám auto v garáži.

samo u benzínu

0/0
22.10.2007 14:07

0xf

Re: Re: Nemám auto v garáži.

Souhlasim i kdyz si myslim ze zrovna na ktalyzator to vliv nema... protoze pokud tomu funguje elektronika tak se tam benzin aby to horelo asi nedostane. Spise jde o olej jeho konzistenci na ruznych castech motoru a tudis ruzne teplotni namahani ruznych casti motoru. a td... aspon tak neak nas to kdysi ve skole ucili

0/0
22.10.2007 14:33

Engineer

Re: Nemám auto v garáži.

Mám katalyzátor a zatím je i funkční :-)

0/0
22.10.2007 14:11

jura

Re: Re: Nemám auto v garáži.

tak si ho hleď.

0/0
22.10.2007 14:13

Mikeš

Re: Nemám auto v garáži.

Lepší nastartovat a pak škrábat. Možná ne lepší pro motor, ale určitě lepší pro bezpečnost - znáte ty lidi, co jedou a mají omrzlé sklo? Radši počkám, až začne foukat teplý vzduch.

0/0
22.10.2007 16:39

rocky_krysa

Re: Nemám auto v garáži.

odbornici radi, ze nechat ohrat studeny motor na volnobeh zkracuje zivotnost, obzvlaste u dieslu. Nejlepsi je auto normalne oskrabat, nastartovat a hned vyjet. Na volnobeh se auto ani za 10 minut rozumne nezahreje. Zamlzeni resit klimou anebo potevrenym okynkem

0/0
23.10.2007 7:55

McMatej

Re: Re: Nemám auto v garáži.

Já bych se nadměrného opotřebovávání během zahřívání na volnoběh nebál. Motor se točí stejně jako za jízdy a je nezatížený, v převodovce se kola taky otáčejí, netočí se jen rozvodovka. Pořád lepší spekulativní opotřebení motoru než riskovat poruchu karosérie

0/0
23.10.2007 12:21

rocky_krysa

Re: Re: Re: Nemám auto v garáži.

http://www.inauta.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=27

0/0
23.10.2007 13:10

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Nemám auto v garáži.

Zrovna tohle bych tedy jako nejaky etalon odbornosti nebral... Uz ty silene formulace kolem te lambda sondy....8-o

0/0
30.10.2007 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.